Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem toronycsapágyat kell cserélni, hanem toronyszilentet.A csapágynak 250-300.000Km el kell mennie.Ezt a szerelő mondta.

Igen, nekem szilentett mondtak, de elnézést ha egybe vontam a kettőt. Szilentek akkor csak ennyit birnak?

Elküldve

Igen, nekem szilentett mondtak, de elnézést ha egybe vontam a kettőt. Szilentek akkor csak ennyit birnak?

Ha továbbra is marad a magyar utak állapota, egyre kevesebbet.
Elküldve

Nem toronycsapágyat kell cserélni, hanem toronyszilentet.A csapágynak 250-300.000Km el kell mennie.Ezt a szerelő mondta.

SWAG (elvileg prémium minőségű) toronyszilentek kerültek be, szereléssel együtt volt 18e pénz végül.

Cromaxban furán számolnak, de a vége olcsóbb mint amit az elején mondanak.

Csapágyakat nem kellett cserélni nekem sem.

Azóta stabilabb a kormányzás, ill amit észrevettem, 130-nál nem remeg be a kormány. Azt hittem gyárilag olyan, nem erősen csinálta, csak picit. Az elmúlt.

Elküldve

1.4 twinport :

Egy hónap alatt kétszer volt az, hogy komolyabb odalépés közben, már már nagy fordulaton, pl. előzés közben kigyullad a motorhiba jel, és átáll vészüzemmódra.

Az előbb rádugtuk a lapira, és az alábbi hibakódokat írta ki :

030001

030301

030401

030201

031308

Meg tudná valaki mondani, hogy ezek mit jelentenek ? A progi nem azonosította be a hibát, ismeretlennek mondja....

Ahogy google-zgattam, annyira jutottam, hogy a 02-03-04 közepű az valószínű gyújtáskimaradás... Ha igaz.

Tudna valaki segíteni, hogy ez mitől lehet, ill. mi a megoldás rá ?

Ami még fontos lehet, hogy az autó LPG üzemű ( pár hónapja ). Gondoltam arra is, hogy rosszul van beállítva a szett, és fordulaton elfogy a kaja, reális ?

Köszönöm előre is !

Elküldve

1.4 twinport :

Egy hónap alatt kétszer volt az, hogy komolyabb odalépés közben, már már nagy fordulaton, pl. előzés közben kigyullad a motorhiba jel, és átáll vészüzemmódra.

Az előbb rádugtuk a lapira, és az alábbi hibakódokat írta ki :

030001

030301

030401

030201

031308

Meg tudná valaki mondani, hogy ezek mit jelentenek ? A progi nem azonosította be a hibát, ismeretlennek mondja....

Ahogy google-zgattam, annyira jutottam, hogy a 02-03-04 közepű az valószínű gyújtáskimaradás... Ha igaz.

Tudna valaki segíteni, hogy ez mitől lehet, ill. mi a megoldás rá ?

Ami még fontos lehet, hogy az autó LPG üzemű ( pár hónapja ). Gondoltam arra is, hogy rosszul van beállítva a szett, és fordulaton elfogy a kaja, reális ?

Köszönöm előre is !

a sejtésed jó :)

rosszul van beállítva az lpg

  • Like 1
Elküldve

a sejtésed jó :)

rosszul van beállítva az lpg

Köszönöm. És maga a hibakódok mit jelentenek ? Létezik erről valamiféle lista, hogy mi mit jelent ?

Elküldve

mindegyik gyújtáshibára utal (égéskimaradás)

Ezer köszönet! Akkor vissza a beszerelő műhelyhez egy kis finomításra... Csak hát akkor ezek szerint ez csak próbálgatással fog menni, nemde?

Elküldve

Ezer köszönet! Akkor vissza a beszerelő műhelyhez egy kis finomításra... Csak hát akkor ezek szerint ez csak próbálgatással fog menni, nemde?

pontosan ez lesz a menet

elfogják vinni próba körre ,majd kiolvassák a hibát és átprogramozzák

vagy csernek injektor vagy reduktor vagy kitudjamit :D

Elküldve

Köszönöm. És maga a hibakódok mit jelentenek ? Létezik erről valamiféle lista, hogy mi mit jelent ?

Küldtem privátban a hibakód listát. Igaz itt P0-val kezdődnek a kódok, de szerintem az utolsó három számot ha nézed, akkor stimmel. OBD2 lista.

Elküldve

Sziasztok,

találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy amikor engedi fel az ember a kuplungot, berángat a kumplungpedál és rángat a kocsi is.

Elég durván éreztem a lábammal, ahogy dobálja a pedált...szinte visszarúgott.

A másik, és lehet ezzel van összefüggésben, hogy gyorsításnál, ha intenzívebben akarok indulni, hörög a motor és alig akar felpörögni,

nagyon nehezen kapja el a fordulatot. Nem vagyok autógyilkos, de gondoltam már kipróbálom mit csinál, ha hülye módjára akarok indulni...

Semmi, kb 4000-es fordulaton tart, kuplung felenged (nem lassan) és nem elkapart szegénykém, hanem visszaesett a fordulat, mélyről jövő

búgás, hörgés és úgy kezdett el felkapaszkodni a gép. De a kerék szinte meg sem nyikkant.

Mintha azt a kis erőt ami kijönne az 1.4-ből, nem tudja levinni aszfaltra. Mi lehet a baj? Kuplung? kb 3 éve cserélték, de sajna csak a szerkezetet, mert a tárcsa "jó" volt még, én idióta meg nem erőltettem, hogy egyben cseréljenek szettet. Aztán egy évre rá lett kicserélve a tárcsa is. Szóval jól el lett cseszve.

Ráadásul az első cserénél kiderült, hogy lyukas a kinyomó és köpi az olajat. Elég húzós kiadás volt...

De ezt az erőtlen jelenséget nem értem miért csinálja. Ráadásul ugyan ez a helyzet, ha kettesben akarnék intenzíven gyorsítani egy kanyar után.

Gázadás és már jön is a "búgás". Majd szépen jó lassan kezd el gyorsulni.

Ha lenne valakinek ötlete, kérem ossza meg.

Köszönöm!

Üdv nektek!

Elküldve

Valamiért a lambda-érték nem megfelelő. Lehet lambdaszonda hiba is, de lehet a keverékképzésben résztvevő alkatrészek (pl.légtömegmérő) nem megfelelő működése által generált hiba is. Vidd el egy olyan szerizbe, ahol tudják is, mit miért csinálnak... Pl Weszi, Törökbálinton.

Köszi, bejelentkeztem! :-))

Elküldve

Sziasztok,

találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy amikor engedi fel az ember a kuplungot, berángat a kumplungpedál és rángat a kocsi is.

Elég durván éreztem a lábammal, ahogy dobálja a pedált...szinte visszarúgott.

A másik, és lehet ezzel van összefüggésben, hogy gyorsításnál, ha intenzívebben akarok indulni, hörög a motor és alig akar felpörögni,

nagyon nehezen kapja el a fordulatot. Nem vagyok autógyilkos, de gondoltam már kipróbálom mit csinál, ha hülye módjára akarok indulni...

Semmi, kb 4000-es fordulaton tart, kuplung felenged (nem lassan) és nem elkapart szegénykém, hanem visszaesett a fordulat, mélyről jövő

búgás, hörgés és úgy kezdett el felkapaszkodni a gép. De a kerék szinte meg sem nyikkant.

Mintha azt a kis erőt ami kijönne az 1.4-ből, nem tudja levinni aszfaltra. Mi lehet a baj? Kuplung? kb 3 éve cserélték, de sajna csak a szerkezetet, mert a tárcsa "jó" volt még, én idióta meg nem erőltettem, hogy egyben cseréljenek szettet. Aztán egy évre rá lett kicserélve a tárcsa is. Szóval jól el lett cseszve.

Ráadásul az első cserénél kiderült, hogy lyukas a kinyomó és köpi az olajat. Elég húzós kiadás volt...

De ezt az erőtlen jelenséget nem értem miért csinálja. Ráadásul ugyan ez a helyzet, ha kettesben akarnék intenzíven gyorsítani egy kanyar után.

Gázadás és már jön is a "búgás". Majd szépen jó lassan kezd el gyorsulni.

Ha lenne valakinek ötlete, kérem ossza meg.

Köszönöm!

Üdv nektek!

Hidegen, vagy melegen is? Ha melegen is, akkor valószínű a kuplung szerkezetben keresendő valahol a hiba.

Nekem szinte új kora óta hidegen rángat, de okos kuplungolással csökkenthető szinte 0-ra...

Elküldve

Sziasztok!

A következő problémával küszködök:

Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet?

Közben felhúztam a váltószoknyát és befújkáltam WD40-el a rudazat környékét, ahol csak van kapcsolódó elem. Úgy tűnik a probléma megoldódott.

Elküldve

Hidegen, vagy melegen is? Ha melegen is, akkor valószínű a kuplung szerkezetben keresendő valahol a hiba.

Nekem szinte új kora óta hidegen rángat, de okos kuplungolással csökkenthető szinte 0-ra...

