ampervadasz Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani? Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában.
beghyn Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában. Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.)
imy Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani? Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK: NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;)
kobraCode Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;) A szívsebésznek sem nehéz egy szívoperáció :D minden csak nézőpont kérdése. Én is szívesen gyártanék ilyen cuccokat magamnak, de nem igazán értek hozzá, ilyen szinten nem tanultam elektronikát sosem.
ampervadasz Elküldve Október7, 2013 Elküldve Október7, 2013 Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.) Én azzal szívtam, hogy nekem is működött, csak pont fordítva mint kellett volna. Én is sokáig küzdöttem a párásodással, de nem is gondoltam erre a zsalura, mert lehetett hallani hogy működik mikor átkapcsoltam, ezzel le is tudtam. Auztán egyszer megnéztem tüzetesebben mikor ki volt véve a kesztyűtartó, és akkor láttam, hogy belső levegő állásban van. Benyomtam a gombot, és akkor fordult külsőre. Megcseréltem a vezetékeit, azóta nem párásodik. Franc se gondolta, hogy ez megtud így hibásodni, lehet neked is rá kellene nézni ilyen szempontból is, hátha. Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK: NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;) Viszont ha azt nézed, akinek nincs meg hozzá semmi otthon, annak azért elég nagy rákészülést jelent, pláne ha csak ennek az egy darab nyáknak a kedvéért. Ha be vagy rá rendezkedve hogy rendszeresen csinálod úgy azért sokkal egyszerűbb.
szabot Elküldve Október8, 2013 Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is: Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink: Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat? Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs. A segítséget előre is köszönöm!
DarthVödör Elküldve Október8, 2013 Elküldve Október8, 2013 (edited) On 2013. 10. 08. at 15:02, szabot írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör
grofbandi Elküldve Október8, 2013 Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is: Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink: Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat? Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs. A segítséget előre is köszönöm! Szia! Ha esetleg más a csomagtér zárad mint a többi, egy hozzáértő kulcsmásoló, aki zárjavítással is foglalkozik, át tudja lamellázni úgy a zárat, hogy nyissa a kulcsod.
Gabor93 Elküldve Október8, 2013 Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Ma kénytelen voltam fékezni egy nagyon, mert kijött elém egy kutya. A fékezés következtében kivillant a kulcsos autó a műszerfalon. Sikerült orvosolni a problémát egy újraindítással. Járt már így valaki? Mi okozhatta ezt? ABS jeladó haldoklik talán?
atiderecske Elküldve Október9, 2013 Elküldve Október9, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE
Mc-elek Elküldve Október9, 2013 Elküldve Október9, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE ha szerencséd van akkor egy EGR takarítás segít , ha nincs akkor csere vagy lezárás lehet a megoldás 1
atiderecske Elküldve Október9, 2013 Elküldve Október9, 2013 Köszönöm!Hát holnap lezárom és meglátom miként reagáll rá remélem ez megoldja a problémát.
beghyn Elküldve Október10, 2013 Elküldve Október10, 2013 Köszönöm!Hát holnap lezárom és meglátom miként reagáll rá remélem ez megoldja a problémát. Nekem már a pucolgatás sem segít, tisztítás után 500-1000 km múlva újból rosszalkodik. Én úgy vagyok vele, hogy nem zárom le, a gyári kibírt 200e km-t, inkább kicseréltetem gyárira az elkövetkező újabb 200 ezerre :). Mivel az olajat (még) nem eszi, nem kormol, nagy valószínűséggel nem szemeteli tele az újat. Új, gyári EGR-t valószínűleg nagy kedvezménnyel (35e HUF) be tudok szerezni, csak még udvarolnom kell érte párat. Én inkább ezt választom, mint a vakolást.
atiderecske Elküldve Október10, 2013 Elküldve Október10, 2013 Valószínűleg nekem is ez a megoldás lesz a jövőben de a pénz nagyúr szóval addig marad a vakolás...:/
Kdani Elküldve Október11, 2013 Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE Nekem is hasonló problémám volt, +még nagyon nehezen indult. Az EGR levakolás megoldotta a problémát.Énis gondolkodtam azon, hogy kicserélem, de nemtudom mennyi ideig bírná a sok rövid táv miatt.
gedikart Elküldve Október11, 2013 Elküldve Október11, 2013 Vezérlés ellenőrzésénél mit csinálnak pontosan - azon kívül, hogy adott pozícióra forgatják a főtengelyt?
kacsa7 Elküldve Október11, 2013 Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! A következő problémával küszködök: Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet?
bocs Elküldve Október11, 2013 Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! A következő problémával küszködök: Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet? Szia! Nekem ez a jelenség általában akkor szokott előfordulni,amikor téli hónapokban kint éjszakázik az autó a szabad ég alatt. Ilyenkor kézzel vissza húzom a gyűrűt,párszor még meghúzkodom fel-le (mármint a gyűrűt :) ),és már is tökéletes. 1
feel2006 Elküldve Október12, 2013 Elküldve Október12, 2013 Sziasztok, Tudnátok segíteni, hogy kivillogtattam a hibakódot, az alábbit látom ismétlődni mindig. Link Megnéztem itt, ezt írja rá: P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség Tudnátok segíteni ez mit jelent"het"? Köszönöm
haric Elküldve Október12, 2013 Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi!
tgabika76 Elküldve Október12, 2013 Elküldve Október12, 2013 Banális dolog, de a guminyomást nézted? Ha a bal első laposabb, akkor is tud balra húzni az autó.
scream24 Elküldve Október12, 2013 Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi! Nekem egyik napról a másikra elkezdett jobbra húzni, elösször csak picit, majd egyre jobban. Belső kormányösszekötö csere lett a vége. Nézd meg nem kotyog e picit is valamelyik kerék.
Alex75 Elküldve Október13, 2013 Elküldve Október13, 2013 Sziasztok, Tudnátok segíteni, hogy kivillogtattam a hibakódot, az alábbit látom ismétlődni mindig. Link Megnéztem itt, ezt írja rá: P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség Tudnátok segíteni ez mit jelent"het"? Köszönöm Valamiért a lambda-érték nem megfelelő. Lehet lambdaszonda hiba is, de lehet a keverékképzésben résztvevő alkatrészek (pl.légtömegmérő) nem megfelelő működése által generált hiba is. Vidd el egy olyan szerizbe, ahol tudják is, mit miért csinálnak... Pl Weszi, Törökbálinton.
Atala Elküldve Október13, 2013 Elküldve Október13, 2013 nem is értem ezt a torony csapágy dolgot.... a g astraé kimondottan jól sikerült ... kb 250-300ekm után cserés csak Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még. Nekem 74.000km van benne, most 6 éves. Cromax-ban munkadíjjal együtt a gyári Opel komplett toronycsapágy párban 24.000. Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen. Hol jártok, hogy így jártok? :o 68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok.
DM101 Elküldve Október13, 2013 Elküldve Október13, 2013 Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még. Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen. 68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok. Nem toronycsapágyat kell cserélni, hanem toronyszilentet.A csapágynak 250-300.000Km el kell mennie.Ezt a szerelő mondta.
Recommended Posts