Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1500-as fordulaton azért még nem váltok. Olyan 2300-2500 nál váltok 3-ból 4-be.

A szövegből meg az a tanulság, hogy 150-200 ezer km. után érdemes olajszivattyút cserélni (ezt tervezem is), illetve nem megyünk 30 ezer km.-t olajcsere nélkül. Én még 10-et sem megyek, mert évente cserélem, és az nekem csak 6-ezer.

Link to comment
Megosztás:

Fater mondta... 1988-óta vezetek, 89-óta javítok autókat. 2000-es, és annál nagyobb köbcentis autóval városban hülyeség 2500-3000-es fordulaton járni még akkor is, ha hengerenként 4 szelep van. Néha ki kell menni vele országútra, és meg kell forgatni, ennyi.

A benzin égés nélkül átfolyik a rendszeren? Ezt hogy értetted? A szelepek nem zárnak? Tudod mi az a vezérlés? Fateroddal beszélgessél egy kicsit, hátha tanulsz valamit.

A nyomaték meg szétnyírja az alkatrészeket? Miért, nem arra vannak tervezve? És magasabb fordulaton nincs nyomaték?

A 16 szelepes szívó benzines motorok nyomatékcsúcsa 4000-es fordulat környékén van.

És mit javítsz a kocsikon...?...futóművet?

Hozzád se vinném a kocsimat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kicseréltem a motor tartó bakot (alsó és első) Sajnos a hiba nem oldódott meg.

A rezonancia megmaradt kb 2000-3000 fordulaton nagyon érezni továbbra is. Főleg a gázpedálon érezni a rezgést és a váltón.

Szerintetek hol keressem a hibát? Kuplung? vagy egyszerűen ilyen szarok ezek xep motorok? Nem értem mi a gond...

Ki tudná nekem átnézni ezt a kocsit? S.O.S

Még az is lehet, hogy a lendkerék? milyen van benne kettős tömegű? Egyáltalán mi hozza át ennyire a kaszninak a rezonanciát... Hiszen a motor gumibakon van. olyan mintha nem is lenne...

Link to comment
Megosztás:

Sziaaztok! Új vagyok az oldalon, van egy isuzu motoros 2002-es D astrám. Nehezen esik vissza a fordulat alapjáratra ,és váltáskor erősebben észrevehető a jelenség. Mi lehet a probléma vele? Az adagplo vezérlő most lett javítva de javítás előtt is ez volt a jelenség valakinek tippje ?

Link to comment
Megosztás:

Sziaaztok! Új vagyok az oldalon, van egy isuzu motoros 2002-es D astrám. Nehezen esik vissza a fordulat alapjáratra ,és váltáskor erősebben észrevehető a jelenség. Mi lehet a probléma vele? Az adagplo vezérlő most lett javítva de javítás előtt is ez volt a jelenség valakinek tippje ?

Amióta nálad van a kocsi, ilyen? Ujan vetted, vagy használtan?

Nálam a Z14XEP is ezt csinálja, vagyis meg kell szokni a váltás, hogy egy kicsit késik a gázelvétel, ha nem veszed el váltás előtt egy icipicivel a gázt, még meg is emeli, ha rosszul kezeled...

Link to comment
Megosztás:

Ezt nehezen lehet megszokni .Az autó 3 hete van a tulajdonomban 135km van menne .ezek szerint ez akkor természetes jelenség?

Benzinesnél tuti így van, de majd jön egy dieseles, s megmondja, de szerintem ugyanaz lesz. Mielött váltasz, egy nagyon picivel korábban vedd le a gázról a lábad, ne pont akkor, amikor a kuplungot benyomnád. Én azt hiszem így vezetek, de nem tudom, mert nem veszem észre, csak újan volt furcsa ez.

Link to comment
Megosztás:

De miért?

Én is kíváncsi lennék a magyarázatra.

