Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

A következő problémám van.

Az autómat januárban vettem, frissen szervizelve, gyertyacserével. Májusban a következő probléma jött elő, magasabb fordulatszámra kihúzatva 3-4e az autó meg-meg torpant( nem ment 1-2 henger) és 1x kigyulladt a katalizátor lámpa is. Az interneten olvasottak alapján trafó hibára gyanakodtam. Elmentem a szerelőhöz, tettünk bele egy másik trafót és a hiba még mindig meg volt. Ezután következett a gyertyacsere. Gyári GM-s gyertyák voltak benne és azokra is lettek kicserélve. Próbakör és a hibának semmi nyoma, megint úgy ment az autó mint régen. Tegnap munkából hazafele megint előjött ugyanez a probléma, ugyanezekkel a jelekkel(rángatás, katalizátor lámpa). Kivillogtattam a hibakódokat:

- P0300

- P0302

Az autó megvétele óta 11e km-t mentem vele, és 3x-ra mennek tönkre benne a gyertyák. Mi okozhatja ezt?

Astra G OPC Z20LET

Lehetséges az, hogy a megnövekedett teljesítmény miatt mennek tönkre ilyen gyorsan a gyertyák? (Chip-tuning)

Köszi a válaszokat!

Milyen gyertyát használsz? Gyári kellene bele...

Amúgy gyujtáskimaradás, ami lehet szelep, gyertya, gyújtásmodul, ECU....

Link to comment
Megosztás:

Milyen gyertyát használsz? Gyári kellene bele...

Amúgy gyujtáskimaradás, ami lehet szelep, gyertya, gyújtásmodul, ECU....

Gyári GM-es gyertyát.

gyújtásmodul hiba kilőve.(ki lett próbálva egy másikkal)

De mi okozhatja ezt a gyors gyertya hibásodást?

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM-es gyertyát.

gyújtásmodul hiba kilőve.(ki lett próbálva egy másikkal)

De mi okozhatja ezt a gyors gyertya hibásodást?

A hibakód nem gyújtáskimaradás, hanem ÉGÉSkimaradás. Ennélfogva egyáltalán nem biztos, hogy bármelyik gyertya hibás volt, vagy akár a gyújtásmodul. Ahogy a többiek írták, még egy csomó dolog okozhatja, akár benzinnyomás, injektor is.

Link to comment
Megosztás:

A hibakód nem gyújtáskimaradás, hanem ÉGÉSkimaradás. Ennélfogva egyáltalán nem biztos, hogy bármelyik gyertya hibás volt, vagy akár a gyújtásmodul. Ahogy a többiek írták, még egy csomó dolog okozhatja, akár benzinnyomás, injektor is.

De akkor miért szűnt meg a hiba gyertyacsere után?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.Az történt ,hogy reggel mentem 100 km-t majd várakoztam kb 8 órát és indultam vissza,kb. 20 km után a motor megált ,próbáltam újra indítani,de nem sikerült.A segítség 1 óra múlva érkezett,abban maradtunk,hogy vontatva megpróbáljuk beindítani,el is indult egy pillanat alatt.Szétakasztottuk és kb 8 km-t tudtam vele menni hiba nélkül majd újra megált a motor.Összeakasztottuk és vontatva mentünk vagy 20 km-t,kíváncsiságból,vontatás közben ráindítottam és beindult,megáltunk, szétakasztottuk és megint mentem vele 6-7 km-t majd minden előjel nélkül megint leált a motor.Összeakaszt és megint vontatás/még 30 km hazáig/

Mikor hazaértünk próbáltam indítani és indult is, ugyanúgy mint előtte.

Mi okozhatja ezt a hibaismétlődést?

Az utolsó Tankolás után még ment 80 km-t rendesen.

2001-es 1,6 vectra.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!A következő problémám lenne!(Opel Astra G Z12XE)

Pár hete lett a komplett vezérlés cserélve,olajjal,szűrőkkel,gyertyákkal!

Ha esetleg számít: GM Dexos2 5W-30 olaj,GM gyári szűrő és mivel nem volt gyári gyertya,így Denso került bele!

Szóval a vezérlés csere óta P0340-es hiba (vezérmű tengely jeladó) van jelen az autóban!Törlés után ideiglenesnek tárolja a hibát de eltűnik a kis ikon,viszont 3-4 indítás után újra megjelenik és hiba olvasásakor is már ezt írja ki!"Jelen van!"

Az autó menet közben úgy viselkedik,mint ha kihagyna az egyik henger,ugrik egyet!Gondolom van is gyújtás kimaradás,de nem tudom hogy ez okozhatja e ezt a problémát!

A vezérlés csere közben cseszhettek el valamit,a levett saruk is okozhatnak ilyet,vagy csak egyszerűen pont a szervíz közben romlott el ez a jeladó??Cseréje házilag megoldható?Gyárit érdemes venni vagy jó valami utángyártott is?

Köszi előre is a válaszokat!

Esetleg valaki tudja hol van ez a jeladó?Átnézném a kábeleit és a csatlakozót!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!A következő problémám lenne!(Opel Astra G Z12XE)

Pár hete lett a komplett vezérlés cserélve,olajjal,szűrőkkel,gyertyákkal!

Ha esetleg számít: GM Dexos2 5W-30 olaj,GM gyári szűrő és mivel nem volt gyári gyertya,így Denso került bele!

Szóval a vezérlés csere óta P0340-es hiba (vezérmű tengely jeladó) van jelen az autóban!Törlés után ideiglenesnek tárolja a hibát de eltűnik a kis ikon,viszont 3-4 indítás után újra megjelenik és hiba olvasásakor is már ezt írja ki!"Jelen van!"

Az autó menet közben úgy viselkedik,mint ha kihagyna az egyik henger,ugrik egyet!Gondolom van is gyújtás kimaradás,de nem tudom hogy ez okozhatja e ezt a problémát!

A vezérlés csere közben cseszhettek el valamit,a levett saruk is okozhatnak ilyet,vagy csak egyszerűen pont a szervíz közben romlott el ez a jeladó??Cseréje házilag megoldható?Gyárit érdemes venni vagy jó valami utángyártott is?

Köszi előre is a válaszokat!

Elmondom nálam mi volt, hátha segít.

Szintén vezérlés csere. Vezérműszíj cseréhez ki kell venni ezt az átkozott jeladót is. De legalábbis megmozgatni, már nem emlékszem. Olyan szinten el volt öregedve a kábel szigetelése, hogy a külső és az egyedi érszigetelés is porzott lefelé a kábelről, végül csak a réz erek maradtak. Cserélni kellett...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elmondom nálam mi volt, hátha segít.

Szintén vezérlés csere. Vezérműszíj cseréhez ki kell venni ezt az átkozott jeladót is. De legalábbis megmozgatni, már nem emlékszem. Olyan szinten el volt öregedve a kábel szigetelése, hogy a külső és az egyedi érszigetelés is porzott lefelé a kábelről, végül csak a réz erek maradtak. Cserélni kellett...

Köszönöm szépen,ezért kérdeztem én is hogy merre találom,mert megnézném a kábel és a csatlakozó állapotát!Nem szíjas,láncos ez a motor és a szerelő szerint nem lett hozzá nyúlva,de azért jobb lenne meggyőződni róla,mielőtt feleslegesen cserélném!Köszönöm mégegyszer! ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vízhőfok mérőm nem működik tegnap óta, folyamatosan 0-át mutat. Hol találom a csatlakozóját? Megnézném, hogy nem csak kontakthiba. Az ECU ugye nem ugyanerről az érzékelőről kap jelet? Vagy a hűtőventi? Nem szeretném megfőzni. Amúgy víz van benne és kering.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vízhőfok mérőm nem működik tegnap óta, folyamatosan 0-át mutat. Hol találom a csatlakozóját? Megnézném, hogy nem csak kontakthiba. Az ECU ugye nem ugyanerről az érzékelőről kap jelet? Vagy a hűtőventi? Nem szeretném megfőzni. Amúgy víz van benne és kering.

Üdv!

A víz persze hogy kering ,hisz a vizpumpa a vezérlésen van..

Az érzékelő pedig mindjàrt a hűtő utàni vizcsőben van..Pontosabban balkézfelöl !

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A reggeli indításnál rángatott a motor (nagyon) kulcsos autó megjelent hibakódot irt ki az autóm z14xep gyújtáshibát majd a 3.hengernél gyújtáshiba.Gyertyákat kicseréltem 300 km után reggel indításkor újra rángat a motor ilyenkor leállítom majd a második vagy a harmadik indításkor megszűnik az egész és szépen indul egyenletesen jár.A régi gyertyák nem szárazzak és nem őz barnák.Ha valakinek van tapasztalata írhatna. Ja még valami az atóban bent van agáz is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A reggeli indításnál rángatott a motor (nagyon) kulcsos autó megjelent hibakódot irt ki az autóm z14xep gyújtáshibát majd a 3.hengernél gyújtáshiba.Gyertyákat kicseréltem 300 km után reggel indításkor újra rángat a motor ilyenkor leállítom majd a második vagy a harmadik indításkor megszűnik az egész és szépen indul egyenletesen jár.A régi gyertyák nem szárazzak és nem őz barnák.Ha valakinek van tapasztalata írhatna. Ja még valami az atóban bent van agáz is.

hát ....

szelepszorulás ..

méressél kompressziót

de ne legyen igazam

Link to comment
Megosztás:

Köszi meg vigasztaltál! :omg: Remélem nem lesz igazad 61500 km van még csak benne egyébként nagyon szépen megy és van benne erő is.Leírom hogy jött elő ez a dolog gázzal mentem kb 10 000 km semmi probléma gondoltam átváltok benzinre és megyek 1 teljes tankot,hát az első nap után elkezdett indításkor dadogni a motor. Motor leáll újraindít semmi baj másnap reggel ugyanez a szitu majd gyertyacsere, tökéletes minden kb 10 indításig utána ismétlődött a probléma.Holnap viszem a szerelőhőz majd leírom hogy mi volt mások is okuljanak(tanuljanak )belőle hátha segíttek ezzel valakinek! :huh:

hát ....

szelepszorulás ..
méressél kompressziót

de ne legyen igazam

Link to comment
Megosztás:

Köszi meg vigasztaltál! :omg: Remélem nem lesz igazad 61500 km van még csak benne egyébként nagyon szépen megy és van benne erő is.Leírom hogy jött elő ez a dolog gázzal mentem kb 10 000 km semmi probléma gondoltam átváltok benzinre és megyek 1 teljes tankot,hát az első nap után elkezdett indításkor dadogni a motor. Motor leáll újraindít semmi baj másnap reggel ugyanez a szitu majd gyertyacsere, tökéletes minden kb 10 indításig utána ismétlődött a probléma.Holnap viszem a szerelőhőz majd leírom hogy mi volt mások is okuljanak(tanuljanak )belőle hátha segíttek ezzel valakinek! :huh:

de ez akkor csak benzinen csinálja ??

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A víz persze hogy kering ,hisz a vizpumpa a vezérlésen van..

Az érzékelő pedig mindjàrt a hűtő utàni vizcsőben van..Pontosabban balkézfelöl !

Köszi, szerencsére a kisebbik rossz volt a hiba oka. Megmozgattam a vezetékeket és a csatlakozót, most már működik.

(Azért elbeszélgetnék azzal a kedves mérnökkel, akinek az az ötlete támadt, hogy ezt a vezetéket a motorblokk és a takarólemez közt kell elvezetni a szigetelésolvasztó melegben, és olyan feszesen, hogy derékszögben törik a csatlakozónál.)

Majd ha időm engedi kimérem, hogy a vezeték szakadt-e vagy csak a csatlakozó retkes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, szerencsére a kisebbik rossz volt a hiba oka. Megmozgattam a vezetékeket és a csatlakozót, most már működik.

(Azért elbeszélgetnék azzal a kedves mérnökkel, akinek az az ötlete támadt, hogy ezt a vezetéket a motorblokk és a takarólemez közt kell elvezetni a szigetelésolvasztó melegben, és olyan feszesen, hogy derékszögben törik a csatlakozónál.)

Majd ha időm engedi kimérem, hogy a vezeték szakadt-e vagy csak a csatlakozó retkes.

Nah örülök !! ;)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szerintetek 1.2 G Astrába milyen feszültségü akkumlátort kell bele rakni klimás.A kulcsot be kell tanitani aksi csere után? Tudom buta kérdés de lemerült akksi és már 6 éves de 72 ah akksi van benne és szerintem ez nagy.De mível eddig nem volt gond vele ezért nem piszkáltam.Meg hát, anyagilag se mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szerintetek 1.2 G Astrába milyen feszültségü akkumlátort kell bele rakni klimás.A kulcsot be kell tanitani aksi csere után? Tudom buta kérdés de lemerült akksi és már 6 éves de 72 ah akksi van benne és szerintem ez nagy.De mível eddig nem volt gond vele ezért nem piszkáltam.Meg hát, anyagilag se mindegy.

12V-os legyen mindenképpen.

Szerintem inkább a kapacitásra gondoltál, valóban felesleges a 72Ah, a gyári méret tudtommal 45Ah, ez bőven elég is.

De most lemerült, vagy tönkrement? A lemerült akkut fel kell tölteni, és megkeresni a lemerülés okát, nem másikat venni a helyére, ami ugyanúgy le fog merülni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szerintetek 1.2 G Astrába milyen feszültségü akkumlátort kell bele rakni klimás.A kulcsot be kell tanitani aksi csere után? Tudom buta kérdés de lemerült akksi és már 6 éves de 72 ah akksi van benne és szerintem ez nagy.De mível eddig nem volt gond vele ezért nem piszkáltam.Meg hát, anyagilag se mindegy.

Az nem baj ha nagy az akksi, általában annál tovább bírja. Valóban előbb a lemerülés okát kell megkeresni, addig ne cseréld. Töltsd fel, és vidd el autóvillamossági szerelőhöz. Ő megnézi hogy jó-e, és ha jó akkor mi merítette le.

Csere után csak az elektromos ablakot kell betanítani, a kulcsot csak elemcserénél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.