Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

de mindenképp le kell venni?vagy ha bekapcsolom a belső keringetést ,akkor esetleg látom,hogy mozdul-e az a lapát?

Szia

Ha kivetted a kesztyűtartót és ráadott gyújtáson megnyomod a belső levegőkeringtetés gombot akkor látod hogy kifordul-e a fedele. Vagy szimplán tekerd a szélvédő párátlanításra és akkor is el kell fordulnia.

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

de mindenképp le kell venni?vagy ha bekapcsolom a belső keringetést ,akkor esetleg látom,hogy mozdul-e az a lapát?

Hallani mondjuk lehet. Ha bekapcsolod, egy rövid ideig (pár másodperc) kell működnie a motornak. Ha nem hallasz semmit akkor nem megy, de ha folyamatosan megy, az sem jó. Álló motornál gyújtáson próbáld kapcsolgatni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

köszi mindenkinek!tényleg lapátgond,de ha húzom-tolom akkor fordul...gondolom a tengely olajhiányos...már csak az a kérdésem,hogyan lehet kivenni az egész cuccot onnan?

Tudom ajánlani a Nagyúr oldalát: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/behr

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/de

Kétféle rendszer van, nem tudom a tiéd melyik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Nemrég vettem egy Opel Stra GCC 1.4, Z14XE(2003) típusú gépsárkányt.

Óra szerint 101756km volt benne, de erre semmi biztosíték ugye :).

Munkábajárás miatt vettem (Pestre költöztem és onnan járok), kb napi 90 km-ert megyek vele dugóban/országúton vegyesen (első mérések alapján 6,4liter/100km).

Segítségeteket szeretném kérni, mivel ez az első saját autóm és még ilyen típust ezelőtt nem vezettem.

Néha, teljesen véletlenszerűen kigyullad a hibajelző autócska a kulccsal, majd előbb-utóbb kialszik, kiolvastam a két hibakódot, amik a következők:

- 0230 Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellensség

- 1482 Fan Relay(ventilátor relé) 2 Circuit High C-34 és Fan Relay 2 Signal Low/ Open Circuit C-34

Valaki tudja mit jelentenek ezek, illetve hogyan orvosolhatók?

Szeretném a cserélendő alkatrészeket, olajokat lecserélni, hiszen nem ismerem az előéletét, ebben is kérném a segítségeteket.

Eddig cserére gondoltam:

- vezérműszíj plusz hozzá tartozó összes alkatrész

- motorolaj (GM, vagy Castrol 5W30-ast fogok venni, egy csomó pro és kontra, legfeljebb ha nem jön be majd váltok, arra figyelek persze, hogy az opel követelményeinek megfeleljen)

- fékolaj, milyet és mennyit vegyek?

- váltóolaj, milyet és mennyit vegyek?

- szervóolaj, miylet és mennyit vegyek?

- pollenszűrő(gyári)

- légszűrő(gyári)

- olajszűrő(gyári)

- klíma tisztítás és utántöltés

- gyetyák

Ha valamit kihagytam kérlek írjátok meg, nehogy azon múljon :).

Köszönöm előre is a segítségeteket, még jelentkezem, mert sok kérdésem van még.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia, rajzom ugyan nincs, de mivel nekem is készíteni kellett egyet, tudok méreteket mondani:

menet átmérő: 10mm (sűrű menetes)

menet hossz: 6,5mm

a 90°-os könyök rövidebbik szárának teljes hossza (menetes résszel együtt): 24mm

a hosszabbik szár (amire a gumicső megy): 41mm

Érdemes betartani a rövedebbik szár méretét, és a 90°-ot, mert különben nem fog elférni a műanyag motorburkolat (nagyon ki van számolva).

Egyébként pont ilyen méretű HASCO gyorscsatlakozó csonkot találtam és rátettem egy könyök csatlakozót és boldog voltam... addig amíg a motorburkolatot nem akartam felrakni... :D

Ja még annyi, hogy a belegyógyult műanyagot nem lesz könnyű kibűvészkedni... :/

Sziasztok,

van esetleg valakinek rajza az X14XE motor termosztát csonkjáról?

Akarok gyártatni a haverral egy ilyen csonkot, de nem tudom levenni a méreteket, mert az előző tulaj visszaragasztotta valami ragasztóval. Jó nagy bumszli van ott, nem tudom megmérni.

Köszi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Nemrég vettem egy Opel Stra GCC 1.4, Z14XE(2003) típusú gépsárkányt.

Óra szerint 101756km volt benne, de erre semmi biztosíték ugye :).

Munkábajárás miatt vettem (Pestre költöztem és onnan járok), kb napi 90 km-ert megyek vele dugóban/országúton vegyesen (első mérések alapján 6,4liter/100km).

Segítségeteket szeretném kérni, mivel ez az első saját autóm és még ilyen típust ezelőtt nem vezettem.

Néha, teljesen véletlenszerűen kigyullad a hibajelző autócska a kulccsal, majd előbb-utóbb kialszik, kiolvastam a két hibakódot, amik a következők:

- 0230 Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellensség

- 1482 Fan Relay(ventilátor relé) 2 Circuit High C-34 és Fan Relay 2 Signal Low/ Open Circuit C-34

Valaki tudja mit jelentenek ezek, illetve hogyan orvosolhatók?

Szeretném a cserélendő alkatrészeket, olajokat lecserélni, hiszen nem ismerem az előéletét, ebben is kérném a segítségeteket.

Eddig cserére gondoltam:

- vezérműszíj plusz hozzá tartozó összes alkatrész

- motorolaj (GM, vagy Castrol 5W30-ast fogok venni, egy csomó pro és kontra, legfeljebb ha nem jön be majd váltok, arra figyelek persze, hogy az opel követelményeinek megfeleljen)

- fékolaj, milyet és mennyit vegyek?

- váltóolaj, milyet és mennyit vegyek?

- szervóolaj, miylet és mennyit vegyek?

- pollenszűrő(gyári)

- légszűrő(gyári)

- olajszűrő(gyári)

- klíma tisztítás és utántöltés

- gyetyák

Ha valamit kihagytam kérlek írjátok meg, nehogy azon múljon :).

Köszönöm előre is a segítségeteket, még jelentkezem, mert sok kérdésem van még.

Üdv!

Szervóolaj kizárólag GM 19 40 715 (mással még véletlenül se próbálkozz)

Váltóban tudtommal nem kell cserélni soha (hacsak el nem folyt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003-as 1.7cdti astra caravanom van.

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az üzemanyag szintjelzőm hamis adatokat mutat. Tankoltam bele 10 litert, már furcsa volt mert tankolás után a mutató nem ment fel, hanem maradt kb azon a szinten amin volt. A visszajelzője villogott. Majd mentem vele max 10 Km-t és a mutató teljesen lement nullára viszont a lámpa nem villogott. Egy óra múlva ismét útnak indultam akkor pedig kb reális értéket mutatott, lámpa nem villogott. Eltelt azóta jó pár nap és Km de ez teljesen rendszertelenül megmaradt. Mi lehet ennek az oka? Tankban a szintjelző hibásodott meg? Esetleg a műszeregység ment tönkre?

Válaszotokat/ segítségeteke előre is köszönöm!

Üdv!

Kevés üzemanyagnál ezek mind ilyen bután működnek. Tankold tele és megszűnik ez a probléma :)

Link to comment
Megosztás:

Szia, rajzom ugyan nincs, de mivel nekem is készíteni kellett egyet, tudok méreteket mondani:

menet átmérő: 10mm (sűrű menetes)

menet hossz: 6,5mm

a 90°-os könyök rövidebbik szárának teljes hossza (menetes résszel együtt): 24mm

a hosszabbik szár (amire a gumicső megy): 41mm

Érdemes betartani a rövedebbik szár méretét, és a 90°-ot, mert különben nem fog elférni a műanyag motorburkolat (nagyon ki van számolva).

Egyébként pont ilyen méretű HASCO gyorscsatlakozó csonkot találtam és rátettem egy könyök csatlakozót és boldog voltam... addig amíg a motorburkolatot nem akartam felrakni... :D

Ja még annyi, hogy a belegyógyult műanyagot nem lesz könnyű kibűvészkedni... :/

akkor én már nem írom le :D :D

megnézem majd hogy M10* ?? a menetemelkedés

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Nemrég vettem egy Opel Stra GCC 1.4, Z14XE(2003) típusú gépsárkányt.

Óra szerint 101756km volt benne, de erre semmi biztosíték ugye :).

Munkábajárás miatt vettem (Pestre költöztem és onnan járok), kb napi 90 km-ert megyek vele dugóban/országúton vegyesen (első mérések alapján 6,4liter/100km).

Segítségeteket szeretném kérni, mivel ez az első saját autóm és még ilyen típust ezelőtt nem vezettem.

Néha, teljesen véletlenszerűen kigyullad a hibajelző autócska a kulccsal, majd előbb-utóbb kialszik, kiolvastam a két hibakódot, amik a következők:

- 0230 Tüzelőanyagtápszivattyú-feszültségellátás funkció-rendellensség

- 1482 Fan Relay(ventilátor relé) 2 Circuit High C-34 és Fan Relay 2 Signal Low/ Open Circuit C-34

Valaki tudja mit jelentenek ezek, illetve hogyan orvosolhatók?

Szeretném a cserélendő alkatrészeket, olajokat lecserélni, hiszen nem ismerem az előéletét, ebben is kérném a segítségeteket.

Eddig cserére gondoltam:

- vezérműszíj plusz hozzá tartozó összes alkatrész

- motorolaj (GM, vagy Castrol 5W30-ast fogok venni, egy csomó pro és kontra, legfeljebb ha nem jön be majd váltok, arra figyelek persze, hogy az opel követelményeinek megfeleljen)

- fékolaj, milyet és mennyit vegyek?

- váltóolaj, milyet és mennyit vegyek?

- szervóolaj, miylet és mennyit vegyek?

- pollenszűrő(gyári)

- légszűrő(gyári)

- olajszűrő(gyári)

- klíma tisztítás és utántöltés

- gyetyák

Ha valamit kihagytam kérlek írjátok meg, nehogy azon múljon :).

Köszönöm előre is a segítségeteket, még jelentkezem, mert sok kérdésem van még.

Üdv!

Talán a benzinszűrőt is érdemes kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1,2, 2003as évjáratú autóba riasztó beszerelés milyen áron mehet Budapesten? Milyet érdemes egyáltalán belerakni, ami megfizethető áron megy? Gondolom a kormányzár semmit sem ér, váltózár valamit.

Egyáltalán, ha most feltörik a kocsit, akkor van valami gyári riasztás ezekben vagy semmi?

Köszönöm válaszaitokat!

Üdv.K.

Link to comment
Megosztás:

Váltóban az olajszintet hol tudom ellenőrizni? Illetve, ha kevés lenne, hol tudom utántölteni? Ugy, mint az f-es astrában esetleg?

Ha szemben állsz a kocsival akkor jobb oldalt a féltengelytől kicsit magasan a kocsi széle fele van egy nívó csavar, ha kicsavarod, s folyik, akkor jó.

Utánatölteni a szellőzőnyilláson lehet. (akksit + tartót ha kiveszed jobban hozzáférsz)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha szemben állsz a kocsival akkor jobb oldalt a féltengelytől kicsit magasan a kocsi széle fele van egy nívó csavar, ha kicsavarod, s folyik, akkor jó.

Utánatölteni a szellőzőnyilláson lehet. (akksit + tartót ha kiveszed jobban hozzáférsz)

Szia Imy!

Lehet hülyeséget kérdezek,a tolató lámpa kapcsolónál is utána lehet tölteni?

Mármint kicsavarom a kapcsolót és ott töltöm fel.

Link to comment
Megosztás:

Ha szemben állsz a kocsival akkor jobb oldalt a féltengelytől kicsit magasan a kocsi széle fele van egy nívó csavar, ha kicsavarod, s folyik, akkor jó.

Utánatölteni a szellőzőnyilláson lehet. (akksit + tartót ha kiveszed jobban hozzáférsz)

Akkor az utántöltés, mint az f astrában. Bár ott nem volt nehéz hozzáférni, de nem is kellett ezalatt a bő tiz év alatt utántölteni. Remélem ezt sem kell, de azért mindenképpen megkuksizom. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia, rajzom ugyan nincs, de mivel nekem is készíteni kellett egyet, tudok méreteket mondani:

menet átmérő: 10mm (sűrű menetes)

menet hossz: 6,5mm

a 90°-os könyök rövidebbik szárának teljes hossza (menetes résszel együtt): 24mm

a hosszabbik szár (amire a gumicső megy): 41mm

Érdemes betartani a rövedebbik szár méretét, és a 90°-ot, mert különben nem fog elférni a műanyag motorburkolat (nagyon ki van számolva).

Egyébként pont ilyen méretű HASCO gyorscsatlakozó csonkot találtam és rátettem egy könyök csatlakozót és boldog voltam... addig amíg a motorburkolatot nem akartam felrakni... :D

Ja még annyi, hogy a belegyógyult műanyagot nem lesz könnyű kibűvészkedni... :/

akkor én már nem írom le :D :D

megnézem majd hogy M10* ?? a menetemelkedés

Azt még mondjátok meg, légyszi, milyen átmérőre fúrjam a furatot.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.