Csak tippelem, hogy azért, amiért tolóüzemben sem zárják el teljesen a benzinbefecskendezést, vagyis hogy a katalizátor nem hűljön le. Ha van valamennyi befecskendezés a gázelvétel folyamán is, akkor logikus, hogy lassabban esik a fordulat. Vagy a másik tippem, hogy a hirtelen fojtószelepmozgásokkor összevissza nyomásviszonyok alakulnak ki a szívócsőben, amit a vezérlő nem tud rendesen követni, nem tudja elég pontosan adagolni a benzint, és ezért nagyobb mennyiségű nitrogén-oxidot vagy elégetlen szénhidrogént termel a motor az átmeneti időszakban. De ezt elvileg a katalizátor kezelni tudná, tehát inkább az első lehet.

Link to comment
Megosztás:

Enyémnél a hideg indításkor észrevehető dadogás idegesít. Nem tudok mit kezdeni vele!

Próbáltam változtatni a vezetésen, jobban pörgetni a motort, de nem változott semmi.

Olyan mintha üzemi hőfokon sem lenne egyenletes a járása.

Régebben 2500 fordulaton mentem közúton 80-al 5-ben.

43000 van a kocsiban, Z14XEP. Motor mögötti Twinport modul is hangosabb mint új korában.

Szerintetek erőlködik kocsi ilyenkor, mert nem úgy hallatszódik/érződik?

Szeleptisztító folyadékot érdemes lenne kipróbálni?

Link to comment
Megosztás:

Csak tippelem, hogy azért, amiért tolóüzemben sem zárják el teljesen a benzinbefecskendezést, vagyis hogy a katalizátor nem hűljön le. Ha van valamennyi befecskendezés a gázelvétel folyamán is, akkor logikus, hogy lassabban esik a fordulat. Vagy a másik tippem, hogy a hirtelen fojtószelepmozgásokkor összevissza nyomásviszonyok alakulnak ki a szívócsőben, amit a vezérlő nem tud rendesen követni, nem tudja elég pontosan adagolni a benzint, és ezért nagyobb mennyiségű nitrogén-oxidot vagy elégetlen szénhidrogént termel a motor az átmeneti időszakban. De ezt elvileg a katalizátor kezelni tudná, tehát inkább az első lehet.

Ez valóban érdekes probléma, főleg hogy létezik egy utólagosan beszerelhető gázpedál elektronika, ami ezt a jelenséget megszünteti. Az akkor az elvileg kárt is okozhat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, guglizás közben találtam ide :)

Classic g astrám van 5 éves benzines, tolatás közben megállt, onnantól az indító egy szögmásodpercet nem fordult (közvetlen előtte kétszer is indult a kocsi).

Egy srác megnézte maszekban a garázsában, opel gyári programmal sem tudtak beleolvasni a kocsiba, szikra nincs, ac pumpa nem kap áramot, másik akksival az indítómotor forgat. Szerinte 90% hogy a motorvezérlő elektronika a hibás, ill az akksim elöregedett.

Kérdésem, hogy érdemes bontottat beszerezni (úgy hogy nem értek az autókhoz) vagy újonnan inkább? Illetve van-e rá esély hogy nem kell az egészet cserélni, nem ismertek valakit aki ha van rá lehetőség akkor meg tudja oldani teljes csere nélkül?

előre is köszi. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, guglizás közben találtam ide :)

Classic g astrám van 5 éves benzines, tolatás közben megállt, onnantól az indító egy szögmásodpercet nem fordult (közvetlen előtte kétszer is indult a kocsi).

Egy srác megnézte maszekban a garázsában, opel gyári programmal sem tudtak beleolvasni a kocsiba, szikra nincs, ac pumpa nem kap áramot, másik akksival az indítómotor forgat. Szerinte 90% hogy a motorvezérlő elektronika a hibás, ill az akksim elöregedett.

Kérdésem, hogy érdemes bontottat beszerezni (úgy hogy nem értek az autókhoz) vagy újonnan inkább? Illetve van-e rá esély hogy nem kell az egészet cserélni, nem ismertek valakit aki ha van rá lehetőség akkor meg tudja oldani teljes csere nélkül?

előre is köszi. :)

Aki javításban segíteni tud: http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz

Új motorvezérlő ~330e HUF.... :(

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Mi tudja átvinni a rezgést a motortól? Ha a gumibakok jók? Esetleg a kuplung? vagy mi a...? álló helyzetben olyan mint ha nem menne egy henger pedig megy... alapon még a kormányon is érezni a rezgést. Járás közbe 50km/h-nál semmit 60km/h-nál szét akar esni.

Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Neked sem kellene kínózni a gépet, ugyanúgy 16 szelepes, ami kívánja a fordulatot. Neked mennyit forog 5-ben 50-nél?

1300-1400... Kis gázzal kell gyorsítani, az nem terheli különösebben a csapágyazást. Egyébként meg ez nem turbós, hogy hirtelen érkezzen a nyomaték. Kb akkora lehet a nyomatéka 1500 környékén, mint egy 1.6-nak 2000 körül.

Link to comment
Megosztás:

ilyen alacsony fordulaton a nyomaték szétnyírja a motor belsejében az alkatrészeket, a benzin pdig úgy omlik át a rendszeren mint a huzat égés nélkül. Mindegy lehhe ha kiöntenéd a betonra a benyát.

Azért atmoszférikus motornál nincs gyilkos nyomaték alacsony fordulatszámon, a turbós az más téma, a belinkelt cikk is a turbósokról szól, főleg a dízelekről. Itt jó, ha van 130Nm, 2000-nél is még csak 170Nm környékén jár, szemben mondjuk egy 2L turbo benzines 250-300Nm-vel, vagy egy turbodízel 300+ nyomatékával szemben.

Pl az 1.9cdti, hogy az Opeloknál maradjunk, 1000f/min-nél tud 150Nm-t, 1900 környékén meg már 320Nm környéke. Ez a gyilkos a mechanikára nézve. Nézz meg egy nagyköbcentis amerikai motort. Azt kinyírja az alacsony fordulat? Vagy egy chopperben használatos motort? :) Az erő hirtelen, ugrásszerű növekedése terheli a csapágyazást, nem az erő maga... ;)

A benzin meg nem ömlik sehová, nem karburátoros autó ez. Itt már az ECU adagolja megfelelő paraméterek szerint. Ha van fedkompod, le tudod követni a pillanatnyi fogyasztás alapján a befecskendezés mértékét. Egyszer próbáld ki, meglepődsz.

Link to comment
Megosztás:

Jó hát ilyen alapon a Z14XEP 5-ben 35nél kezd el rángatni... Ettől még nem közlekedek vele 5-ben ilyen tempónál... :)

Enyémet sík úton nem lehet berángatni, próbáltam. Alapjáratról (950) kb.40-ről rángatás nélkül elviszi a kasztnit. Természetesen a padlógáznak még a közelében sem járok, csak úgy kalaposan. Az már más kérdés, hogy van-e értelme így használni. Én sem teszem. De például Veszprémből Tapolcáig elmegyek váltás nélkül, felesleges visszaváltani a falvakon áthaladáskor, 50-60 környékén még nem igényli, a tempomat visszanyomásával erőlködés nélkül visszahúzza 90-re. A fordulatszám tartomány ilyenkor1350-2500 között van. Apám 1.4-vel ezt már nem lehet megcsinálni, mert erőlködik, érezhetően nem jó neki, a rezgésekből lehet érezni. Ezzel szemben az enyém teljesen rezgésmentesen, simán teszi, pedig nincs benne kettőstömegű lendkerék, hangolt bak, vagy mindenféle kiegyenlítő tengely, hiszen közel 20 éve tervezett motorról beszélünk... Felesleges összehasonlítani egy 1.4-1.6-ot egy 2literes, vagy afölötti motorral.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.