Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani?

Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában.

Link to comment
Megosztás:

Ez azt szabályozza, hogy kintről szívja be a levegőt a ventilátor, vagy pedig csak a bentit keringesse. Ezt te tudod kapcsolni a fűtésvezérlő konzolon levő gombjával, ha nem akarod hogy kintről hozza a levegőt pl. egy jól füstölgő busz mögött a piros lámpánál. Ha neked nem kell ez a funkció, akkor akár ki is lehet iktatni, lényeg hogy külső levegő állásban kell rögzíteni a terelőlapot, különben nagyon fog párásodni az autó. Hogy miért van állandó áram alatt a motor, arról az Opel tervezőit kellene megkérdezni :) Valószínűleg azért, mert így volt a lehető legegyszerűbb a kivitelezés, az más kérdés, hogy mennyire egészséges ez a motorra és a mechanikára nézve (látjuk mennyire). DarthVödör oldalán találsz olyan megoldást is, ahol végálláskapcsolók segítségével oldja meg ezt a problémát, nézd meg azt is, ahoz nem kell nyák, egyszerűbb ha nem vagy annyira otthon az elektronikában.

Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.)

Link to comment
Megosztás:

rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani?

Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK:

NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;)

Link to comment
Megosztás:

NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;)

A szívsebésznek sem nehéz egy szívoperáció :D minden csak nézőpont kérdése.

Én is szívesen gyártanék ilyen cuccokat magamnak, de nem igazán értek hozzá, ilyen szinten nem tanultam elektronikát sosem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem (még) működik a kinti/benti csappantyú, de kinti állásban is valamiért sokkal jobban párásodik esőben, hóban, mint bármelyik másik autó. F astra óta el lett ...va a párátlanítás valamiért. (Nem, nem pollenszűrő, mert MANN-t kapott párezerrel ezelőtt.)

Én azzal szívtam, hogy nekem is működött, csak pont fordítva mint kellett volna. Én is sokáig küzdöttem a párásodással, de nem is gondoltam erre a zsalura, mert lehetett hallani hogy működik mikor átkapcsoltam, ezzel le is tudtam. Auztán egyszer megnéztem tüzetesebben mikor ki volt véve a kesztyűtartó, és akkor láttam, hogy belső levegő állásban van. Benyomtam a gombot, és akkor fordult külsőre. Megcseréltem a vezetékeit, azóta nem párásodik. Franc se gondolta, hogy ez megtud így hibásodni, lehet neked is rá kellene nézni ilyen szempontból is, hátha.

Akkor tegyed be a végállás kapcsolókat. Akkor nem lesz, s nem kell NYÁK:

NYÁK-ot sem nehéz csinálni, én heti szinten gyártok/tervezek valamit. ;)

Viszont ha azt nézed, akinek nincs meg hozzá semmi otthon, annak azért elég nagy rákészülést jelent, pláne ha csak ennek az egy darab nyáknak a kedvéért. Ha be vagy rá rendezkedve hogy rendszeresen csinálod úgy azért sokkal egyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is:

Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink:

Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat?

Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs.

A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Láttam néhány hozzászólást a kérdésemre, de 100%-os választ nem tudtam kihámozni belőle, ezért feltenném én is:

Az Astra G kombim csomagtér ajtajának a zárját nem nyitja a kulcsom, ami az első ajtókat és a gyújtást kezeli. Ebből arra következtetek, hogy a hátsó ajtót valamikor a múltban cserélték a kocsin (vagy csak a zárat, passz). KP zár nyitja, zárja, így fel se tűnt, míg egy este ki nem kellett vennem az aksit, és az ajtót nem tudtam zárni... :blink:

Azt szeretném megtudni, hogy miként tudok hengerzárat szerezni az autómba, amihez használni tudom a gyári kulcsomat?

Ha ez nem lehetséges, akkor miként keressem a zárat? Amiket találtam a neten, azoknál nem volt egyértelmű számomra, hogy csomagtér ajtóhoz jó-e, illetve jár-e hozzá kulcs.

A segítséget előre is köszönöm!

Szia! Ha esetleg más a csomagtér zárad mint a többi, egy hozzáértő kulcsmásoló, aki zárjavítással is foglalkozik, át tudja lamellázni úgy a zárat, hogy nyissa a kulcsod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kénytelen voltam fékezni egy nagyon, mert kijött elém egy kutya. A fékezés következtében kivillant a kulcsos autó a műszerfalon. Sikerült orvosolni a problémát egy újraindítással.

Járt már így valaki?

Mi okozhatta ezt? ABS jeladó haldoklik talán?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le.

Mi lehet ennek az oka?
Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten...
Esetleg volt e remek élményben valakinek része ?

A kocsi: Astra G X14XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le.

Mi lehet ennek az oka?

Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten...

Esetleg volt e remek élményben valakinek része ?

A kocsi: Astra G X14XE

ha szerencséd van akkor egy EGR takarítás segít , ha nincs akkor csere vagy lezárás lehet a megoldás

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!Hát holnap lezárom és meglátom miként reagáll rá remélem ez megoldja a problémát.

Nekem már a pucolgatás sem segít, tisztítás után 500-1000 km múlva újból rosszalkodik. Én úgy vagyok vele, hogy nem zárom le, a gyári kibírt 200e km-t, inkább kicseréltetem gyárira az elkövetkező újabb 200 ezerre :). Mivel az olajat (még) nem eszi, nem kormol, nagy valószínűséggel nem szemeteli tele az újat. Új, gyári EGR-t valószínűleg nagy kedvezménnyel (35e HUF) be tudok szerezni, csak még udvarolnom kell érte párat. Én inkább ezt választom, mint a vakolást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy egy ideje 2-3ezres fordulat között elkezdett rángatni a kocsi,illetve mostanában már ha egy bizonyos szinten megtartom a gázpedált a fordulat ingadozik fel le.

Mi lehet ennek az oka?

Gondoltam a következőkre: Gyertyák,benzinszűrő,lambdaszonda... illetve ezeket olvastam a neten...

Esetleg volt e remek élményben valakinek része ?

A kocsi: Astra G X14XE

Nekem is hasonló problémám volt, +még nagyon nehezen indult. Az EGR levakolás megoldotta a problémát.Énis gondolkodtam azon, hogy kicserélem, de nemtudom mennyi ideig bírná a sok rövid táv miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával küszködök:

Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával küszködök:

Ha hátramenetbe kapcsolok, a tolatás után kiveszem üresbe a váltót, és a gyűrű amit fel kell húzni h. hátramenetbe lehessen tenni a váltót, nem ugrik vissza, hanem fent ragad. Jobbra-balra mozgatás után megy csak vissza. Ez mitől lehet?

Szia!

Nekem ez a jelenség általában akkor szokott előfordulni,amikor téli hónapokban kint éjszakázik az autó a szabad ég alatt.

Ilyenkor kézzel vissza húzom a gyűrűt,párszor még meghúzkodom fel-le (mármint a gyűrűt :) ),és már is tökéletes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan problémám lenne, hogy a gépem egyik napról a másikra elkezdett ballra húzni. Ütést nem kaptt. Elvittem szerelőhöz aki azt mondta tényleg húz. Azt mondta ha felrakom rá a téli gumikat akkor is húz akkor futóművet kell állítani. Szerintem az nem állítódhat el csak úgy. Valaki tud okosat mondani? köszi!

Nekem egyik napról a másikra elkezdett jobbra húzni, elösször csak picit, majd egyre jobban. Belső kormányösszekötö csere lett a vége. Nézd meg nem kotyog e picit is valamelyik kerék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tudnátok segíteni, hogy kivillogtattam a hibakódot, az alábbit látom ismétlődni mindig.

Link

Megnéztem itt, ezt írja rá:

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

Tudnátok segíteni ez mit jelent"het"?

Köszönöm

Valamiért a lambda-érték nem megfelelő. Lehet lambdaszonda hiba is, de lehet a keverékképzésben résztvevő alkatrészek (pl.légtömegmérő) nem megfelelő működése által generált hiba is. Vidd el egy olyan szerizbe, ahol tudják is, mit miért csinálnak... Pl Weszi, Törökbálinton.

Link to comment
Megosztás:

nem is értem ezt a torony csapágy dolgot.... a g astraé kimondottan jól sikerült ... kb 250-300ekm után cserés csak

Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még.

Nekem 74.000km van benne, most 6 éves. Cromax-ban munkadíjjal együtt a gyári Opel komplett toronycsapágy párban 24.000.

Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen.

Hol jártok, hogy így jártok? :o

68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok.

Link to comment
Megosztás:

Mi se, hogy most mi ez a rászállás. Tényleg meglepődtem, amikor azt mondta nekem, hogy opel betegség. Majdnem vissza, hogy mi bajod ember? Azért egy 81e 6 évesnek sztem ne legyen "betegsége" még.

Igen, néztem én is de ha nem opelt veszek akkor is csak 12 párban+ a gumi, akkor is 24én vagyok és mégse 42. :S De kellett is neked cserélni? Mert eddig nem derült ki, hogy jogosan akarnák cseréltetni. Én 2 hét múlva nézetem meg egy megbizható helyen.

68e Kmel vettem. Pár ezret pesti utak. Meg pálya. Normál vezetés, nem rallyzok.

Nem toronycsapágyat kell cserélni, hanem toronyszilentet.A csapágynak 250-300.000Km el kell mennie.Ezt a szerelő mondta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.