Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali mindenkinek.

Tudna valaki nekem segíteni, vagy tanácsot adni a következő gondomra?

2002-évi 1.2-es G astrám olyat csinál, hogy -többnyire hidegen- beindítás után mielőtt még a fordulat visszaesne az alapjárati 800-as fordulatra , hirtelen leesik 4-500 közé és rángatózik. Leállítom, majd újraindítom és akkor már jó. hibakód olvasást követően a p0300 és p0303-as hibakódokat hozza.

válaszokat előre is köszönöm.

Általános gyújtáskimaradás, valamint konkrétan a 3. hengert illetően is.

Sok minden okozhatja:

- halódó trafóhíd

- rossz vagy eltaknyosodott gyertya

- üzemanyag-rendszer eltömődése

- a befecskendezés hibája az adott hengerben

- ...

Bár az, hogy resetelésre (újraindításra) „megjavul”, inkább nekem a trafóhíd halódását hozza előtérbe.

Mindenesetre, ha megy mindegyik henger, lehetne próbálkozni egy kis gyógyító kiégetéssel: hosszabb úton (40- km) megzavarni 4000 fordulat körül, hadd égjen, tisztuljon fel az égéstér. Hátha...

- Ha nincs gyógyulás, próbaképpen a 3. henger gyertyáját másikba áttenni, változik-e a hibakód? (Persze, ha túlhasznált a gyertyád (60e km feletti futás), kezdd egy új garnitúrával, gyárival, az jó.)

- Ismeretségben donor trafóhidat próbálni szerezni tesztelésre.

- Benzinszűrő mikor volt cserélve? Ha aktuális, nem kell habozni.

- Az injektor-jóság vizsgálata már szervizes téma.

Kb. ezek.

A többiek majd kiegészítik, ha kell.

Mielőbbi gyógyulást, és ha trafóhíd lesz esetleg, abból csak gyárit, azon nem szabad spórolni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A trafóhidamat kb fél éve cseréltem eredeti Bosh-ra. akkor voltak a gyertyák is cserélve. benzinszűrőm nem volt cserélve mióta nálam az autó ( 4 év). Nem tudom fontos-e, hogy az autó benzin-gázos. A gyertyacserét megoldom holnap és remélem okosabb leszek.lehetséges, hogy megint a trafóm megy ki?

Link to comment
Megosztás:

Ma elvittem a szerelőhöz az autót és kormánymű hibát talált mert az olajtartályban nem volt egy csepp olaj sem.Valóban ki kell cserélnem a kormányművet vagy van valami más megoldás is esetleg?

Előre is köszi

Szereti csipegetni az enyém is. Első körben vegyél bele való szervóolajat, tölts fel és figyeld. Nekem egy liter(miután észrevettem, és miután fel lett töltve nulláról) sok tízezer km-ig elég, inkább töltögettem.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szereti csipegetni az enyém is. Első körben vegyél bele való szervóolajat, tölts fel és figyeld. Nekem egy liter(miután észrevettem, és miután fel lett töltve nulláról) sok tízezer km-ig elég, inkább töltögettem.

És neked is van az a jelenség mikor teljesen elfordítod a kormányt ütközésig akkor levesz egy kicsit a világítások fényerejéből?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az ékszíj hajtja. De most már kíváncsi lettem, délután megnézem. Mindenesetre csak járó motornál van szervó.

Azért nincs csak járó motornál, mert ha nincs töltés akkor nem kapcsol be a szivattyú. Ha visszaolvasol számtalanszor előjött már itt is az a téma, hogy meghalt a generátor, és vele együtt megszűnt a szervó is. Én is úgy tudom, hogy az összes G Astrának elektro-hidraulikus szervója van (úgy ahogy írod, villanymotor hajtja a szivattyút), már az enyémen is az van és '98-as évjárat.

És neked is van az a jelenség mikor teljesen elfordítod a kormányt ütközésig akkor levesz egy kicsit a világítások fényerejéből?

Mivel elektromos a szervószivattyú, aminek azért van teljesítményfelvétele rendesen, könnyen előfordul, hogy esik valamennyit a generátor feszültsége, amit észreveszel a lámpákon. Az a halk "nyöszörgő" hang amit hallasz, az is a szervoszivattyúé ami olyankor kapcsol be, mindegyikben hallani. Ezek a jelenségek normálisak, persze csak bizonyos mértékig, de nem jelent rögtön hibát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért nincs csak járó motornál, mert ha nincs töltés akkor nem kapcsol be a szivattyú. Ha visszaolvasol számtalanszor előjött már itt is az a téma, hogy meghalt a generátor, és vele együtt megszűnt a szervó is. Én is úgy tudom, hogy az összes G Astrának elektro-hidraulikus szervója van (úgy ahogy írod, villanymotor hajtja a szivattyút), már az enyémen is az van és '98-as évjárat.

Mivel elektromos a szervószivattyú, aminek azért van teljesítményfelvétele rendesen, könnyen előfordul, hogy esik valamennyit a generátor feszültsége, amit észreveszel a lámpákon. Az a halk "nyöszörgő" hang amit hallasz, az is a szervoszivattyúé ami olyankor kapcsol be, mindegyikben hallani. Ezek a jelenségek normálisak, persze csak bizonyos mértékig, de nem jelent rögtön hibát.

Jó okés rendben van köszönöm a korrekt választ.Rámértem a töltésre mikor teljesen el van fordítva a kormány 11V ra esett vissza de csak akkor ha ütközésig van tekerve.

Link to comment
Megosztás:

Jó okés rendben van köszönöm a korrekt választ.Rámértem a töltésre mikor teljesen el van fordítva a kormány 11V ra esett vissza de csak akkor ha ütközésig van tekerve.

Na az viszont már tényleg nem hangzik jól. A 11V azt jelenti, hogy a generátor el se bírja, a szervószivattyút, az akksi is besegít gazdagon, szerintem az már nem annyira okés. Mérd már meg a töltést úgy is, hogy minden le van kapcsolva, meg terhelésre, fényszórót és ablakfűtést felkapcsolva. Lehet hogy ott mégsincs minden rendben.

Link to comment
Megosztás:

És kizárólag GM márkát tegyek bele vagy jó a Castrol is?

Szerintem csak GM-es szervó olajat használj! Nekem is ezt tanácsolták.

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670691-szervoolaj/296143-szervoolaj-opel-zold-1l

Amúgy nálam is ereszt 3500-4000 km-enként kb fél decit tötltök utána. Egy szervó felújíatás 60-70 e Ft-tól indul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.4-es Twinportom van láncos vezérlésű.

Érdekes észrevételeim:

Reggelente ha indulok és rálépek a fékre erős súrlódó hang jön hátulról, napközben már csendesül

Néha halk sípoló hang jön az első kerék felől menet közben, ha rálépek a fékre elhallgat.

Hidegbe indítva zümmögő hang jön a motortérből (lehet a lánc)

Kuplunggal indulva vmi berezonál a motortérben, ha adok hozzá kis gázt nincs rezonálás (lehet motortartó bak)

Vezérműlánc vásárláskor lecserélve, fékek 100%osak 2 autószerelő szerint is. Ezek a problémák utólag jöttek.

Kérnék ötleteket :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.4-es Twinportom van láncos vezérlésű.

Érdekes észrevételeim:

Reggelente ha indulok és rálépek a fékre erős súrlódó hang jön hátulról, napközben már csendesül

Néha halk sípoló hang jön az első kerék felől menet közben, ha rálépek a fékre elhallgat.

Hidegbe indítva zümmögő hang jön a motortérből (lehet a lánc)

Kuplunggal indulva vmi berezonál a motortérben, ha adok hozzá kis gázt nincs rezonálás (lehet motortartó bak)

Vezérműlánc vásárláskor lecserélve, fékek 100%osak 2 autószerelő szerint is. Ezek a problémák utólag jöttek.

Kérnék ötleteket :)

Ez lehet normális, ha 3-4 fékezés után elmúlik magától, az éjjeli páralecsapódás eredménye egy vékony réteg, ami ilyenkor kopik le, azt hallod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.4-es Twinportom van láncos vezérlésű.

Érdekes észrevételeim:

Reggelente ha indulok és rálépek a fékre erős súrlódó hang jön hátulról, napközben már csendesül...

Szia!

Először szerezz be egy jó hifit és a gondok zömében meg is oldódnak... :)

Féknyikorgás, súrlódás a dobra/féktárcsára felülő vakrozsdától lehet. Pár fékezés után elmúlik.

Hidegindítás utáni zajok nem feltétlenül utalnak hibára, a magasabb alapjárati fordulat miatt is lehet, melegen általában kisimul a motor járása.

A rezonálás lehet esetleg a kuplungtárcsa vagy a szerkezet kopása miatt is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.