Atala Elküldve December7, 2013 Elküldve December7, 2013 On 2013. 12. 07. at 19:00, grofbandi írta: Majd összekopnak megint. Be lehet rakni fordítva?? Mert az enyém is nyikorog és én májusban cseréltem....
DM101 Elküldve December7, 2013 Elküldve December7, 2013 On 2013. 12. 07. at 19:39, Atala írta: Be lehet rakni fordítva?? Mert az enyém is nyikorog és én májusban cseréltem.... Igen, a belsőket.Tehát nekem ami most bal oldalon van, azt át kéne rakni jobb oldalra. 1
ycsy Elküldve December8, 2013 Elküldve December8, 2013 Pillangószelep takarìtàs ,hibàk kiütése, aksi le egy fél óràra majd próba !! Màs ötletem nincs... esetleg még , hogy valameik szenzorod hidegen rosszat érzékel.... On 2013. 12. 07. at 16:32, Kdani írta: Sziasztok! Ismét a "szokásos" problémával küzdök, mint többen is <_< Z14XE,csak hideg motornál,az első 1-2 kilóméteren motorhiba lámpa kigyullad,erőtlen,rángat,gázadásra villog a hibaüzenet,1 henger leáll.Félreállok,leállítom a motort,pár másodperc után indítok, a hiba megszűnik megy mind a 4 henger.EGR-szelep lezárva,gyertyák cserélve,gyújtótrafó cserélve, semmi változás....Valakinek esetleg ötlet?
Oponel Elküldve December8, 2013 Elküldve December8, 2013 On 2013. 12. 07. at 20:13, DM101 írta: Igen, a belsőket.Tehát nekem ami most bal oldalon van, azt át kéne rakni jobb oldalra uhh akkor oda kell figyelni rá és mit kell nézi? azt nem mondta a kopásjelzőket? ksözi
DM101 Elküldve December8, 2013 Elküldve December8, 2013 Én utólag megnéztem a könyvben : http://kepfeltoltes.hu/view/131208/f_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
mantec Elküldve December8, 2013 Elküldve December8, 2013 Ez nem nyikorog, nem koszol. Se így, se úgy: ATE Ceramic Brake Pad
szpeki Elküldve December9, 2013 Elküldve December9, 2013 Sziasztok! Kérdés: Az "normási" jelenség ha pillangószelep takarítás után kicsit magasabb az alapjárat meg egyenletlen???
Kisbago Elküldve December9, 2013 Elküldve December9, 2013 Sziasztok! Ha esetleg valakinek szüksége lenne DTI-hez adagolóra és turbóra nekem van eladó. Mindkettő jó állapotú. Üdv
ycsy Elküldve December9, 2013 Elküldve December9, 2013 Szia! Igen ! Huzd le az aksit egy fél óràra !! De amugy elvileg megtanulja majd magàtol . Pl nàlam meg haveromnàl is működött... On 2013. 12. 09. at 17:10, szpeki írta: Sziasztok! Kérdés: Az "normási" jelenség ha pillangószelep takarítás után kicsit magasabb az alapjárat meg egyenletlen???
szpeki Elküldve December9, 2013 Elküldve December9, 2013 On 2013. 12. 09. at 19:10, ycsy írta: Szia! Igen ! Huzd le az aksit egy fél óràra !! De amugy elvileg megtanulja majd magàtol . Pl nàlam meg haveromnàl is működött... Szia! Megpróbálom holnap mert kicsit idegesít! Féltem attól, h valami baj van.. mert előtte írt nekem olyan hibát, h pillangószelep jeladó hiba.. ki lett takarítva és azóta csinálja.. viszont a hiba eltűnt! :) :(
barthagabor Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Helló mindenki ismét!Új problémám a következő!Indításkor iszonyatos kopogásba kezd a motor,mint egy traktor....pici gázfröccs és elmúlik a hang....amikor ilyen időszakaa van,mindegy,hogy hideg/meleg...akkor is!Állítólag hidrotőke...a kérdés:...a Gm 10w40 es olajat lecseréljem-e más félére?a szint a nívón az első vonalig van,meddig érdemes?van e olyan szer ami olajba öntve tisztítja a szelepeket vagy a hidrotőkét esetleg!?
Janó32 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 6:00, barthagabor írta: Helló mindenki ismét!Új problémám a következő!Indításkor iszonyatos kopogásba kezd a motor,mint egy traktor....pici gázfröccs és elmúlik a hang....amikor ilyen időszakaa van,mindegy,hogy hideg/meleg...akkor is!Állítólag hidrotőke...a kérdés:...a Gm 10w40 es olajat lecseréljem-e más félére?a szint a nívón az első vonalig van,meddig érdemes?van e olyan szer ami olajba öntve tisztítja a szelepeket vagy a hidrotőkét esetleg!? No: A hidrotőke a hideg beálltával (pláne csillaggarázs esetén) hangosabbá válhat, ez még nagyjából normális jelenség. Ha gázadásra szűnik a hang illetve melegen is jelen van, akkor lehet hogy más szól. Nem írtad, hogy milyen/melyik motorról van szó, így nehéz megmondani hogy a 10w40 jó-e az esetedben (bár, pl a szakszervizek a twinport-ig bezárólag legtöbbször ezt tették bele). Ami viszont fontos, hogy semmilyen vackot NE tölts bele a motorba. Kiszámíthatatlan folyamatot indítasz el vele. (Egy kis történet: munkatárs a Toyota-ba öntött bele szeleptisztítót. Azóta eszi az olajat -és fűstől- pedig előtte nem ette. Feltételezhetően a sokat látott szelepszár szimeringeknek nem tett jót a mutatvány....) 1
flali Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Sziasztok! Az előző hozzászóláshoz: nekem 14XEP (twinport) motoros Astrám van. A hivatalos szerviz alapból 10W40 GM olajat rak bele a kezdetektől fogva. A szervizvezető szerint (ha nem extrém körülmények között használom, és nem vagyok "állat") teljesen felesleges eltérni a gyárilag (általuk) javasolt GM olajtól, tehát szerintük az én esetemben már a GM 5W30 is fölösleges pénzkidobás. Megjegyzem 116000 km, olajfogyás a 15.000 km olajcserék között nem mérhető. Eddig bejött. Az olajfogyasztásról általában: szerintem nem az olajban kell keresni a hibát, sokkal inkább a gk. vezetőtől függ az olajfogyasztás.
flali Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Sziasztok! Az előző hozzászóláshoz: nekem 14XEP (twinport) motoros Astrám van. A hivatalos szerviz alapból 10W40 GM olajat rak bele a kezdetektől fogva. A szervizvezető szerint (ha nem extrém körülmények között használom, és nem vagyok "állat") teljesen felesleges eltérni a gyárilag (általuk) javasolt GM olajtól, tehát szerintük az én esetemben már a GM 5W30 is fölösleges pénzkidobás. Megjegyzem 116000 km, olajfogyás a 15.000 km olajcserék között nem mérhető. Eddig bejött. Az olajfogyasztásról általában: szerintem nem az olajban kell keresni a hibát, sokkal inkább a gk. vezetőtől függ az olajfogyasztás.
mantec Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 T flali!"... 14XEP..." Z14XEP az."... hivatalos szerviz ..."Márkaszerviz az."... alapból 10w-40 ..." Ha így tették, és ők tették, rosszul csinálták."... fölösleges pénzkidobás ..." Tévedés."... gk. vezetőtől ..." Tévedés.
flali Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Kedves mantec! Köszönöm a kiigazítást ("helyesírásilag") - bár szerintem, aki akarta értette a jelzések jelentését. Csak saját, és közvetlen környezetemben lévők (nem 1 db példáról beszélek) tapasztalatából írtam le, amit leírtam. Csak a családomban már a negyedik Opel, amit főként én vezetek - különböző motortípusok, mindegyik 100.000 km-es futásteljesítménnyel - hajtok. Nálam nem volt sosem olajfogyás (10W-40). Igaz nem szoktam indítás után üveghanggal nekimenni az első stoptáblának pl. Ugyanakkor, ha kell meghajtom az autót. Rendszeresen járok Várpalota Nyíregyháza utvonalon, M7-M3 autópályán folyamatos 130-140 km/h sebességgel. És mégis. Igenis függ a vezetési stíustól, akár 1000 km alatt ki tudnám nyírni a motort, ha akarnám. Nem tévedés szerintem a kapcsolat a vezetési stílussal. Kollaganőm, több százezer km-ert levezetett, 4. vagy 5. autója - látom, hogy vezet - minden autója eszi, és ette az olajat literszámra! - érdekes módon ugyanaz a típus másnál nem zabálja az olajat. ? Az olajtípussal kapcsolatban nem azt akartam mondani, hogy árt a jobb minőségű motorolaj (sőt, nyilván jobb a motornak) - de ha alap megfelelő minőség megvan, akkor sokkal többet befolyásol az "egyéb" tényező. Mint írtam 15.000 km-ént cseréltetem az olajat, továbbra is maradok a 10W-40-nél - 5W-30 tudomásom szerint 30.000 km futásteljesítményre követelik meg. (És még sok minden tudok róluk, a különbségekről, nem vagyok hülye - csak nem szeretek okoskodni) Nem hiszem, a márkaszerviz szándékosan a nem megfelelő olajat tenné az autóba, pláne garancia időben - vállalva rá a szervizgaranciát, illetve a két olajcsere ára közötti nyereségkiesést. Tiszteletben tartom a véleményedet, de én szerintem nem "Tévedés". Üdvözlettel: Fazekas Lajos
gezoli Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 12:49, flali írta: Mint írtam 15.000 km-ént cseréltetem az olajat, továbbra is maradok a 10W-40-nél - 5W-30 tudomásom szerint 30.000 km futásteljesítményre követelik meg. :D :D :D (És még sok minden tudok róluk, a különbségekről, nem vagyok hülye - csak nem szeretek okoskodni) Nem hiszem, a márkaszerviz szándékosan a nem megfelelő olajat tenné az autóba, pláne garancia időben - vállalva rá a szervizgaranciát, illetve a két olajcsere ára közötti nyereségkiesést. :omg: :D Tiszteletben tartom a véleményedet, de én szerintem nem "Tévedés". Üdvözlettel: Fazekas Lajos Hajrá! A Te autód! mantec csak segíteni szeretett volna!
flali Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 13:13, gezoli írta: Hajrá! A Te autód! mantec csak segíteni szeretett volna! Igen, nagyon köszönöm a segítségét, nem azért írtam rá választ mert megbántott volna. Nekem sem célom bárkit megsérteni, csak a saját tapasztalatomat írom le, és természetesen mások tanácsait és tapasztalatait is figyelem és "felhasználom". És köszönöm. Régi olvasója vagyok a fórumnak - már nagyon sokat tanultam itt. Csak azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy számít a sofőr stílusa. A többi kérdésben abszolút nem vitatom az általa leírtakat. A "gépelési" hibákért, pontatlanságokért sorry. Sztem nem az a lényeg...
fare87 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Sziasztok! Van egy Opel Astra 1.7 CDTI kombim a 2004-es verzió.Kint ausztriában dologozm és hegyre járok fel és le.Múltkor mentem fel a hegyre kihasználva a sebbességváltó 2-4 fokozatát.azt vettem észre,mivelhogy kb 12 %-os az emelkedő,elég jól kellett használnom a 3-as fokozatot hatvannál. A hőfok olyan 87 és 90 között mozgott.A külső hőmérséklet -2 fok.Szerintetek ez normális,vagy tényleg szar a termosztátom? Tanácstalan avgyok,mert ha jó a termosztát,akkor igazából nem szabadna nagyon felmennie a víznek.De ilyen erőltetett menetben én sztem nem csoda. Előre is köszönöm!
potyo Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 14:42, fare87 írta: Sziasztok! Van egy Opel Astra 1.7 CDTI kombim a 2004-es verzió.Kint ausztriában dologozm és hegyre járok fel és le.Múltkor mentem fel a hegyre kihasználva a sebbességváltó 2-4 fokozatát.azt vettem észre,mivelhogy kb 12 %-os az emelkedő,elég jól kellett használnom a 3-as fokozatot hatvannál. A hőfok olyan 87 és 90 között mozgott.A külső hőmérséklet -2 fok.Szerintetek ez normális,vagy tényleg szar a termosztátom? Tanácstalan avgyok,mert ha jó a termosztát,akkor igazából nem szabadna nagyon felmennie a víznek.De ilyen erőltetett menetben én sztem nem csoda. Előre is köszönöm! Ha megmérted volna a vizet a blokkban, az meg lehet, hogy 100 fok körül is lett volna. Jó az a 87-90 fok a műszer szerint, nincs azzal semmi probléma.
imy Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 13:38, flali írta: Igen, nagyon köszönöm a segítségét, nem azért írtam rá választ mert megbántott volna. Nekem sem célom bárkit megsérteni, csak a saját tapasztalatomat írom le, és természetesen mások tanácsait és tapasztalatait is figyelem és "felhasználom". És köszönöm. Régi olvasója vagyok a fórumnak - már nagyon sokat tanultam itt. Csak azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy számít a sofőr stílusa. A többi kérdésben abszolút nem vitatom az általa leírtakat. A "gépelési" hibákért, pontatlanságokért sorry. Sztem nem az a lényeg... Számít, de nem 10W-40 olaj való bele... A koreszrű motorokba sehol sem 10W-40-et öntenek. Nekem is néha csipegeti a 5W-30-at, de az max fél liter egy olajcsere alatt... persze néha odakormolok neki...
