Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv emberek. Ma reggel jöttem melóba, s amikor jól alá volt szedve a kormány balra és lassan ment az autó, fémes csikorgó hang hallatszott szintén vállról. Kicsit visszább forgatva a kormányt azzonnal elhallgat. Vajon mi lehet ez, talán a kerékcsapágy ellett meg, vagy a szervónál valami? Esetleg lenne valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek. Ma reggel jöttem melóba, s amikor jól alá volt szedve a kormány balra és lassan ment az autó, fémes csikorgó hang hallatszott szintén vállról. Kicsit visszább forgatva a kormányt azzonnal elhallgat. Vajon mi lehet ez, talán a kerékcsapágy ellett meg, vagy a szervónál valami? Esetleg lenne valakinek ötlete?

Sztem csak porvedo er bele a tarcsaba.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv emberek. Ma reggel jöttem melóba, s amikor jól alá volt szedve a kormány balra és lassan ment az autó, fémes csikorgó hang hallatszott szintén vállról. Kicsit visszább forgatva a kormányt azzonnal elhallgat. Vajon mi lehet ez, talán a kerékcsapágy ellett meg, vagy a szervónál valami? Esetleg lenne valakinek ötlete?

Szervóolajat kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap vettem észre, hogy a szellőző 1-2-3 állásban hallhatóan nem kapcsolbe a motor, egyedül a 4-ben. Mi lehet a probléma? A kocsi úgy lett lerakva, hogy előtte párnappal rengeteget - >8 órát - ment rendszerint 1-2 állásban semmi gondot nem tapasztaltunk.

Mivel 4-ben fúj rendesen, ezért arra gondolok, hogy a kapcsoló környékén vagy a biztosítással lehet a gond? Ötletek, mit nézzek meg?

Köszönöm!

Mielőtt másikat veszel ellenőrizni kellene a fűtő motor mekkora áramot vesz fel 20Ap az jó de 30 felett már a fűtő motor hibás menet zárlat keletkezik a tekercsen nekem is ilyen bajom volt egy motor 5-10ezer ft ,egy kis ügyeséggel cserélhető a hő dióda vagy csak simán forasztani kell ezek kb 400C -nál olvadnak ki a védelem miatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Amikor beindítom a motort, akkor még 1000 felett van az alapjárat, viszont ha megyek vele 1-2 km-t akkor már csak 750. Kicsit idegesítő, mikor állok a lámpánál és minden remeg (szoktam kicsit játszani ilyenkor a gázzal, kicsit pörgetem, hogy 1000 legyen fordulat, de ez nem egy hosszútávú megoldás :/)

Egyébként Te mire tippelnél? Mi lehet a baj? Talán alapjárati motor? Az okozhatja a túl alacsony alapjáratot?

Bocs, benéztem, még szoknom kell az F után a műszeregységeket. Az F skálázása más. Valóban 750 az alapjárati fordulat (nem hidegen). Első körben és is az alapjárati motorra gondolnék. Az F amikor remegett, akkor két okra lehetett még "rámenni" az alapjárati motoron kívül: az egyik a tartóbakok a másik pedig generátor. Egy idő után már hangja is lett a generátornak, majd visszajelzett halványan és rá két napra végleg bedobta a törölközőt... De a G azért sok mindenben már, közel sem biztos hogy szabad bármire is következteti F tapasztalatokból...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bocs, benéztem, még szoknom kell az F után a műszeregységeket. Az F skálázása más. Valóban 750 az alapjárati fordulat (nem hidegen). Első körben és is az alapjárati motorra gondolnék. Az F amikor remegett, akkor két okra lehetett még "rámenni" az alapjárati motoron kívül: az egyik a tartóbakok a másik pedig generátor. Egy idő után már hangja is lett a generátornak, majd visszajelzett halványan és rá két napra végleg bedobta a törölközőt... De a G azért sok mindenben már, közel sem biztos hogy szabad bármire is következteti F tapasztalatokból...

Köszi a választ. A kocsinak igazából semmi baja nincs, sőt most a lambdaszonda csere után még jobb, mint előtte. Csak kicsit zavar, hogy remeg álló helyzetben meg meginduláskor. Mostmár azért kezdek hozzászokni :D

Link to comment
Megosztás:

Mostanában azt játszuk, hogy ha üzemmeleg motort leállítom és kb 5-10 perc múlva újból indítani akarom, csak köszörül, de nem kapja el. Pici gázpöccintésre beindul, azután minden rendben. Ha tovább hagyom hűlni, vagy teljesen hideg, semmi gond, pöcc-röff. Arra tippelek, hogy az ECU rossz vízhőmérséklet értéket kap, és szegényre állítja az indítási keveréket. A műszercsoportra kötött hőmérő jó értékeket mutat (szemből állva a vízkörön bal oldalt, aminek a vezetékelése a műanyag borítás alatt fut), ha jól tudom, az ECU máshonnan mér (magyarul 2 db vízhőfok jeladó van). Ha így van, hol a másik? Ha nem így van, akkor mi a fene lehet?

Link to comment
Megosztás:

Mostanában azt játszuk, hogy ha üzemmeleg motort leállítom és kb 5-10 perc múlva újból indítani akarom, csak köszörül, de nem kapja el. Pici gázpöccintésre beindul, azután minden rendben. Ha tovább hagyom hűlni, vagy teljesen hideg, semmi gond, pöcc-röff. Arra tippelek, hogy az ECU rossz vízhőmérséklet értéket kap, és szegényre állítja az indítási keveréket. A műszercsoportra kötött hőmérő jó értékeket mutat (szemből állva a vízkörön bal oldalt, aminek a vezetékelése a műanyag borítás alatt fut), ha jól tudom, az ECU máshonnan mér (magyarul 2 db vízhőfok jeladó van). Ha így van, hol a másik? Ha nem így van, akkor mi a fene lehet?

Nekem is hasonló gondom volt. Én is végignéztem egy csomó mindent, végűl az EGR volt megszorúlva, plussz fals levegőt szívott az EGR tömítésénél. Wessz megcsinálta, most nincs vele semmi gáz.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Olyan problémám van, hogy tele tankoltam az autót és elmentem a fővárosba. Hazafelé jövet ( addig rendesen működött az üzemanyag visszajelző műszer szépen ment lefelé) kb. fele alatt volt amikor azt vettem észre, hogy a műszer mutatója szépen lassan megy felfelé és elment egészen a 3/4 ig ( előszőr azt hittem, hogy a verda termeli a benzint de réjöttem valószínüleg nem) majd lassan elindúlt visszafelé kb. a feléig majd ismét felfelé. Hazaértem leállítottam az autót majd ismét beindítottam akkor a tényleges értéket mutatta. Eddig ilyent soha nem produkált. Most hogy rövid távon használom rendesen mutat a műszer. Nem tudom a hosszú táv miben befojásolta! Valaki erre tud valami okosatm mondani?

Link to comment
Megosztás:

Helló! Olyan problémám van, hogy tele tankoltam az autót és elmentem a fővárosba. Hazafelé jövet ( addig rendesen működött az üzemanyag visszajelző műszer szépen ment lefelé) kb. fele alatt volt amikor azt vettem észre, hogy a műszer mutatója szépen lassan megy felfelé és elment egészen a 3/4 ig ( előszőr azt hittem, hogy a verda termeli a benzint de réjöttem valószínüleg nem) majd lassan elindúlt visszafelé kb. a feléig majd ismét felfelé. Hazaértem leállítottam az autót majd ismét beindítottam akkor a tényleges értéket mutatta. Eddig ilyent soha nem produkált. Most hogy rövid távon használom rendesen mutat a műszer. Nem tudom a hosszú táv miben befojásolta! Valaki erre tud valami okosatm mondani?

tankszellőztető szelep csere a megoldás ;)

Link to comment
Megosztás:

tankszellőztető szelep csere a megoldás ;)

Az nekem is lassan kinéz, de ahogy néztem, a Cromaxnál 10600 ft. Nekem nem ilyen drasztikus, de a telit sosem mutatja telinek, és már villog, mikor még kb. 10 liter hátravan. Meg néha negyedről visszamászik félig, meg vissza.

Más: lassan összegyűlik a todo lista. EGR és fojtószelep tisztítás. Leírás megvan a szétszedéshez, de mivel ajánlott ezeket pucolni? Nitróhigító+kiskefe (ecset) jó?

Link to comment
Megosztás:

Az nekem is lassan kinéz, de ahogy néztem, a Cromaxnál 10600 ft. Nekem nem ilyen drasztikus, de a telit sosem mutatja telinek, és már villog, mikor még kb. 10 liter hátravan. Meg néha negyedről visszamászik félig, meg vissza.

Más: lassan összegyűlik a todo lista. EGR és fojtószelep tisztítás. Leírás megvan a szétszedéshez, de mivel ajánlott ezeket pucolni? Nitróhigító+kiskefe (ecset) jó?

féktisztitó és hidegzsíroldó csodákra képes :)

a zsíroldóval óvatosan , megeheti az alut

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma vittem olajcserére és a szervízben nyomtak egy 12 pontos átvizsgálást és olyat dobott a gép, hogy első toronygumi lóg. Ez gondolom nem jelent jót de ez mit is takar pontoson? mennyit bír ki? májusban volt műszakin akkor nem vették észre (vagy nem foglalkoztak vele) és azóta mentem vele kb 2ezret.

Munkadíjjal együtt mondtak rá 56e.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Ma vittem olajcserére és a szervízben nyomtak egy 12 pontos átvizsgálást és olyat dobott a gép, hogy első toronygumi lóg. Ez gondolom nem jelent jót de ez mit is takar pontoson? mennyit bír ki? májusban volt műszakin akkor nem vették észre (vagy nem foglalkoztak vele) és azóta mentem vele kb 2ezret.

Munkadíjjal együtt mondtak rá 56e.

annyiért én is kicserélem!! :D

ennyi az ára:

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186689-elso-toronyszilent-opel

max 5000ft a munkadij /db

nekem egy haverom cserélte maszekba a mind két oldalon 7000ft + toronyszilent ára!!!!!!!

én ilyet raktam bele:Hanspries - Német

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.