Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

világít menet közben a kipufogógáz ellenőrzőlámpa. Újraindítással sem tűnt el. A hibakódok 1612 (Immobiliser No Or Wrong Signal Immobiliser C-05) és 0170 (Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség). Bárkinek ötlete, hogy ezek mit jelentenek? Tán' máris EGR-hiba?

Mehetek azért még vele 1-2 kört a városban, amíg eljutok a szerelőhöz?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

A bal oldali index (irányjelző) visszajelző lámpám elromlott. Jobbra indexelve villog a jobb, balra indexelve a bal oldali viszont nem. De a reléből hallom hogy kint villog, és kiszállva is megnéztem, hogy kint ok.

Az "így csináld" könyv sem, se egyik fórumtárs segédlete nem írja hogy lehetne cserélni.

http://p.coldline.hu/2013/10/20/1222904-20131020-DIKbqM.png
http://p.coldline.hu/2013/10/20/1222905-20131020-uKq3Bd.png

Kiéghetett-e egyáltalán mert Izzószálas? Vagy ha led akkor kontakthibám van valahol? Amúgy gyári megoldás, nem tuningolt.

Lehet ezt cserélni?

Z14XE

2004/1

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Elnezest az ekezeetekk miatt angol a klaviatura.
A kovetkezo a problemam.
Opel astra G 2002 1.6 benzin.
A sebessegmero nem uzemel neha napjan reggelente beindul a kovetkezo parkolasig.
A legnagzobb problema hogyha lassitas utan benyomom a kuplungot leall az auto, idojaras fuggetlenul.
Rangatni nem nagyon szokatt havonta 2-3 alkalommal. A kocsiban vilagit a motor hiba jelzo lampa. Szerelo megnezte azt mondta semmi baja annak a resznek ami ir. Neha elszal egy henger (legalabbis szerintem- mert 2500-3000 fordulatnal nem porog tovabb a motor). De van amikor mukodik.
Amik cserelve vannak az autoban: Termosztat, vizpumpa,benzinszuro,aksi, gyertyak es kabelei, A szerelo elmondasa szerint a motor megfeleloen uzemel....
Esetleg valaki tud valami okosat mondani... Mert feleslegesen nem akarok ra kolteni..... :S
Koszonom.

Link to comment
Megosztás:

Az első gumik belső oldala jobban kopik, mint a külső. Futómű állításon nemrég voltam (egyéb okból), ott nem láttak problémát. Szerintetek mi lehet? Elfáradt a toronycsapágynál a gumi?

thx

Balageaxe

szia

vidd vissza futóműállításra,ha belseje kopik akkor összetartás nem jó!a toronyszilenttől nem hinném hogy kopna a gumi széle.a kormányösszekötőd nem log, a külső vagy a belső!

Link to comment
Megosztás:

Az első gumik belső oldala jobban kopik, mint a külső. Futómű állításon nemrég voltam (egyéb okból), ott nem láttak problémát. Szerintetek mi lehet? Elfáradt a toronycsapágynál a gumi?

thx

Balageaxe

Azt pedig ki kellett volna szűrniük. Vagy negatív kerékdőlés, vagy kerék széttartás okozhatja. Az előzőre tippelek.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Akkor miért vetted meg? :confused: Vagy ennyire jó vétel volt?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Kopog, forralja a vizet, nem megy és motorhibakódos. Te meg megvetted? Szerintem hengerfejes, de ne legyen igazam. Mindenesetre csúnyán átvertek.
Link to comment
Megosztás:

Kopog, forralja a vizet, nem megy és motorhibakódos. Te meg megvetted? Szerintem hengerfejes, de ne legyen igazam. Mindenesetre csúnyán átvertek.

Igen, affelől nincs kétségem, hogy lerántott ezzel kissé a "tisztelt" eladó. Ebből a melegedés és az erő hiánya csak később tűnt fel.Bejátszott az időfaktor, ill. hogy nem alkalmam kocsit keresni messze, sokáig...

Jővő nyárig kell, ez van most nem nekem, ebből kell gazdálkodnom... <_<

Link to comment
Megosztás:

Azt pedig ki kellett volna szűrniük. Vagy negatív kerékdőlés, vagy kerék széttartás okozhatja. Az előzőre tippelek.

