Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Lehet hogy nem stimmel valami a motorral, pl injektor? Elsőre indul mindig, szépen megy, jó fogyasztás 6,3 l/100 km. A fojtószelep vezérlőnél 2 pályát mutatott a számítógép (úgy rémlik TP1 és TP2), a felső diagram konstans vonal, az alsó diagramon pedig az látszott, hogy alapjáraton folyamatos korrekcióra kényszerül a vezérlő, állandóan beavatkozik, hogy próbálja azt a TP1-es vonalat tartani.

Ha az injektorral lenne valami gond, akkor az mindig jelentkezne. Itt az alapjárat szabályzás tűnik valamiért hibásnak, amire viszonta azt írod, hogy próbáltad másik fojtószelepházzal is, és ugyanez volt. Talán lambda szonda is lehet még.

Egyébként ha valami módon vészüzembe hozod a vezérlőt, akkor is csinálja? Pl. ha lehúzod a légtömegmérőt? Persze ekkor hibalámpázni fog, de az alapjárat tartását ki lehet próbálni. Ha úgy rendben van, akkor nem a konkrét beavatkozó elem a hibás - ami amúgy sem valószínű, hiszen elektromos gázpedálnál az alapjáratot is tudtommal a fojtószeleppel szabályozza. Nekem is van hasonló gondom az OFF autómmal, hogy nem tudja mindig normálisan tartani az alapjáratot hirtelen gázelvételkor, de ezen még külön alapjáratszabályzás van. Ha lehúzom a MAP szenzort, akkor gyönyörűen tudja tartani, tehát nem a beavatkozó elem a rossz, hanem valami más miatt azt késve vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Ha az injektorral lenne valami gond, akkor az mindig jelentkezne. Itt az alapjárat szabályzás tűnik valamiért hibásnak, amire viszonta azt írod, hogy próbáltad másik fojtószelepházzal is, és ugyanez volt. Talán lambda szonda is lehet még.

Egyébként ha valami módon vészüzembe hozod a vezérlőt, akkor is csinálja? Pl. ha lehúzod a légtömegmérőt? Persze ekkor hibalámpázni fog, de az alapjárat tartását ki lehet próbálni. Ha úgy rendben van, akkor nem a konkrét beavatkozó elem a hibás - ami amúgy sem valószínű, hiszen elektromos gázpedálnál az alapjáratot is tudtommal a fojtószeleppel szabályozza. Nekem is van hasonló gondom az OFF autómmal, hogy nem tudja mindig normálisan tartani az alapjáratot hirtelen gázelvételkor, de ezen még külön alapjáratszabályzás van. Ha lehúzom a MAP szenzort, akkor gyönyörűen tudja tartani, tehát nem a beavatkozó elem a rossz, hanem valami más miatt azt késve vezérli.

Már kipróbáltam, hogy lekötöm a két szenzort: beszívott levegő hőmérséklet (IAT) és légtömegmérőt (MAF). Sajna semmit nem változott. Lambda szondát nézte egy külön műszerrel az egyik szaki, szerinte tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Azt miből lehet észrevenni, ha rossz a toronyszilent?

Amir nálam ilyet állapítottak meg, ami nem biztos, hogy igaz mert durva árakat mondtak, akkor azt mondta a "szerelő", hogy aláemelsz és fel tudod emelni a kereket, tudod mozgatni. De ha gond lenne vele akkor simán is lehetne hallani mert akkor ütné a kasznit sztem. Én majd 21én viszem megnézetni ez miatt, hogy tényleg kell e cserélni vagy csak le akartak húzni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A fórumon volt már róla szó, nem bonyolult kibontani, szétszedni, feszíteni, vagy cserélni, de elküldhetem a leírást képekkel együtt privátba.

Hali !

Biztosan bontanom kell !

Nagyon jól jönne, a képes, és írásos segítség .

Köszönöm szépen !

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

kössz és mi az orvosság rá?

Olvasd el amit belinkeltem.

DV csinált pár megoldást, amivel meg lehet óvni. (egy időzítő kapcsoló, és egy végállás kapcsolós megoldást)

De a Delphi ami hajlamosabb meghibásodni, és pont az van neked is. Ezek általában a G széria. A Classicoc nagy részébe Behr került.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez a motor x12xe.Nekem ugyan Corsám van,de ugyanez a motor.A leírt jelenségek engem is megtaláltak jó pár évvel ezelőtt.A hiba a légtömegmérő volt.Nagyon valószínű,hogy itt is ez lesz a gond.Sajnos nem olcsó alkatrész.Csak Opel vagy Bosch jöhet szóba!!

Írták a benzin nyomást.Azt könnyű ellenőrizni egy műszerrel.Alapjáraton és emelt fordulaton is 3 bar nyomásnak kell lenni (1-2 % eltérés lehet fel-le).

Köszönöm a jó tanácsot!

Ma fogtam és lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját... és láss csodát nem produkálja most a hibát.. megoldódott a probléma.

Egyenlőre tisztítás lesz aztán az ha nem használ, csere.

Üdv!

Szicsu

Link to comment
Megosztás:

Akkor te még olcsóbban jöttél ki. Nekem erre mondtak 56ot. Igaz nálam toronygumit akartak cserélni, 6 éves 80k Km. és ebből 42 lett volna az alkatrész. (Budaörs)

Ja és hozzátette, hogy ez opel betegség. De se kopogás, se kormány rázás semmi nincs vele. Pér hét múlva viszem másik megyében megnézetni h tényleg kell e.

Nekem 74.000km van benne, most 6 éves. Cromax-ban munkadíjjal együtt a gyári Opel komplett toronycsapágy párban 24.000.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 74.000km van benne, most 6 éves. Cromax-ban munkadíjjal együtt a gyári Opel komplett toronycsapágy párban 24.000.

Nálam is pont ez a helyzet.Most 6 éves a kocsi, és 70.000Km van benne.Dunakeszin a Medic-Car műhelyben azt mondták hogy ki kell cserélni a toronycsapágyat 45.000Ft-ért csinálják meg.Mondtam, hogy köszi de nem.Holnap viszem egy szerelőhöz aki majd megnézi hogy mi a helyzet.Ő azt mondta a telefonba, hogy valószínűleg csak torony szilentet kell cserélni.Mondjuk abból az eredeti gyári 16.000Ft.

Link to comment
Megosztás:

nem is értem ezt a torony csapágy dolgot.... a g astraé kimondottan jól sikerült ... kb 250-300ekm után cserés csak

Én sem.

Én mázlistának hittem magam majdnem. :)

Eddig egy lambda, egy bal féltengely szimering, és egy olajszűrő ház tömítés adta be magát. Izzókkat nem számolok. :)

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el amit belinkeltem.

DV csinált pár megoldást, amivel meg lehet óvni. (egy időzítő kapcsoló, és egy végállás kapcsolós megoldást)

De a Delphi ami hajlamosabb meghibásodni, és pont az van neked is. Ezek általában a G széria. A Classicoc nagy részébe Behr került.

Az enyém korai (2005) z14xep-s classic és még Delphi van benne. El is tört...

Link to comment
Megosztás:

Mi ez a bekeretezett állító csavar? Arra gondolok, hátha valaki eltekerte és ez miatt van a fordulat esés.

http://kepfeltoltes.hu/view/131006/IMG_5320_1_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha minden igaz, akkor az üzemanyag rendszered nyomáscsökkentő szelepe. Itt lehet rámérni szükség esetén, illetve ha üzemanyagszűrőt cserélsz, akkor itt tudod a nyomást csökkenteni (mivel az üzemagyag rendszer még gyújtás nélkül is állandóan nyomás alatt van).

Hogyan lehet ide közvetlenül képet beszúrni (ami itt megjelenik)?

Link to comment
Megosztás:

Ha minden igaz, akkor az üzemanyag rendszered nyomáscsökkentő szelepe. Itt lehet rámérni szükség esetén, illetve ha üzemanyagszűrőt cserélsz, akkor itt tudod a nyomást csökkenteni (mivel az üzemagyag rendszer még gyújtás nélkül is állandóan nyomás alatt van).

Hogyan lehet ide közvetlenül képet beszúrni (ami itt megjelenik)?

A képen látható helyre beszúród a kép közvetlen linkjét. (ha a linket egy böngészőablakba beillesztesz, akkor megjelenik, de semmi más)

kepbeszuras_www.kepfeltoltes.hu_.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy nálunk és a szerelőknél is kavar van a toronycsapágy / toronyszilent megfogalmazásban?

Ebben a témában jobban otthon van valaki esetleg?

A kettő nem ugyan az, de mi a kapcsolat?

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186688-elso-toronyszilent-opel

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186687-elso-toronycsapagy-opel-astra-g-1998-2009

Link to comment
Megosztás:

Én már cseréltem benzin szűrőt és nem kellett semmit sem tekergetnem a nyomás miatt.Levett gyújtásnál a szűrőnél nincs nyomás.

Az Etzold féle útmutatás 2 különböző helyen is kitér arra, hogy ezt ki kell tekerni ha pl üzemanyagszűrőt cserélünk... Igaz, ebben a leírásban a Z.XE és Z..XEP motorok már nincsenek benne, az összes többi igen. Azonban mint tudjuk, nagyon sok egység ua.

Link to comment
Megosztás:

Az Etzold féle útmutatás 2 különböző helyen is kitér arra, hogy ezt ki kell tekerni ha pl üzemanyagszűrőt cserélünk... Igaz, ebben a leírásban a Z.XE és Z..XEP motorok már nincsenek benne, az összes többi igen. Azonban mint tudjuk, nagyon sok egység ua.

Kitér rá az tény. De DM101 nek igaza van. Nincs ott nyomás. Bennem is felmerült még a nyáron kérdésként, hogy kell e nyomást csökkenteni. (Az így csináld írja tényleg) De nem kell. Szűrő le másik fel és kész.

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el amit belinkeltem.

DV csinált pár megoldást, amivel meg lehet óvni. (egy időzítő kapcsoló, és egy végállás kapcsolós megoldást)

De a Delphi ami hajlamosabb meghibásodni, és pont az van neked is. Ezek általában a G széria. A Classicoc nagy részébe Behr került.

rendben van, ezt láttam, de hogy a bánatba, csinálok p.l. nyáklapot? és mi van ha ki iktatom azt a motort? mit befolyásol az a csappantyú, teszem azt most a téli időjárásban? és vajon miért van állandó áram alatt az a váltómotor?azt hogy lehet megoldani?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.