Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy ma leállítottam a motort, majd miután újra ráadtam a gyújtást (kb 2 perc telt el)és fordítottam tovább a kulcsot, nem indult be az autó, nem is csinált semmit, egyszerűen a kulcs odaforgott, mint mikor normálisan beindul, de semmi, a gyújtás rajtamaradt. Kivettem a kulcsot, kicsit vártam vele, majd újra beindult. Ezután eltelt pár óra hossza, mentem is az autóval, majd most este ismét indítottam volna be, és ugyanígy nem csinált semmit, megnyomkodtam a kulcs helyét kézzel, aztán jó lett. Délelőtt az sem lehetett baj, hogy hideg indítás van, mivel előtte közvetlen mentem vele. Németbe járok ki, nem lenne jó így járni kint pálya melletti kutakon, illetve sehol sem. Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a baj? Még sosem csinált ilyet.

Opel Astra G 1.6 CDX (2000) 16V

Előre is köszönöm! Szép estét!

A gyújtáskapcsolód haldoklik sztem. Cseréltesd ki, mert ha ott maradsz akkor a tréler drágább lesz. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cartársak!

"Régi újként" lenne egy kérdésem a minap érdekeset produkált a kocsi. Nehezen akart indulni, miután elindult a pótféklámpa folyamatosan vilagitott. Kivillogtattam a kódot és ezt dobta ki rá "P0571=Tempomat fékáramkör A funkció-rendellenesség".

Ebben csak az az érdekes, hogy nincs tempomattom és így most tanácstalan vagyok! Előre is köszönök mindennemű segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogy lehet, hogy a szerelők szerint akikkel eddig beszéltem a kocsihoz a motorvezérlő elektronika (z14xe) újonnan 200-238e? A neten rákeresve 60-70 ezerért mennek. Illetve itt valaki 300-335ezret mondott rá ? Valami hiányzik a képből nekem. Érdemes bontottal próbálkozni?

köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogy lehet, hogy a szerelők szerint akikkel eddig beszéltem a kocsihoz a motorvezérlő elektronika (z14xe) újonnan 200-238e? A neten rákeresve 60-70 ezerért mennek. Illetve itt valaki 300-335ezret mondott rá ? Valami hiányzik a képből nekem. Érdemes bontottal próbálkozni?

köszi.

Keresd veszt!!! Ő megcsinálja, ne más szerelővel foglalkozz, szerintem! De azt hiszem neked linkeltem. Újan tényleg 300e Ft környéke (az XEP, én azt írta,, nem tudtam hogy XE-d van, igaz azok a roszabbak)... Újan 60-70e-ért nem veszel, az 100%.

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870490-motorvezerlo-modul/291573-motorvezerlo-modul-opel

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Majd megpróbálom, de hibakódot nem fog beírni vakolás után?

Szívesen! Biztos, hogy fog nekem is folyamatsoan jelez, de ha jól tudom a te motorodnál le lehet programozni a szelepet és nem fogja keresni az elektronika. Nekem más a dolog mert bevan állva a szelep hiába pucoltam ki nem mozdul és le is van húzva a csatlakozó, de ha csak levakolod és a csatlakozót hagyod lehet nem fog jelezni. Nekem hosszabb motorfékezésnél jön elő kb 100 as tempónál leveszem a gázról a lábam és olyan 60-65 nél jelez be, én már megszoktam az az igazság.

Link to comment
Megosztás:

Keresd veszt!!! Ő megcsinálja, ne más szerelővel foglalkozz, szerintem! De azt hiszem neked linkeltem. Újan tényleg 300e Ft környéke (az XEP, én azt írta,, nem tudtam hogy XE-d van, igaz azok a roszabbak)... Újan 60-70e-ért nem veszel, az 100%.

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870490-motorvezerlo-modul/291573-motorvezerlo-modul-opel

ok. maradok nála, megy hozzá az autó. nagyon pozitív egyébként eddig minden tekintetben köszi a tippet. csak kiváncsi voltam miért szór ennyire az ára :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt az EGR levakolást nekem se ártana megcsinálni próba képen. A komp a szelep hatását nem méri, csak magát a szelepet "figyeli", h mozog-e?

Illetve ti hol csináltattátok az alátétet? Esetleg nincs vkinek képe róla?

Házilag csináltuk szerintem legtöbben.

Bármilyen rozsdamentes lemez megteszi.

Én pl munkahelyemről hoztam egy darab saválló fémdarabot (villanyborotva kést stancolunk belőle többek között)

Körberajzoltam a szelepet rajta illetve az alatta lévő gyári alátétet., furatokat bejelöltem. Ki fúrtam. Szépen köszörűn kialakítottam az íveket és kész.

De próbaképpen, hogy beválik e esetleg sörösdobozból is vághatsz alá.

Kb így néz ki nekem is:

https://plus.google.com/photos/105855684805765680625/albums/5701501407978350001

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ok. maradok nála, megy hozzá az autó. nagyon pozitív egyébként eddig minden tekintetben köszi a tippet. csak kiváncsi voltam miért szór ennyire az ára :)

Nincs mit!!!

Ha kész lesz, majd írd meg mi volt vele pontosan, mit mondott wessz, esetleg ha lehet a hibát is lefényképezhetnéd, ha látszik valami az ECU-n. (pl csatlakozó láb forr. hiba)

Link to comment
Megosztás:

Házilag csináltuk szerintem legtöbben.

Bármilyen rozsdamentes lemez megteszi.

Én pl munkahelyemről hoztam egy darab saválló fémdarabot (villanyborotva kést stancolunk belőle többek között)

Körberajzoltam a szelepet rajta illetve az alatta lévő gyári alátétet., furatokat bejelöltem. Ki fúrtam. Szépen köszörűn kialakítottam az íveket és kész.

De próbaképpen, hogy beválik e esetleg sörösdobozból is vághatsz alá.

Kb így néz ki nekem is:

https://plus.google.com/photos/105855684805765680625/albums/5701501407978350001

Köszönöm szépen. Szerzek vhonnan 1 lapot, és nekiesek. Gondolom a vastagág nem mind1, tekintettel arra, h van ott hő rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Házilag csináltuk szerintem legtöbben.

Bármilyen rozsdamentes lemez megteszi.

Én pl munkahelyemről hoztam egy darab saválló fémdarabot (villanyborotva kést stancolunk belőle többek között)

Körberajzoltam a szelepet rajta illetve az alatta lévő gyári alátétet., furatokat bejelöltem. Ki fúrtam. Szépen köszörűn kialakítottam az íveket és kész.

De próbaképpen, hogy beválik e esetleg sörösdobozból is vághatsz alá.

Kb így néz ki nekem is:

https://plus.google.com/photos/105855684805765680625/albums/5701501407978350001

Köszi! Szombaton neki is látok megcsinálni! Majd jelentkezem, hogy jó lett- e, vagy sem!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen. Szerzek vhonnan 1 lapot, és nekiesek. Gondolom a vastagág nem mind1, tekintettel arra, h van ott hő rendesen...

Ami nekem bent van most az durván 1mm vastag. Talán picit vékonyabb.

Szerintem 1-1,5mm vastagságú elég.

Kétlem hogy rövid időn belül átégne. Ha mégis akkor meg csere aztán egy darabig letudva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok cartársak!

"Régi újként" lenne egy kérdésem a minap érdekeset produkált a kocsi. Nehezen akart indulni, miután elindult a pótféklámpa folyamatosan vilagitott. Kivillogtattam a kódot és ezt dobta ki rá "P0571=Tempomat fékáramkör A funkció-rendellenesség".

Ebben csak az az érdekes, hogy nincs tempomattom és így most tanácstalan vagyok! Előre is köszönök mindennemű segítséget!

A tempomat figyeli a féklámpakapcsolót, neked valószínűleg ez ment tönkre, ezért is világít a pótféklámpád.

Valószínűleg cserélned kell a kapcsolót a fékpedálnál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

kicseréltem minden motortartó bakot, sajna nem mondhatnám, hogy jó lett megmaradt a rezonancia!

Alapjáraton kellene a váltónak rezegni mozogni? gázpedálon még azt is érzem ha megyek az aszfalton és kicsit rozoga még azt is bevezeti valami.

Véleményetek?

Ezt úgy érted hogy alapjáraton mozog rezeg a váltókarod? Mert az enyém az nem mozog, sőt sebességben is. Azt nem mondom hogy valamennyire nem rezeg hiszen ha a motor rezonanciáját valamilyen szinten biztos hogy átveszi.

Link to comment
Megosztás:

Ezt úgy érted hogy alapjáraton mozog rezeg a váltókarod? Mert az enyém az nem mozog, sőt sebességben is. Azt nem mondom hogy valamennyire nem rezeg hiszen ha a motor rezonanciáját valamilyen szinten biztos hogy átveszi.

Igen rezeg sajna még a kormány is gázpedál is. H pl: megyek vele akkor is megvan bizonyos fordulaton...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.