Tippmix46 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag. Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be. Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Kértem kölcsön aksit, azzal tökéletes. Most megyek veszek egyet. Mekkora amit még lehet venni bele? Ah-ra gondolok. 55-ös a mostani. Ha nincs extra nagy fogyasztód (pl. nagy hifi), akkor bőven elég az 55-ös most is. Az indítóáramot is hasonlítsd össze ne csak a kapacitását. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag. Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be. Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik. ha így közlekedsz, jót biztos nem teszel a motornak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 ha így közlekedsz, jót biztos nem teszel a motornak... Egyet értek, ez motorkinyíró hajtásmód. Én sem szeretem pörgetni, városban 4-ben megyek, de 5 az már durva, hiszen majdnem rángat a motor.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 ...városban 4-ben megyek...Én harmadikban (mondjuk ez 1.8). Csak kb. 80-nál váltom el a negyediket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Egyet értek, ez motorkinyíró hajtásmód. Én sem szeretem pörgetni, városban 4-ben megyek, de 5 az már durva, hiszen majdnem rángat a motor.... Én még a 4-t is soknak érzem - persze ez motorfüggő - városban. Én legtöbbszőr 3-ban megyek olyan 2600-2800 között, az már majdnel 60 km/h nálam. Sok helyen még ennyivel sem szabad menni. Viszont mivel egyenletesen tudok így autózni, jó szinten tartható a fogyasztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Én még a 4-t is soknak érzem - persze ez motorfüggő - városban. Én legtöbbszőr 3-ban megyek olyan 2600-2800 között, az már majdnel 60 km/h nálam. Sok helyen még ennyivel sem szabad menni. Viszont mivel egyenletesen tudok így autózni, jó szinten tartható a fogyasztás. Ha nagy forgalom van, akkor jobb a 3. pl Bp-en én is használom, ha 50-el megy a forgalom, de 60-nél már mehet ott is a 4. 5-et csak 70 felett rakok neki, ha tudom, hogy országút lesz, s lehet menni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Findzs Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 elvittem a szerelőmhöz rákötötte műszerre beindítottuk de minden rendben van a motorhőt szépen jelzi tehát nem motorhő gomba a baja a légbeömlőt leszedték olajos szmötyis volt nem vészesen, megtakarították és jobban vette utána a fordulatot tehát ha járt a kocsi alap járaton és odaléptem a gáznak megtorpant egy fél másodpercre a motor és csak utána pörgött fel érdekes hogy ez a kis tisztítás mennyit segített rajta vajon a két hiba összefügg? tehát ez a motortorpanás (ami elvileg a légbeömlő tisztítása után javult) és a hidegindításkori dadogás, nehezen felpörgés pár másodpercig fojtószelep takarítás után eltünt a hidegindítási probléma és a gázadás utáni torpanás is jobb lett Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 6. 60 :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 6. 60 :) Kínzod a gépet? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Kínzod a gépet? :D nem panaszkodik :) ennek mindegy :), csak 1000 felett legyen , onnan húz :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 nem panaszkodik :) ennek mindegy :), csak 1000 felett legyen , onnan húz :) :) Az elég jó. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 nem panaszkodik :) ennek mindegy :), csak 1000 felett legyen , onnan húz :) Az enyémmel is el lehet cirkálni 5-ben 50-nel, simán, rángatás nélkül lehet gyorsítani... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Az enyémmel is el lehet cirkálni 5-ben 50-nel, simán, rángatás nélkül lehet gyorsítani... :) Neked sem kellene kínózni a gépet, ugyanúgy 16 szelepes, ami kívánja a fordulatot. Neked mennyit forog 5-ben 50-nél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Az enyémmel is el lehet cirkálni 5-ben 50-nel, simán, rángatás nélkül lehet gyorsítani... :) Az enyém is bírja, de csak 1300-körül van olyankor a fordulat, ezért negyedikben haladok városban, az kb. 1800. Szerintem jobban is fogyaszt így. Az ötödiket 60-nál már kapcsolni szoktam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Az enyémmel is el lehet cirkálni 5-ben 50-nel, simán, rángatás nélkül lehet gyorsítani... :) Jó hát ilyen alapon a Z14XEP 5-ben 35nél kezd el rángatni... Ettől még nem közlekedek vele 5-ben ilyen tempónál... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Az enyém is bírja, de csak 1300-körül van olyankor a fordulat, ezért negyedikben haladok városban, az kb. 1800. Szerintem jobban is fogyaszt így. Az ötödiket 60-nál már kapcsolni szoktam. Milyen autótok van nektek 0.8-s Matiz :-D Viccet félretéve, ilyen alacsony fordulaton a nyomaték szétnyírja a motor belsejében az alkatrészeket, a benzin pdig úgy omlik át a rendszeren mint a huzat égés nélkül. Mindegy lehhe ha kiöntenéd a betonra a benyát. Volt nekem kisköbcentis és nagyköbcentis autóm is és mindegyiknek van egy optimális FORDULATSZÁMtartomány ami jó a motornak. Nem km/h-ra váltunk fokozatot, hanem forduélatszámra. Ezért van fordsz.mérő a műszerfalon, nem dísznek. Volt nekem autómata kocsim is (SEAT TOLEDO 2.0 aut.). És mint tudjuk ott mérnökök - akik jártasak abban amit csinának - programozzák a váltási szinteket, úgy állították be a válót, hogy 2600-s forudulat alatt nem váltott fel, viszont 2000 alatt egy picivel visszaváltott. Így városban simán hozta a 8 literes fogyasztást és motort is kímélte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Jó hát ilyen alapon a Z14XEP 5-ben 35nél kezd el rángatni... Ettől még nem közlekedek vele 5-ben ilyen tempónál... :) Motorgyilkosazasebeségnemhiszemelremélemnemígyjársz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Sziasztok! Ma kicseréltem a motor tartó bakot (alsó és első) Sajnos a hiba nem oldódott meg. A rezonancia megmaradt kb 2000-3000 fordulaton nagyon érezni továbbra is. Főleg a gázpedálon érezni a rezgést és a váltón. Szerintetek hol keressem a hibát? Kuplung? vagy egyszerűen ilyen szarok ezek xep motorok? Nem értem mi a gond... Ki tudná nekem átnézni ezt a kocsit? S.O.S Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Viccet félretéve, ilyen alacsony fordulaton a nyomaték szétnyírja a motor belsejében az alkatrészeket, a benzin pdig úgy omlik át a rendszeren mint a huzat égés nélkül. Mindegy lehhe ha kiöntenéd a betonra a benyát. Ezt a baromságot meg hol olvastad? :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Ezt a baromságot meg hol olvastad? :omg: Ez nem baromság. Fater mondta, aki 41 évig dolgozott autószerelőként - ugyanazon a munkahelyen. Mindenki úgy nyírja ki a kocsiját, ahogy akarja. De biztos nem megy majd annyit a verda, mint az enyém. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Volt tegnap szó a fordulatszámokról és hogy miylen fokozatban a legjobb a motornak és fogyasztásilag. Én mielőbb bedobom 5-be, főleg, ha egy teherautó miatt tötyörgés van...Hosszabb távon, ha városokon megyünk keresztül és nincs nagy forgalom, akkor is hagyom 5-ben városban addig, amíg 55 km/h-val kb. tudok menni...simán, rángatás nélkül lehet vele tartani azt a tempót. Kifelé a városból pedig szép lassan felgyorsul azzal is, nem váltok vissza 4-be. Természetesen, ha forgalmas városba érek vagy emelkedős szakasz van városon belül, akkor az 5. sebesség nem játszik. Nekem 1.6 8V-m van ami ugye jobban kedveli az alacsonyabb fordulattartományokat,de városban nem rakok 5.-et,de 4.-et is csak 3 ezres fordulat felett Minden fokozatban legalább 3 ezerig pörgetem,a korai felkapcsolásnak semmi előnye nincs <_< A 16 szelepeseknek a kis fordulat a halála... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 megnyugodtam az enyém 24 szelepes így rám nem vonatkozik :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Olvassatok: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július26, 2013 Megoszt Elküldve Július26, 2013 Ez nem baromság. Fater mondta, aki 41 évig dolgozott autószerelőként - ugyanazon a munkahelyen. Mindenki úgy nyírja ki a kocsiját, ahogy akarja. De biztos nem megy majd annyit a verda, mint az enyém. Fater mondta... 1988-óta vezetek, 89-óta javítok autókat. 2000-es, és annál nagyobb köbcentis autóval városban hülyeség 2500-3000-es fordulaton járni még akkor is, ha hengerenként 4 szelep van. Néha ki kell menni vele országútra, és meg kell forgatni, ennyi. A benzin égés nélkül átfolyik a rendszeren? Ezt hogy értetted? A szelepek nem zárnak? Tudod mi az a vezérlés? Fateroddal beszélgessél egy kicsit, hátha tanulsz valamit. A nyomaték meg szétnyírja az alkatrészeket? Miért, nem arra vannak tervezve? És magasabb fordulaton nincs nyomaték? A 16 szelepes szívó benzines motorok nyomatékcsúcsa 4000-es fordulat környékén van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts