Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok. Valaki használ első utángyártott fényszórót? Az érdekelne hogy milyen a fényhatása a gyárival szemben? Ki szeretném cserélni a gyárit mert már kétszer becsiszoltam és polírozam de már nagyon öreg az anyag. Esetleg van valami lakk amivel lehet kezelni? Köszönöm előre az infót!

Én is lámpacserére készülök. Még nem dőlt el milyen lesz, de azt tervezem hogy rakatok rá UV-szűrős átlátszó fóliát. Biztos tartósabb lesz.

Elküldve

Én is lámpacserére készülök. Még nem dőlt el milyen lesz, de azt tervezem hogy rakatok rá UV-szűrős átlátszó fóliát. Biztos tartósabb lesz.

Én Hellát vettem, abszolút oké, gyári beszállító. Szerintem, ha normális minőséget vásárolsz, felesleges fóliáznod, gyárilag az.

Elküldve

Én Hellát vettem, abszolút oké, gyári beszállító. Szerintem, ha normális minőséget vásárolsz, felesleges fóliáznod, gyárilag az.

Azt keresek én is, az Unixnál lenne, de csak az egyik oldali. Épp most találtam egy Hellás oldalt, remélem nekik van.

Elküldve

Sziasztok!

Váltószoknya és kézifékkar bőr ügyben szeretnék segítséget kérni - sajnos mindegyik egyszerűen nekiállt széthullani. Vettem itt a fórum talált kárpitostól újat, kérdés már csak a felrakás. A váltóbőr kiszedéséhez találtam nagyon részletes leírást, azonban a kézifékkarhoz nem... Valakinek van tapasztalata erről?

Kösz a segítséget.

Elküldve

Sziasztok nekem olyan problémán van h vettem használtan angel eyes fényszórót és iszonyatosan gyengék a tompított szinte semmit nem ér a távolsági + olyan mint más autó tompítottja. Nem test baja van + nézte szerelő de fogalma sincs h mi lehet a baja nem szeretném kidobni előre is köszi szépen :D

Elküldve

Sziasztok nekem olyan problémán van h vettem használtan angel eyes fényszórót és iszonyatosan gyengék a tompított szinte semmit nem ér a távolsági + olyan mint más autó tompítottja. Nem test baja van + nézte szerelő de fogalma sincs h mi lehet a baja nem szeretném kidobni előre is köszi szépen :D

Egy ilyen angel eyes-al sosem fogsz látni.Ezek a lámpák nappalra valók:)A projektorba lemattul a foncsor.Xenont szoktak belefaragni,de azt meg nem szereti a szerv.

Elküldve

Azt keresek én is, az Unixnál lenne, de csak az egyik oldali. Épp most találtam egy Hellás oldalt, remélem nekik van.

Én régen a Hella hungáriánál vettem a cuccokat.Forgách utcában vannak Pesten a 13.kerületben.

  • Like 1
Elküldve

Üdv.

Kb fél éve cseréltem fékpofákat elöl, a tárcsa le lett szabályozva. Nyáron lassú menetnél nyikorgás jött elő de ha rálépek a fékre akkor eltünik. Most már előjőn 50-60km/h körül is de amint nyomok a fékre egy pöppel elhalkul. Tipp? Köcce

Elküldve

Volt már valakinek szerencséje első kerékagy csapágy cseréhez? Mekkora meló lehet?

Nekem igen. Nem én csináltam, hanem a szerelő, de másfél-két óra alatt megvolt.

  • Like 1
Elküldve

Volt már valakinek szerencséje első kerékagy csapágy cseréhez? Mekkora meló lehet?

Nem olyan nagy meló, ha vannak otthon szerszámaid, és egy kis gyakorlatod akkor megoldható. Ha érdekel konkrétabban, akkor leírhatom, hogy hogyan csináltam. :icon1:

  • Like 1
Elküldve

Üdv.

Kb fél éve cseréltem fékpofákat elöl, a tárcsa le lett szabályozva. Nyáron lassú menetnél nyikorgás jött elő de ha rálépek a fékre akkor eltünik. Most már előjőn 50-60km/h körül is de amint nyomok a fékre egy pöppel elhalkul. Tipp? Köcce

Nálam is előfordult, lecsiszoltam a betétek szélét 45 fokban pár mm mélységben és megszűnt.

Elküldve

Sziasztok!
Egy olyan kerdessel fordulnek hozzatok, ami bizonyara mar parszor felvetodott...
2001-es 1.6-os autorol van szo, es idonkent megall a 3. henger...termeszetesen keresgeltem neten, hogy mi lehet az oka, es kb mindenhol azt irjak, hogy a trafo a legvaloszinubb oka...ami nekem szembetunt ezzel a hibaval kapcsolatban, hogy eddig minden alkalommal 3500-as fordulatszam felett tortent...esetleg talalkozott valaki hasonlo jelenseggel??

Elküldve

Nem olyan nagy meló, ha vannak otthon szerszámaid, és egy kis gyakorlatod akkor megoldható. Ha érdekel konkrétabban, akkor leírhatom, hogy hogyan csináltam. :icon1:

Torx krovám nincs, de eddig még mindig sikerült meglazítanom a torx csavarokat hatszög krovával. Gyakorlatom van 13 év az autószerelő szakmában, de az Astrán még nem sok mindent javítottam. Furcsa, hogy sok alkatrész egyben van, és szét sem szerelhető. Ahogy elnéztem az első csapágyat, ez is egyben van az aggyal, ABS jeladóva, stb. Elég húzós ára van.

A leírást szívesen elolvasom.

Elküldve

Triviális kérdés: belső levegő keringetőt kikapcsoltad?

Nem triviális: hallasz állandó zúgást a kesztyűtartó felől, amikor gyújtást adsz?

Persze hogy kikapcsoltam a belső keringetőt! Megnéztem nem lehet semilyen zúgást hallani! Mi lehet akkor a probléma?

Elküldve

Torx krovám nincs, de eddig még mindig sikerült meglazítanom a torx csavarokat hatszög krovával. Gyakorlatom van 13 év az autószerelő szakmában, de az Astrán még nem sok mindent javítottam. Furcsa, hogy sok alkatrész egyben van, és szét sem szerelhető. Ahogy elnéztem az első csapágyat, ez is egyben van az aggyal, ABS jeladóva, stb. Elég húzós ára van.

A leírást szívesen elolvasom.

Nekem nincs autószerelői tapasztalatom, de azért megpróbálom érthetően leírni, amatőr nyelven:

Jól gondolod, egyben van az agy, a csapágy és a jeladó, tehát az egészet cserélni kell.

Első lépésként amíg nincs felemelve a kocsi, le kell lazítani a féltengely anyáját. Ha ez megvan, akkor kerék le, féknyereg felakaszt, féktárcsa le.

Kormányösszekötő gömbfej anyáját leszedni, majd ki kell akasztani. Mivel a kerékagy hátulról van megfogatva 3db E-torx csavarral, ami nehezen hozzáférhető és meg is vannak húzva, ezért a lengéscsillapítót alulról tartó 2db hatlapfejű csavart és a kutyacsont felső csavarját kivettem. Így már vissza lehet nyomni annyira a féltengelyt, hogy kivedd a kerékagyból. Alulról még a trapézgömbfej fogja, itt keresztben van egy hatlapfejű csavar, amit ha kiszedsz akkor már ki lehet kocogtatni a gömbfejet és kijön az egész kerékagy és a konzolja. Ki kell tekerni a már említett 3db torx csavart és ezután ki lehet ütni/venni a régi kerékagyat a csapággyal együtt.

Szükséges szerszámok:

30-as dugókulcs a féltengely anyájához

18-as csillag/villás/dugó kulcs a kormányösszekötő, trapézgömbfej és a lengéscsillapító csavarjához

E20-as torx kulcs a kerékagy csavarjaihoz

Ha ki tudod szedni beépített állapotban a 3 torx csavart, akkor természetesen egyszerűbb a művelet.

A leírás 1,4 és 1.6 Ecotec-hez biztosan jó, remélem Neked is tudtam segíteni.

  • Like 1
Elküldve

Nekem nincs autószerelői tapasztalatom, de azért megpróbálom érthetően leírni, amatőr nyelven:

Jól gondolod, egyben van az agy, a csapágy és a jeladó, tehát az egészet cserélni kell.

Első lépésként amíg nincs felemelve a kocsi, le kell lazítani a féltengely anyáját. Ha ez megvan, akkor kerék le, féknyereg felakaszt, féktárcsa le.

