Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A rugó hangját is lehet hallani egy ideje...ha lassan megyek dimbes-dombos rossz úton hallom a rugók "nyöszörgését".

Azért fura ez nekem, mert a toronycsapágyak cseréjéhez ugye ki kell venni az egészet akkor nem vette volna észre a szaki?

Próbáld meg, hogy valaki benyúl a keréknél, ha befér és megfogja a rugót miközben te tekered a kormányt, lehet a rugó nincs a helyén vagy kilágyult, ezért hallasz ropogó hangot.

Link to comment
Megosztás:

Pesze, medikémia, el kell adni. :D

Akkor opelékn miért nem írják elő?

Amúgy ezt olvasd el: http://www.olajinfo.hu/index.php/fagyallok

Szia,

este már nem tudtam válaszolni, mert megvolt az 5 hozzászólás. :D

Elolvastam most már kezdem érteni.

Igaza van mindenkinek, aki a NEM kell cserélni mellet voksolt. :icon1:

Idézet a könyvből:

"Abban az esetben, ha javításnál a hengerfejet, a hengerfejtömítést vagy a motort cserélni kell, akkor a hűtőfolyadékot is minden esetben cserélni kell. Ez azért szükséges, mert a korrózióvédő részecskék a bejáratási szakaszban az új fém alkatrészekre lerakódnak és ezzel tartós korrózióvédő bevonatot képeznek. Használt hűtőfolyadék esetén a korrózióvédő anyagmennyiség már nem elég ahhoz, hogy az új alkatrészeken kielégítő korrózióvédő réteget képezzen.

Karbantartáskor a hűtőfolyadékot nem kell cserélni. "

--------------------------------------------------------------------------

@kukori

Tévedtem a mennyiségben is, sory.

Légkondi nélküli: 6,3L
Légkondival: 6,6L hűtőfolyadék kell.

Miért akarjátok mindenképpen kicserélni a fagyállót?

Fölösleges pénzkidobás, szerintem.

Ha a csonkcserénél rajta hagyod az expanziós tartályon a kupakot, nem folyik el csak max. ami a csőbe van.

Amikor én cseréltem néhány műanyag darabka beesett a lukba, bárhogy vigyáztam is. Megengeded a kupakot, kimossa a behullott törmeléket, becsavarod a csonkot és már kész is vagy.

Szia!

Köszi, hogy ezeket leírtad, pont a műanyagdarabkák miatt aggódtam. :D

De Én a hűtőfolyadékot nem ezért akartam cserélni, csak gondoltam, ha már úgyis bontom a vízpumpát, akkor mehet egyben.

A valódi ok az volt, hogy azt olvastam 3 évente nem árt cserélni. De most már sikerült meggyőznötök, így tuti nem cserélem. :D

Link to comment
Megosztás:

Riasztó nincs. Immo..kocsi rendesen indúl. Bár kivillogtatta 1612 és 1613-t az valami immo hiba. Mit lehet vele kezdeni, ha összefügg?

Ezért kérdeztem:) De lehet, hogy azért dobja ezt a hibát, mert lehetséges, hogy ki van kapcsolva az indításgátló funkció. Ha jól tudom valahogy ki-be lehet kapcsolni, szóval a rádióhoz lehet nincs semmi köze. Mivel semmi nem világít a rádión, így nem kapja meg a feszt valamiért, lehet ki kellene operálni és megnézni nem- e ment ki a rádió biztosítéka és ott rámérni, hogy elmegy-e egyáltalán oda a fesz.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki, központizár problémában tud valaki segíteni?

Amikor olyanja van nem zár le, csak olyan "latymatag" erőtlen "klattyanás" hallatszik és ha sokáig próbálkozom kiveri a biztit. Aztán meg egyszer csak megint jó (határozott, erős kattanás). Természetesen ez a probléma is az asszonynál jelentkezett először :) és félek, hogy megint nála fog előjönni, amikor nem vagyok ott... Hol keressem szerintetek a hibát? Én valamelyik motorra tippelek, hogy szorul (vagy az szorul amit mozgatnia kell), csak nem tudom hogy álljak neki és tényleg ez lehet-e a probléma. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki, központizár problémában tud valaki segíteni?

Amikor olyanja van nem zár le, csak olyan "latymatag" erőtlen "klattyanás" hallatszik és ha sokáig próbálkozom kiveri a biztit. Aztán meg egyszer csak megint jó (határozott, erős kattanás). Természetesen ez a probléma is az asszonynál jelentkezett először :) és félek, hogy megint nála fog előjönni, amikor nem vagyok ott... Hol keressem szerintetek a hibát? Én valamelyik motorra tippelek, hogy szorul (vagy az szorul amit mozgatnia kell), csak nem tudom hogy álljak neki és tényleg ez lehet-e a probléma. Valakinek volt már hasonló tapasztalata? Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

A segítségeteket kérném, ismételten.98'-as 1.2 es G Astra (X12E) -ve lenne olyan problémám, hogy a CheckEngine lámpa világít folyamatosan a műszarfalon, hidegen megy rendesen a kocsi, erős, nem rángat, de ahogy felmelegszik, eléri a 90° környékét, alacsony fordulatnál fullad, főleg indulásnál, mintha éppen kifogyna az üzemanyag, de csak 2-3 mp-ig, aztán megindul, valamint kb 2500 as fordulat alatt ha nagyon kevés gázzal közlekedek, tehát mondjuk 60-al gurulok 5.ben, és épphogy nyomom a gázt, hajlamos a rángatásra. EGR-t pucoltam, valami ötlet? Esetleg lezárni az EGR?
KÖszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gond van:( Ma munka után beugrottam beszereltetni a rádiót (valami nem érintkezett rendesen), a srác profin megcsinálta, öröm, hogy végre van zene, hajt hazafelé, lámpánál megáll, hopp, halványan elkezd pislákolni az olajnyomás lámpa alapjáraton. Gázt adok, eltűnik azonnal. Rögtön félreáll, motor kikapcs, olajszintet megnéz, maximum. Újra gyújt, hang rendben, de a piros lámpa halványan ugyan, de pislákol. Mivel kb. fél km-re voltam a háztól, hazahajtottam, menet közben nem is jelentkezett, de alapjáraton egyből előjött. Nagyon halványan, el-el tűnik, de ott van.

Mi lehet szerintetek?

Hívtam itt a fórumon ajánlott szerelőt, hogy mi tévő legyek, azt mondta, hogy szerinte az olajgomba lesz, ami gyakori hiba. Ha nem, akkor olajpumpa, vagy mi, ami már nagyobb gond, de holnap délután vigyem el, lecseréli az olajgombát és meglátjuk. Szerinte reggel bemehetek vele munkába és hazafelé elhajthatom hozzá.

Most nagyon parázok, nehogy komolyabb baj legyen...

SZERK: hibakód nincs semmi, villogtatós módszerrel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gond van:( Ma munka után beugrottam beszereltetni a rádiót (valami nem érintkezett rendesen), a srác profin megcsinálta, öröm, hogy végre van zene, hajt hazafelé, lámpánál megáll, hopp, halványan elkezd pislákolni az olajnyomás lámpa alapjáraton. Gázt adok, eltűnik azonnal. Rögtön félreáll, motor kikapcs, olajszintet megnéz, maximum. Újra gyújt, hang rendben, de a piros lámpa halványan ugyan, de pislákol. Mivel kb. fél km-re voltam a háztól, hazahajtottam, menet közben nem is jelentkezett, de alapjáraton egyből előjött. Nagyon halványan, el-el tűnik, de ott van.

Mi lehet szerintetek?

Hívtam itt a fórumon ajánlott szerelőt, hogy mi tévő legyek, azt mondta, hogy szerinte az olajgomba lesz, ami gyakori hiba. Ha nem, akkor olajpumpa, vagy mi, ami már nagyobb gond, de holnap délután vigyem el, lecseréli az olajgombát és meglátjuk. Szerinte reggel bemehetek vele munkába és hazafelé elhajthatom hozzá.

Most nagyon parázok, nehogy komolyabb baj legyen...

SZERK: hibakód nincs semmi, villogtatós módszerrel.

Inkább ne menj bele, ki tudja...

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek,

2005-ös Z14XEP motoros LPG/benzin üzemű G Caravanomban a következő hibajelenség alakut ki kb. egy hete:

hidegen piszok nehezen indul (de melegen sem pöccre, mint eddig mindig)

alacsony fordulaton benzin üzemben fullad, viszont ha sikerül elindítani és átáll gázra megszűnik minden baja

Tegnap Opel Gombos: hibakód alapján szívósor csere, mert szerintük Twinport szelep, ami csak egyben cserélhető a szívósorra, kb. 600e.

Ugyanakkor nem értem, hogy ha gázzal nincs gond, akkor hogy az ördögben biztosak ebben a hibában.

Van valakinek valamilyen használható és felfogható áron megvalósítható ötlete?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Márciusban vettem egy G Astrát, 1.4XEP motorral, elméletileg megbízható helyről, céges volt, végig vezetett szervízkönyvvel. Vásárlás után nyilván megnézettem és megcsináltattam a következő szervízt (SDS Autó), igazából nem volt semmi komolyabb gond, viszont szóltak, hogy az első és hátsó motortartó bak gyakorlatilag nem létezik így azokat cserélni kellene, ez meg is történt. Már akkor szóltak, hogy az első pár száz kilométer alatt picit jobban rázhat, amíg a bakok "fel nem puhulnak", remegett is rendesen, de tényleg abbamaradt. De nem teljesen :-( Gyakorlatilag - főleg alapjáraton - megmaradt egy folyamatos remegés, ami ha bekapcsolom a klímát (és kicsit megemelkedik a fordulatszám) csak erősödik, annyira, hogy gyakorlatilag az összes kárpit zenél tőle. Terhelésen, útközben nem olyan vészes, akkor gyakorlatilag csak a kormányon érezni.

Most elvittem a korábbi szerelőmhöz (ami egy helyi márkafüggetlen általános szervíz, az előző autómat is oda hordtam, hagytam már náluk elég pénzt ahhoz, hogy ne akarjanak nagyon lehúzni újra és újra - az SDS igazából nekem kicsit körülményes és kicsit drága helynek tűnt), ott azt mondták, hogy a hidrotőkék lehetnek (indításkor tényleg csörög kicsit, de aztán 1-2 perc elmúlik) és/vagy a vezérműlánc környéke. De nyilván csak akkor derül ki a szétszedik, de a vége lehet kb 200ezer környéke is. Még annyit mondtak, hogy egyelőre ők nem nyúlnának hozzá, mert 30000 km múlva úgy is vezérlés csere (most 150e van benne) és annyira nem vészes a helyzet.

Engem viszont nagyon zavar a remegés, hülyén hangzik, de nyilván azért ültem át egy "jobb" autóba az előzőből, hogy kényelmesebb, csendesebb, frankóbb legyen. Nyilván senki nem távautógyógyász de szerintetek is ennyire vészes a helyzet? Hidrotőkéktől, lánctól lehet, hogy az egész karosszériát rázza a motor?! A vicc az, hogy amíg a bakokat ki nem cserélték, addig ilyen nem volt... Ötlet? Esetleg valami jó opeles szerelő vaalhol Pest északi részén?

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek,

2005-ös Z14XEP motoros LPG/benzin üzemű G Caravanomban a következő hibajelenség alakut ki kb. egy hete:

hidegen piszok nehezen indul (de melegen sem pöccre, mint eddig mindig)

alacsony fordulaton benzin üzemben fullad, viszont ha sikerül elindítani és átáll gázra megszűnik minden baja

Tegnap Opel Gombos: hibakód alapján szívósor csere, mert szerintük Twinport szelep, ami csak egyben cserélhető a szívósorra, kb. 600e.

Ugyanakkor nem értem, hogy ha gázzal nincs gond, akkor hogy az ördögben biztosak ebben a hibában.

Van valakinek valamilyen használható és felfogható áron megvalósítható ötlete?

Köszönöm előre is!

Hirtelen gázadásra torpan? Illetve menet közben is hirtelen gázadásra nem hallatszik csörgés a motorból?

Link to comment
Megosztás:

Inkább ne menj bele, ki tudja...

Sziasztok!

Gond van:( Ma munka után beugrottam beszereltetni a rádiót (valami nem érintkezett rendesen), a srác profin megcsinálta, öröm, hogy végre van zene, hajt hazafelé, lámpánál megáll, hopp, halványan elkezd pislákolni az olajnyomás lámpa alapjáraton. Gázt adok, eltűnik azonnal. Rögtön félreáll, motor kikapcs, olajszintet megnéz, maximum. Újra gyújt, hang rendben, de a piros lámpa halványan ugyan, de pislákol. Mivel kb. fél km-re voltam a háztól, hazahajtottam, menet közben nem is jelentkezett, de alapjáraton egyből előjött. Nagyon halványan, el-el tűnik, de ott van.

