Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nekem ugyanez volt a hibajelenség, gyújtótrafó csere megoldotta!

És akkor mi ez a Melegen rossz hidegen jó hiba!? Nem értem.. akkor mindig rossznak kellene lenni nem? Megpróbálok szerezni egyet! Ha vennék egyet a boltba pl: Cromax..

Akkor ha egyből beszerelném és mégsem akkor lehet visszaviszem és vissza adják az árát? :) :) Mert nem 2000Ft-ról van szó sajnos!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is kérdeznék! A központi záram nem reteszel, vagyis a második gombnyomásra nem reagál! Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget!!!!

Szia,

nekem is van néha ilyen, úgy rémlik akkor ha nem a vezető oldali ajtót nyitom ki, hanem pl. a jobb hátsót majd rá akarnék zárni.

Én ilyenkor kinyitom a sofőr ajtót, becsukom, aztán jó is. :) :-) De lehet a fentieknek nincs is köze a te általad írottakhoz, csak én ezt figyeltem meg. :)

Link to comment
Megosztás:

És akkor mi ez a Melegen rossz hidegen jó hiba!? Nem értem.. akkor mindig rossznak kellene lenni nem? Megpróbálok szerezni egyet! Ha vennék egyet a boltba pl: Cromax..

Akkor ha egyből beszerelném és mégsem akkor lehet visszaviszem és vissza adják az árát? :) :) Mert nem 2000Ft-ról van szó sajnos!

Amint már írtam nekem ugyanez volt a hibajelenség!

Amikor hideg volt akkor nem volt semmi hiba, amikor bemelegedett akkor dobta ezt a hibát!

Ezért kellene első körön csak kölcsönbe! Általában elektromos alkatrészt nem cserélnek!

Link to comment
Megosztás:

Levettem a fedelet és laza a szíj. Akkor mi is le flexeljük csak félek, hogy kigyullad valami.

Ugyan így jártam, fentebb írtam is. Egy opel szervízes szerelőt kérdeztem, hogy mit tanácsol. Idézem: "le kell flexni a picsába". Ez igen! Ez itt a probléma, ezért és a hozzá hasonló hozzá állású szakbarbárok miatt mertem hozzáfogni a hf tömítés cseréhez. Persze igen ritkán vannak kivételek!

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek!

Megint/még mindig kérdésem lenne...valószínű rosszalkodik nálam is az EGR szelep (pár oldallal ezelőtt leírtam), jövő hétvégén takarítás következik, hátha egy darabig használható lesz még. Ma viszont újabb nem természetes dologra lettem figyelmes, amivel először nem törődtem, de ismét előjött. Beültem a kocsiba, gyújtás ráad, és magától elállítódott a vezetőoldali tükör. Kb. 2 hete mikor beültem a kocsiba, akkor feltűnt, hogy nem úgy áll, ahogyan hagytam, de akkor még nem törődtem vele, észre sem vettem, hogy mikor állítódott el. A belső biztosítékok, tehát a vezető oldal bal oldalon található tárolórekesz felől néha halk kattogó hangot hallok, mint amikor indexelek, csak halkan.

Milyen hibára utalhatnak ezek a jelenségek? Elképzelhető, hogy csak azért van, mert az elmúlt hónapban csak 3-4 rövid távra lett elővéve az autó, vagy ez az egész összefüggésbe hozható az EGR szelep megbolondulásával?

Z14XEP, 2006-os évjárat

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek!

Milyen hibára utalhatnak ezek a jelenségek? Elképzelhető, hogy csak azért van, mert az elmúlt hónapban csak 3-4 rövid távra lett elővéve az autó, vagy ez az egész összefüggésbe hozható az EGR szelep megbolondulásával?

Z14XEP, 2006-os évjárat

Véleményem szerint egyik dologgal sincs összefüggésben. Meg kellene nézni, melyik relé kattog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. G astra Z12XE autóm csinál néha olyat, hogy hosszabb ideig kell tekertetni mire beindul. Ez 2 hét alatt eddig 2x jelentkezett. Máskor gáz nélkül pöcc röff, és néha gáz nélkül tekertetem és nem akar indulni akkor adok egy kis gázt és lassan elkezd felmenni a fordulatszám és beindul.

Mi lehet a baja? Mind két ilyen nehezebb indulásnál nem volt üzemmeleg a motor, de hideg sem. Talán gyertya hiba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is kérdeznék! A központi záram nem reteszel, vagyis a második gombnyomásra nem reagál! Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm a segítséget!!!!

Nekem is volt ilyen problémám és a bal oldali ajtókapcsolóval volt probléma. Kiszereltem és alaposan megtisztítottam, utána már jól működött!

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a hengerfej tömítés csere. Nem tudom mire vélni az "aggodalmakat".

Speciális szerszámok: -dugókulcs készlet, -torx,, illetve E torx készlet, -légkulcs, -nyomatékkulcsok, -vízpumpafogó, -tapétavágó. Szerintem ezek megtalálhatók minden műhelyben. Annak ellenére, hogy nem vagyok autószerelő és most először csináltam ilyet 7 óra alatt szedtem szét és 5 óra alatt raktam össze (kaja, kávé szünetekkel). A szétszedést hátráltatta a fogasszíj feszítő automata csavarjának lenyalódása. T40-es fejű 8.8-as puha sz.r csavar. Ha valakit érdekel leírom részletesen is X14XE-re vonatkozóan. A segítségem mindössze egy fórumtársunk leírása, illetve a csináld magad pár sora volt. A vízfogyasztás megszűnni látszik, a kiegyenlítő tartály nem bugyborékol, a vízcsöveket nem fújja fel, ma mentem vele 340km-t.

Még egyszer köszönöm grofbandi-nak!

http://kepfeltoltes.hu/view/131204/IMG_1368_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia!

Szeretném tőled elkérni ezt a leírást, és a grófbandis anyagot is!

Mailem publikus.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv újra.

A közútkezelő áldásos tevékénységének hiánya miatt egy jobbos kanyarban a bal elsővel megtaláltam a padkát. Nem kicsit. Ránézésre felni kuka, mert szamárfüles lett a pereme. A teljes bal első kb 2-3 cm-t hátracsúszott. Kormányzás instabil. Már szervizben van, csak hétfőn fognak tudni ránézni. Ha valakinek volt hasonló, mire lehet ilyenkor számítani? Lengőkar, stabpálca, kormányösszekötő? Ha hátracsúszott akkor vajon az csak a lengőkar görbület vagy a torony is elmászhatott? Városon belül kis utcában kb 20-30km/h sebességnél történt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a "szokásos" problémával küzdök, mint többen is <_< Z14XE,csak hideg motornál,az első 1-2 kilóméteren motorhiba lámpa kigyullad,erőtlen,rángat,gázadásra villog a hibaüzenet,1 henger leáll.Félreállok,leállítom a motort,pár másodperc után indítok, a hiba megszűnik megy mind a 4 henger.EGR-szelep lezárva,gyertyák cserélve,gyújtótrafó cserélve, semmi változás....Valakinek esetleg ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a hengerfej tömítés csere. Nem tudom mire vélni az "aggodalmakat".

Speciális szerszámok: -dugókulcs készlet, -torx,, illetve E torx készlet, -légkulcs, -nyomatékkulcsok, -vízpumpafogó, -tapétavágó. Szerintem ezek megtalálhatók minden műhelyben. Annak ellenére, hogy nem vagyok autószerelő és most először csináltam ilyet 7 óra alatt szedtem szét és 5 óra alatt raktam össze (kaja, kávé szünetekkel). A szétszedést hátráltatta a fogasszíj feszítő automata csavarjának lenyalódása. T40-es fejű 8.8-as puha sz.r csavar. Ha valakit érdekel leírom részletesen is X14XE-re vonatkozóan. A segítségem mindössze egy fórumtársunk leírása, illetve a csináld magad pár sora volt. A vízfogyasztás megszűnni látszik, a kiegyenlítő tartály nem bugyborékol, a vízcsöveket nem fújja fel, ma mentem vele 340km-t.

Még egyszer köszönöm grofbandi-nak!

http://kepfeltoltes.hu/view/131204/IMG_1368_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ügyes vagy! :icon13:

Én továbbra is azt mondom, hogy akinek nincs szerelési gyakorlata, az ne álljon neki. Téged valószínűleg érdekel a szakma, szeretsz bütykölni, és van is érzéked hozzá. Ismerek olyan embereket, akinek sokkal egyszerűbb művelet is problémát jelent.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes vagy! :icon13:

Én továbbra is azt mondom, hogy akinek nincs szerelési gyakorlata, az ne álljon neki. Téged valószínűleg érdekel a szakma, szeretsz bütykölni, és van is érzéked hozzá. Ismerek olyan embereket, akinek sokkal egyszerűbb művelet is problémát jelent.

Én is szétszedném, de a láncos motornál a lánc szétszedése miatt nem nagyon állnék neki ilyennek.

Link to comment
Megosztás:

Levettem a fedelet és laza a szíj. Akkor mi is le flexeljük csak félek, hogy kigyullad valami.

Nekem nem gyulladt ki semmi, de elég szűk a hely. Több részletben csináltam, nehogy megolvadjon az a műanyag alkatrész a feszítő automatán.

A lazaság egy érdekes dolog. Amikor visszatettem a fogasszíjat, akkor a "USED" jelre állítottam, majd 20Nm-el lehúztam (jó feszes volt a szíj). Amikor átforgattam kétszer a főtengelyt ellenőrzés céljából, a szíj lazább lett és a "USED" jelről elmászott a mutató. Gondoltam nem húztam meg eléggé. Újra beállítottam, csavarrögzítővel bekentem a csavart, 20Nm-el lehúztam, átforgattam és megint az előzőekben leírt jelenség. Szerintem normális, azért automata feszítő, annyira nem tűnik lazának, hogy át is tudjon ugorni. Kb. 500km-et mentem vele azóta, ha rossz lenne már jelentkezett volna.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes vagy! :icon13:

Én továbbra is azt mondom, hogy akinek nincs szerelési gyakorlata, az ne álljon neki. Téged valószínűleg érdekel a szakma, szeretsz bütykölni, és van is érzéked hozzá. Ismerek olyan embereket, akinek sokkal egyszerűbb művelet is problémát jelent.

Köszönöm, csináltam már ezt-azt, de ennyire még nem nyúltam bele. Az alapvető probléma, hogy én szeretem nyomi a gázt, ez meg nem bírja :D . Előbb vagy utóbb rákényszerülök, hogy magam oldjam meg, mert a szerelőm azt mondta, "harmadszor nem csinálom meg". Egyébként örömmel láttam az EGR-em szép tiszta, még soha nem kellett takarítanom, azt sem tudtam hol van.

Link to comment
Megosztás:

A volt kétbalkezes szerelőm fordítva rakta be az első fékbetéteket.Emiatt nyikorog.A mostani szerelő hívta fel a figyelmemet rá.Azt mondta hogy nem cserélte meg őket mert már összekoptak.Szerintetek ha megcserélem akkor mi lesz?Pont egy éve van bent a két betét.

Link to comment
Megosztás:

A volt kétbalkezes szerelőm fordítva rakta be az első fékbetéteket.Emiatt nyikorog.A mostani szerelő hívta fel a figyelmemet rá.Azt mondta hogy nem cserélte meg őket mert már összekoptak.Szerintetek ha megcserélem akkor mi lesz?Pont egy éve van bent a két betét.

Majd összekopnak megint.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.