DarthVödör Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 (edited) On 2013. 10. 24. at 12:58, Humannet írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Humannet Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Fekete/Piros, Fekete/Kék Kinyílott. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Gondolom a tárcsa van vagy 70.000Ft. mindennel együtt. Egyébként ezt a bowdent nem lehet karbantartani valahogy hogy ne rohadjon be? Szia! Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor: - Tárcsa olcsóbb mint a dob - tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz - kötél kb ugyan annyi Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer. Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell. Néhány ezer Ft. Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt. Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mihalyvig Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Nem mukodik a csomagtervilagitas. kicsavaroztam hat az ajtoban levo nyomogombot... ennek igy kell kineznie? olyan mint ha a fekete es a feher szinu resznel ahol talalkozik a ketto ott mint ha nem is erintkezne. de ahogy latom cserelheto lenne. lehet ilyet kapni valahol? ha tenyleg hibasnak latszik... szerintetek? http://kepfeltoltes.hu/131024/DSC_1612_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/131024/DSC_1613_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 (edited) On 2013. 10. 24. at 18:43, mihalyvig írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csalán Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Szia! Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor: - Tárcsa olcsóbb mint a dob - tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz - kötél kb ugyan annyi Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer. Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell. Néhány ezer Ft. Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt. Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob. Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.? Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni. Vagy az már nem lesz igazi? Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek. Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob. Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.? Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni. Vagy az már nem lesz igazi? Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek. Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D Klíma kapcsolótól egy kis drótozással plusz kapcsoló a gázpedál alá, pl. padló gáznál nyomná be, és kész is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob. Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.? Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni. Vagy az már nem lesz igazi? Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek. Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D ~30e-ből megáll a dob+betét csere.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Szia! Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor: - Tárcsa olcsóbb mint a dob - tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz - kötél kb ugyan annyi Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer. Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell. Néhány ezer Ft. Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt. Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D Nem változik meg viszont az autó viselkedése? Mi van a műszakival ez esetben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mihalyvig Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Igen, ennek így kell kinézni. A hiba a képen van, az a barna lyuk, amibe a csavar megy. Elkorrodált. Tegyél bele vastagabb csavart, és jó lesz! koszi, ennyire egyszeru? de ki koze a csavarnak hozza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tamasYU Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Udvozlok mindenkit. Kulfoldorl irok es remelem elnezik nekem esetleg a hibakat, vagy a szohasznalatot.(maskeppen hivnak nallunk dolgokat) Astra G kombirol lenne szo 1.8 16v motorral, meglett az auto szervizelve kisszerviz (levego, olaj, benzin filter, pollen stb.) nagy szerviz (vezerszij, gorgok, gyertyak, olaj stb.) naggyabol minden mozgo es lenyegbevago alkatresz ki lett cserelve az auton +gaz is van benne de elotte nem csinalt olyasmit hogy alapjaraton "mintha" leakarna fulladni/lealni... most ezt csinalja benzinen is es gazon is! Van az a senzor a fotengely vegen a motorban azt is neztek, jonak mondjak ! (azt dobta ki hibanak a kompjuterjaban) mester szerinte vezerszijjal volt gond, azert csereltuk... Kompjuterra is ralett kotve azt mutassa hogy 750-820rpm kozott mozog alapjaraton, de az auto ha all egy hejben akk mozog az auto eleje le-fel ( maskepp nem tudom hogy elmagyarazni hogy ertesek esetleg hogy mirol beszelek :( ) Tanacsot szeretnek kerni hogy valaki talalkozott e mar olyan hibaval, mi lehet a gond, hogyan harithato el?! :( Elorre is koszonom ha valaki valaszol!!! Tisztelettel Tamas Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Udvozlok mindenkit. Kulfoldorl irok es remelem elnezik nekem esetleg a hibakat, vagy a szohasznalatot.(maskeppen hivnak nallunk dolgokat) Astra G kombirol lenne szo 1.8 16v motorral, meglett az auto szervizelve kisszerviz (levego, olaj, benzin filter, pollen stb.) nagy szerviz (vezerszij, gorgok, gyertyak, olaj stb.) naggyabol minden mozgo es lenyegbevago alkatresz ki lett cserelve az auton +gaz is van benne de elotte nem csinalt olyasmit hogy alapjaraton "mintha" leakarna fulladni/lealni... most ezt csinalja benzinen is es gazon is! Van az a senzor a fotengely vegen a motorban azt is neztek, jonak mondjak ! (azt dobta ki hibanak a kompjuterjaban) mester szerinte vezerszijjal volt gond, azert csereltuk... Kompjuterra is ralett kotve azt mutassa hogy 750-820rpm kozott mozog alapjaraton, de az auto ha all egy hejben akk mozog az auto eleje le-fel ( maskepp nem tudom hogy elmagyarazni hogy ertesek esetleg hogy mirol beszelek :( ) Tanacsot szeretnek kerni hogy valaki talalkozott e mar olyan hibaval, mi lehet a gond, hogyan harithato el?! :( Elorre is koszonom ha valaki valaszol!!! Tisztelettel Tamas Annyit nem ingadozhatna az alapjárat. Folytószelepház volt nézve? Esetleg az folytóházban lévő motor is lehet hibás, de ki tudja, Én megnézném a folytószelep házat, és meghajtatnám a kocsit, egy kis fagyizás az autópályán. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 koszi, ennyire egyszeru? de ki koze a csavarnak hozza? Az a test. Hajts bele egy kicsivel nagyobb átmérőjű csavart (vagy menetmetszőt) majd tekerd ki, kenj rá valami zsírt (a margarin és a jó házi disznó zsír az nem jó), és összerakhatod. A friss felület biztosítja a jó kontaktot, a felületi védelem pedig kitolja az újabb oxidáció esélyét (egy időre). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tamasYU Elküldve Október24, 2013 Megoszt Elküldve Október24, 2013 Annyit nem ingadozhatna az alapjárat. Folytószelepház volt nézve? Esetleg az folytóházban lévő motor is lehet hibás, de ki tudja, Én megnézném a folytószelep házat, és meghajtatnám a kocsit, egy kis fagyizás az autópályán. :) meghajtva volt az auto mivel a motor magatol keri a sebesseget , azert is szeretem! de ilyent csak alapjaraton csinal... :/ nem ingadozik annyit hanem abban a tartomanyban van, szoval hogy a mester azt mondta hogy az az idealis! ha beaall 750re akk annyin tartsa, a muszerfalon a fordulatszammero is all mint a covek de a motornak meg olyan hangja van hogy majd lefullad aztan ujra rendes es akk megint ... ha van ra lehetoser hogy videot kuldjek akk elkuldom hatha okossabb valaki! Fojtohazban levo motornak azt hiszem nallunk a step motort hivjak az ott van a levegofilter utan a motor fele ?! mert azt is takaritottak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 meghajtva volt az auto mivel a motor magatol keri a sebesseget , azert is szeretem! de ilyent csak alapjaraton csinal... :/ nem ingadozik annyit hanem abban a tartomanyban van, szoval hogy a mester azt mondta hogy az az idealis! ha beaall 750re akk annyin tartsa, a muszerfalon a fordulatszammero is all mint a covek de a motornak meg olyan hangja van hogy majd lefullad aztan ujra rendes es akk megint ... ha van ra lehetoser hogy videot kuldjek akk elkuldom hatha okossabb valaki! Fojtohazban levo motornak azt hiszem nallunk a step motort hivjak az ott van a levegofilter utan a motor fele ?! mert azt is takaritottak! X18XE v. Z18XE a motorkód? Gondolom, h az előbbi, ha van benne step motor, v. alapjárati motor, ahogy felénk nevezik. ;) Sajnos egy idő után képes elhasználódni, ilyenkor egy tisztítás már nem segít. Én is cseréltem már az enyémen. Ha találsz jó állapotú bontottat, érdemes lenne beruházni rá... 5-10.000Ft között lehet hozzájutni. Szinte az összes 1.8-2.2 16V bovdenes gázpedálos Opelt ezzel a léptetőmotorral szerelték, F/G Astra, A/B Vectra, Calibra, B Omega, A Meriva. Motorkódok: c18xe, c18xel, x18xe, x20xev, x20xer 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tamasYU Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 X18XE v. Z18XE a motorkód? Gondolom, h az előbbi, ha van benne step motor, v. alapjárati motor, ahogy felénk nevezik. ;) Sajnos egy idő után képes elhasználódni, ilyenkor egy tisztítás már nem segít. Én is cseréltem már az enyémen. Ha találsz jó állapotú bontottat, érdemes lenne beruházni rá... 5-10.000Ft között lehet hozzájutni. Szinte az összes 1.8-2.2 16V bovdenes gázpedálos Opelt ezzel a léptetőmotorral szerelték, F/G Astra, A/B Vectra, Calibra, B Omega, A Meriva. Motorkódok: c18xe, c18xel, x18xe, x20xev, x20xer Koszonom az eddigi informaciokat , megnezik meg azt is ... szolok hogy mi lett a hiba ha rendbehoztak az autom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Jó reggel Uraim! Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll. Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Jó reggel Uraim! Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll. Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot? Ezt én is észrevettem.Nekem új kora óta ezt csinálja. Nem olyan erősen, hogy zavaró lenne, de ha pl eltekerem a kormányt, akkor egy századmásodpercre lehet látni, amit írtál. Szerintem ez normális. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob.Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.? Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni. Vagy az már nem lesz igazi? Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek. Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D A jobban fog dolog az nem egyértelmű. A dobfék is lehet jó, ha minden stimmel vele. Viszont az állandó törődést igényel, akár évente kell szabályozni, míg a tárcsa állandóan hozza a várt szintet. Pl. család másik Astráján a kézifék erősebb dobbal mint nekem tárcsával, viszont az üzemi fékem nekem erősebb. (méréssel igazolva) Mi az átalakítást ketten csináltuk cimbivel. Nagyon lassan, ebéddel sörözéssel közbeiktatva kb. 6 óra alatt megvoltunk, ha jól emlékszem. Szerintem egy szerelőnek 3 óra alatt megvan. Simán. Azt ne felejtsd el, ha a kézifékköteled miatt sült meg a betét, akkor hiába veszel új betéteket, megint gallyra megy. Kötelet is kell cserélned!!! És a felszabályozás, vagy peremköszörülés és fékmérés költségét levonhatod a tárcsa esetében. Én nem akarlak rábeszélni. Gezolinak van nagyon jó leírása a témában, ő segített nekem is beindítani a projektet. De ha dobot is kell esetleg cserélni, akkor már érdemes a tárcsa.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Nem változik meg viszont az autó viselkedése? Mi van a műszakival ez esetben? Mivel ABS-es az autó, így semmilyen probléma nem lehet a viselkedéssel, legfeljebb jobb lesz vagy ugyan olyan. ABS nélküli autónál már komplikáltabb a fékerő elosztó hangolása miatt. Ott lehetnek érdekes dolgok. Műszakinál pedig arra kell figyelni, hogy gyártási évjáratnak megfelelő rendszert rakj az autóra. 2001-ig Bosch, 2002-től Lucas. Ennnek ellenére valószínűleg nem veszik észre, ha mégsem így lenne. (pl. gezoli) Mindenesetre nem szabad megemlíteni nekik, higy a hátulja nem eredeti! :) Mert akkor viszont bukta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mihalyvig Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 keresek pár alkatrészt, itt megtehetem? Opel Astra G Hátsó középkonzolon hamutartót, mert a záró ajtó nincs meg, de ki lehet venni egészet, gondolom cserélni is lehet ilyesmire gondoltam: http://www.pcbonto.hu/portal/product.php?action=view&product_id=713170 valamint: középkonzolon a fűtésszabályzóba belül nekem nincs ez az átlátszó (szerintem fényelvezetésre szolgáló) cucc... alapból nincs vagy csak nekem hiányzik? csak ezt a fehér izét lehet venni valahol? http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/heizung1/astra_g_heiz_17.jpg rendszámtáblavilágításért ma megyek ;) hétvégén led.ezek... aztán jövő héten átnézik a kocsit ablaktörlő lapát is bontóból megrendelve, postázás alatt http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_25_67d817afmb.jpg http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_25_vmrt26gsjs.jpg csomagtér roló kell majd még :( az se olcsó illetve hogy a szivargyújtó foglalat nem fogadja ba a szivargyujtót, az a gyujtó hibája? márint a cigijellel ellátott cuccé? mert áramot ad... elég csak azt cserélni? amit be kell dugni? szerk: kell keresnem a közelben egy bontóst ahol válogathatok kedvemre :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Mivel ABS-es az autó, így semmilyen probléma nem lehet a viselkedéssel, legfeljebb jobb lesz vagy ugyan olyan. ABS nélküli autónál már komplikáltabb a fékerő elosztó hangolása miatt. Ott lehetnek érdekes dolgok. Műszakinál pedig arra kell figyelni, hogy gyártási évjáratnak megfelelő rendszert rakj az autóra. 2001-ig Bosch, 2002-től Lucas. Ennnek ellenére valószínűleg nem veszik észre, ha mégsem így lenne. (pl. gezoli) Mindenesetre nem szabad megemlíteni nekik, higy a hátulja nem eredeti! :) Mert akkor viszont bukta. Az enyém nem ABS-es vagyis fékerő elosztó van a hátsó hídon! Semmi negatívumot nem tapasztaltam! Szerintem még komfortosabb mint a dobfék. Ezen azt értem, hogy "szerintem" finomabban adagolható a fék mint előtte! A látvány sem elhanyagolható és szerintem a karbantartás is egyszerűbb mint a dobféké. Ha valakinek kell a hátsó dobom (persze párban) +fékpofák+minden alkatrész hozzá, az keressen meg pü-ben és megbotólhatjuk. Nekem már nincs rá szükségem. Valamint van egy pár vadiúj kézifékkötelem (a leghátsó 15cm-es darab ami a fékkulcsba van akasztva) csakis dobfékeshez! A műszakin pedig csak dicsérték az autót! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Hali, klímás g astránál melybe X16SZR motor van mire dobja a 0481-es hibakódot? Megnéztük, valami "hűtőventillátor 2 ellenállás hiba". Ezt merre keressük? ill mi a szerepe? Van még egy olyan hiba is hogy nem indul el magától a hűtőventillátor,ezért nyomógombbal van megoldva. Ez mitől lehet? A műszerfalon a hőmérsékletet mutatja. Előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 (edited) On 2013. 10. 25. at 10:41, mihalyvig írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Október25, 2013 Megoszt Elküldve Október25, 2013 Jó reggel Uraim! Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll. Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot? Ez ilyen. Legközelebb este figyeld meg, nem csak a műszerfal halványodik el, parkoláskor észre vettem, hogy álló helyben tekerve a kormányt, amíg a szervó dolgozik, a fényszóró fénye is elhalványul. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts