Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne.

- Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti?

- komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc?

Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem.

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

A szerviz egy kicsit előrébb került, mert megállt az autó. Valószinüleg az üzemanyag szivattyú adta meg magát. A legalább is a szerelő erre jutott. Gyújtásnál nincs hangja, így gyanus... Holnap kiderül, hogy mennyi az annyi...

Megvan mindkettő kulcs, mindkettővel csinálja, megnéztem a helyén van a kis modul. Majd pénteken kiolvassák a hibát, azt kiderül. Kulcsmásoló cég már van, ha az kell...

Link to comment
Megosztás:

nekem 48e volt áprilisban a szij, gőrgők és olajcsere...

Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne.

- Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti?

- komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc?

Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem.

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

A Z14XEP motoroknál 130.000Km-nél van az első anyagilag húzósabb szerviz?

Vezérműlánc csere akkor, amikor előjön a hangja.... Az sztem 150e+ km ;)

Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne.

- Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti?

- komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc?

Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem.

Köszönet!

Nem kell cserélni, csak a szíjasoknál. ;)

Link to comment
Megosztás:

Vezérműlánc csere akkor, amikor előjön a hangja.... Az sztem 150e+ km ;)

Nem kell cserélni, csak a szíjasoknál. ;)

Hát... Tudtommal ez nem egészen így van ám. :icon10:

Annyi a különbség a szíjas és a láncos vezérléscsere közt időintervallumban, hogy a szíjnál fix év (4 év) van megadva (vagy 60k km), a láncnál pedig a szervizek során kell ellenőrizni (mérni) folyamatosan, ugyanis a lánc is nyúlik a használattól (ettől is lesz folyamatosan hangosabb a lánc). Ráadásul a lánc nyúlását nem feltétlenül a futott km határozza meg elsődlegesen, hanem az hogy milyen igénybevételt kap (használat módja/tulajdonos hozzáállásától is függ ill. a lánc típusától/gyártójától). Pl az 1.2 16V-s Astra G-nél gyakran 100-110k környékén csere szükséges ha sok a város (ua motor a C Corsa-ban jobban teljesít valamiért e téren)...

Szóval óvatosan a km kijelentésekkel, ugyanis szinte autónként máskor jön el a lánc cseréje (ez szíjasnál fix ugyebár). Ráadásul jó magyar szokás, hogy csak a láncot ill. néha még a segédeszközeit cserélik, de a kerekeket nem... Utána meg hamar jön újra a csörgés és akár ugorhat is a vezérlés...

Link to comment
Megosztás:

Hát... Tudtommal ez nem egészen így van ám. :icon10:

Annyi a különbség a szíjas és a láncos vezérléscsere közt időintervallumban, hogy a szíjnál fix év (4 év) van megadva (vagy 60k km), a láncnál pedig a szervizek során kell ellenőrizni (mérni) folyamatosan, ugyanis a lánc is nyúlik a használattól (ettől is lesz folyamatosan hangosabb a lánc). Ráadásul a lánc nyúlását nem feltétlenül a futott km határozza meg elsődlegesen, hanem az hogy milyen igénybevételt kap (használat módja/tulajdonos hozzáállásától is függ ill. a lánc típusától/gyártójától). Pl az 1.2 16V-s Astra G-nél gyakran 100-110k környékén csere szükséges ha sok a város (ua motor a C Corsa-ban jobban teljesít valamiért e téren)...

Szóval óvatosan a km kijelentésekkel, ugyanis szinte autónként máskor jön el a lánc cseréje (ez szíjasnál fix ugyebár). Ráadásul jó magyar szokás, hogy csak a láncot ill. néha még a segédeszközeit cserélik, de a kerekeket nem... Utána meg hamar jön újra a csörgés és akár ugorhat is a vezérlés...

Itt Z14XEP-ről volt szó.

Ki mondta, hogy nem szettet kell cserélni? :o Egsértelmű, hiszen egyben lehet kapni, és minden kopik.... https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/350752-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4

Link to comment
Megosztás:

Itt Z14XEP-ről volt szó.

Ki mondta, hogy nem szettet kell cserélni? :o Egsértelmű, hiszen egyben lehet kapni, és minden kopik.... https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/350752-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4

A Corsa C ill. Astra G 1.2-es láncos motorral csak egy példa volt (mint írtam). Ezek mint láncosak vannak a közvetlen környezetemben sok-sok éve, van tapasztalat (nem is kevés).

A vezérlés részét tekintve pedig teljesen mindegy, hogy Twinport XEP vagy sem, maga a mechanizmus tökéletesen ua. Az XEP-re is ua "szabályok" a mérvadóak mint bármilyen más láncos GM motorra... Ellenőrizni kell megadott időközönként (típusspecifikációban minden bizonnyal szerepel h melyik motort mikor) vagy ha már hangja van (<= ezzel az a baj mint a gyengülő lengéscsillapítóval, hozzászokik a tulaj a folyamatosan hangosodó vezérléshez). Amikor meg beáll a műhely elé más okból, olyankor megkérdezik tőle hogy nem hallja a csörgést???

Link to comment
Megosztás:

A Corsa C ill. Astra G 1.2-es láncos motorral csak egy példa volt (mint írtam). Ezek mint láncosak vannak a közvetlen környezetemben sok-sok éve, van tapasztalat (nem is kevés).

A vezérlés részét tekintve pedig teljesen mindegy, hogy Twinport XEP vagy sem, maga a mechanizmus tökéletesen ua. Az XEP-re is ua "szabályok" a mérvadóak mint bármilyen más láncos GM motorra... Ellenőrizni kell megadott időközönként (típusspecifikációban minden bizonnyal szerepel h melyik motort mikor) vagy ha már hangja van (<= ezzel az a baj mint a gyengülő lengéscsillapítóval, hozzászokik a tulaj a folyamatosan hangosodó vezérléshez). Amikor meg beáll a műhely elé más okból, olyankor megkérdezik tőle hogy nem hallja a csörgést???

Nekem szervizben azt mondták, hogy hallani fogom, ha cserélni kell. Kb 1 éve voltam Opel szervizbe átvizsgáláson, s akkor mondták, ennek még semmi baja. Ott mérést nem említettek. Gondolom amatőrök, nem tudom....

Amúgy hol, s mit kell mérni, nézni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szervizben azt mondták, hogy hallani fogom, ha cserélni kell. Kb 1 éve voltam Opel szervizbe átvizsgáláson, s akkor mondták, ennek még semmi baja. Ott mérést nem említettek. Gondolom amatőrök, nem tudom....

Amúgy hol, s mit kell mérni, nézni.

Igen, pont erre utaltam ("hogy hallani fogom"), hogy sokan hajlamosak a folyamatosan változó hanghoz hozzászokni. Utána már késő bánat lehet belőle... Nem vagyok autószerelő így nem tudom pontosan. De valami olyasmiről van szó, hogy ha a burkolatot leveszik és befogatják úgy a vezérlést (jelölések) ahogy cserekor állnia kell, akkor valamihez tudják viszonyítani (talán belógást a terelőkhöz mérve?)...

Nekem szíjas az autóm, így ebben annyira nem vagyok otthon. A vezérlés kapcsán pedig tényleg jobb a megelőzést megcélozni karbantartás kapcsán.

Egyébként ua vásárolható külön minden része a láncos vezérlésnek is... (Bizonyos futás alatt gondolom elég lehet csak a lánc cseréje is ha más okból nyúlnak hozzá...)

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek.Sajnos újra kérdéssel fordulok opeles társaimhoz. Korábban jeleztem, hogy a G-s astrám hideg reggeli indításnál leejti a fordulatot 3-400-ra kb és dadog,majd megáll. A tanácsok közül a "kiégetést " már megtettem 5 ezres fordulaton kb 50 km-en keresztük,de nem volt eredménye. Kicseréltem a benzinszűrőt,de annak sem volt eredménye:-(. trafóhíd és gyertya csere is volt már , illetve főtengely jeladó is. Kitakarítottam a torkot is,de semmi. az injektor vizsgálat a jövőhéten lesz és még a benzinszivattyú lehet még. Valakinek más ötlete?

A dadogást csak hideg motornál csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a következő a problémám.

nedvesedik a vezetőülés előtt a szőnyeg, és a kiegyenlítő tartályból elfogyott a folyadék, desztvízzel utántöltöttem, kb. 1 litert tudtam beleönteni.

Nem tudom, hogy összefügg-e, de ha valahonnan eltűnik, majd máshol megjelenik a folyadék, akkor valószínű.

honnan szivároghat oda? mi lehet a baj? fűtőradiátort mondták, hogy kilyukadt, de akkor a fűtéssel nem lenne baj? mert azzal minden oké.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a következő a problémám.

nedvesedik a vezetőülés előtt a szőnyeg, és a kiegyenlítő tartályból elfogyott a folyadék, desztvízzel utántöltöttem, kb. 1 litert tudtam beleönteni.

Nem tudom, hogy összefügg-e, de ha valahonnan eltűnik, majd máshol megjelenik a folyadék, akkor valószínű.

honnan szivároghat oda? mi lehet a baj? fűtőradiátort mondták, hogy kilyukadt, de akkor a fűtéssel nem lenne baj? mert azzal minden oké.

szia. nekem évekig ment a d.viz vagy a fagyállo az autoba mert a tömitések rosszak voltak a fütöradiátornál a fütés az jo volt . a radiátor töm .szettje nem drága , csak megcsinálni necces. Mkor megcsináltuk még hátul is volt hütöfolyadék, minél elöbb csináld meg .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

olyan kérdésem lenne.

benzin szüröt szeretnék cserélni.

de a gyári van még fenn.

azt hogy tudodm levenni csak simán le kel húzni vagy van valami trükk je is? :)

köszi!!

Az egy trükkös dolog lesz!

A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz.

Sport légszűrőt használ valaki?

Nem árt a gépnek?

Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat.

Link to comment
Megosztás:

szia. nekem évekig ment a d.viz vagy a fagyállo az autoba mert a tömitések rosszak voltak a fütöradiátornál a fütés az jo volt . a radiátor töm .szettje nem drága , csak megcsinálni necces. Mkor megcsináltuk még hátul is volt hütöfolyadék, minél elöbb csináld meg .

utánanézve elég komoly szerelési művelet, léteznek radiátor tömítő folyadékok, amit a hűtőfolyadékhoz kell önteni.

mennyire jó megoldás ez?

/a kiegyenlítő tartályba kb. 1 liter vizet tudtam önteni, ez kb. 3 hónap, és 3-4000 km. alatt tűnt el/

Link to comment
Megosztás:

Sport légszűrőt használ valaki?

Nem árt a gépnek?

Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat.

Nekem volt az előző autómban. Szerintem ha rendszeresen takarítod, nem árt. Csak vigyázni kell, hogy ne legyen rajta sok olaj, mert beszívja. Én egy napig hagyni szoktam lecsöpögni. Tervezem ebbe is, de nem a direktet, hanem a gyári helyre rakható betétszűrőt. Mivel a levegő rávezetése meg van oldva gyárilag, szerintem kár lenne ezt a rendszert kiiktatni.

Ha a motortérből szívja a meleg levegőt, az nem szerencsés.

Link to comment
Megosztás:

Az egy trükkös dolog lesz!

A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz.

Sport légszűrőt használ valaki?

Nem árt a gépnek?

Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat.

Nem olyan vészes az. Én egy sima keskeny fejű kombinált fogóval nyomtam össze picit és pikkpakk lejött.

Link to comment
Megosztás:

Az egy trükkös dolog lesz!

A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz.

Sport légszűrőt használ valaki?

Nem árt a gépnek?

Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat.

Értem!!

köszi hát holnap akkor megprobálkozok vele de remélem sikerülni is fog!

szerszámom nincs hozzá sajnos :/

Link to comment
Megosztás:

utánanézve elég komoly szerelési művelet, léteznek radiátor tömítő folyadékok, amit a hűtőfolyadékhoz kell önteni.

mennyire jó megoldás ez?

/a kiegyenlítő tartályba kb. 1 liter vizet tudtam önteni, ez kb. 3 hónap, és 3-4000 km. alatt tűnt el/

Ne tedd, eldugit olyat is, amit nem kéne!

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt az előző autómban. Szerintem ha rendszeresen takarítod, nem árt. Csak vigyázni kell, hogy ne legyen rajta sok olaj, mert beszívja. Én egy napig hagyni szoktam lecsöpögni. Tervezem ebbe is, de nem a direktet, hanem a gyári helyre rakható betétszűrőt. Mivel a levegő rávezetése meg van oldva gyárilag, szerintem kár lenne ezt a rendszert kiiktatni.

Ha a motortérből szívja a meleg levegőt, az nem szerencsés.

Nekem a Gbe K&N betétszűrő volt, szerettem :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.