Hidegen nekem is dadog. Kuplung felengedés előtt egy kicsit megpörgeted, és szépen indul.

Elküldve

Hidegen csak rángat, de azt már kitapasztaltam, hogy ha párszor kinyomom indítás előtt a kuplungot, hogy "bejárassam" az olajat, akkor nem csinálja.

Viszont a ledadogást melegen is csinálja. Azon gondolkoztam, ha esetleg lecseréltetem a fékolajat jobb minőségűre, talán segíthet.

Mármint a rángatáson.

Meg még a lendkeréken gondolkoztam, hogy eldeformálódhat e? Vagy egyáltalán elcsesződhet az valamiért?

Vagy annak annyira nincs köze ezekhez?

Szerkesztve.

Elküldve

Hidegen csak rángat, de azt már kitapasztaltam, hogy ha párszor kinyomom indítás előtt a kuplungot, hogy "bejárassam" az olajat, akkor nem csinálja.

Viszont a ledadogást melegen is csinálja. Azon gondolkoztam, ha esetleg lecseréltetem a fékolajat jobb minőségűre, talán segíthet.

Mármint a rángatáson.

Meg még a lendkeréken gondolkoztam, hogy eldeformálódhat e? Vagy egyáltalán elcsesződhet az valamiért?

Vagy annak annyira nincs köze ezekhez?

Szerkesztve.

A fékolajnak mi köze an ehhez? Nem értem... :blink:

Lehet, h a rángatós kupplung, illete a csökkent teljesítmény két különálló probléma. A teljesítményprobléma lehet esetleg egy részlegesen eltömődött katalizátor is...

Elküldve

A fékolajnak mi köze an ehhez? Nem értem... :blink:

Lehet, h a rángatós kupplung, illete a csökkent teljesítmény két különálló probléma. A teljesítményprobléma lehet esetleg egy részlegesen eltömődött katalizátor is...

Tudtommal a fékolajat használja a kuplung is, mivel hidrauikus. Vagy rosszul tudom? Nem vagyok autószerelő, szóval bocsi, ha baromságokat beszélek. :blush: Katalizátor... azt esetleg hogyan lehetne kizárni? Mert régen az A Vectranál kivágattam, próba, majd vissza.

De itt ez szinte lehetetlen.

Elküldve

Tudtommal a fékolajat használja a kuplung is, mivel hidrauikus. Vagy rosszul tudom? Nem vagyok autószerelő, szóval bocsi, ha baromságokat beszélek. :blush: Katalizátor... azt esetleg hogyan lehetne kizárni? Mert régen az A Vectranál kivágattam, próba, majd vissza.

De itt ez szinte lehetetlen.

Katalizátor gondom nekem is volt, kb. 4000-től semmit nem gyorsult a kocsi padlógázon se, és odáig se volt az igazi. Mivel egyforma a motorkódunk, elvileg a leömlő után neked is szét lehet kötni még a katalizátor előtt a rendszert, és egy rövid próbaúton ki is derül, azzal van-e a gond. Ha igen, akkor a) kifúratod (csak ne állítsanak le mobil ellenőrzésre), b) veszel bele másik katalizátor (ez viszont nem olcsó, még az utángyártott sem).

Elküldve

Katalizátor gondom nekem is volt, kb. 4000-től semmit nem gyorsult a kocsi padlógázon se, és odáig se volt az igazi. Mivel egyforma a motorkódunk, elvileg a leömlő után neked is szét lehet kötni még a katalizátor előtt a rendszert, és egy rövid próbaúton ki is derül, azzal van-e a gond. Ha igen, akkor a.) kifúratod (csak ne állítsanak le mobil ellenőrzésre), b.) veszel bele másik katalizátor (ez viszont nem olcsó, még az utángyártott sem).

Elküldve

Katalizátor gondom nekem is volt, kb. 4000-től semmit nem gyorsult a kocsi padlógázon se, és odáig se volt az igazi. Mivel egyforma a motorkódunk, elvileg a leömlő után neked is szét lehet kötni még a katalizátor előtt a rendszert, és egy rövid próbaúton ki is derül, azzal van-e a gond. Ha igen, akkor a) kifúratod (csak ne állítsanak le mobil ellenőrzésre), B) veszel bele másik katalizátor (ez viszont nem olcsó, még az utángyártott sem).

Hmm... az rendben van ha szétkötöm, de akkor nem lesz lényegesen rosszabb a teljesítmény, mert közvetlen ott választod le a rendszerről és ezáltal nem lesz meg a motorban a megfelelő folytás?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.