Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Uff. Mennyire jellemző az első lámpatestek bemattulása? Ahogy nézegettem ez a régebbieken annyira nem mérvadó, de rengeteg classicot (akár 4-5évest) láttam elég jól bemattult lámpabúrával.

Sajnos a régebbiekre is jellemző, az enyém is olyan. De ismerek 3-4 éves H Astrát, annak szintén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete Egy 2006-os G astra tulajdonosa vagyok.

A következő problémám lenne: észrevettem, hogy az anyós oldalon a padlókárpit tocsog a víztől. Elhatároztam, hogy kiszedem az összes padlókárpitot, ami meg is történt. Szomorúságomra nem csak ott volt víz, hanem mind a 4 helyen a padlónál, gyakorlatilag medenceként funkcionált a padlólemez... Kitettem a kárpitokat a napra, 2 napot száradt egyik hétvégén, nagyjából jó is lett. Visszarámoltam mindent, de csak nedves még most is, most vagy nem száradt ki rendesen és most bepállott, vagy újra jön a víz be valahol. Nem fagyállós víz, a radiátor hibát kizárnám, de hozzá kell tenni, hogy nem nézettem még, hogy fagyállós-e a víz a rendszerben, naív vagyok így gondolom csak az... Ami tipikus hibák szoktak lenni ilyenkor, az a klíma kondenzvíz elvezetés, az pöpec tiszta, sehol egy tömődés. Erre vonatkozóan kérdezném, hogy kell-e konkrétan folynia a víznek a kocsi alá klímázáskor, mert ebből bizony nem folyik, ellentétben anyumék Igniséből,amiből azért folydogál ilyenkor rendesen ?

Egyik probléma ez lehetne, ha valóban találtam volna hibát, de nem.

Másik: ami gyanús, hogy a szélvédő tövénél az esőcsatorna két végén a nyílás fullra el volt tömődve,ezt kitakarítottam. Ettől gondolom lehetett a beázás. Belül is a kesztyűtartót és pollenszűrőt kivéve azért volt benne falevél maradvány szép számmal, sőt a padókárpit alatt a létyóban is volt tűlevéltől kezdve minden.

Valami más hibalehetőség esetleg van ennél a típusnál ?

Szedjem ki megint a kárpitot, vagy simán csak nyitott ajtónál szárítsam ? Ki tud úgy száradni egyáltalán ? Köszi a válaszokat!

Üdv Bé

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete Egy 2006-os G astra tulajdonosa vagyok.

A következő problémám lenne: észrevettem, hogy az anyós oldalon a padlókárpit tocsog a víztől. Elhatároztam, hogy kiszedem az összes padlókárpitot, ami meg is történt. Szomorúságomra nem csak ott volt víz, hanem mind a 4 helyen a padlónál, gyakorlatilag medenceként funkcionált a padlólemez... Kitettem a kárpitokat a napra, 2 napot száradt egyik hétvégén, nagyjából jó is lett. Visszarámoltam mindent, de csak nedves még most is, most vagy nem száradt ki rendesen és most bepállott, vagy újra jön a víz be valahol. Nem fagyállós víz, a radiátor hibát kizárnám, de hozzá kell tenni, hogy nem nézettem még, hogy fagyállós-e a víz a rendszerben, naív vagyok így gondolom csak az... Ami tipikus hibák szoktak lenni ilyenkor, az a klíma kondenzvíz elvezetés, az pöpec tiszta, sehol egy tömődés. Erre vonatkozóan kérdezném, hogy kell-e konkrétan folynia a víznek a kocsi alá klímázáskor, mert ebből bizony nem folyik, ellentétben anyumék Igniséből,amiből azért folydogál ilyenkor rendesen ?

Egyik probléma ez lehetne, ha valóban találtam volna hibát, de nem.

Másik: ami gyanús, hogy a szélvédő tövénél az esőcsatorna két végén a nyílás fullra el volt tömődve,ezt kitakarítottam. Ettől gondolom lehetett a beázás. Belül is a kesztyűtartót és pollenszűrőt kivéve azért volt benne falevél maradvány szép számmal, sőt a padókárpit alatt a létyóban is volt tűlevéltől kezdve minden.

Valami más hibalehetőség esetleg van ennél a típusnál ?

Szedjem ki megint a kárpitot, vagy simán csak nyitott ajtónál szárítsam ? Ki tud úgy száradni egyáltalán ? Köszi a válaszokat!

Üdv Bé

A klíma kivezetése a futómű felett van egy fekete kis műanyagon. lehet el van tömődve, nézd meg. (drótot fel kell rajta nyomni), illetve a pollenszűrót szedd ki, hátha az van rosszul, és az miatt jön ki a víz....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A klíma kivezetése a futómű felett van egy fekete kis műanyagon. lehet el van tömődve, nézd meg. (drótot fel kell rajta nyomni), illetve a pollenszűrót szedd ki, hátha az van rosszul, és az miatt jön ki a víz....

Attól,mert vmi miatt rosszul lenne benne a pollerszűrő,miért folyna be a víz? A kis fekete kifolyó(csillag alakù,tűzfalon alul) arany tiszta..Más ötlet? Kiszárad ez majd magátol?

Link to comment
Megosztás:

Attól,mert vmi miatt rosszul lenne benne a pollerszűrő,miért folyna be a víz? A kis fekete kifolyó(csillag alakù,tűzfalon alul) arany tiszta..Más ötlet? Kiszárad ez majd magátol?

Felnyomtál benne egy drótot?

A pollenszűrő kivezetheti a vizet, ha hozzáér a hőcserélőhöz....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete Egy 2006-os G astra tulajdonosa vagyok.

A következő problémám lenne: észrevettem, hogy az anyós oldalon a padlókárpit tocsog a víztől. Elhatároztam, hogy kiszedem az összes padlókárpitot, ami meg is történt. Szomorúságomra nem csak ott volt víz, hanem mind a 4 helyen a padlónál, gyakorlatilag medenceként funkcionált a padlólemez... Kitettem a kárpitokat a napra, 2 napot száradt egyik hétvégén, nagyjából jó is lett. Visszarámoltam mindent, de csak nedves még most is, most vagy nem száradt ki rendesen és most bepállott, vagy újra jön a víz be valahol. Nem fagyállós víz, a radiátor hibát kizárnám, de hozzá kell tenni, hogy nem nézettem még, hogy fagyállós-e a víz a rendszerben, naív vagyok így gondolom csak az... Ami tipikus hibák szoktak lenni ilyenkor, az a klíma kondenzvíz elvezetés, az pöpec tiszta, sehol egy tömődés. Erre vonatkozóan kérdezném, hogy kell-e konkrétan folynia a víznek a kocsi alá klímázáskor, mert ebből bizony nem folyik, ellentétben anyumék Igniséből,amiből azért folydogál ilyenkor rendesen ?

Egyik probléma ez lehetne, ha valóban találtam volna hibát, de nem.

Másik: ami gyanús, hogy a szélvédő tövénél az esőcsatorna két végén a nyílás fullra el volt tömődve,ezt kitakarítottam. Ettől gondolom lehetett a beázás. Belül is a kesztyűtartót és pollenszűrőt kivéve azért volt benne falevél maradvány szép számmal, sőt a padókárpit alatt a létyóban is volt tűlevéltől kezdve minden.

Valami más hibalehetőség esetleg van ennél a típusnál ?

Szedjem ki megint a kárpitot, vagy simán csak nyitott ajtónál szárítsam ? Ki tud úgy száradni egyáltalán ? Köszi a válaszokat!

Üdv Bé

Szia nekem a padló " leeresztő" dugó volt be szakadva és egész télen pont oda verte a kerék a vizet. Sajnos én is beáztam de csak a sofőr oldalon. Szőnyeg tisztító géppel kb. 1,5 liter vizet szedtem ki a kárpitból. Hiába szárítom nem akar kiszáradni, talán már penész foltok is kezdenek előjönni. :(

Link to comment
Megosztás:

Felnyomtál benne egy drótot?

A pollenszűrő kivezetheti a vizet, ha hozzáér a hőcserélőhöz....

A kifolyót le is vettem,sőt a mire a kifolyó rácsúszik,az alsó műanyag teknőre,még azt is levettem,minden full tiszta,a hőcserélő melletti lefolyó lyuk sincs eltömődve.A pollenszűrő utángyártott, lehet egyébként fordìtva berakni? Melyik az eleje ha úgy tetszik?
Link to comment
Megosztás:

Szia nekem a padló " leeresztő" dugó volt be szakadva és egész télen pont oda verte a kerék a vizet. Sajnos én is beáztam de csak a sofőr oldalon. Szőnyeg tisztító géppel kb. 1,5 liter vizet szedtem ki a kárpitból. Hiába szárítom nem akar kiszáradni, talán már penész foltok is kezdenek előjönni. :(

Hol van ez a leeresztő dugó? Mind a 4 oldalon van? Ne idegesìts,már a penészedésnél jársz? ne mán...

Link to comment
Megosztás:

A kifolyót le is vettem,sőt a mire a kifolyó rácsúszik,az alsó műanyag teknőre,még azt is levettem,minden full tiszta,a hőcserélő melletti lefolyó lyuk sincs eltömődve.A pollenszűrő utángyártott, lehet egyébként fordìtva berakni? Melyik az eleje ha úgy tetszik?

Meg kell nézni rendesen legyen berakva, ennyi az egész. (a sínbe)

Link to comment
Megosztás:

Ha szárazon törölgeti valaki, vagy ha piszkos és nem bő vízzel mossa, lekarcolja róla a védő réteget....

Szerintem odafigyeléssel nem fog bemattulni.

Nekem lassan 6 éves, s nincs besárgulva...

Ezzel teljes mértékben egyetértek. De ugyebár, egy használt autónál ki tudja mit műveltek a verdával.

Évente nem árt neki egy polír, meg legalább havonta a vax, a lámpabúrákra is. Mindegy, ha bemattul akkor felpolírozom, lefoliázom oszt jónapot kívánok. :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel teljes mértékben egyetértek. De ugyebár, egy használt autónál ki tudja mit műveltek a verdával.

Évente nem árt neki egy polír, meg legalább havonta a vax, a lámpabúrákra is. Mindegy, ha bemattul akkor felpolírozom, lefoliázom oszt jónapot kívánok. :D

Én nem kentem a lámákra semmit, waxot főleg nem... Ki tudja mi árt neki. ;)

Én meg nem akarom, hogy bemattuljon, sztem addig eladom. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 körüli Astra G kocsiknál az ajtó közepén végig húzódó műanyag díszléc mivel van az ajtóhoz rögzítve? Pattintós vagy ragasztva van vajon? Sikerült hétvégén egy ajtókinyitáskor beakadnia és picit levált a vége, mivel tudnám visszarögízetni? Pillanatragasztó esetleg? Köszönöm válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit!!!

Ha kész lesz, majd írd meg mi volt vele pontosan, mit mondott wessz, esetleg ha lehet a hibát is lefényképezhetnéd, ha látszik valami az ECU-n. (pl csatlakozó láb forr. hiba)

Szia!

Csak most van időm válaszolni. Nem tudom részletezni, mert az asszony vitte el a kocsit és őt csak addig érdekli a téma, hogy működjön. :) Kicserélte és felprogramozta a motorvezérlőt ennyit tudok, a régi még most is ott figyel az egyik oldalzsebben. Köszi a tippet, wessz mindenben teljesen korrekt volt.

üdv,

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Csak most van időm válaszolni. Nem tudom részletezni, mert az asszony vitte el a kocsit és őt csak addig érdekli a téma, hogy működjön. :) Kicserélte és felprogramozta a motorvezérlőt ennyit tudok, a régi még most is ott figyel az egyik oldalzsebben. Köszi a tippet, wessz mindenben teljesen korrekt volt.

üdv,

:) nincs mit.

Mennyi volt így a művelet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Problémám van ismét az autómmal ezért egy kis infót szeretnék, 300-301-es hiba gyújtás kimaradás...

Kaptam egy tippet, hogy sajnos ez lehet ECU gond is, pontosabban a rezgéstől a két nagy csati csatlakozó aljzata kontaktos is lehet (kis feszítésre nekik megszünt a hasonló hiba, újra elengedte normál állapotba a csatlakozót elő jött), gondolom én ez a furatszerelt csati lábainál a forrasztás megrepedhet így nem mindig érintkezik rendesen.

Kérdésem az lenne, hogy az alsó szürke csatlakozót merre kell húzni mozitani (a felsőt sikerült leszednem), hogy lejöjjön, valamint valaki szedett már szét ilyet, vagy egyáltalán szét lehet csavarozni? Át akarom csak forrasztani a lábakat.

Néha néha elő jön ez a gyújtás kimaradáson, tövéről hegyére át lett nézve már minden rajta de nem találtak semmit, mivel, hogy 2-4 hetente jön elő, ráadásul ha leállítom a motort és újra indítom akkor megjavul.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 körüli Astra G kocsiknál az ajtó közepén végig húzódó műanyag díszléc mivel van az ajtóhoz rögzítve? Pattintós vagy ragasztva van vajon? Sikerült hétvégén egy ajtókinyitáskor beakadnia és picit levált a vége, mivel tudnám visszarögízetni? Pillanatragasztó esetleg? Köszönöm válaszotokat!

csavar és patent.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! főtengely "felső holtpont jeladó" hibám van, és az érdekelne,hogy ha kicserélem a jeladót egy újra, akkor a hiba (sárgalámpa) is törlődik? (1999 1.2 16v X12XE)

Ha a hiba megszünt, a későbbiekben törlődik a hibakód tudtommal. Ha szervizban csináltatod, akkor meg ők törlik (kivéve sufni :D).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! főtengely "felső holtpont jeladó" hibám van, és az érdekelne,hogy ha kicserélem a jeladót egy újra, akkor a hiba (sárgalámpa) is törlődik? (1999 1.2 16v X12XE)

Tárolt hibát csak műszerrel lehet töröltetni (5 ezer ft opelszervizben), Z14XE-nél ez tuti így van, korábbi motornál nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este, szabadságom második napján, találkoztam egy őzzel. Persze hogy nem volt tábla, és persze hogy elment.

2 sávos út, mond két oldalon kukoricással. Kb 10 méterre bal oldalon kiugrott, és rohant át az úton.

Észrevett, én is fékeztem, (ABS) de a találkozót nem lehetett elkerülni. 15m-re álltam meg.

Az eredmény:

-bal első sárvédő,

-motorháztető,

-bal oldali fényszóró, a tompított meg lefele világít

-jobb oldali ködlámpa,

-lökhárító,

és a klíma csak fél percig megy... Ha újra ki-be kapcsolom, ismét megy fél percig.

A bal első sárvédőt hogy lehet levenni? Eléri az ajtót, alig lehet ki és beszállni.

:(

Csavaros!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este, szabadságom második napján, találkoztam egy őzzel. Persze hogy nem volt tábla, és persze hogy elment.

2 sávos út, mond két oldalon kukoricással. Kb 10 méterre bal oldalon kiugrott, és rohant át az úton.

Észrevett, én is fékeztem, (ABS) de a találkozót nem lehetett elkerülni. 15m-re álltam meg.

Az eredmény:

-bal első sárvédő,

-motorháztető,

-bal oldali fényszóró, a tompított meg lefele világít

-jobb oldali ködlámpa,

-lökhárító,

és a klíma csak fél percig megy... Ha újra ki-be kapcsolom, ismét megy fél percig.

A bal első sárvédőt hogy lehet levenni? Eléri az ajtót, alig lehet ki és beszállni.

Csavarok és patentok a dobbetétnél!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.