Mi lehet szerintetek?

Hívtam itt a fórumon ajánlott szerelőt, hogy mi tévő legyek, azt mondta, hogy szerinte az olajgomba lesz, ami gyakori hiba. Ha nem, akkor olajpumpa, vagy mi, ami már nagyobb gond, de holnap délután vigyem el, lecseréli az olajgombát és meglátjuk. Szerinte reggel bemehetek vele munkába és hazafelé elhajthatom hozzá.

Most nagyon parázok, nehogy komolyabb baj legyen...

SZERK: hibakód nincs semmi, villogtatós módszerrel.

Ma reggel elvittem a szerelőhöz (500 méterre van tőlem), mértünk olajnyomást, hideg motorral, alapjáraton 2.5 bar, üzem meleg motorral alapjáraton 2 bar körül, nagyobb fordulaton felmegy 5 barra, vagyis a szerelő szerint tökéletes az olajnyomás, hibátlan.

Szerinte biztos, hogy az olagomba lesz, délután kicseréli egy újra. Olaj sehol sem folyik belőle, karter körül sem, sehol egy olajcsepp.

A motor hangjára azt mondta, hogy biztos, hogy rendben van, kicsit hallani a vezérműlánc feszítőt, de nem vészes, bőven belefér még, hogy jövőre cseréljük, vagy még később. Csapágyak, stb rendben.

Hát, őszintén remélem, hogy megúszta ennyivel, és ha bekerül az új olajgomba, akkor megszűnik az alapjáraton pislákoló olajnyomás lámpa.

A jövő héten pedig lecseréljük a műanyag vízcsonkot is fémre meg egyben a hűtővizet is, mert ki tudja mikor volt utoljára cserélve. Így az is rendben lesz és letudva a fagyálló is jó pár évre.

Szólok majd, hogy az új olajgombával mi változott.

SZERK: nem találom sehol az előírt minimum és maximum olajnyomást a Z14XEP motorhoz, akinek megvan, megosztaná?

Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek cartársak.

Adódott ma 1 nagy galiba. Faterék elvitték a kocsit és menet közben elkezdett dadogni. Azóta nincs kuplung. Álló motornál lehet váltani(kisebb nagyobb ellenállással, de megy), járó motornál semmit.

Kérnék 1-2 ötletet, hogy hol keressük a hibát. Le kell venni a váltót?

"Ha ért a sas. Megnéztem a folyadék szintet. Minimumon van és állagra olyan mint a víz. Semmi olaj tapintása nincs.

Járó motornál ha be akarom tenni 1-be, fura súroló hangja van. Szóval nem a fogakat számolja hanem súrol.

Ui. 4 éve van nálam a sas és nem tudom mikor volt cserélve a fékfolyadék."

Üdv mindenki.

Kész a verda. A kuplung tárcsából tört ki az egyik tehermentesítő rugó. De már amúgy is lassan cserés lett volna, mert simára volt kopva. Így most ki lett cserélve a tárcsa+mechanika, kinyomócsapágy mert már az is eléggé a végét járta. A két fél tengely szimering (a jobbos nagyon engedte az olajat). Meg ha már le volt véve a váltó, a főtengely szimering. Lebontás után láttuk, hogy cserés a kereszt stab.-on 2 szilent. Ezeket is kicseréltük.

Kuplung szettből Sachs ment vissza. Kinyomócsapágyból Textar, mert így fért bele a keretbe. Váltóba GM váltó olaj ment. Ez a kis művelet így 94k-ba került. Ebből 15k volt a munka díj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP benzin/gáz, 107e km. Mostanában nehezen indul be, pontosabban első indítózásra szinte biztos nem, másodikra pedig pöccre.

A motortérben van egy benzinnyomás ellenőrző szelep, ezen ráadott gyújtásnál (be nem indított motornál) nem nagyon spriccelt semmi, igazából egy kevés benzin kifolyt, aztán semmi.

Ha jól emlékszem, ezeknél a kocsiknál ráadott gyújtásnál valami halk sípolást kellene hallani. Na ezt korábban biztos hallottam, most mintha nem.

Egyébként amint beindul, tökéletesen megy.

Mi ez, benzinpumpa?

Köszi,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.