potyo Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Olvassatok: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ Azért 1800 fordulaton haladni állandó 50-el, az nem motorgyilkos Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Olvassatok: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ 1500-as fordulaton azért még nem váltok. Olyan 2300-2500 nál váltok 3-ból 4-be. A szövegből meg az a tanulság, hogy 150-200 ezer km. után érdemes olajszivattyút cserélni (ezt tervezem is), illetve nem megyünk 30 ezer km.-t olajcsere nélkül. Én még 10-et sem megyek, mert évente cserélem, és az nekem csak 6-ezer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Fater mondta... 1988-óta vezetek, 89-óta javítok autókat. 2000-es, és annál nagyobb köbcentis autóval városban hülyeség 2500-3000-es fordulaton járni még akkor is, ha hengerenként 4 szelep van. Néha ki kell menni vele országútra, és meg kell forgatni, ennyi. A benzin égés nélkül átfolyik a rendszeren? Ezt hogy értetted? A szelepek nem zárnak? Tudod mi az a vezérlés? Fateroddal beszélgessél egy kicsit, hátha tanulsz valamit. A nyomaték meg szétnyírja az alkatrészeket? Miért, nem arra vannak tervezve? És magasabb fordulaton nincs nyomaték? A 16 szelepes szívó benzines motorok nyomatékcsúcsa 4000-es fordulat környékén van. És mit javítsz a kocsikon...?...futóművet? Hozzád se vinném a kocsimat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 És mit javítsz a kocsikon...?...futóművet? Hozzád se vinném a kocsimat. A futóművet is kell javítani természetesen. De nem is hozhatnád, mert nem vagyok maszek. Itthon meg nem vállalok munkát. Mindenesetre attól hogy elolvastál egy cikket a neten, még nem lettél tudós. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziasztok! Ma kicseréltem a motor tartó bakot (alsó és első) Sajnos a hiba nem oldódott meg. A rezonancia megmaradt kb 2000-3000 fordulaton nagyon érezni továbbra is. Főleg a gázpedálon érezni a rezgést és a váltón. Szerintetek hol keressem a hibát? Kuplung? vagy egyszerűen ilyen szarok ezek xep motorok? Nem értem mi a gond... Ki tudná nekem átnézni ezt a kocsit? S.O.S Még az is lehet, hogy a lendkerék? milyen van benne kettős tömegű? Egyáltalán mi hozza át ennyire a kaszninak a rezonanciát... Hiszen a motor gumibakon van. olyan mintha nem is lenne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Még az is lehet, hogy a lendkerék? milyen van benne kettős tömegű? Egyáltalán mi hozza át ennyire a kaszninak a rezonanciát... Hiszen a motor gumibakon van. olyan mintha nem is lenne... XEP-ben nincs kettős tömegű.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxgaz Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziaaztok! Új vagyok az oldalon, van egy isuzu motoros 2002-es D astrám. Nehezen esik vissza a fordulat alapjáratra ,és váltáskor erősebben észrevehető a jelenség. Mi lehet a probléma vele? Az adagplo vezérlő most lett javítva de javítás előtt is ez volt a jelenség valakinek tippje ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziaaztok! Új vagyok az oldalon, van egy isuzu motoros 2002-es D astrám. Nehezen esik vissza a fordulat alapjáratra ,és váltáskor erősebben észrevehető a jelenség. Mi lehet a probléma vele? Az adagplo vezérlő most lett javítva de javítás előtt is ez volt a jelenség valakinek tippje ? Amióta nálad van a kocsi, ilyen? Ujan vetted, vagy használtan? Nálam a Z14XEP is ezt csinálja, vagyis meg kell szokni a váltás, hogy egy kicsit késik a gázelvétel, ha nem veszed el váltás előtt egy icipicivel a gázt, még meg is emeli, ha rosszul kezeled... Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxgaz Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Ezt nehezen lehet megszokni .Az autó 3 hete van a tulajdonomban 135km van menne .ezek szerint ez akkor természetes jelenség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Ezt nehezen lehet megszokni .Az autó 3 hete van a tulajdonomban 135km van menne .ezek szerint ez akkor természetes jelenség? Benzinesnél tuti így van, de majd jön egy dieseles, s megmondja, de szerintem ugyanaz lesz. Mielött váltasz, egy nagyon picivel korábban vedd le a gázról a lábad, ne pont akkor, amikor a kuplungot benyomnád. Én azt hiszem így vezetek, de nem tudom, mert nem veszem észre, csak újan volt furcsa ez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxgaz Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Értem! Azt hittem hogy ez nem természetes ,de ezek szerint igen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
beghyn Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Értem! Azt hittem hogy ez nem természetes ,de ezek szerint igen! Azt hiszem az összes villanypedálos ezt csinálja. Az enyém is. Nem bug, hanem feature. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Értem! Azt hittem hogy ez nem természetes ,de ezek szerint igen! Euro x károsanyag kibocsájtási előírások velejárója a lassú gázelvétel Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxgaz Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Értem ! Akkor nem keresem a hiba okát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Euro x károsanyag kibocsájtási előírások velejárója a lassú gázelvétel De miért? Én is kíváncsi lennék a magyarázatra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxgaz Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 nekem az a véleményem és tapasztalom más típusokhoz hasonlítva hogy nem helyes ez a jelenség.de ezek szerint ezeknek a típusoknak helyes .B-s vectrám volt 2000DTI de az nem csinálta ezt. De keresem az okot Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 De miért? Én is kíváncsi lennék a magyarázatra. Csak tippelem, hogy azért, amiért tolóüzemben sem zárják el teljesen a benzinbefecskendezést, vagyis hogy a katalizátor nem hűljön le. Ha van valamennyi befecskendezés a gázelvétel folyamán is, akkor logikus, hogy lassabban esik a fordulat. Vagy a másik tippem, hogy a hirtelen fojtószelepmozgásokkor összevissza nyomásviszonyok alakulnak ki a szívócsőben, amit a vezérlő nem tud rendesen követni, nem tudja elég pontosan adagolni a benzint, és ezért nagyobb mennyiségű nitrogén-oxidot vagy elégetlen szénhidrogént termel a motor az átmeneti időszakban. De ezt elvileg a katalizátor kezelni tudná, tehát inkább az első lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Enyémnél a hideg indításkor észrevehető dadogás idegesít. Nem tudok mit kezdeni vele! Próbáltam változtatni a vezetésen, jobban pörgetni a motort, de nem változott semmi. Olyan mintha üzemi hőfokon sem lenne egyenletes a járása. Régebben 2500 fordulaton mentem közúton 80-al 5-ben. 43000 van a kocsiban, Z14XEP. Motor mögötti Twinport modul is hangosabb mint új korában. Szerintetek erőlködik kocsi ilyenkor, mert nem úgy hallatszódik/érződik? Szeleptisztító folyadékot érdemes lenne kipróbálni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Csak tippelem, hogy azért, amiért tolóüzemben sem zárják el teljesen a benzinbefecskendezést, vagyis hogy a katalizátor nem hűljön le. Ha van valamennyi befecskendezés a gázelvétel folyamán is, akkor logikus, hogy lassabban esik a fordulat. Vagy a másik tippem, hogy a hirtelen fojtószelepmozgásokkor összevissza nyomásviszonyok alakulnak ki a szívócsőben, amit a vezérlő nem tud rendesen követni, nem tudja elég pontosan adagolni a benzint, és ezért nagyobb mennyiségű nitrogén-oxidot vagy elégetlen szénhidrogént termel a motor az átmeneti időszakban. De ezt elvileg a katalizátor kezelni tudná, tehát inkább az első lehet. Ez valóban érdekes probléma, főleg hogy létezik egy utólagosan beszerelhető gázpedál elektronika, ami ezt a jelenséget megszünteti. Az akkor az elvileg kárt is okozhat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Waskomo Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziasztok! Új vagyok, guglizás közben találtam ide :) Classic g astrám van 5 éves benzines, tolatás közben megállt, onnantól az indító egy szögmásodpercet nem fordult (közvetlen előtte kétszer is indult a kocsi). Egy srác megnézte maszekban a garázsában, opel gyári programmal sem tudtak beleolvasni a kocsiba, szikra nincs, ac pumpa nem kap áramot, másik akksival az indítómotor forgat. Szerinte 90% hogy a motorvezérlő elektronika a hibás, ill az akksim elöregedett. Kérdésem, hogy érdemes bontottat beszerezni (úgy hogy nem értek az autókhoz) vagy újonnan inkább? Illetve van-e rá esély hogy nem kell az egészet cserélni, nem ismertek valakit aki ha van rá lehetőség akkor meg tudja oldani teljes csere nélkül? előre is köszi. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július27, 2013 Megoszt Elküldve Július27, 2013 Sziasztok! Új vagyok, guglizás közben találtam ide :) Classic g astrám van 5 éves benzines, tolatás közben megállt, onnantól az indító egy szögmásodpercet nem fordult (közvetlen előtte kétszer is indult a kocsi). Egy srác megnézte maszekban a garázsában, opel gyári programmal sem tudtak beleolvasni a kocsiba, szikra nincs, ac pumpa nem kap áramot, másik akksival az indítómotor forgat. Szerinte 90% hogy a motorvezérlő elektronika a hibás, ill az akksim elöregedett. Kérdésem, hogy érdemes bontottat beszerezni (úgy hogy nem értek az autókhoz) vagy újonnan inkább? Illetve van-e rá esély hogy nem kell az egészet cserélni, nem ismertek valakit aki ha van rá lehetőség akkor meg tudja oldani teljes csere nélkül? előre is köszi. :) Aki javításban segíteni tud: http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz Új motorvezérlő ~330e HUF.... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 Srácok! Mi tudja átvinni a rezgést a motortól? Ha a gumibakok jók? Esetleg a kuplung? vagy mi a...? álló helyzetben olyan mint ha nem menne egy henger pedig megy... alapon még a kormányon is érezni a rezgést. Járás közbe 50km/h-nál semmit 60km/h-nál szét akar esni. Ötlet valakinek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 Neked sem kellene kínózni a gépet, ugyanúgy 16 szelepes, ami kívánja a fordulatot. Neked mennyit forog 5-ben 50-nél? 1300-1400... Kis gázzal kell gyorsítani, az nem terheli különösebben a csapágyazást. Egyébként meg ez nem turbós, hogy hirtelen érkezzen a nyomaték. Kb akkora lehet a nyomatéka 1500 környékén, mint egy 1.6-nak 2000 körül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 ilyen alacsony fordulaton a nyomaték szétnyírja a motor belsejében az alkatrészeket, a benzin pdig úgy omlik át a rendszeren mint a huzat égés nélkül. Mindegy lehhe ha kiöntenéd a betonra a benyát. Azért atmoszférikus motornál nincs gyilkos nyomaték alacsony fordulatszámon, a turbós az más téma, a belinkelt cikk is a turbósokról szól, főleg a dízelekről. Itt jó, ha van 130Nm, 2000-nél is még csak 170Nm környékén jár, szemben mondjuk egy 2L turbo benzines 250-300Nm-vel, vagy egy turbodízel 300+ nyomatékával szemben. Pl az 1.9cdti, hogy az Opeloknál maradjunk, 1000f/min-nél tud 150Nm-t, 1900 környékén meg már 320Nm környéke. Ez a gyilkos a mechanikára nézve. Nézz meg egy nagyköbcentis amerikai motort. Azt kinyírja az alacsony fordulat? Vagy egy chopperben használatos motort? :) Az erő hirtelen, ugrásszerű növekedése terheli a csapágyazást, nem az erő maga... ;) A benzin meg nem ömlik sehová, nem karburátoros autó ez. Itt már az ECU adagolja megfelelő paraméterek szerint. Ha van fedkompod, le tudod követni a pillanatnyi fogyasztás alapján a befecskendezés mértékét. Egyszer próbáld ki, meglepődsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július28, 2013 Megoszt Elküldve Július28, 2013 Jó hát ilyen alapon a Z14XEP 5-ben 35nél kezd el rángatni... Ettől még nem közlekedek vele 5-ben ilyen tempónál... :) Enyémet sík úton nem lehet berángatni, próbáltam. Alapjáratról (950) kb.40-ről rángatás nélkül elviszi a kasztnit. Természetesen a padlógáznak még a közelében sem járok, csak úgy kalaposan. Az már más kérdés, hogy van-e értelme így használni. Én sem teszem. De például Veszprémből Tapolcáig elmegyek váltás nélkül, felesleges visszaváltani a falvakon áthaladáskor, 50-60 környékén még nem igényli, a tempomat visszanyomásával erőlködés nélkül visszahúzza 90-re. A fordulatszám tartomány ilyenkor1350-2500 között van. Apám 1.4-vel ezt már nem lehet megcsinálni, mert erőlködik, érezhetően nem jó neki, a rezgésekből lehet érezni. Ezzel szemben az enyém teljesen rezgésmentesen, simán teszi, pedig nincs benne kettőstömegű lendkerék, hangolt bak, vagy mindenféle kiegyenlítő tengely, hiszen közel 20 éve tervezett motorról beszélünk... Felesleges összehasonlítani egy 1.4-1.6-ot egy 2literes, vagy afölötti motorral. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts