Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Gondolom a tárcsa van vagy 70.000Ft. mindennel együtt.

Egyébként ezt a bowdent nem lehet karbantartani valahogy hogy ne rohadjon be?

Szia!

Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor:

- Tárcsa olcsóbb mint a dob

- tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz

- kötél kb ugyan annyi

Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer.

Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell.

Néhány ezer Ft.

Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt.

Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Nem mukodik a csomagtervilagitas. kicsavaroztam hat az ajtoban levo nyomogombot... ennek igy kell kineznie? olyan mint ha a fekete es a feher szinu resznel ahol talalkozik a ketto ott mint ha nem is erintkezne. de ahogy latom cserelheto lenne. lehet ilyet kapni valahol? ha tenyleg hibasnak latszik... szerintetek?

http://kepfeltoltes.hu/131024/DSC_1612_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131024/DSC_1613_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor:

- Tárcsa olcsóbb mint a dob

- tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz

- kötél kb ugyan annyi

Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer.

Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell.

Néhány ezer Ft.

Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt.

Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D

Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob.

Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.?

Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni.

Vagy az már nem lesz igazi?

Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek.

Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D

Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob.

Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.?

Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni.

Vagy az már nem lesz igazi?

Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek.

Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D

Klíma kapcsolótól egy kis drótozással plusz kapcsoló a gázpedál alá, pl. padló gáznál nyomná be, és kész is. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob.

Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.?

Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni.

Vagy az már nem lesz igazi?

Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek.

Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D

~30e-ből megáll a dob+betét csere....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha dobot és kötelet is kell cserélni akkor:

- Tárcsa olcsóbb mint a dob

- tárcsához a betét olcsóbb mint dobhoz

- kötél kb ugyan annyi

Karbantartás, beállítás szerelés sokkal egyszerűbb a tárcsánál. Jobb is az egész rendszer.

Plusz költség a féknyereg és a féknyereg tartó. Ezeket kb. 30eFt-ért megkapod bontóban. Fékcsöveket is cserélned kell.

Néhány ezer Ft.

Tehát ha a dobféket fel kell újítani, akkor a tárcsa többlet költsége kb 28-32eFt.

Ja és jobban néz ki az alufelni mögött! :D

Nem változik meg viszont az autó viselkedése? Mi van a műszakival ez esetben?

Link to comment
Megosztás:

Udvozlok mindenkit.

Kulfoldorl irok es remelem elnezik nekem esetleg a hibakat, vagy a szohasznalatot.(maskeppen hivnak nallunk dolgokat)

Astra G kombirol lenne szo 1.8 16v motorral, meglett az auto szervizelve kisszerviz (levego, olaj, benzin filter, pollen stb.) nagy szerviz (vezerszij, gorgok, gyertyak, olaj stb.) naggyabol minden mozgo es lenyegbevago alkatresz ki lett cserelve az auton +gaz is van benne de elotte nem csinalt olyasmit hogy alapjaraton "mintha" leakarna fulladni/lealni... most ezt csinalja benzinen is es gazon is! Van az a senzor a fotengely vegen a motorban azt is neztek, jonak mondjak ! (azt dobta ki hibanak a kompjuterjaban) mester szerinte vezerszijjal volt gond, azert csereltuk...
Kompjuterra is ralett kotve azt mutassa hogy 750-820rpm kozott mozog alapjaraton, de az auto ha all egy hejben akk mozog az auto eleje le-fel ( maskepp nem tudom hogy elmagyarazni hogy ertesek esetleg hogy mirol beszelek :( )

Tanacsot szeretnek kerni hogy valaki talalkozott e mar olyan hibaval, mi lehet a gond, hogyan harithato el?! :(

Elorre is koszonom ha valaki valaszol!!!

Tisztelettel Tamas

Link to comment
Megosztás:

Udvozlok mindenkit.

Kulfoldorl irok es remelem elnezik nekem esetleg a hibakat, vagy a szohasznalatot.(maskeppen hivnak nallunk dolgokat)

Astra G kombirol lenne szo 1.8 16v motorral, meglett az auto szervizelve kisszerviz (levego, olaj, benzin filter, pollen stb.) nagy szerviz (vezerszij, gorgok, gyertyak, olaj stb.) naggyabol minden mozgo es lenyegbevago alkatresz ki lett cserelve az auton +gaz is van benne de elotte nem csinalt olyasmit hogy alapjaraton "mintha" leakarna fulladni/lealni... most ezt csinalja benzinen is es gazon is! Van az a senzor a fotengely vegen a motorban azt is neztek, jonak mondjak ! (azt dobta ki hibanak a kompjuterjaban) mester szerinte vezerszijjal volt gond, azert csereltuk...

Kompjuterra is ralett kotve azt mutassa hogy 750-820rpm kozott mozog alapjaraton, de az auto ha all egy hejben akk mozog az auto eleje le-fel ( maskepp nem tudom hogy elmagyarazni hogy ertesek esetleg hogy mirol beszelek :( )

Tanacsot szeretnek kerni hogy valaki talalkozott e mar olyan hibaval, mi lehet a gond, hogyan harithato el?! :(

Elorre is koszonom ha valaki valaszol!!!

Tisztelettel Tamas

Annyit nem ingadozhatna az alapjárat. Folytószelepház volt nézve? Esetleg az folytóházban lévő motor is lehet hibás, de ki tudja, Én megnézném a folytószelep házat, és meghajtatnám a kocsit, egy kis fagyizás az autópályán. :)

Link to comment
Megosztás:

koszi, ennyire egyszeru? de ki koze a csavarnak hozza?

Az a test.

Hajts bele egy kicsivel nagyobb átmérőjű csavart (vagy menetmetszőt) majd tekerd ki, kenj rá valami zsírt (a margarin és a jó házi disznó zsír az nem jó), és összerakhatod. A friss felület biztosítja a jó kontaktot, a felületi védelem pedig kitolja az újabb oxidáció esélyét (egy időre).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Annyit nem ingadozhatna az alapjárat. Folytószelepház volt nézve? Esetleg az folytóházban lévő motor is lehet hibás, de ki tudja, Én megnézném a folytószelep házat, és meghajtatnám a kocsit, egy kis fagyizás az autópályán. :)

meghajtva volt az auto mivel a motor magatol keri a sebesseget , azert is szeretem! de ilyent csak alapjaraton csinal... :/ nem ingadozik annyit hanem abban a tartomanyban van, szoval hogy a mester azt mondta hogy az az idealis! ha beaall 750re akk annyin tartsa, a muszerfalon a fordulatszammero is all mint a covek de a motornak meg olyan hangja van hogy majd lefullad aztan ujra rendes es akk megint ... ha van ra lehetoser hogy videot kuldjek akk elkuldom hatha okossabb valaki!

Fojtohazban levo motornak azt hiszem nallunk a step motort hivjak az ott van a levegofilter utan a motor fele ?! mert azt is takaritottak!

Link to comment
Megosztás:

meghajtva volt az auto mivel a motor magatol keri a sebesseget , azert is szeretem! de ilyent csak alapjaraton csinal... :/ nem ingadozik annyit hanem abban a tartomanyban van, szoval hogy a mester azt mondta hogy az az idealis! ha beaall 750re akk annyin tartsa, a muszerfalon a fordulatszammero is all mint a covek de a motornak meg olyan hangja van hogy majd lefullad aztan ujra rendes es akk megint ... ha van ra lehetoser hogy videot kuldjek akk elkuldom hatha okossabb valaki!

Fojtohazban levo motornak azt hiszem nallunk a step motort hivjak az ott van a levegofilter utan a motor fele ?! mert azt is takaritottak!

X18XE v. Z18XE a motorkód? Gondolom, h az előbbi, ha van benne step motor, v. alapjárati motor, ahogy felénk nevezik. ;) Sajnos egy idő után képes elhasználódni, ilyenkor egy tisztítás már nem segít. Én is cseréltem már az enyémen. Ha találsz jó állapotú bontottat, érdemes lenne beruházni rá... 5-10.000Ft között lehet hozzájutni. Szinte az összes 1.8-2.2 16V bovdenes gázpedálos Opelt ezzel a léptetőmotorral szerelték, F/G Astra, A/B Vectra, Calibra, B Omega, A Meriva. Motorkódok: c18xe, c18xel, x18xe, x20xev, x20xer

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

X18XE v. Z18XE a motorkód? Gondolom, h az előbbi, ha van benne step motor, v. alapjárati motor, ahogy felénk nevezik. ;) Sajnos egy idő után képes elhasználódni, ilyenkor egy tisztítás már nem segít. Én is cseréltem már az enyémen. Ha találsz jó állapotú bontottat, érdemes lenne beruházni rá... 5-10.000Ft között lehet hozzájutni. Szinte az összes 1.8-2.2 16V bovdenes gázpedálos Opelt ezzel a léptetőmotorral szerelték, F/G Astra, A/B Vectra, Calibra, B Omega, A Meriva. Motorkódok: c18xe, c18xel, x18xe, x20xev, x20xer

Koszonom az eddigi informaciokat , megnezik meg azt is ... szolok hogy mi lett a hiba ha rendbehoztak az autom!

Link to comment
Megosztás:

Jó reggel Uraim!

Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll.

Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot?

Link to comment
Megosztás:

Jó reggel Uraim!

Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll.

Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot?

Ezt én is észrevettem.Nekem új kora óta ezt csinálja.

Nem olyan erősen, hogy zavaró lenne, de ha pl eltekerem a kormányt, akkor egy századmásodpercre lehet látni, amit írtál.

Szerintem ez normális.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát tényleg jól néz ki, és gondolom jobban is fog, mint egy dob.Én laikus Astra tulajdonos vagyok, a szűrőcsere, a fényszóróbeállítás, a hibakód kiolvasás a max. teljesítményem, egy ilyen projektbe nem mernék belevágni a napi használatú autómmal... :) Egy szerelőnek ez mennyi munka kb.?

Emellett azzal bíztattak, hogy betét + újrafelszabályozás megvan 25 e körül a fékcentrumban, dobot nem kell venni.

Vagy az már nem lesz igazi?

Nyilván ha 30 e lenne a különbség és meg is tudnám csinálni, én sem gondolkoznák, hogyan is döntsek.

Amúgy jól összegyűjtötted az extrákat az oldaladon, még egy olyan hiányzik, ami kikapcsolja a légkondit előzés közben... :D

A jobban fog dolog az nem egyértelmű. A dobfék is lehet jó, ha minden stimmel vele. Viszont az állandó törődést igényel, akár évente kell szabályozni, míg a tárcsa állandóan hozza a várt szintet.

Pl. család másik Astráján a kézifék erősebb dobbal mint nekem tárcsával, viszont az üzemi fékem nekem erősebb. (méréssel igazolva)

Mi az átalakítást ketten csináltuk cimbivel. Nagyon lassan, ebéddel sörözéssel közbeiktatva kb. 6 óra alatt megvoltunk, ha jól emlékszem. Szerintem egy szerelőnek 3 óra alatt megvan. Simán.

Azt ne felejtsd el, ha a kézifékköteled miatt sült meg a betét, akkor hiába veszel új betéteket, megint gallyra megy. Kötelet is kell cserélned!!!

És a felszabályozás, vagy peremköszörülés és fékmérés költségét levonhatod a tárcsa esetében.

Én nem akarlak rábeszélni. Gezolinak van nagyon jó leírása a témában, ő segített nekem is beindítani a projektet. De ha dobot is kell esetleg cserélni, akkor már érdemes a tárcsa....

Link to comment
Megosztás:

Nem változik meg viszont az autó viselkedése? Mi van a műszakival ez esetben?

Mivel ABS-es az autó, így semmilyen probléma nem lehet a viselkedéssel, legfeljebb jobb lesz vagy ugyan olyan.

ABS nélküli autónál már komplikáltabb a fékerő elosztó hangolása miatt. Ott lehetnek érdekes dolgok.

Műszakinál pedig arra kell figyelni, hogy gyártási évjáratnak megfelelő rendszert rakj az autóra.

2001-ig Bosch, 2002-től Lucas.

Ennnek ellenére valószínűleg nem veszik észre, ha mégsem így lenne. (pl. gezoli)

Mindenesetre nem szabad megemlíteni nekik, higy a hátulja nem eredeti! :)

Mert akkor viszont bukta.

Link to comment
Megosztás:

keresek pár alkatrészt, itt megtehetem?

