Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Most rendeltem egy Tech2-es egységet is $20 megnézem azzal mit lehet csinálni. A szoftverben elvileg lehet kulcsot is újra programozni. 20e alap esetben nem érne nekem, hogy távirányítóval nyissam az ajtót, de így, hogy a zár eszi a kulcsot, már más a helyzet :)

ui, kopásra, nálam a távirányítós kulcs is eléggé kopott.. de találtam a dx-en:

http://dx.com/p/aml030946-replacement-remote-car-key-head-for-opel-black-silver-204710

http://dx.com/p/aml030361-replacement-car-2-button-remote-key-shell-case-for-opel-black-191864

Ma megjött a Tech2-es egység és szépen felprogramoztam a kulcsot :) Így ismételten működik nálam valamiért nem akart menni a gyújtást adok, majd megnyomom a zárást és lenyomom a központi zárat, de ezzel ment szépen. Laptopról is tudtam kapcsolgatni :)

Lassan megjön hozzá majd az új ház is és nem lesz kopott sem.

Link to comment
Megosztás:

Az új szerzeményemmel van pár javítandó dolog.

Ezek érdekelnének.

Vezérmű szíjat gondolom cseréljek, vízpumpával együtt, ez mennyibe fog kerülni?

Első fékek tárcsáján van kb 1,5-2 mm-es váll, ezt felszabályoznám, mi a vélemény, ez még jó lesz vastagságra!:

Fékbetéteken kb 5-6mm ferodo van, ez csere, és kb 30km város után jó meleg az alufelni rajta, ez normális, vagy ugyanaz a típushiba van itt is mint a a corsa féknyereg oszlopoknál, hogy megszorul egy idő után, és folyamatosan súrlódik a betét!?

Lehet, hogy megszokás kérdése, de alacsony fordulatnál, 2-3-as sebességfokozatban ha mondjuk 30km-el megyek, és odanyomok neki, akkor dadog kettőt, és utána kezd el húzni, a corsa ilyet nem csinált, az még 4-esben is megindult 30-nál, igaz az csak 4 sebességes volt.

Link to comment
Megosztás:

Az új szerzeményemmel van pár javítandó dolog.

Ezek érdekelnének.

Vezérmű szíjat gondolom cseréljek, vízpumpával együtt, ez mennyibe fog kerülni?

Első fékek tárcsáján van kb 1,5-2 mm-es váll, ezt felszabályoznám, mi a vélemény, ez még jó lesz vastagságra!:

Fékbetéteken kb 5-6mm ferodo van, ez csere, és kb 30km város után jó meleg az alufelni rajta, ez normális, vagy ugyanaz a típushiba van itt is mint a a corsa féknyereg oszlopoknál, hogy megszorul egy idő után, és folyamatosan súrlódik a betét!?

Lehet, hogy megszokás kérdése, de alacsony fordulatnál, 2-3-as sebességfokozatban ha mondjuk 30km-el megyek, és odanyomok neki, akkor dadog kettőt, és utána kezd el húzni, a corsa ilyet nem csinált, az még 4-esben is megindult 30-nál, igaz az csak 4 sebességes volt.

A fékhez és a rángatáshoz nem tudok mit hozzátenni érdemben, de feltételezem hogy a Corsa-d és a jelenlegi autó közt van néhány generációnyi különbség. Teljesen két világ a két autó, amit ez nem tolerál, azt lehet hogy tudta a Corsa de ez oda-vissza igaz. Én is épp most szokom a két hónapja vásárolt Astra G-t egy Astra F után (mindegyik 1.6), de még is ég és föld, szinte semmiben nem viselkedik úgy, sőt eleinte örültem hogy visszaülhetek a régibe sok szempontból (sőt, amikor hazahoztuk júliusban, hétvégére be volt tervezve egy Balatonra való leruccanás, szerinted mibe ült be inkább a kicsi család?)...

A vezérlésre komplett ajánlatokat kértem be, és összességében egyelőre az Opel márkaszerviz vezet (Szerviz4+ csomag):

Komplett vezérlés vízpumpával => 50990 Ft

Gyertyacsere => 5990 Ft

Hosszbordás szíj csere => 8000 Ft

Ezen árak a munkadíjat is tartalmazzák. A szervizkönyvbe és a központi nyilvántartásba jegyzik, gyári garancia az alkatrészekre és az elvégzett munkára...

Sarki szerelő: 32-37000 Ft a vezérlés + 11 a vízpumpa + 20-25 a munkadíj (ha én hozom az alkatrészt, akkor 28-30 a munkadíj)

A fent felsorolt jellemzők itt nem érvényesülnek...

Van mit végig gondolni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A fékhez és a rángatáshoz nem tudok mit hozzátenni érdemben, de feltételezem hogy a Corsa-d és a jelenlegi autó közt van néhány generációnyi különbség. Teljesen két világ a két autó, amit ez nem tolerál, azt lehet hogy tudta a Corsa de ez oda-vissza igaz. Én is épp most szokom a két hónapja vásárolt Astra G-t egy Astra F után (mindegyik 1.6), de még is ég és föld, szinte semmiben nem viselkedik úgy, sőt eleinte örültem hogy visszaülhetek a régibe sok szempontból (sőt, amikor hazahoztuk júliusban, hétvégére be volt tervezve egy Balatonra való leruccanás, szerinted mibe ült be inkább a kicsi család?)...

A vezérlésre komplett ajánlatokat kértem be, és összességében egyelőre az Opel márkaszerviz vezet (Szerviz4+ csomag):

Komplett vezérlés vízpumpával => 50990 Ft

Gyertyacsere => 5990 Ft

Hosszbordás szíj csere => 8000 Ft

Ezen árak a munkadíjat is tartalmazzák. A szervizkönyvbe és a központi nyilvántartásba jegyzik, gyári garancia az alkatrészekre és az elvégzett munkára...

Sarki szerelő: 32-37000 Ft a vezérlés + 11 a vízpumpa + 20-25 a munkadíj (ha én hozom az alkatrészt, akkor 28-30 a munkadíj)

A fent felsorolt jellemzők itt nem érvényesülnek...

Van mit végig gondolni...

A gyertyát, meg a hosszbordás szíjat, fékbetétet kicserélem itthon, a vezérlésnek nem tudom, hogy neki merjek e állni, attól azért tartok egy kicsit.

Nem hinném, hogy nagy tudomány, de még nem haverkodtam össze a géppel, mint az előzővel.

Kellene valami szerelési kézikönyv, hogy el tudjak kezdeni foglalkozni vele mélyebben.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Megnézné nekem valaki akinek xep-es motorja van ,hogy gázadásnál van-e rezgés a válton vagy a gázpedálon?

1000-2500 fordulat között elég álló helyzetbe.

Köszi

Nekem nem rezeg, habár nem is értem hogyan rezeghet a gázpedál.

A váltónak mi köze van a gázpedálhoz? Az egész motor mozog, ha nyomod neki a gázt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem rezeg, habár nem is értem hogyan rezeghet a gázpedál.

A váltónak mi köze van a gázpedálhoz? Az egész motor mozog, ha nyomod neki a gázt.

Igen mindenki ezt mondja és mindenki idáig jut el!

Gyertya csere után jobb lett kb 70%-al. Megvetették velem a gumi bakokat hidd el nem olcsó aztán vissza raktam a régieket mert velük nem rezeg annyira. Szerintem a kaszni rezonál be csak arra nem jön válasz mi a franctól!Nagyon tanácstalan vagyok! mi a fenét nézzek meg a kocsin.

Link to comment
Megosztás:

Igen mindenki ezt mondja és mindenki idáig jut el!

Gyertya csere után jobb lett kb 70%-al. Megvetették velem a gumi bakokat hidd el nem olcsó aztán vissza raktam a régieket mert velük nem rezeg annyira. Szerintem a kaszni rezonál be csak arra nem jön válasz mi a franctól!Nagyon tanácstalan vagyok! mi a fenét nézzek meg a kocsin.

Ez a hiba álló helyzetben is érezhető a gázadásnál?

Folyamatosan erősödik a gázadásra, vagy van egy fordulat, ahol nagyon felerősödik, és utána elmúlik?

Link to comment
Megosztás:

Ez a hiba álló helyzetben is érezhető a gázadásnál?

Folyamatosan erősödik a gázadásra, vagy van egy fordulat, ahol nagyon felerősödik, és utána elmúlik?

Most alapon nagyon kicsit érezni! De ha álló helyzetben növelem a a fordulatszámot akkor lehet érezni igen! menet közben jobban.

Link to comment
Megosztás:

Ma megjött a Tech2-es egység és szépen felprogramoztam a kulcsot :) Így ismételten működik nálam valamiért nem akart menni a gyújtást adok, majd megnyomom a zárást és lenyomom a központi zárat, de ezzel ment szépen. Laptopról is tudtam kapcsolgatni :)

Lassan megjön hozzá majd az új ház is és nem lesz kopott sem.

Ez a Tech2 pontosan mire jó, és mennyibe kerül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szeretnék kérdezni valamit.

Pár hete fékezéskor rázkódik kormánykerékMi okozhatja ezt(kopott a féktárcsa vagy a betétek,esetleg beragadt dugattyú)?

Válaszokat előre is köszi.

Valószínűleg nem egyformán kopott a tárcsa, hanem egyes helyen vastagabb, máshol vékonyabb, nem egyforma erővel fékez a kerék teljes körülfordulása alatt, ez pedig a kormányt is rángatja.

Link to comment
Megosztás:

Hi,

A motor alsó-első felén kicsi olajfolyást fedeztem fel, vélhetően már vásárláskor meg volt csak nem vettük észre. Szervizben azt mondták első körben az olaj(hőmérséklet) érzékelő? tömítést kellene kicserélni, ami az olaj teknőbe megy bele. Mi ennek a neve?

Továbbiakban a vezérlés szimering csere és a jobb oldalt franc se tudja alul mi van, de annak a szimeringnek a cseréje.

Szervizben a jeladó tömítés cseréjére 10e mondtak, a többire meg sok 10e-t. Mennyire reális, olaj fogyás/folyást csere óta se tapasztalok..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.