ampervadasz Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani? Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
beghyn Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában. Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani? Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK: NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;) A szívsebésznek sem nehéz egy szívoperáció :D minden csak nézőpont kérdése. Én is szívesen gyártanék ilyen cuccokat magamnak, de nem igazán értek hozzá, ilyen szinten nem tanultam elektronikát sosem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.) Én azzal szívtam, hogy nekem is működött, csak pont fordítva mint kellett volna. Én is sokáig küzdöttem a párásodással, de nem is gondoltam erre a zsalura, mert lehetett hallani hogy működik mikor átkapcsoltam, ezzel le is tudtam. Auztán egyszer megnéztem tüzetesebben mikor ki volt véve a kesztyűtartó, és akkor láttam, hogy belső levegő állásban van. Benyomtam a gombot, és akkor fordult külsőre. Megcseréltem a vezetékeit, azóta nem párásodik. Franc se gondolta, hogy ez megtud így hibásodni, lehet neked is rá kellene nézni ilyen szempontból is, hátha. Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK: NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;) Viszont ha azt nézed, akinek nincs meg hozzá semmi otthon, annak azért elég nagy rákészülést jelent, pláne ha csak ennek az egy darab nyáknak a kedvéért. Ha be vagy rá rendezkedve hogy rendszeresen csinálod úgy azért sokkal egyszerűbb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is: Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink: Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat? Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs. A segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 (edited) On 2013. 10. 08. at 15:02, szabot írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is: Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink: Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat? Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs. A segítséget előre is köszönöm! Szia! Ha esetleg más a csomagtér zárad mint a többi, egy hozzáértő kulcsmásoló, aki zárjavítással is foglalkozik, át tudja lamellázni úgy a zárat, hogy nyissa a kulcsod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor93 Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Sziasztok! Ma kénytelen voltam fékezni egy nagyon, mert kijött elém egy kutya. A fékezés következtében kivillant a kulcsos autó a műszerfalon. Sikerült orvosolni a problémát egy újraindítással. Járt már így valaki? Mi okozhatta ezt? ABS jeladó haldoklik talán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atiderecske Elküldve Október9, 2013 Megoszt Elküldve Október9, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október9, 2013 Megoszt Elküldve Október9, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE ha szerencséd van akkor egy EGR takarítás segít , ha nincs akkor csere vagy lezárás lehet a megoldás 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
atiderecske Elküldve Október9, 2013 Megoszt Elküldve Október9, 2013 Köszönöm!Hát holnap lezárom és meglátom miként reagáll rá remélem ez megoldja a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
beghyn Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 Köszönöm!Hát holnap lezárom és meglátom miként reagáll rá remélem ez megoldja a problémát. Nekem már a pucolgatás sem segít, tisztítás után 500-1000 km múlva újból rosszalkodik. Én úgy vagyok vele, hogy nem zárom le, a gyári kibírt 200e km-t, inkább kicseréltetem gyárira az elkövetkező újabb 200 ezerre :). Mivel az olajat (még) nem eszi, nem kormol, nagy valószínűséggel nem szemeteli tele az újat. Új, gyári EGR-t valószínűleg nagy kedvezménnyel (35e HUF) be tudok szerezni, csak még udvarolnom kell érte párat. Én inkább ezt választom, mint a vakolást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atiderecske Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 Valószínűleg nekem is ez a megoldás lesz a jövőben de a pénz nagyúr szóval addig marad a vakolás...:/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kdani Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le. Mi lehet ennek az oka? Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten... Esetleg volt e remek élményben valakinek része ? A kocsi: Astra G X14XE Nekem is hasonló problémám volt, +még nagyon nehezen indult. Az EGR levakolás megoldotta a problémát.Énis gondolkodtam azon, hogy kicserélem, de nemtudom mennyi ideig bírná a sok rövid táv miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Vezérlés ellenőrzésénél mit csinálnak pontosan - azon kívül, hogy adott pozícióra forgatják a főtengelyt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! A következő problémával küszködök: Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Október11, 2013 Megoszt Elküldve Október11, 2013 Sziasztok! A következő problémával küszködök: Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet? Szia! Nekem ez a jelenség általában akkor szokott előfordulni,amikor téli hónapokban kint éjszakázik az autó a szabad ég alatt. Ilyenkor kézzel vissza húzom a gyűrűt,párszor még meghúzkodom fel-le (mármint a gyűrűt :) ),és már is tökéletes. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
feel2006 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Sziasztok, Tudnátok segíteni, hogy kivillogtattam a hibakódot, az alábbit látom ismétlődni mindig. Link Megnéztem itt, ezt írja rá: P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség Tudnátok segíteni ez mit jelent"het"? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
haric Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Banális dolog, de a guminyomást nézted? Ha a bal első laposabb, akkor is tud balra húzni az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Október12, 2013 Megoszt Elküldve Október12, 2013 Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi! Nekem egyik napról a másikra elkezdett jobbra húzni, elösször csak picit, majd egyre jobban. Belső kormányösszekötö csere lett a vége. Nézd meg nem kotyog e picit is valamelyik kerék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október13, 2013 Megoszt Elküldve Október13, 2013 Sziasztok, Tudnátok segíteni, hogy kivillogtattam a hibakódot, az alábbit látom ismétlődni mindig. Link Megnéztem itt, ezt írja rá: P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség Tudnátok segíteni ez mit jelent"het"? Köszönöm Valamiért a lambda-érték nem megfelelő. Lehet lambdaszonda hiba is, de lehet a keverékképzésben résztvevő alkatrészek (pl.légtömegmérő) nem megfelelő működése által generált hiba is. Vidd el egy olyan szerizbe, ahol tudják is, mit miért csinálnak... Pl Weszi, Törökbálinton. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atala Elküldve Október13, 2013 Megoszt Elküldve Október13, 2013 nem is értem ezt a torony csapágy dolgot.... a g astraé kimondottan jól sikerült ... kb 250-300ekm után cserés csak Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még. Nekem 74.000km van benne, most 6 éves. Cromax-ban munkadíjjal együtt a gyári Opel komplett toronycsapágy párban 24.000. Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen. Hol jártok, hogy így jártok? :o 68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október13, 2013 Megoszt Elküldve Október13, 2013 Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még. Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen. 68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok. Nem toronycsapágyat kell cserélni, hanem toronyszilentet.A csapágynak 250-300.000Km el kell mennie.Ezt a szerelő mondta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts