kukori Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne. - Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti? - komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc? Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem. Köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pali001 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 Nálam maszek autószerelőnél vezérműlánccsere görgőkkel együtt + műszaki vizsga +vízpumpa+futóműbeállítás 130e ft volt Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 A Z14XEP motoroknál 130.000Km-nél van az első anyagilag húzósabb szerviz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ferike78 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 A szerviz egy kicsit előrébb került, mert megállt az autó. Valószinüleg az üzemanyag szivattyú adta meg magát. A legalább is a szerelő erre jutott. Gyújtásnál nincs hangja, így gyanus... Holnap kiderül, hogy mennyi az annyi... Megvan mindkettő kulcs, mindkettővel csinálja, megnéztem a helyén van a kis modul. Majd pénteken kiolvassák a hibát, azt kiderül. Kulcsmásoló cég már van, ha az kell... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ferike78 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 nekem 48e volt áprilisban a szij, gőrgők és olajcsere... Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne. - Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti? - komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc? Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem. Köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 A Z14XEP motoroknál 130.000Km-nél van az első anyagilag húzósabb szerviz? Vezérműlánc csere akkor, amikor előjön a hangja.... Az sztem 150e+ km ;) Jövőre sajnos esedékes lesz egy vezérműlánc csere (130e km). Kb mire számíthatok, mennyibe fog fájni, mindenestől, ami az alkatrészeket illeti? Mondjuk nem ragaszkodom az eredeti Opelhez, mert biztos, hogy az lenne a legdrágább, de pl. Febi is tökéletesen megfelelne. - Vízpumpát is muszáj (vagy erősen ajánlott) cserélni, vagy maradhat az eredeti? - komplett szettben érdemes cserélni (görgőkkel, tömítésekkel, stb) vagy elég a lánc? Kb. munkadíjat is írhattok, de ez tudom, hogy nagyon változó. Az mondjuk biztos, hogy nem márkaszervizbe viszem. Köszönet! Nem kell cserélni, csak a szíjasoknál. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 Vezérműlánc csere akkor, amikor előjön a hangja.... Az sztem 150e+ km ;) Nem kell cserélni, csak a szíjasoknál. ;) Hát... Tudtommal ez nem egészen így van ám. :icon10: Annyi a különbség a szíjas és a láncos vezérléscsere közt időintervallumban, hogy a szíjnál fix év (4 év) van megadva (vagy 60k km), a láncnál pedig a szervizek során kell ellenőrizni (mérni) folyamatosan, ugyanis a lánc is nyúlik a használattól (ettől is lesz folyamatosan hangosabb a lánc). Ráadásul a lánc nyúlását nem feltétlenül a futott km határozza meg elsődlegesen, hanem az hogy milyen igénybevételt kap (használat módja/tulajdonos hozzáállásától is függ ill. a lánc típusától/gyártójától). Pl az 1.2 16V-s Astra G-nél gyakran 100-110k környékén csere szükséges ha sok a város (ua motor a C Corsa-ban jobban teljesít valamiért e téren)... Szóval óvatosan a km kijelentésekkel, ugyanis szinte autónként máskor jön el a lánc cseréje (ez szíjasnál fix ugyebár). Ráadásul jó magyar szokás, hogy csak a láncot ill. néha még a segédeszközeit cserélik, de a kerekeket nem... Utána meg hamar jön újra a csörgés és akár ugorhat is a vezérlés... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Hát... Tudtommal ez nem egészen így van ám. :icon10: Annyi a különbség a szíjas és a láncos vezérléscsere közt időintervallumban, hogy a szíjnál fix év (4 év) van megadva (vagy 60k km), a láncnál pedig a szervizek során kell ellenőrizni (mérni) folyamatosan, ugyanis a lánc is nyúlik a használattól (ettől is lesz folyamatosan hangosabb a lánc). Ráadásul a lánc nyúlását nem feltétlenül a futott km határozza meg elsődlegesen, hanem az hogy milyen igénybevételt kap (használat módja/tulajdonos hozzáállásától is függ ill. a lánc típusától/gyártójától). Pl az 1.2 16V-s Astra G-nél gyakran 100-110k környékén csere szükséges ha sok a város (ua motor a C Corsa-ban jobban teljesít valamiért e téren)... Szóval óvatosan a km kijelentésekkel, ugyanis szinte autónként máskor jön el a lánc cseréje (ez szíjasnál fix ugyebár). Ráadásul jó magyar szokás, hogy csak a láncot ill. néha még a segédeszközeit cserélik, de a kerekeket nem... Utána meg hamar jön újra a csörgés és akár ugorhat is a vezérlés... Itt Z14XEP-ről volt szó. Ki mondta, hogy nem szettet kell cserélni? :o Egsértelmű, hiszen egyben lehet kapni, és minden kopik.... https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/350752-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Itt Z14XEP-ről volt szó. Ki mondta, hogy nem szettet kell cserélni? :o Egsértelmű, hiszen egyben lehet kapni, és minden kopik.... https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/350752-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4 A Corsa C ill. Astra G 1.2-es láncos motorral csak egy példa volt (mint írtam). Ezek mint láncosak vannak a közvetlen környezetemben sok-sok éve, van tapasztalat (nem is kevés). A vezérlés részét tekintve pedig teljesen mindegy, hogy Twinport XEP vagy sem, maga a mechanizmus tökéletesen ua. Az XEP-re is ua "szabályok" a mérvadóak mint bármilyen más láncos GM motorra... Ellenőrizni kell megadott időközönként (típusspecifikációban minden bizonnyal szerepel h melyik motort mikor) vagy ha már hangja van (<= ezzel az a baj mint a gyengülő lengéscsillapítóval, hozzászokik a tulaj a folyamatosan hangosodó vezérléshez). Amikor meg beáll a műhely elé más okból, olyankor megkérdezik tőle hogy nem hallja a csörgést??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 A Corsa C ill. Astra G 1.2-es láncos motorral csak egy példa volt (mint írtam). Ezek mint láncosak vannak a közvetlen környezetemben sok-sok éve, van tapasztalat (nem is kevés). A vezérlés részét tekintve pedig teljesen mindegy, hogy Twinport XEP vagy sem, maga a mechanizmus tökéletesen ua. Az XEP-re is ua "szabályok" a mérvadóak mint bármilyen más láncos GM motorra... Ellenőrizni kell megadott időközönként (típusspecifikációban minden bizonnyal szerepel h melyik motort mikor) vagy ha már hangja van (<= ezzel az a baj mint a gyengülő lengéscsillapítóval, hozzászokik a tulaj a folyamatosan hangosodó vezérléshez). Amikor meg beáll a műhely elé más okból, olyankor megkérdezik tőle hogy nem hallja a csörgést??? Nekem szervizben azt mondták, hogy hallani fogom, ha cserélni kell. Kb 1 éve voltam Opel szervizbe átvizsgáláson, s akkor mondták, ennek még semmi baja. Ott mérést nem említettek. Gondolom amatőrök, nem tudom.... Amúgy hol, s mit kell mérni, nézni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Nekem szervizben azt mondták, hogy hallani fogom, ha cserélni kell. Kb 1 éve voltam Opel szervizbe átvizsgáláson, s akkor mondták, ennek még semmi baja. Ott mérést nem említettek. Gondolom amatőrök, nem tudom.... Amúgy hol, s mit kell mérni, nézni. Igen, pont erre utaltam ("hogy hallani fogom"), hogy sokan hajlamosak a folyamatosan változó hanghoz hozzászokni. Utána már késő bánat lehet belőle... Nem vagyok autószerelő így nem tudom pontosan. De valami olyasmiről van szó, hogy ha a burkolatot leveszik és befogatják úgy a vezérlést (jelölések) ahogy cserekor állnia kell, akkor valamihez tudják viszonyítani (talán belógást a terelőkhöz mérve?)... Nekem szíjas az autóm, így ebben annyira nem vagyok otthon. A vezérlés kapcsán pedig tényleg jobb a megelőzést megcélozni karbantartás kapcsán. Egyébként ua vásárolható külön minden része a láncos vezérlésnek is... (Bizonyos futás alatt gondolom elég lehet csak a lánc cseréje is ha más okból nyúlnak hozzá...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hezso Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Szép napot mindenkinek.Sajnos újra kérdéssel fordulok opeles társaimhoz. Korábban jeleztem, hogy a G-s astrám hideg reggeli indításnál leejti a fordulatot 3-400-ra kb és dadog,majd megáll. A tanácsok közül a "kiégetést " már megtettem 5 ezres fordulaton kb 50 km-en keresztük,de nem volt eredménye. Kicseréltem a benzinszűrőt,de annak sem volt eredménye:-(. trafóhíd és gyertya csere is volt már , illetve főtengely jeladó is. Kitakarítottam a torkot is,de semmi. az injektor vizsgálat a jövőhéten lesz és még a benzinszivattyú lehet még. Valakinek más ötlete? A dadogást csak hideg motornál csinálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolthy88 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Sziasztok. a következő a problémám. nedvesedik a vezetőülés előtt a szőnyeg, és a kiegyenlítő tartályból elfogyott a folyadék, desztvízzel utántöltöttem, kb. 1 litert tudtam beleönteni. Nem tudom, hogy összefügg-e, de ha valahonnan eltűnik, majd máshol megjelenik a folyadék, akkor valószínű. honnan szivároghat oda? mi lehet a baj? fűtőradiátort mondták, hogy kilyukadt, de akkor a fűtéssel nem lenne baj? mert azzal minden oké. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Sziasztok. a következő a problémám. nedvesedik a vezetőülés előtt a szőnyeg, és a kiegyenlítő tartályból elfogyott a folyadék, desztvízzel utántöltöttem, kb. 1 litert tudtam beleönteni. Nem tudom, hogy összefügg-e, de ha valahonnan eltűnik, majd máshol megjelenik a folyadék, akkor valószínű. honnan szivároghat oda? mi lehet a baj? fűtőradiátort mondták, hogy kilyukadt, de akkor a fűtéssel nem lenne baj? mert azzal minden oké. szia. nekem évekig ment a d.viz vagy a fagyállo az autoba mert a tömitések rosszak voltak a fütöradiátornál a fütés az jo volt . a radiátor töm .szettje nem drága , csak megcsinálni necces. Mkor megcsináltuk még hátul is volt hütöfolyadék, minél elöbb csináld meg . 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Sziasztok! olyan kérdésem lenne. benzin szüröt szeretnék cserélni. de a gyári van még fenn. azt hogy tudodm levenni csak simán le kel húzni vagy van valami trükk je is? :) köszi!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Sziasztok! olyan kérdésem lenne. benzin szüröt szeretnék cserélni. de a gyári van még fenn. azt hogy tudodm levenni csak simán le kel húzni vagy van valami trükk je is? :) köszi!! Az egy trükkös dolog lesz! A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz. Sport légszűrőt használ valaki? Nem árt a gépnek? Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolthy88 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 szia. nekem évekig ment a d.viz vagy a fagyállo az autoba mert a tömitések rosszak voltak a fütöradiátornál a fütés az jo volt . a radiátor töm .szettje nem drága , csak megcsinálni necces. Mkor megcsináltuk még hátul is volt hütöfolyadék, minél elöbb csináld meg . utánanézve elég komoly szerelési művelet, léteznek radiátor tömítő folyadékok, amit a hűtőfolyadékhoz kell önteni. mennyire jó megoldás ez? /a kiegyenlítő tartályba kb. 1 liter vizet tudtam önteni, ez kb. 3 hónap, és 3-4000 km. alatt tűnt el/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Sport légszűrőt használ valaki? Nem árt a gépnek? Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat. Nekem volt az előző autómban. Szerintem ha rendszeresen takarítod, nem árt. Csak vigyázni kell, hogy ne legyen rajta sok olaj, mert beszívja. Én egy napig hagyni szoktam lecsöpögni. Tervezem ebbe is, de nem a direktet, hanem a gyári helyre rakható betétszűrőt. Mivel a levegő rávezetése meg van oldva gyárilag, szerintem kár lenne ezt a rendszert kiiktatni. Ha a motortérből szívja a meleg levegőt, az nem szerencsés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Az egy trükkös dolog lesz! A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz. Sport légszűrőt használ valaki? Nem árt a gépnek? Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat. Nem olyan vészes az. Én egy sima keskeny fejű kombinált fogóval nyomtam össze picit és pikkpakk lejött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lafet Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 segítséget kérnék. Astra G elektromos ablakemelőt kellene kicserélnem. Hogy álljak neki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Az egy trükkös dolog lesz! A csatlakozót két oldalról kell benyomni, és lehúzod.Én tavaly vettem egy sima blankoló fogót amit át akartam alkítani erre a célra, de még nem csináltam meg.Szerszám nélkül szivacs lesz. Sport légszűrőt használ valaki? Nem árt a gépnek? Találtam a neten, és megtetszett az a dolog benne, hogy ki lehet mosni és nem kell venni újat. Értem!! köszi hát holnap akkor megprobálkozok vele de remélem sikerülni is fog! szerszámom nincs hozzá sajnos :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Oponel Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Nem olyan vészes az. Én egy sima keskeny fejű kombinált fogóval nyomtam össze picit és pikkpakk lejött. Köszi hhát akkor én is azzal fogom megpróbálni!! remélem nekem is lejön majd Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 utánanézve elég komoly szerelési művelet, léteznek radiátor tömítő folyadékok, amit a hűtőfolyadékhoz kell önteni. mennyire jó megoldás ez? /a kiegyenlítő tartályba kb. 1 liter vizet tudtam önteni, ez kb. 3 hónap, és 3-4000 km. alatt tűnt el/ Ne tedd, eldugit olyat is, amit nem kéne! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Nekem volt az előző autómban. Szerintem ha rendszeresen takarítod, nem árt. Csak vigyázni kell, hogy ne legyen rajta sok olaj, mert beszívja. Én egy napig hagyni szoktam lecsöpögni. Tervezem ebbe is, de nem a direktet, hanem a gyári helyre rakható betétszűrőt. Mivel a levegő rávezetése meg van oldva gyárilag, szerintem kár lenne ezt a rendszert kiiktatni. Ha a motortérből szívja a meleg levegőt, az nem szerencsés. Nekem a Gbe K&N betétszűrő volt, szerettem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Nekem a Gbe K&N betétszűrő volt, szerettem :) Volt érezhető hatása is? Vagy csak a tudat miatt szeretted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts