Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok !

Kis segìtsègre lenne szügsègem..!!!

Kb fél ève vàsàroltam egy 1.4 16 szelepes g asztràt (első autó)

Kb 2 hónapja csinàlja azt , hogy a kilómèter óra leesik olyan 10- 30 km megtétele utàn..ilyenkor ugràl egy picit ès leesik ! De miutàn leàlìtom és kihül utànna megint jó egy darabig , mintha vmi felmelegne ! Esetleg valaki talàlkozott màr ilyesmi problémàval?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy olyan problemam, hogy kanyarba nyikorgott a jobb elso kerek, elvittem szerelohoz es azt mondta, hogy kanyarstabilizator. Na de mondom kellene az auto a hetvegere, nem volt ideje igy osszerakta, aztmondta nem lesz gond es hogy ma vigyem vissza. Kellet mennem vagy 200 km-ert az utolso 15 km-nel arra lettunk figyelmesek, hogy fustol a jobb elso kerek( it volt a nyikorgo hang is) Megaltunk es az oka az volt, hogy leragadt a fek. Nagy nehezen egy gumijavitonal megoldottuk, hogy hazajojjek( szombat delutan semmi sem volt nyitva) Hazafele nem voltgond. Azt szeretnem tudni, hogy valamit a szerelo szart el, hogy beragadt a fek? VAgy ha nem akkor mitol lehet? Es mar abban is ketelkedem, hogy tenleg a kanyarstabilizatorral van gond, erdekes, hogy csak a jobb elso kerek es csak balra kanyarodasnal nagyobb sebessegnel.

Aláfekszel s megrángatod a kanyarstabilizátort s, ha mozog akkor az is lehet a ludas, ha nem akkor az nagy valoszínüséggel kizárható. Nem tudom mikor volt futómű beállításon de az még segíthet a problémán. Persze a beragadó fékre ez nem lesz gyogyír.

Link to comment
Megosztás:

nekem 1.2 16v van ezeknek betegsége a lánc és a hidrotőke ,de nekem bevált az ,h kitakaritotam az olajteknőt benne a szivatyú szürőt,a szelepfedelet tele volt olajsárral nem volt elegendő olajnyomás,és még a pillangó szelepházat is az meg tiszta koksz volt.

Azóta megszünt a csörgés,csatogás 8500.ft.ból megusztam a tömítéseket +az olaj ,olajszürő 5 óra munka.

A szervízbe 20000.ft csak a teknő takarítás 4 órát számláznak,nincs leírva sehol ,de szokták ajánlani 80000.km-ként a teknő tisztitást ,ami nem is hülyeség na persze jobb megbízhatóbb helyeken jó pénzért,aki nem tudja megcsinálni magának. :)

Én még nem szedtem szét, de majd lehet valamikor beütemezem, de nagyon nincs kedvem, majd el akarom adni, már sokat nem marad meg, csak kellene valami a másik kocsihoz még :) Majd ha bevállik az új munkahely akkor belevágok, addig meg astrázok. Aszta pici főleg nagyobb cuccokat cípelni, és egy út ahova járok min 500km, ami messzebb van az ~1800km.... Szóval kell valami.

Link to comment
Megosztás:

Én még nem szedtem szét, de majd lehet valamikor beütemezem, de nagyon nincs kedvem, majd el akarom adni, már sokat nem marad meg, csak kellene valami a másik kocsihoz még :) Majd ha bevállik az új munkahely akkor belevágok, addig meg astrázok. Aszta pici főleg nagyobb cuccokat cípelni, és egy út ahova járok min 500km, ami messzebb van az ~1800km.... Szóval kell valami.

Ha csak a pakolás a gond, azaz mindig kevés a hely akkor ez kell neked: http://www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/ifa/ifa_w50-7139887

:) Bár az 1800km akár egy örökkévaloság is lehet. :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor leírom ide is,mert sajnos rossz helyre írtam,ezúton is elnézést az F Astra topictól,bár gondolom nem ezért nem kaptam semmilyen segítséget.

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem a kővetkezőben.

Opel Astra 1.2 x12xe 2000.-es évjáratú kb 230ekm futott.

Hidegen indítás után csattog pár mp.ig, melegen ciripel.

Lánc vagy patron lenne?

Nem kizárt hogy a gyári van benne,előélet ismeretlen.

Melegen 80fokos víz felett, alapjáraton nincs olajnyomás.

Olaj mindig cserélve 10ekm ként, probléma nem szűnik meg, gomba is új benne.

Szelepfedél leszedve, kipucolva minden, ott szerintem nincs probléma.

Gondolom melegen valami megtágul, talán a salnik? ezért engedheti el a nyomást.

Láncszettnek köze lehet hozzá?

Szerintem nem.

Milyen szettet és hol érdemes venni hozzá?

Láncot vagy csak a patron szoktátok cserélni első körben?

Ezeknél a motoroknál ha csak egy patron cserélsz, vezérlés gondolom a helyén marad, szoktátok rögzíteni valahogy?

Kösz Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy olyan problemam, hogy kanyarba nyikorgott a jobb elso kerek, elvittem szerelohoz es azt mondta, hogy kanyarstabilizator. Na de mondom kellene az auto a hetvegere, nem volt ideje igy osszerakta, aztmondta nem lesz gond es hogy ma vigyem vissza. Kellet mennem vagy 200 km-ert az utolso 15 km-nel arra lettunk figyelmesek, hogy fustol a jobb elso kerek( it volt a nyikorgo hang is) Megaltunk es az oka az volt, hogy leragadt a fek. Nagy nehezen egy gumijavitonal megoldottuk, hogy hazajojjek( szombat delutan semmi sem volt nyitva) Hazafele nem voltgond. Azt szeretnem tudni, hogy valamit a szerelo szart el, hogy beragadt a fek? VAgy ha nem akkor mitol lehet? Es mar abban is ketelkedem, hogy tenleg a kanyarstabilizatorral van gond, erdekes, hogy csak a jobb elso kerek es csak balra kanyarodasnal nagyobb sebessegnel.

Szia!

Ismerősöm kocsija is hasonló dolgot produkált. Kanyarban fémes, nyikorgó hang, néha túlságosan is forró, szinte izzó féktárcsa. Szerelő csak találgatott, aztán itthon rájöttünk... Neki a féktárcsa védő lemezre ért a tárcsához menet közben, kanyarban pedig még erősebben hogy már hangja is volt. Rendes vájatot mart az a kis lemez a tárcsa hátuljára. Kicsit kijjebb hajtotta és kész. Lehet nálad nem ilyen egyszerű a helyzet, de azért egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek kérlek, mert még csak készülök Opel tulaj lenni. ;) A célpont egy 2005-ös évjáratú, Z14XEP motoros gépegység, 96.000km-rel, első tulajdonostól, végigvert szervizkönyv, minden, amiről csak a használtautóvásárló csak álmodhat. Városban nem használták és garázsban tartott, még a hátsó dob is a gyári, GM logós, kasztni makulátlan. Természetesen nem is olcsó a portéka, de szándékom szerint nem akarok szart venni...
A kérdésem az, hogy hidegindításnál hallatszik a tipikus hidrotőke hang, ami elhallgat rögtön, 1 mp után. Ez nagyon nagy gáz ennél a motornál, vagy mivel elhallgat ezért nem gond? Lehet köze a láncnak is a hanghoz, vagy az nem tipikusan előforduló probléma? Milyen gyakran kell vezérlést cserélni ennél a motornál? Vízpumpa nemrégiben lett cserélve gyárira, azt tudom.
A motoron ugyanakkor felül olajpermet található, lefotóztam. Ez mi lehet, valami kartergáz csapató cső az, ami esetleg ereszthet?
http://img11.imageshack.us/img11/4924/0y0l.jpg

Kérlek segítsetek, mert még nem vagyok nagyon képben a típussal, de mindenképpen hibátlan példányra pályázok. :) Köszönöm!
Máté

Link to comment
Megosztás:

A kérdésem az, hogy hidegindításnál hallatszik a tipikus hidrotőke hang, ami elhallgat rögtön, 1 mp után. Ez nagyon nagy gáz ennél a motornál, vagy mivel elhallgat ezért nem gond? Lehet köze a láncnak is a hanghoz, vagy az nem tipikusan előforduló probléma? Milyen gyakran kell vezérlést cserélni ennél a motornál?

Nem kell vele foglalkozni, ez csak annyi idő, amíg a hidrotőkékig felnyomja az olajat a pumpa. Ha ez után csendben van, semmi gond. A lánc csere időpontját fogod hallani :icon1:. Erős, zakatoló jellegű hang. Csere intervallum nincs, típusismert szerelő hangból megmondja, elvileg élettartamos. Ez lehet 100e km, de akár a többszöröse is. Előírt olaj és szerviz tevékenységek, valamint nem gyilkos hajtás mellett az utóbbi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem kell vele foglalkozni, ez csak annyi idő, amíg a hidrotőkékig felnyomja az olajat a pumpa. Ha ez után csendben van, semmi gond. A lánc csere időpontját fogod hallani :icon1:. Erős, zakatoló jellegű hang. Csere intervallum nincs, típusismert szerelő hangból megmondja, elvileg élettartamos. Ez lehet 100e km, de akár a többszöröse is. Előírt olaj és szerviz tevékenységek, valamint nem gyilkos hajtás mellett az utóbbi.

Ok, tenksz! Viszont a képen látható olajpermet az mi a rosseb lehet, nem tudja valaki esetleg, mert én csak pislogok nagyokat, de nemtom... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az alábbi problémára keresek megoldást: abs lámpám mostanában indítás után nem mindig alszik el, ezután ha még a klímát is rányomom, a kilométerórám elkezd ugrabugrálni. (y17dt G astra)

Mi lehet a hiba? köszi.

Szia! A Bal első kerékagy a Sebesség jeladó és Abs jeladó is egyben . Valószínűleg döglődik a kerékagycsapágyad. de majd az okosabbak megmondják. A klímának nem tudom mi köze hozzá. Ha a töltés nem tökéletes akkor esetleg kevesebb áramot kap ez is , de ez csak tipp.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ok, tenksz! Viszont a képen látható olajpermet az mi a rosseb lehet, nem tudja valaki esetleg, mert én csak pislogok nagyokat, de nemtom... :blink:

Igen, kartergáz szokta kinyomni, de nem nagy gond, nekem is volt ilyen. Két dolgot kell ellenőrizni: vagy valamelyik cső ért el, és ott szivárog, vagy csak a bilincs nincs jól meghúzva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Kis segìtsègre lenne szügsègem..!!!Kb fél ève vàsàroltam egy 1.4 16 szelepes g asztràt (első autó)Kb 2 hónapja csinàlja azt , hogy a kilómèter óra leesik olyan 10- 30 km megtétele utàn..ilyenkor ugràl egy picit ès leesik ! De miutàn leàlìtom és kihül utànna megint jó egy darabig , mintha vmi felmelegne ! Esetleg valaki talàlkozott màr ilyesmi problémàval?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Kis segìtsègre lenne szügsègem..!!!Kb fél ève vàsàroltam egy 1.4 16 szelepes g asztràt (első autó)Kb 2 hónapja csinàlja azt , hogy a kilómèter óra leesik olyan 10- 30 km megtétele utàn..ilyenkor ugràl egy picit ès leesik ! De miutàn leàlìtom és kihül utànna megint jó egy darabig , mintha vmi felmelegne ! Esetleg valaki talàlkozott màr ilyesmi problémàval?

Szia!

Ez jellemzően a bal-első kerékfordulatszám jeladó hibája szokott lenni. Mivel egybe van építve a kerékcsapággyal, csak egyben, csapágycserével orvosolható. De nem írtad, hogy milyen évjárat az autó, korai modellekben még a váltóban van külön egy sebesség jeladó, nem a csapágyban. És van-e ABS az autóban, amennyiben van, az jelez-e hibát.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal gyárilag nem létezett 2 din-es középkonzol G Astrához, mert bár mindegyikben 2db 1 din méretű hely van (1 a rádiónak, 1 pedig a rakodópolcnak), a kettőt minden esetben elválasztják vagy a fűtés tekerőgombjai, vagy az automata klíma kezelőpultja. Viszont műanyagos bármit meg tud csinálni, így akár ilyet is, de ehhez értelemszerűen át kell helyezni a fűtés/klíma kezelőszerveit. Esetleg fel kell áldozni a középső szellőzőrácsokat, valahogy így:

1142825-20130814-XDCgJK.jpg

1142826-20130814-SncKXK.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!A következő problémám lenne!(Opel Astra G Z12XE)

Pár hete lett a komplett vezérlés cserélve,olajjal,szűrőkkel,gyertyákkal!

Ha esetleg számít: GM Dexos2 5W-30 olaj,GM gyári szűrő és mivel nem volt gyári gyertya,így Denso került bele!

Szóval a vezérlés csere óta P0340-es hiba (vezérmű tengely jeladó) van jelen az autóban!Törlés után ideiglenesnek tárolja a hibát de eltűnik a kis ikon,viszont 3-4 indítás után újra megjelenik és hiba olvasásakor is már ezt írja ki!"Jelen van!"

Az autó menet közben úgy viselkedik,mint ha kihagyna az egyik henger,ugrik egyet!Gondolom van is gyújtás kimaradás,de nem tudom hogy ez okozhatja e ezt a problémát!

A vezérlés csere közben cseszhettek el valamit,a levett saruk is okozhatnak ilyet,vagy csak egyszerűen pont a szervíz közben romlott el ez a jeladó??Cseréje házilag megoldható?Gyárit érdemes venni vagy jó valami utángyártott is?

Köszi előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Akkor majd azt is hogyan kell kiszedni, meg mindent. Nekem is szorult, de én 1-2 havonta WD-40-el megkínálom, és akkor jobb, így a melegekben nincs vele gondom.

Felraktam egy videót a kiszedésről, meg a problémát is megmutatom rajta, legalább is, ami nálam volt a próbléma. Látszik mennyire bele vágott az a kis csapszeg..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következő problémám van.

Az autómat januárban vettem, frissen szervizelve, gyertyacserével. Májusban a következő probléma jött elő, magasabb fordulatszámra kihúzatva 3-4e az autó meg-meg torpant( nem ment 1-2 henger) és 1x kigyulladt a katalizátor lámpa is. Az interneten olvasottak alapján trafó hibára gyanakodtam. Elmentem a szerelőhöz, tettünk bele egy másik trafót és a hiba még mindig meg volt. Ezután következett a gyertyacsere. Gyári GM-s gyertyák voltak benne és azokra is lettek kicserélve. Próbakör és a hibának semmi nyoma, megint úgy ment az autó mint régen. Tegnap munkából hazafele megint előjött ugyanez a probléma, ugyanezekkel a jelekkel(rángatás, katalizátor lámpa). Kivillogtattam a hibakódokat:

- P0300

- P0302

Az autó megvétele óta 11e km-t mentem vele, és 3x-ra mennek tönkre benne a gyertyák. Mi okozhatja ezt?

Astra G OPC Z20LET

Lehetséges az, hogy a megnövekedett teljesítmény miatt mennek tönkre ilyen gyorsan a gyertyák? (Chip-tuning)

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.