ycsy Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Üdv.. Kis sajàt tapasztalat olaj téren..:) megvétel utàn első olajcsere! Motrom : 1.4 16v z14xe ecotech 155 e km Autósboltban nagyon ajànlottàk a gyàri opel olajat (10w40 )mindössze 6 000 ft ért a 4 litert !! Megis vettem mondvàn én , hogy ők jobban tudjàk!! Autószerelő baràtomhoz àtmentem ,hogy akkor csere és mutatom, hogy mit vettem. Errö: idézem "bazz Ricsi ezt még a fünyìróba sem önteném bele!!" Noh de én erősködtem és bele is került. Nah onantol zabàlta az olajat..nem füstőlt semmi de szó szerint ette egy hónap alatt több mint fél liter(olajfolyàs nincs!!) Szerelőmet felcsörögtem és montam a panaszom mire ő h vegyek normàlis olajat..Ekkor mentem vettem bele magnatec -et megin csak 10w40 És azóta elment fél év és 4 e km de semmi nemfogyott jah és a hangja is sokkal szebb! Az autot megkimélve hasznàlom megyek vele vàroson kívül is elég sokat olyan 100-120 as kényelmes tempot! Nemakarok okoskodni de sztem igen is szàmít a minőség!! Üdv...:) On 2013. 12. 10. at 13:38, flali írta: Igen, nagyon köszönöm a segítségét, nem azért írtam rá választ mert megbántott volna. Nekem sem célom bárkit megsérteni, csak a saját tapasztalatomat írom le, és természetesen mások tanácsait és tapasztalatait is figyelem és "felhasználom". És köszönöm. Régi olvasója vagyok a fórumnak - már nagyon sokat tanultam itt. Csak azt szerettem volna hangsúlyozni, hogy számít a sofőr stílusa. A többi kérdésben abszolút nem vitatom az általa leírtakat. A "gépelési" hibákért, pontatlanságokért sorry. Sztem nem az a lényeg...
fare87 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 14:45, potyo írta: Ha megmérted volna a vizet a blokkban, az meg lehet, hogy 100 fok körül is lett volna. Jó az a 87-90 fok a műszer szerint, nincs azzal semmi probléma. Köszi szépen a segítséget! Megnyugodtam! :)
egyhapsi Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 On 2013. 12. 10. at 12:49, flali írta: Kedves mantec! Köszönöm a kiigazítást ("helyesírásilag") - bár szerintem, aki akarta értette a jelzések jelentését. Csak saját, és közvetlen környezetemben lévők (nem 1 db példáról beszélek) tapasztalatából írtam le, amit leírtam. Csak a családomban már a negyedik Opel, amit főként én vezetek - különböző motortípusok, mindegyik 100.000 km-es futásteljesítménnyel - hajtok. Nálam nem volt sosem olajfogyás (10W-40). Igaz nem szoktam indítás után üveghanggal nekimenni az első stoptáblának pl. Ugyanakkor, ha kell meghajtom az autót. Rendszeresen járok Várpalota Nyíregyháza utvonalon, M7-M3 autópályán folyamatos 130-140 km/h sebességgel. És mégis. Igenis függ a vezetési stíustól, akár 1000 km alatt ki tudnám nyírni a motort, ha akarnám. Nem tévedés szerintem a kapcsolat a vezetési stílussal. Kollaganőm, több százezer km-ert levezetett, 4. vagy 5. autója - látom, hogy vezet - minden autója eszi, és ette az olajat literszámra! - érdekes módon ugyanaz a típus másnál nem zabálja az olajat. ? Az olajtípussal kapcsolatban nem azt akartam mondani, hogy árt a jobb minőségű motorolaj (sőt, nyilván jobb a motornak) - de ha alap megfelelő minőség megvan, akkor sokkal többet befolyásol az "egyéb" tényező. Mint írtam 15.000 km-ént cseréltetem az olajat, továbbra is maradok a 10W-40-nél - 5W-30 tudomásom szerint 30.000 km futásteljesítményre követelik meg. (És még sok minden tudok róluk, a különbségekről, nem vagyok hülye - csak nem szeretek okoskodni) Nem hiszem, a márkaszerviz szándékosan a nem megfelelő olajat tenné az autóba, pláne garancia időben - vállalva rá a szervizgaranciát, illetve a két olajcsere ára közötti nyereségkiesést. Tiszteletben tartom a véleményedet, de én szerintem nem "Tévedés". Üdvözlettel: Fazekas Lajos Kedves Lajos! Sokan leszólják Mantec-t, az idézetei, stb miatt, de amit mond elgondolkodtató.. Kezdem az olajak hideg oldali valamint meleg oldali viszkozitásával. Gondold el. Egy "5W-s" olaj hidegben relatíve "hígabb", jobb a szivattyúzhatósága hamarabb eljut minden helyre, mint egy "10W-s". Az olajfogyasztás általában nem hideg motornál szokott történni, hanem üzem melegen. Megjegyzem, az én kis Corsa C-mbe (Z12XE) is 10w40-es olajat rakott az Üllői úton lévő márkaszervíz a szervízkönyv szerint. Én raktam bele először kb. 1,5 hónapja GM 5W30 Dexos 2-es olajat! Ezalatt az idő alatt ment az autó kb. 5000 Km-rt, különösebb olajfogyasztás nélkül, helyenként igen sportos vezetési stílus mellett. És így sem tervezem 10000 Km-él tovább használni az olajat. Az autót igen:-) István
Recommended Posts