A gömbfejek és az egész futómű egyben van, nem kotyog semmi. A kerékdőlést hogy lehet állítani Astránál? :o Mert ez logikusan okozhatná...

Kerék széttartás? Esetleg, de lézerrel lett beállítva (alig kellett hozzányúlni). Ráadásul mindkét oldalon teljesen egyforma a gumikopás.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Nálam a csere-utángyártott gyújtótrafó produkált hasonlót,mármint a gyengeségre gondolok(érdekes csak lejtőn-emelkedőn jött elő)Figyeld csak azt a hűtővizet, ha hengerfejes akkor fogynia kell.Egy hibakód-olvasással kezdenék a helyedben.Nem tűnik egyszerűnek, de talán szerencséd lesz ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Nos, az első és legfontosabb hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vetted-e. Ha előbbi akkor kicsit vacakabb az út, ha kereskedő, akkor a fogyasztói szerződés miatt minden rejtett hibáért felel, neki kell bizonyítani a dolgokat. Tehát minden esetben a hibáról azonnal tájékoztatni kellett volna az eladó felet. A magánszemélynél nehézkesebb és kisebb a mozgástér, kereskedésnél már nem, de ez persze nagyban függ a hozzáállásuktól.

Az autót vidd el egy teljes számítógépes motordiagnosztikára (ha Fejér megyei vagy, akkor tudok egy kiváló helyet, nem húznak le és értik amit csinálnak, mellesleg Opel hívő a műhely tulajdonosa). Akkor már esélyes hogy kiderüljön, hogy az erőtlenkedés a vészüzem miatt áll-e fent. Ha ez áll fent és Te úgy próbálod normál módban használni, akkor forralhatod a hűtőközeget simán. A tartós araszolós-dugós városi használat mellett normális hogy melegszik a motor, de a felforrás már nem, pláne mert a ventilátornak hűtenie kellene ilyen esetben. A hengerfejes téma szintén kideríthető műhelyben 10 perces vizsgálattal, de ez már sajnos komoly hiba (de elképzelhető), nem szabad halogatni a javítást ha az mert beláthatatlan a következmény (további károk).

Remélem kiderül hogy valami kisebb a gondod és nem hengerfej felújítás kell a gépnek...

A hidrótőke kopogása normális jelenség bizonyos km futás felett, egy jobb olaj kicsit tud segíteni, de megszüntetni sajnos nem.

Milyen motorral szerelt az autód?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumlakók!

Mint laikus a témában, a segítségeteket szeretném kérni a következőben:

1 hónapja vettem egy 2003-as 1.6-os, benzines Opel Astra G-t. Rögtön szervizbe vittem, ott lecserélték az olajat, kapott új olajszűrőt, benzinszűrőt és a gyertyák is újak már.

Ami vételkor is megvolt már: folyamatos kopogó hang, amit többen is megerősítettek már, hogy a hidrotőke kopog. "Ne izguljak elmegy azzal". Ráöntöttem egy flakon hidrotőke tisztító adalékot, de nem segített.

A másik fő problémám, hogy a motor melegszik. Felénk hideg van már, nem tűnt fel, de egy hétvégi városi túrán, egy melegebb napon felforrt a víz teljesen. Szerencsére nem lett baja, úgy fest a hűtővíz sem folyik el. Menet közben, ha kapja a szelet, stabil 90fok-on tartja a hőfokot.

További tünet, hogy a sárga kocsi+villáskulcs ikon folyamatosan világít, illetve ami legjobban zavar: a kocsi nem húz egyáltalán...

Felpörög szét komótosan, rakod a következő sebességet, de lassan, öregesen halad csak. Mintha visszafogná valami. (a féknek semmi baja)

Érdekes jelenség, hogy mintha lejtőn lefele, mikor az ember várná, hogy most megugrik, még nyögvenyelősebben gyorsul, mintha leszabályozna.

Általában, reggel hidegen jobban megy, de nagyon ritkán "megjavul" és akkor érezni, hogy hogy igen is tud húzni az az 1.6. De ez következő indításkor elmúlik....

Van erre ötlete valakinek, mi lehet?

Üdv!

Motorod Z16XE, Z16XEL?

Ha kopog, akkor nem volt érdemes megvenni, vagy ha csak sokkal olcsóbb volt. Ha tőkéket kell keresni, akkor 16 db-ot érdemes cserélni, és darabja gyártotól függően 4-8e Ft, + a szerelés.... A csodalötty nem oldja meg általában...