Opel Astra G Hátsó középkonzolon hamutartót, mert a záró ajtó nincs meg, de ki lehet venni egészet, gondolom cserélni is lehet

ilyesmire gondoltam: http://www.pcbonto.hu/portal/product.php?action=view&product_id=713170

valamint: középkonzolon a fűtésszabályzóba belül nekem nincs ez az átlátszó (szerintem fényelvezetésre szolgáló) cucc... alapból nincs vagy csak nekem hiányzik? csak ezt a fehér izét lehet venni valahol?

http://www.blauertacho.de/doc/opel/astrag/heizung1/astra_g_heiz_17.jpg

rendszámtáblavilágításért ma megyek ;)

hétvégén led.ezek...

aztán jövő héten átnézik a kocsit

ablaktörlő lapát is bontóból megrendelve, postázás alatt

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_25_67d817afmb.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_25_vmrt26gsjs.jpg

csomagtér roló kell majd még :( az se olcsó

illetve hogy a szivargyújtó foglalat nem fogadja ba a szivargyujtót, az a gyujtó hibája? márint a cigijellel ellátott cuccé? mert áramot ad... elég csak azt cserélni? amit be kell dugni?

szerk: kell keresnem a közelben egy bontóst ahol válogathatok kedvemre :)

Link to comment
Megosztás:

Mivel ABS-es az autó, így semmilyen probléma nem lehet a viselkedéssel, legfeljebb jobb lesz vagy ugyan olyan.

ABS nélküli autónál már komplikáltabb a fékerő elosztó hangolása miatt. Ott lehetnek érdekes dolgok.

Műszakinál pedig arra kell figyelni, hogy gyártási évjáratnak megfelelő rendszert rakj az autóra.

2001-ig Bosch, 2002-től Lucas.

Ennnek ellenére valószínűleg nem veszik észre, ha mégsem így lenne. (pl. gezoli)

Mindenesetre nem szabad megemlíteni nekik, higy a hátulja nem eredeti! :)

Mert akkor viszont bukta.

Az enyém nem ABS-es vagyis fékerő elosztó van a hátsó hídon!

Semmi negatívumot nem tapasztaltam! Szerintem még komfortosabb mint a dobfék. Ezen azt értem, hogy "szerintem" finomabban adagolható a fék mint előtte! A látvány sem elhanyagolható és szerintem a karbantartás is egyszerűbb mint a dobféké.

Ha valakinek kell a hátsó dobom (persze párban) +fékpofák+minden alkatrész hozzá, az keressen meg pü-ben és megbotólhatjuk.

Nekem már nincs rá szükségem. Valamint van egy pár vadiúj kézifékkötelem (a leghátsó 15cm-es darab ami a fékkulcsba van akasztva) csakis dobfékeshez!

A műszakin pedig csak dicsérték az autót! :D

Link to comment
Megosztás:

Hali, klímás g astránál melybe X16SZR motor van mire dobja a 0481-es hibakódot? Megnéztük, valami "hűtőventillátor 2 ellenállás hiba". Ezt merre keressük? ill mi a szerepe? Van még egy olyan hiba is hogy nem indul el magától a hűtőventillátor,ezért nyomógombbal van megoldva. Ez mitől lehet? A műszerfalon a hőmérsékletet mutatja. Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Jó reggel Uraim!

Lehet hogy amit most gondnak (érdekességnek) vélek az nem is probléma, csak nekem szokatlan ennél az autónál (előző AUTÓ-ban negyed ennyi elektronika nem volt, ott ezzel a jelenséggel nem találkoztam, de lehet hogy itt sem kellene hogy legyen). Szóval arra lennék kíváncsi, hogy normális az ha alapjáraton pl használom az elektromos ablakot (vagy épphogy egy picit megmozdítom a kormányt), akkor a belső visszajelző műszerek fénye halványul? (Konkrétan mintha lentebb tekerném a műszerfal világítását valamennyivel...) Persze amint abbahagyom a tekergetést/kapcsolgatást akkor visszaáll.

Gond van elektromos vonalon? (Töltéskör, ne adjon Isten generátor hiba vagy az akkumulátor készül letérdelni?) Vagy túlaggódom a dolgot?

Ez ilyen. Legközelebb este figyeld meg, nem csak a műszerfal halványodik el, parkoláskor észre vettem, hogy álló helyben tekerve a kormányt, amíg a szervó dolgozik, a fényszóró fénye is elhalványul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.