Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni mert nem tudom mi lehet a baj hatha valakinek volt ilyen problemaja mar. Van egy opel astra g 2002 1.6 v8 as kocsim. Ami uj benne termosztat vizpumpa es aksi. De a szerelo srac tovabbra sem tudja mi a baj. Lenyege hogy beinditom reggel az autot elindulok vele 5 percig semmi gond 5 perc utan a sebessegmero leesik nullara. Ezek utan ha fekezek es benyomom a kuplungot a kkcsi eldobja az alapjaratot. Leal. Teljesen mind 1 hogy sebessegben van vagy uresben. Minden egyes alkalommal amikor fekezek. Neha ha kicsit turaztatom a motort nem csinalja csak neha. Hibauzenetet a kocsi nem ir ki. Eloszor termosztatra gyanakodtunk mert ugy tunt hogy csak akkor csinalja ha a hofok eleri a 90et. De mostmar neha reggelente se megy a sebessegmero. Az alapjarat elejen 1.1 aztan elso alkalommal ha 0.9 re lemegy meg nem al le de kovetkezo alkalommal igen. Sokat inditom ujra ha megallok vele. Neha olyan zaptolyas szaga van az autonak. Nem tudom h kozrejatszik e. Az auto nem rangat ha megyek. Pls ha valaki tud segitsen. Koszonom eddig 2 szerelo nem tudta mi a baja.

Link to comment
Megosztás:

Miért csak naponta egyszer csinálja? Miért csak hűvös, vagy párás időben? Olyan érzés, mint amikor valahol nedvesség miatti zárlat van, ami egy kis bemelegedés/száradás után elmúlik. Nagy ritkán hosszabb út során, menet közben is volt apró torpanás, ami aztán elmúlt, nem állt le, de sárgát világított, de ez is teljesen összevissza, nem következetesen.

Nem mondom, hogy biztosan nem trafó, de az a hibakód hibásan van gyújtáskimaradásnak mondva, mert az angolul eredetileg misfire, ami égéskimaradást jelent. A motorvezérlő azt látja, hogy adott üzemanyagot az adott hengerbe, meg adott a megfelelő időpontban szikrát, ennek ellenére a főtengely pillanatnyi fordulatszáma nem emelkedett, hanem csökkent. Ebből pedig azt tudja, hogy ott nem volt égés. Azt nem tudja, hogy miért nem volt, ezért a hiba égéskimaradás.

Ha ez a hiba mindig a kettes hengernél jelentkezik, akkor meg kell cserélni mondjuk a 2-4 hengerek gyertyáit, és megnézni, hogy a hiba átmegy-e oda. Ha igen, akkor nagy eséllyel hibás a gyertya, ki kell cserélni és úgy lépni tovább. Ha marad a kettesnél, akkor jön a trafók megcserélése (ezt mondjuk nem tudom, hogy lehet-e, ha jól emlékszem, Opel trafók egyben vannak, de azt írtad, ez nem segített, így a trafó kevésbé valószínű). Aztán ugyanígy két injektor megcserélése. Mondjuk egyszerre is lehet végezni, megcserélni 2-4 gyertyákat, 2-3 trafót, és 2-1 injektorokat, és megnézni, hogy hol jelenik meg ismét a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre, keresni is próbáltam a problémamra, de semmi találat...

A következő a bajom, vagyis a kocsi baja:

Kp.zár távirányítóról bezárva azonnal visszanyit, majd nem engedi bezárni. Reteszelni már nem lehet, ha igen, vissza is nyit.

Néha egyáltalán nem engedi bezárni. A kulcs nűködik, azzal bezár, de nem reteszel.

Mi lehet a probléma? Meghalt a bal ajtóban lévő vezérlő?

Köszi a válaszokat!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre, keresni is próbáltam a problémamra, de semmi találat...

A következő a bajom, vagyis a kocsi baja:

Kp.zár távirányítóról bezárva azonnal visszanyit, majd nem engedi bezárni. Reteszelni már nem lehet, ha igen, vissza is nyit.

Néha egyáltalán nem engedi bezárni. A kulcs nűködik, azzal bezár, de nem reteszel.

Mi lehet a probléma? Meghalt a bal ajtóban lévő vezérlő?

Köszi a válaszokat!

Üdv

Nem lehet, hogy valamelyik ajtót (ajtó, csomagtartó, benzin betöltő-t) nem tudja bezárni, s azért nyit vissza? Nekem 1-2x csinálta, de akkor valami ilyen hiba volt, de már nem emlékszek rá pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre, keresni is próbáltam a problémamra, de semmi találat...

A következő a bajom, vagyis a kocsi baja:

Kp.zár távirányítóról bezárva azonnal visszanyit, majd nem engedi bezárni. Reteszelni már nem lehet, ha igen, vissza is nyit.

Néha egyáltalán nem engedi bezárni. A kulcs nűködik, azzal bezár, de nem reteszel.

Mi lehet a probléma? Meghalt a bal ajtóban lévő vezérlő?

Köszi a válaszokat!

Üdv

Én arra gondolok, hogy vagy szorul és a motor nem tudja lezárni a bal-elsőt ezért visszanyit, vagy haldoklik a zárban a kapcsoló, és azért nyit vissza.

sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy a belsőlevegő keringető csappantyú tengely eltörött, és az a kis motor aminek hajtania kell..folyamatosan forog, ahogy ráadom a gyújtást...ez így szerintetek korrekt??

Korrektnek nem mondanám, de igen, gyárilag ez úgy működik hogy a motor folyamatosan áram alatt van gyújtáson, nincs végálláskapcsoló, csak a zsalu tengelye fogja meg, ezért is szokta eltörni előbb-utóbb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Inkább én is a kapcsolóra tippelnék, akksi egy éves gyári, baja nem igazán lehet...

Azt tudjátok esetleg, hogy hogyan férek hozzá a kapcsolóhoz? Gondolom ajtókárpit leugrik

és utána iszonyat nehezen lehet csak kivenni a zárszerkezetet.?

Valaki szedte már szét?

Link to comment
Megosztás:

Inkább én is a kapcsolóra tippelnék, akksi egy éves gyári, baja nem igazán lehet...

Azt tudjátok esetleg, hogy hogyan férek hozzá a kapcsolóhoz? Gondolom ajtókárpit leugrik

és utána iszonyat nehezen lehet csak kivenni a zárszerkezetet.?

Valaki szedte már szét?

Az elsőt nem tudom, de a bal-hátsót én is éppen mostanában javítottam (szintén mikrokapcsoló hiba). Az nem volt különösebben bonyolult, kárpit leszedés és az ajtó élén található 3 csavar kitekerése után a zárat simán ki lehet venni, aztán meg az asztalon szétszedni. DarthVödörnek van egy leírása róla, nem tudom az első ajtóé mennyire más, de talán segít: https://sites.google.com/site/opelrepair/koezpontizar

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mielőtt másikat veszel ellenőrizni kellene a fűtő motor mekkora áramot vesz fel 20Ap az jó de 30 felett már a fűtő motor hibás menet zárlat keletkezik a tekercsen nekem is ilyen bajom volt egy motor 5-10ezer ft ,egy kis ügyeséggel cserélhető a hő dióda vagy csak simán forasztani kell ezek kb 400C -nál olvadnak ki a védelem miatt.

Megnézem, még nem volt időm foglalkozni vele, de hétvégén tervezem, hogy lebontom a kesztyűtartót és megkeresem, ha jól emlékszem láttam is múltkoriban, amikor pollenszűrőt cseréltem. Azt nem néztem, akkor mennyire nehéz lehet kiszedni. Köszönöm a segítséget!

szerk:

utólag nem tudom törölni, de egybe is rakhattam volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék venni a Astra-hoz egy hibakód olvasót/törlőt. Alapvetően légzsák hibát szeretnék vele törölni, mert a csatlakozók miatt mostanság állandóa hibákat kapok. Tech2-vel nézték Opel szervízben és minden alkalommal ugyan az a probléma: kontakt hiba.

Milyen műszert ajánlanátok ami már bevált és nem százezres esetleg milliós tétel.

Op-com-ot vettem végülis és tökéletesen működik. Ki tudtam vele törölni a légzsák hibát, azt írta, hogy magas az utasoldali légzsák gyújtóáramkörének az ellenállása. Gondolom a kontakthiba miatt ott szakadást érzékelt.

Link to comment
Megosztás:

Adott egy motor, ami elfogyaszt kb. egy liter olajat 1000km-re, viszont még eddig nem sikerült látható füstöt elcsípni belőle, de nemis szivárog az olaj, nincs alatta olajfolt, és alul-felül körülnézve sem látni olajszivárgást a motoron. Kérdés, hol tud úgy eltűnni az olaj, hogy semmi nyoma sem a kipufogóban, sem az autó alatt? Minden bizonnyal elég a motorban, és távozik a kipufogón, a kérdés csak az, hogy hol tud ilyen módon bejutni, hogy utána nincs kékes füstje? Az olaj mondjuk kicsit kormos, olyan, mint egy dízel olaja, és az egyik gyertya is valamennyire kormos volt, amikor kiszedtük. Előzmény annyi, hogy járt a motor alapjáraton valamennyit nem légtelenített hűtőrendszerrel, ezért valamennyire túlmelegedett. Hogy mennyire, azt nem tudom pontosan. Fogyasztani nem fogyaszt sokat benzinből (illetve LPG-ből), megy is rendesen, csak épp az olajat eszi. Azelőtt egy liter olajat kb. 7000km-en evett meg, az teljesen elfogadható volt egy 250000-t futott motortól szerintem

Link to comment
Megosztás:

Adott egy motor, ami elfogyaszt kb. egy liter olajat 1000km-re, viszont még eddig nem sikerült látható füstöt elcsípni belőle, de nemis szivárog az olaj, nincs alatta olajfolt, és alul-felül körülnézve sem látni olajszivárgást a motoron. Kérdés, hol tud úgy eltűnni az olaj, hogy semmi nyoma sem a kipufogóban, sem az autó alatt? Minden bizonnyal elég a motorban, és távozik a kipufogón, a kérdés csak az, hogy hol tud ilyen módon bejutni, hogy utána nincs kékes füstje? Az olaj mondjuk kicsit kormos, olyan, mint egy dízel olaja, és az egyik gyertya is valamennyire kormos volt, amikor kiszedtük. Előzmény annyi, hogy járt a motor alapjáraton valamennyit nem légtelenített hűtőrendszerrel, ezért valamennyire túlmelegedett. Hogy mennyire, azt nem tudom pontosan. Fogyasztani nem fogyaszt sokat benzinből (illetve LPG-ből), megy is rendesen, csak épp az olajat eszi. Azelőtt egy liter olajat kb. 7000km-en evett meg, az teljesen elfogadható volt egy 250000-t futott motortól szerintem

háááát lehet szimering meg olajlehúzó gyűrű is ... vagy kitudja

Link to comment
Megosztás:

Adott egy motor, ami elfogyaszt kb. egy liter olajat 1000km-re, viszont még eddig nem sikerült látható füstöt elcsípni belőle, de nemis szivárog az olaj, nincs alatta olajfolt, és alul-felül körülnézve sem látni olajszivárgást a motoron. Kérdés, hol tud úgy eltűnni az olaj, hogy semmi nyoma sem a kipufogóban, sem az autó alatt? Minden bizonnyal elég a motorban, és távozik a kipufogón, a kérdés csak az, hogy hol tud ilyen módon bejutni, hogy utána nincs kékes füstje? Az olaj mondjuk kicsit kormos, olyan, mint egy dízel olaja, és az egyik gyertya is valamennyire kormos volt, amikor kiszedtük. Előzmény annyi, hogy járt a motor alapjáraton valamennyit nem légtelenített hűtőrendszerrel, ezért valamennyire túlmelegedett. Hogy mennyire, azt nem tudom pontosan. Fogyasztani nem fogyaszt sokat benzinből (illetve LPG-ből), megy is rendesen, csak épp az olajat eszi. Azelőtt egy liter olajat kb. 7000km-en evett meg, az teljesen elfogadható volt egy 250000-t futott motortól szerintem

Ha hidegen lenne füst, akkor szelepszár szimering, ha csörög a motor ,akkor gyűrű. Nekem 125k km van az autómban és üzemmelegen pl lámpától való elinduláskor látni némi halványkékes füstöt (máskor nem, tehát melegen alapjárati min egy perc után). 1L/1000km nekem is az olajfogyasztásom, szaki szerint a köv olajcserénél a kartergáz elvezető csövet kitisztítja és 90% hogy megszűnik a jelenség. Mi már mértünk kompressziót és nyomásveszteséget, kipufogógáz nyomáshullámot, gyújtásrendszer és ECU teljes kontrollt is eszközöltünk, gyertyacsere is megvolt a komplett vezérléssel és üzemanyag szűrővel (ezek időszerűek voltak), így egyelőre már csak ez marad mint tipp. Az autó hibátlanul teszi egyébként a dolgát. Amúgy a füst már akkortól észlelhető igazán, ha már a kipufogó rendszer is eléggé végig van kenve, vagy ha extrém mennyiséget éget el (több liter/1000km). Elvileg/állítólag a katalizátorból kiég és ott nem okoz kárt. A kartergáz csöve akkor tud eldugulni vagy beszűkülni, ha rossz olajat kap, ha nincs időben cserélve, és mindezt sok hideg/városi üzemet kap és nincs melegen sem forgatva a motor. Én két hónapja vásároltam, így egyelőre a szakszerviz is jótállásban foglakozik vele de van kifejezetten Opeles szerelő ismerős is ua autóval (pontosabban Zafira, de ua a motor). Ő tanácsolta a kartergáz elvezető cső tisztítását, neki megoldotta.

Te is tehetsz egyszerű próbát, jó meleg motornál tekerd le az olajbeöntő nyílás sapkáját és hagy járó motornál a helyén. Ha csak a rázkódástól mozog, akkor nincs gond, ha lelöki, akkor sok a kartergáz, nem távozik el a csövön (ha jól értettem a magyarázatot). Sőt, tanácsolta hogy a nívópálcát húzzam ki pár centire és rögzítsem úgy majd autózzak 5-10km-t, és ha a füst eltűnik, akkor is a kartergáz sok de nem a kopottság miatt hanem mert nem távozik...

Link to comment
Megosztás:

háááát lehet szimering meg olajlehúzó gyűrű is ... vagy kitudja

Szerelőm is az olajlehúzó gyűrűt mondta, hogy az is lehet a szimeringen kívül, és ha már szétszedjük, akkor cseréljük ki a gyűrűket is. Csak hát eléggé zsebbenyúlós mutatvány, mert érdemes egyszerre csinálni mindent, ha már az ember nekiáll, viszont kell komplett tömítéskészlet, ki kell szedni az egyik felfüggesztést, akkor ha már kiszedjünk, akkor érdemes a kerékcsapágyat is kicserélni (még nem vészes, de van hangja erősebb kanyarban), valami gömbfej vagy mit is ki kellene cserélni, ha már szét van szedve, meg váltóban azthiszem nyelestengelycsapágy is kezd hangosodni, azt sem ártana cserélni, stb.

Ha hidegen lenne füst, akkor szelepszár szimering, ha csörög a motor ,akkor gyűrű. Nekem 125k km van az autómban és üzemmelegen pl lámpától való elinduláskor látni némi halványkékes füstöt (máskor nem, tehát melegen alapjárati min egy perc után). 1L/1000km nekem is az olajfogyasztásom, szaki szerint a köv olajcserénél a kartergáz elvezető csövet kitisztítja és 90% hogy megszűnik a jelenség. Mi már mértünk kompressziót és nyomásveszteséget, kipufogógáz nyomáshullámot, gyújtásrendszer és ECU teljes kontrollt is eszközöltünk, gyertyacsere is megvolt a komplett vezérléssel és üzemanyag szűrővel (ezek időszerűek voltak), így egyelőre már csak ez marad mint tipp. Az autó hibátlanul teszi egyébként a dolgát. Amúgy a füst már akkortól észlelhető igazán, ha már a kipufogó rendszer is eléggé végig van kenve, vagy ha extrém mennyiséget éget el (több liter/1000km). Elvileg/állítólag a katalizátorból kiég és ott nem okoz kárt. A kartergáz csöve akkor tud eldugulni vagy beszűkülni, ha rossz olajat kap, ha nincs időben cserélve, és mindezt sok hideg/városi üzemet kap és nincs melegen sem forgatva a motor. Én két hónapja vásároltam, így egyelőre a szakszerviz is jótállásban foglakozik vele de van kifejezetten Opeles szerelő ismerős is ua autóval (pontosabban Zafira, de ua a motor). Ő tanácsolta a kartergáz elvezető cső tisztítását, neki megoldotta.

Te is tehetsz egyszerű próbát, jó meleg motornál tekerd le az olajbeöntő nyílás sapkáját és hagy járó motornál a helyén. Ha csak a rázkódástól mozog, akkor nincs gond, ha lelöki, akkor sok a kartergáz, nem távozik el a csövön (ha jól értettem a magyarázatot). Sőt, tanácsolta hogy a nívópálcát húzzam ki pár centire és rögzítsem úgy majd autózzak 5-10km-t, és ha a füst eltűnik, akkor is a kartergáz sok de nem a kopottság miatt hanem mert nem távozik...

Lakott területen keveset használom, az is kisváros és falu, tehát semmi dugóban állás vagy ilyesmi. Jellemző használat az országutas 80-100km/h, néha előzésnél, ha olyan a helyzet, nem szoktam sajnálni elereszteni a fordulatot , de amúgy jellemzően 2-3000 között használom, kis fordulaton sem erőltetem. Olajat időben cserélem, hogy milyen minőségű, azt nem tudom, de előtte is olyan volt benne, és azt nem ette. A melegedéskor történt valami, mert odáig nem ette, azóta viszont igen. Minden indításkor látom az olajszintet, így elég pontosan tudom, hogy mikor mennyi fogyott, és ott kezdett nagyon fogyni.

Amúgy azért fura nekem, mert régebben másik autóm kb. 2500km-re fogyasztott el egy litert, és azt ha nagyon melegen leállítottam, és egy negyed óra múlva indítottam, akkor köpött kékes füstöt, meg ha álló helyzetben adtam gázt és elvettem, akkor is volt látható füstölés. Ezzel meg semmi látható füst, miközben több, mint kétszerannyi olajat fogyaszt el...

Link to comment
Megosztás:

Attól függ egy ilyen munka költsége, hogy milyen állapotú az autó motorja valóban. Nekem azt mondta a szerelő, ha a megbontás után is úgy látja hogy reális a 122k km, akkor ő szerinte elég a gyűrűcsere és/vagy a szelepszár szimering cseréje. (Ha nem a kartergáz elvezető dugult el...) Persze egy 200-250k km-es motornál már másról van szó... Ezért javasoltam a lehető összes mérést elvégezni, az azért bontás nélkül is mutat hozzávetőlegesen egy képet a "mi vár ránk" kérdéskörről.

Link to comment
Megosztás:

hát egy ilyen generál nem kis költség :(

Mondjuk annyira nemis egetverő. Amit én számolgattam, hogy alsó-felső tömítéskészlet, gyűrűk, kerékcsapágy, meg egy hátsó kipufogó dob, azok úgy nagyjából 75-80k körül kijönnek, plusz szerelés. De értelemszerűen ha egyszerre lesz minden szerelve, akkor szerelő is kevesebbet kér, mintha pl. a vezérlést kétszer kellene szétszednie, egyszer a szimmeringek, egyszer pedig a gyűrűk cseréje miatt. Persze ahhoz képest, hogy az autó ér mondjuk jelen állapotban 500000-t, tényleg elég sok ennyit rákölteni. Viszont nem rozsdásodik, ha rendbe lesz téve motor-váltó-futómű terén, akkor várhatóan még néhány évet különösebb probléma nélkül elmegy, akkor meg nem biztos, hogy olyan sok rákölteni 120k-t, ha elosztjuk mondjuk öt évre. Tavaly volt egy szelep összekócolódás, mert a hosszbordás szíj arrébb ugrott/foszlani kezdett (nem tudni, melyik volt előbb), és a foszlányokat bekapta a főtengely végén a vezérmű bordáskerék és a szíj közé. Akkor szelepek lettek cserélve, szelepvezetők, stb. szóval hengerfej rendbe lett rakva, szerelő akkor nézte, hogy a hengerek jó állapotúak a futáshoz képest. Utána egy liter olaj fogyott százon, ami valószínűleg a 250000-t futott gyűrűknek volt köszönhető. Csak aztán jött ez a túlmelegedés, és keresztbetett a dolgoknak :icon7:

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk annyira nemis egetverő. Amit én számolgattam, hogy alsó-felső tömítéskészlet, gyűrűk, kerékcsapágy, meg egy hátsó kipufogó dob, azok úgy nagyjából 75-80k körül kijönnek, plusz szerelés. De értelemszerűen ha egyszerre lesz minden szerelve, akkor szerelő is kevesebbet kér, mintha pl. a vezérlést kétszer kellene szétszednie, egyszer a szimmeringek, egyszer pedig a gyűrűk cseréje miatt. Persze ahhoz képest, hogy az autó ér mondjuk jelen állapotban 500000-t, tényleg elég sok ennyit rákölteni. Viszont nem rozsdásodik, ha rendbe lesz téve motor-váltó-futómű terén, akkor várhatóan még néhány évet különösebb probléma nélkül elmegy, akkor meg nem biztos, hogy olyan sok rákölteni 120k-t, ha elosztjuk mondjuk öt évre. Tavaly volt egy szelep összekócolódás, mert a hosszbordás szíj arrébb ugrott/foszlani kezdett (nem tudni, melyik volt előbb), és a foszlányokat bekapta a főtengely végén a vezérmű bordáskerék és a szíj közé. Akkor szelepek lettek cserélve, szelepvezetők, stb. szóval hengerfej rendbe lett rakva, szerelő akkor nézte, hogy a hengerek jó állapotúak a futáshoz képest. Utána egy liter olaj fogyott százon, ami valószínűleg a 250000-t futott gyűrűknek volt köszönhető. Csak aztán jött ez a túlmelegedés, és keresztbetett a dolgoknak :icon7:

Milyen típusú szíj hagyta el magát ennyire? Mennyi idősen/mennyi futás után???

Ha meg szabad kérdeznem, akkor milyen évjárat és motor a Te autód?

Link to comment
Megosztás:

Csak megerősítést szeretnék kérni. Egr hibakód, már régóta rosszalkodik. Ha nem eszi nagyon az olajat a szekér, 10e km-en 1 liter, akkor megérdemel egy újat? Úgy értem, hogy akkor nagy valószínűséggel nem fogja az újat teletömni korommal. Nem tisztítható már a mostani szelep.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.