Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tegnap este, szabadságom második napján, találkoztam egy őzzel. Persze hogy nem volt tábla, és persze hogy elment.

2 sávos út, mond két oldalon kukoricással. Kb 10 méterre bal oldalon kiugrott, és rohant át az úton.

Észrevett, én is fékeztem, (ABS) de a találkozót nem lehetett elkerülni. 15m-re álltam meg.

Az eredmény:

-bal első sárvédő,

-motorháztető,

-bal oldali fényszóró, a tompított meg lefele világít

-jobb oldali ködlámpa,

-lökhárító,

és a klíma csak fél percig megy... Ha újra ki-be kapcsolom, ismét megy fél percig.

A bal első sárvédőt hogy lehet levenni? Eléri az ajtót, alig lehet ki és beszállni.

Küszöb alatt is van egy csavar, ill ha kinyitod az ajtót ott is találsz egyet. Ha kell alkatrészhelp dobj egy püt. ;)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megosztom veletek mit mondtak a szervizbe tegnap nekem a rezonanciára.

Hát semmit. Nem tudnak vele mit kezdeni mert nem a motor, hanem biztos a gumibak persze azok már kivannak cserélve és mégis van rezonancia.

Alapjáraton állítottak mert nagyon alacsony volt 750 pörgött felnyomták 900

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este, szabadságom második napján, találkoztam egy őzzel. Persze hogy nem volt tábla, és persze hogy elment.

2 sávos út, mond két oldalon kukoricással. Kb 10 méterre bal oldalon kiugrott, és rohant át az úton.

Észrevett, én is fékeztem, (ABS) de a találkozót nem lehetett elkerülni. 15m-re álltam meg.

Az illetékes vadásztársaságot értesítetted? Mert ha nincs tábla, akkor fizetniük kell a kártérítést.

Link to comment
Megosztás:

A klíma, tegnap még állandóan lekapcsolt, ma viszont működik! :D

Igen, a vadásztársaságnak kellene fizetni.

De: a vad (őz) elment, és valószínű, hogy elpusztul. A vadásztársaság kára kb 250,000 Ft. Az én autómban keletkezett kár kisebb (kb 50,000 Ft) ezért mindenki viseli a maga kárát.

A vadásztársaságokkal semelyik biztosító sem köt szerződést!

A CASCO fizet, ha benne van a vadkár is...

Miért vadkárnak külön kell benne lennie? Nekem teljes körű van (lopás, törés, totálkár)

Tegyél fel egy fényképet a sérültről. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megosztom veletek mit mondtak a szervizbe tegnap nekem a rezonanciára.

Hát semmit. Nem tudnak vele mit kezdeni mert nem a motor, hanem biztos a gumibak persze azok már kivannak cserélve és mégis van rezonancia.

Alapjáraton állítottak mert nagyon alacsony volt 750 pörgött felnyomták 900

Az nem megoldás a 900rpm, az magas, nekem olyan 760 környékén van.

Gyári adat:

Alapjárati fordulatszám 720-880rpm
Link to comment
Megosztás:

Ilyene mar volt valakinek?

olyan 6 oraja a napon van a kocsi es most indultam volna, de nem tudom a kulcsot elforgatni inditashoz.. Amikor kihuzom a kulcsot, akkor tuz forro. Nem volt sajnos letakarva a muszerfal, de ilyet meg akkor sem tapasztaltam. Elsonek azt hittem rossz kocsiba ultem.

Link to comment
Megosztás:

Ilyene mar volt valakinek?

olyan 6 oraja a napon van a kocsi es most indultam volna, de nem tudom a kulcsot elforgatni inditashoz.. Amikor kihuzom a kulcsot, akkor tuz forro. Nem volt sajnos letakarva a muszerfal, de ilyet meg akkor sem tapasztaltam. Elsonek azt hittem rossz kocsiba ultem.

Tuti nem a kormányzár nem engedi? Cibáld meg egy kicsit a kormányt jobbra-balra, hátha csak az a gond.

Link to comment
Megosztás:

Koszonom a valaszokat, kozben olvastam a forumot es betegsege a kocsinak. Ket peroblemara szukitettem a kort vagy a kulcs/zar kopott es ezert nem fordul vagy ami nalam inkabb a kormanyzar pocok nem enged es ezert nem tudom elforditani. Holnap meglatom mi lesz viszek pot kulcsot wd40 et es olajat, meg mindent. Ha nem megy pont 50m re vannak a szerelok, csak ilyen kiszolgaltatott helyzetben lehet kihasznalnak..

Link to comment
Megosztás:

Az nem megoldás a 900rpm, az magas, nekem olyan 760 környékén van.

Gyári adat:

Alapjárati fordulatszám 720-880rpm

Akkor mit tegyek? Vigyem vissza a szakszervizbe? Nem értem ott nem tudják mi a jó rpm?

Ezért nem szoktam szakszervizbe vinni. Ha 800 rpm-re állítatom az jó? 900 az nekem is magasnak tünt.

Link to comment
Megosztás:

Ami elromolhat az el is romlik! Így jártam a csappantyúval:

https://www.dropbox.com/s/ctaewpgunqbshl3/2013-08-07%2023.21.32.jpg

https://www.dropbox.com/s/n3mrs3k04s0nik5/2013-08-07%2023.22.25.jpg

https://www.dropbox.com/s/g1xgmlz33goi5k5/2013-08-07%2023.24.54.jpg

https://www.dropbox.com/s/n30z8cgcaic9rad/2013-08-07%2023.39.34.jpg

Azon gondolkodtam, hogy 10-es belméretű csövet hosszába bemetszem és ráhúzom a műanyag tengelyre.

A lecsavart részt levágom és a 10-es cső egyik végébe négyszögletű fém betétet rögzítek.

Ki hogyan oldotta meg? Ezt a kis motort egyébként mi állítja meg?

Link to comment
Megosztás:

Ami elromolhat az el is romlik! Így jártam a csappantyúval:

https://www.dropbox.com/s/ctaewpgunqbshl3/2013-08-07%2023.21.32.jpg

https://www.dropbox.com/s/n3mrs3k04s0nik5/2013-08-07%2023.22.25.jpg

https://www.dropbox.com/s/g1xgmlz33goi5k5/2013-08-07%2023.24.54.jpg

https://www.dropbox.com/s/n30z8cgcaic9rad/2013-08-07%2023.39.34.jpg

Azon gondolkodtam, hogy 10-es belméretű csövet hosszába bemetszem és ráhúzom a műanyag tengelyre.

A lecsavart részt levágom és a 10-es cső egyik végébe négyszögletű fém betétet rögzítek.

Ki hogyan oldotta meg? Ezt a kis motort egyébként mi állítja meg?

Én gyorskötözővel visszaszorítottam a letört darabot. Gondoltam, az megteszi. Jó volt 3 napig... Azóta újra folyamatosan forog a motor. Ami érdekes, hogy ettől függetlenül a csappantyú teljesen funkcionál. Arra jár amerre kell és zár ahogy kell. Viszont így hogy folyamatosan forog, csak idő kérdése, hogy szétdarálja a letört darabot...

A motor folyamatosan megy... Végálláskapcsolót lehet rá kiépíteni. Erről bővebb infó: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/de

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ami elromolhat az el is romlik! Így jártam a csappantyúval:

https://www.dropbox.com/s/ctaewpgunqbshl3/2013-08-07%2023.21.32.jpg

https://www.dropbox.com/s/n3mrs3k04s0nik5/2013-08-07%2023.22.25.jpg

https://www.dropbox.com/s/g1xgmlz33goi5k5/2013-08-07%2023.24.54.jpg

https://www.dropbox.com/s/n30z8cgcaic9rad/2013-08-07%2023.39.34.jpg

Azon gondolkodtam, hogy 10-es belméretű csövet hosszába bemetszem és ráhúzom a műanyag tengelyre.

A lecsavart részt levágom és a 10-es cső egyik végébe négyszögletű fém betétet rögzítek.

Ki hogyan oldotta meg? Ezt a kis motort egyébként mi állítja meg?

Hello

Én kb 1-es lemezből vágtam ki egy ugyan olyan lapot, majd erre egy csövet hegesztetünk. Ennek a végét 4szögre alakítottam, ebbe a négyszögbe belereszeltem egy réz csavart aminek a fejére egy réz gyűrűt forrasztottam. A réz gyűrűbe pedig 4db 1,5-es réz vezetéket forrasztottam, hogy meg legyen a motor tengelyének az alakja.

A fém lemezt pedig vékony szivaccsal vontam be. 2oldalú ragasztóval fogattam rá.

Ez kb 4-5 hónapja volt azóta bírja. Most már max a motor tengelye törhet ketté de az elég masszívnak néz ki. (remélem)

Üdv

T

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van egy zavaróbb problémám, télen a motor gyújtáskor dadogott és gyújtáskimaradás hibakódot dobott.

Azt ajánlották jobban húzassam a szelepszáron lerakodott korom "kitakarítása" miatt, így is teszem máig!

Viszont ilyenkor nyáron is dadog gyújtáskor, mikor beáll alapjárat kicsit remeg.

Szeleptisztító tönkretehet valamit, önthetek üzemanyagba?

Kipucoltam folytószelepet, de nem volt nagyon lerakodva kosz.

30 ezernél volt gyertyacsere (FQR8LEU2 -egypólusú Z14XEP). Majd le fogom ellenőrizni őket olajosak e...

Valaki írta, hogy lehet hőmérő probléma, de nem tudom melyikre is gondolt ?

5W30 Dexos 2 volt benne mióta megvan és 8000-ként (1év) cserélve!

Gondolkodtam még kompresszió mérésen.

A twinport modul felől hallok kopogás szerű hangot, ez ha jól tudom nem hathat ki a problémámra.

Mi az amit még le kellene ellenőriznem a hiba lokalizálására?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megvan a gond, a tankban a szivattyún van egy cső, ez volt a csatlakozásnál szétmállva, ezért nem volt nyomás az indításkor.

Csőcsere után minden OK, kopp-kopp...

Z

Sziasztok!

Z14XEP benzin/gáz, 107e km. Mostanában nehezen indul be, pontosabban első indítózásra szinte biztos nem, másodikra pedig pöccre.

A motortérben van egy benzinnyomás ellenőrző szelep, ezen ráadott gyújtásnál (be nem indított motornál) nem nagyon spriccelt semmi, igazából egy kevés benzin kifolyt, aztán semmi.

Ha jól emlékszem, ezeknél a kocsiknál ráadott gyújtásnál valami halk sípolást kellene hallani. Na ezt korábban biztos hallottam, most mintha nem.

Egyébként amint beindul, tökéletesen megy.

Mi ez, benzinpumpa?

Köszi,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

még reggel hűvösbe fújd be és mozgasd meg . hátha segít

Leírom a végeredményt, hátha másnak is megoldást jelent majd.

Reggel kipróbáltam, hogy befújom és mozgatom, de semmi nem akart elfordulni, majd a közeli szervizzel megbeszéltem, hogy akkor rajtuk a sor - itt kicsit elszomorodtam, mert olyanokat mondtak, hogy szét kell majd verni, megfúrni stb-stb.

Majd munkahelyemen olvasgattam, hogy tudást halmozzak fel és telefonáltam a maxabo-nak is. Ott egy rendes szervizes srác ajánlotta, hogy a miközben feszítem a kormányzárat - a kioldás miatt - közben a kulcsot tekerve és be-be ütlegelve Neki eddig szinte mindig sikerült elfordítani a kulcsot.

Visszamentem az új tapasztalatokkal a kocsihoz, de addigra kezelésbe vették már így csak javasolni tudtam a hallottakat - addigra már ott is kipróbáltak szinte mindent - , kb 5mp alatt sikerült elfordítani a kulcsot! Begurultunk a szervizbe és ott kiszedték a zárbetétet, majd a szerelő srác mondta, hogy rendelni kell egyet vagy megpróbálja megcsinálni. Maradtunk a próbálnál, ami annyit jelentett, hogy a kis csapnál megcsiszolt valamit, annyit láttam, hogy egy pöcök vájatot csinált már magának a zárbetéten és lényegiben ezt csiszolta meg. Gyönyörűen jár a kulcs a zárban 3,5e került a művelet - elsőnek többel is megrémisztettek.

Hétvégén szétkapom az egészet és csinálok róla fényképeket is.

Ha itt vagyok kérdezek még egyet. A távirányítós kulcson a forrasztás elengedett - már így vettem a kocsit - és állítólag ellem csere után elég csak újra összetanítani az autóval, ezt miként lehet megtenni? Itt 4-5e mondtak erre a műveletre..

Közben megtaláltam ezt: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/elektromos-egysegek#TOC-A-t-vvez-rl-jra-programoz-sa:

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Leírom a végeredményt, hátha másnak is megoldást jelent majd.

Reggel kipróbáltam, hogy befújom és mozgatom, de semmi nem akart elfordulni, majd a közeli szervizzel megbeszéltem, hogy akkor rajtuk a sor - itt kicsit elszomorodtam, mert olyanokat mondtak, hogy szét kell majd verni, megfúrni stb-stb.

Majd munkahelyemen olvasgattam, hogy tudást halmozzak fel és telefonáltam a maxabo-nak is. Ott egy rendes szervizes srác ajánlotta, hogy a miközben feszítem a kormányzárat - a kioldás miatt - közben a kulcsot tekerve és be-be ütlegelve Neki eddig szinte mindig sikerült elfordítani a kulcsot.

Visszamentem az új tapasztalatokkal a kocsihoz, de addigra kezelésbe vették már így csak javasolni tudtam a hallottakat - addigra már ott is kipróbáltak szinte mindent - , kb 5mp alatt sikerült elfordítani a kulcsot! Begurultunk a szervizbe és ott kiszedték a zárbetétet, majd a szerelő srác mondta, hogy rendelni kell egyet vagy megpróbálja megcsinálni. Maradtunk a próbálnál, ami annyit jelentett, hogy a kis csapnál megcsiszolt valamit, annyit láttam, hogy egy pöcök vájatot csinált már magának a zárbetéten és lényegiben ezt csiszolta meg. Gyönyörűen jár a kulcs a zárban 3,5e került a művelet - elsőnek többel is megrémisztettek.

Hétvégén szétkapom az egészet és csinálok róla fényképeket is.

Ha itt vagyok kérdezek még egyet. A távirányítós kulcson a forrasztás elengedett - már így vettem a kocsit - és állítólag ellem csere után elég csak újra összetanítani az autóval, ezt miként lehet megtenni? Itt 4-5e mondtak erre a műveletre..

Közben megtaláltam ezt: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/elektromos-egysegek#TOC-A-t-vvez-rl-jra-programoz-sa:

Köszi! Akkor majd azt is hogyan kell kiszedni, meg mindent. Nekem is szorult, de én 1-2 havonta WD-40-el megkínálom, és akkor jobb, így a melegekben nincs vele gondom.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Akkor majd azt is hogyan kell kiszedni, meg mindent. Nekem is szorult, de én 1-2 havonta WD-40-el megkínálom, és akkor jobb, így a melegekben nincs vele gondom.

Nekem is szorulós. WD-40 segített 1 évig, de most már hiába fújkálom. Többször fent akadt a kulcs... Már ott tartottam h. zárbetét csere, viszont rájöttem 1 trükkre. Ha úgy fordítom el a kulcsot, hogy picit nyomom befelé, akkor úgy jár mint ha új lenne.

Más autóknál, pl Fiat, alapból csak úgy tudod elfordítani a kulcsot, de ugye itt erre nincs szükség.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megcsináltam az EGR levakolást, és láss csodát bevált. Köszönöm az ötletet. Nem gondoltam volna, h indítási nehézséget okoz, illetve, hogy a kompjuter nem jelzi, hogy nincs áramlás...

Szóval most nagy a boldogság.

Még egyszer köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Akkor majd azt is hogyan kell kiszedni, meg mindent. Nekem is szorult, de én 1-2 havonta WD-40-el megkínálom, és akkor jobb, így a melegekben nincs vele gondom.

Rendben, csinálok arról egy videót, bár egész jó kering a neten is:

Ellenben megforrasztottam a kulcson az elektronikát és megcsináltam ezt:

A távvezérlő újra programozása:

Téves működés esetén a távvezérlő újra programozása szükséges.

Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.

Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van. Ezzel megtörténik az újraprogramozás.

A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént.

Semmit sem csinál a kocsi gombokat nyomkodva, szervizben ilyen 20e-et mondtak rá meg 3-5e az újra programozás van valami másik módszer is?

Link to comment
Megosztás:

Nekem februárban volt cserés. Nekem szerencsém volt, egyet szereztem, GM-es dobozban 8e-ért, mert a srácnak évek óta apolcon állt, és az Z12XE-hez volt, de nálam is jó.

Ha nem lett volna ez, akkor innen vettem volna: dragontuning kukacjel citromail.hu és telszám: 30/5207606 BOSCH 4 vezetékest kérj, 9500Ft. És bosch, nem többi gagyi. Nekem egy másik fórumról valaki írta, de már nem tudom hol leltem rá!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.