Ha most felforr a víz, akkor mi lesz később, pl nyáron? Mennek a ventilátorok a hűtőn? Nincs eldugulva a hűtő lamellák? De ez lehet hengerfej is, azért forralja. Érdemes levenni a hűtővíz tartály tetejét, s megnézni olajos-e a víz. Ha igen, akkor a hidrotőke mellé egy hengerfej tömítést is cserélni kell.

A hibakódot légy szíves villogtasd ki, s megpróbálunk segíteni....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én a jobb első ajtóval jártam így kb.1 hónapja.

A tükörnél folyik be,mert ha megnézed a külső tömítőgumit,ami az ablakhoz szorul,lejt a tükör felé.

Ott a tükörnél pici rés van,nálam ott jut be a víz,ami nem is lenne nagy probléma,hiszen az ajtó aljában ott vannak a lyukak amin ki is tud folyni.

A tükörnél azon a pici résen bejutó víz pontosan a hangszóró beépítő keretére folyik.

A keret tetején ugyan van egy műanyag nyúlvány (ez védi a csatit a hangszóróban),de nálam innen végigfolyt a hangszóró oldalán,és alul megállt,majd pont a kárpit rögzítő csavarnál befolyt az utastérbe,valószinűleg a keret alsó részén már nem tömít rendesen az a gumi rész.

Én ezt így oldottam meg,kicsit csúnya megoldás,de talán használ ( kopp-kopp-kopp).

K_p609_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p610_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A műanyag keret és a lemez közti részt kinyomtam sziloplasztal,csak arról elfelejtettem képet csinálni.

Ez a lemez elvezeti a vizet az ajtó külső oldala felé ahol a lyukakon távozik is.

Lehet,sőt biztos,hogy nem a legigényesebb megoldás,de a célnak megfelel (bízom benne).

SZiloval kinyomtam a hangszórót és a sz.keret közötti részt meg keret és a kaszni közötti részt. most várom majd az essőt és kiderül.

Más:

Ma elvittem megnézetni egy opel szakihoz a sz.g.k, hogy megnézze az elejét azaz a toronyszilentet meg stb-it. Azt mondta, hogy ennek semmi baja. Ha gond lenne a toronygumival akkor a motortérben lévő gumin látszódna h beesik vagy nagyon kilóg, mozgatással is. Ez szinte meg se moccan. Nem lóg semmi, nem kotyog, nem laza. Ő is mondtaz az árakat ha cserélni kell akkor 5-6e darabja, max 24ben lenne ha még toronycsapágyat is kellene ami még mindig messze van a 42től.

Tehát megpróbáltak lehúzni, de én se most jöttem le a falvédőről.

Link to comment
Megosztás:

A gömbfejek és az egész futómű egyben van, nem kotyog semmi. A kerékdőlést hogy lehet állítani Astránál? :o Mert ez logikusan okozhatná...

Kerék széttartás? Esetleg, de lézerrel lett beállítva (alig kellett hozzányúlni). Ráadásul mindkét oldalon teljesen egyforma a gumikopás.

kettő csavar,ami a gólyalábnál van, excenteres! azzal lehet állítani a kerékdőlést

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Keresek valakit, aki látott már olyan valakit aki hozzá tud szólni Corsa C elektromos kormány szervójához.

Komolyra fordítva, a Corsa C topic eléggé döglött, énnekem meg akut kellene megoldás a bajomra.

A hibajelenség az, hogy a motort beindítva balra rándul a kormány. Kis sebességnél is balra fordulna, valamint lámoánál is megállva. Elérve a 40-50 kmh-át, a jelenség megszűnik, tekintve a szervó kikapcsol.

Kérdés, melyik egység lenne a cserés?

Elektronika, vagy szögjeladó? Asszem ez a neve.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Alany egy 98 -as x14xe. Tönkrement a központi zár vezérlője (szétégett egy relé benne) és a jobb első ajtót nem tudom kinyittani mert reteszlésben maradt. Valaki tudna valami ötletet, hogy tudnám kinyitni? gondoltam rá hogy áramot adok neki, de annyi a tyukbél, hogy fogalmam sincs melyik lehet az övé.

Kösz előre is !!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.