Kormányösszekötő gömbfej anyáját leszedni, majd ki kell akasztani. Mivel a kerékagy hátulról van megfogatva 3db E-torx csavarral, ami nehezen hozzáférhető és meg is vannak húzva, ezért a lengéscsillapítót alulról tartó 2db hatlapfejű csavart és a kutyacsont felső csavarját kivettem. Így már vissza lehet nyomni annyira a féltengelyt, hogy kivedd a kerékagyból. Alulról még a trapézgömbfej fogja, itt keresztben van egy hatlapfejű csavar, amit ha kiszedsz akkor már ki lehet kocogtatni a gömbfejet és kijön az egész kerékagy és a konzolja. Ki kell tekerni a már említett 3db torx csavart és ezután ki lehet ütni/venni a régi kerékagyat a csapággyal együtt.

Szükséges szerszámok:

30-as dugókulcs a féltengely anyájához

18-as csillag/villás/dugó kulcs a kormányösszekötő, trapézgömbfej és a lengéscsillapító csavarjához

E20-as torx kulcs a kerékagy csavarjaihoz

Ha ki tudod szedni beépített állapotban a 3 torx csavart, akkor természetesen egyszerűbb a művelet.

A leírás 1,4 és 1.6 Ecotec-hez biztosan jó, remélem Neked is tudtam segíteni.

Akkor ez bonyolultabb mint gondoltam, kell szerezni új anyákat is a gömbfejekre.

Köszönöm a leírást! :icon13:

Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan kerdessel fordulnek hozzatok, ami bizonyara mar parszor felvetodott...

2001-es 1.6-os autorol van szo, es idonkent megall a 3. henger...termeszetesen keresgeltem neten, hogy mi lehet az oka, es kb mindenhol azt irjak, hogy a trafo a legvaloszinubb oka...ami nekem szembetunt ezzel a hibaval kapcsolatban, hogy eddig minden alkalommal 3500-as fordulatszam felett tortent...esetleg talalkozott valaki hasonlo jelenseggel??

Énnekem akkor volt trafó gondom, amikor frissen vettem az astrám.

Jellemzően mindig akkor hagyott ki, mikor már üzemmeleg volt, és olyan diszkrét gyorsításkor 2-ik, és 3-ik fokozatban.

Rángatva ment az autó.

kérj meg valakit, aki teszt célból kölcsönadja a saját trafóhídját, és rögtön kiderül rossz-e a tiéd.

Elküldve

Akkor ez bonyolultabb mint gondoltam, kell szerezni új anyákat is a gömbfejekre.

Köszönöm a leírást! :icon13:

na meg mindent a gyártó által előírt nyomatékra húzni és amit kell azt ragasztani is :)

Elküldve

na meg mindent a gyártó által előírt nyomatékra húzni és amit kell azt ragasztani is :)

Eddig sem használtam nyomaték kulcsot, mégsem esett szét semmi, úgyhogy most is kihagyom. Elvileg a kereket is úgy kéne, meg a gyártó szerint mindent.

Elküldve

Énnekem akkor volt trafó gondom, amikor frissen vettem az astrám.

Jellemzően mindig akkor hagyott ki, mikor már üzemmeleg volt, és olyan diszkrét gyorsításkor 2-ik, és 3-ik fokozatban.

Rángatva ment az autó.

kérj meg valakit, aki teszt célból kölcsönadja a saját trafóhídját, és rögtön kiderül rossz-e a tiéd.

nalam is kigyorsitaskor jelentkezik, es ha egyszer elkezd rangatni, nem is mulik el mig ujra nem inditom az autot...

ha valakinek van meg valami otlete, amit meg tudok nezni-le tudok tesztelni szerviz nelkul, akkor azt szivesen fogadom.. egyebkent meg akkor a trafo-teszt lesz a kovetkezo lepes...

Elküldve

Eddig sem használtam nyomaték kulcsot, mégsem esett szét semmi, úgyhogy most is kihagyom. Elvileg a kereket is úgy kéne, meg a gyártó szerint mindent.

ez a Te lelkiismeretedre van bízva ;)

csak jót akartam :)

Elküldve

Sziasztok!

Nagy a bánatom, 2005-ös 1.4-es Twinportnak a kihajtásoknál lécő tömítéseknél ereszti a diffi az olajat... A szervizben komplett váltócserével akarják orvosolni, de ezt csöppet úgy érzem, mintha ágyúval lőnének verébre. (Opel márkaszervizben vették észre és ők javasolták ezt)
Nem lehet ehhez kapni tömítéseket külön?
Ha netán nem, mennyibe kerül reális áron egy jó állapotú, keveset forgott váltó bontottan?

Köszönöm!
Máté

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.