imy Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Köszi, gondoltam rá Én is, akkor lehet, hogy ez lesz. Különösebb oka nincs, csak, hogy a fagyálló cseréje 3 évente javasolt és nem tudom mikor volt cserélve. Így arra gondoltam, ha már vízcsőcsonkját úgyis szeretném cserélni, akkor megejtem, együtt úgy egyszerűbbnek tűnik. Remélem menni fog, mert így még soha nem cseréltem fagyállót, csak nem olyan bonyolult. :icon1: A fagyállót nem kell cserélni, ki mondta hogy kell? <_< Csak akkor, ha nagyobb alkatrész van cserélve a vízkörből. Csak ereszd le a felesleget, és max veszel egy ilyen l-eset, és azzal pótlod, ha sok kell akkor egy kis desztvizzel. Amúgy én fagyállóval pótlom a veszteséget, ami évi 1-3dl szokott lenni. (alapból csak -26 fokos volt a fagyállóm, ami kevésnek mondható)
astra 1 Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi. Elvileg létezik hozzá tömítés: -O-gyűrű,csatlakozó-darab GM alkatrész szám: 55564569 Opel katalógus szám: 13 36 377 vagy ez nem az? Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni. amit írtál az a műanyaghoz való,megnéztem egy olyat amiben már gyári van és nincs alatta semmi.csak gondolom rögzítő tőmitő anyag.
mantec Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 T astra 1! "... műanyaghoz való ...." Hagyjuk már! Nincs már műanyag. Csak fém. Van tömítés, és ez az. És nem kell se Loctite, se más, hanem a tömítés. Próbáld meg feldolgozni!
astra 1 Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 T astra_1! "... műanyaghoz való ...." Hagyjuk már! Nincs már műanyag. Csak fém. Van tömítés, és ez az. És nem kell se Loctite, se más, hanem a tömítés. ha te mondod akkor biztos így van :icon1:
mantec Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 T astra 1! "...így van ..." Tájékozódj előbb, mielőtt butaságokat írsz/beszélsz/cselekszel! Ehhez még Loctite sem kell. Érdemes.
Vilmoskörte Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Különösebb oka nincs, csak, hogy a fagyálló cseréje 3 évente javasolt A fagyálló élettartamos. Elvileg ha nem bontod meg, akkor soha nem kell cserélni, gyakorlatilag meg amikor belenyúlsz a hűtőkörbe, pl. vízszivattyú cseréjekor. De olyan, hogy x évente csere, nincs.
DM101 Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Titeket nem zavar, hogy a fejtámlát nem lehet feljebb emelni, mert nincs rajta több bevágás ami rögzíteni a rudat?Egyedül a hátulsó közép fejtámlát lehet feljebb emelni.Logikát nem látok a dologban.
kukori Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi. Elvileg létezik hozzá tömítés: -O-gyűrű,csatlakozó-darab GM alkatrész szám: 55564569 Opel katalógus szám: 13 36 377 vagy ez nem az? Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni. Nálam is aktuális a csere, mert még műanyag. Ezek szerint nem kell hozzá Loctite, hanem az általad írt O-gyűrű. Ezt hol találtad, hol lehet ilyet venni? Mert a Cromax-nál van csonk, de a tömítést nem találom.
kukori Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 No, ma megtörtént a légzsákfedél burkolat cseréje. Nem volt egy könnyű menet, de megvan és úgy tűnik, hogy rendesen sikerült megcsinálni. Mindegyik munkafázis elég rendes kínlódással jár, de megoldható. Sikerült az Opel emblémát is szépen átrakni, két helyen visszaolvasztani is, de tettem egy kis pillanatragasztót is alá. A füleket sem görbítettem ki, köszönet érte DM101-nek! Nem volt könnyű leszedni és visszarakni sem, de végül csak sikerült. Nagy öröm ez, mert rettentően zavart a szakadt dudagomb, most olyan, mint az új:) Hibakódot sem dobott (aksi persze le volt kötve), nincs semmi, amit ki lehetne villogtatni. Köszönet mindenkinek a segítségért! Jut eszembe: SCT ablaktörlőt használ(t) már valaki? Mennyire jó választás? Jó, tudom, hogy nem Bosch, de elvileg a gumi rajta ua, mint a Bosch. Rá lehet rakni gond nélkül, nem kell mindenféle adapterrel kínlódni?
mantec Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 T kukori! "... hol lehet ilyet ..." csergo.hu, mullerauto.hu, bármelyik márkaszerviz alkatrész értékesítő munkahelyén. Ha nincs éppen raktáron, rendelni kell/lehet.
opi_ka Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Nálam is aktuális a csere, mert még műanyag. Ezek szerint nem kell hozzá Loctite, hanem az általad írt O-gyűrű. Ezt hol találtad, hol lehet ilyet venni? Mert a Cromax-nál van csonk, de a tömítést nem találom. Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg. Az meg itt van Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják.
kukori Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg. Az meg itt van Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják. Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy. Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék. A fagyálló az Opel eredeti lesz.
kukori Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg. Az meg itt van Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják. Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy. Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék. A fagyálló az Opel eredeti lesz.
opi_ka Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 @kukori Igen más nem kell, azt hiszem nekünk hvíz 6,3L fér bele, (persze csak, ha teljesen üres a rendszer, ami úgysem fog össze jönni) de elég a 3L 50:50 arányban. Mert a hiányzót (ha kevés lenne) majd pótolod desztvízzel, nálunk bőven elég a -30 fokos hvíz. :icon1: Remélem tudod, hogy hvíz cserénél fűtés rákel adni, megvárni még felmelegszik a víz, nyit a termosztát STB.?
imy Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg. Az meg itt van Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják. Pesze, medikémia, el kell adni. :D Akkor opelékn miért nem írják elő? Amúgy ezt olvasd el: http://www.olajinfo.hu/index.php/fagyallok
szürkeastra Elküldve Július14, 2013 Elküldve Július14, 2013 Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy. Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék. A fagyálló az Opel eredeti lesz. Miért akarjátok mindenképpen kicserélni a fagyállót? Fölösleges pénzkidobás, szerintem. Ha a csonkcserénél rajta hagyod az expanziós tartályon a kupakot, nem folyik el csak max. ami a csőbe van. Amikor én cseréltem néhány műanyag darabka beesett a lukba, bárhogy vigyáztam is. Megengeded a kupakot, kimossa a behullott törmeléket, becsavarod a csonkot és már kész is vagy.
astra 1 Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Miért akarjátok mindenképpen kicserélni a fagyállót? Fölösleges pénzkidobás, szerintem. Ha a csonkcserénél rajta hagyod az expanziós tartályon a kupakot, nem folyik el csak max. ami a csőbe van. Amikor én cseréltem néhány műanyag darabka beesett a lukba, bárhogy vigyáztam is. Megengeded a kupakot, kimossa a behullott törmeléket, becsavarod a csonkot és már kész is vagy. Ami a ki egyenlítő tartályban van az ki folyik mert magasabban van mint a motor,ha nem akarod a folyadék veszteséget akkor ki szívni egy fecskendővel és nem folyik el semmi.
B.S. Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy kb 2 hete hideg járó motornál nem veszi be a sebességeket a váltóm. Álló motornál indítás előtt hidegen tökéleteden működik. Amint elkezd melegedni a motor 5-10 perc után teljesen jól működik. Sokat olvasgattam a fórumot, és eddig a következőt próbáltam. A váltórudazatot lepucoltam, és bezsíroztam, a stiftek rendben vannak, nem lóg a rudazat sehol. A kuplungot lelégtelenítettem, de a hiba továbbra is fennál. Sokan azt írják, hogy ellenőrizni kell az olajat a váltóban, de több szerelő azt mondja, hogy a G astrában nincs ellenőrző csavar, és én sem találtam, de nem is tudom, hogy merre keressem, mert sok G astra váltó képet böngésztem a neten, de nem igazodok ki rajta. Igazából azt nem értem, hogy milyen összefüggés lehet a motor melegedése, és a váltó megjavulása között. A kocsi 2003-as évjáratú Z14XE motórkódú. Valakinek volt hasonló gondja, vagy van ötete, hogy mi lehet a baj? Köszönettel: B.S.
DM101 Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Na, ez engem is érdekelne, mert nekem már az első pillanattól nehezen veszi be az 1-et.Ha meleg a motor, akkor meg tök simán, könnyen. Én azt hittem hogy ez a kocsi ez ilyen és kész.
isi Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy kb 2 hete hideg járó motornál nem veszi be a sebességeket a váltóm. Álló motornál indítás előtt hidegen tökéleteden működik. Amint elkezd melegedni a motor 5-10 perc után teljesen jól működik. Sokat olvasgattam a fórumot, és eddig a következőt próbáltam. A váltórudazatot lepucoltam, és bezsíroztam, a stiftek rendben vannak, nem lóg a rudazat sehol. A kuplungot lelégtelenítettem, de a hiba továbbra is fennál. Sokan azt írják, hogy ellenőrizni kell az olajat a váltóban, de több szerelő azt mondja, hogy a G astrában nincs ellenőrző csavar, és én sem találtam, de nem is tudom, hogy merre keressem, mert sok G astra váltó képet böngésztem a neten, de nem igazodok ki rajta. Igazából azt nem értem, hogy milyen összefüggés lehet a motor melegedése, és a váltó megjavulása között. A kocsi 2003-as évjáratú Z14XE motórkódú. Valakinek volt hasonló gondja, vagy van ötete, hogy mi lehet a baj? Köszönettel: B.S. Ez a kuplungmunkahenger hibára is utalhat. Egyáltalán nem veszi be hidegen egyiket sem vagy van amit igen? Mennyiszer légtelenítetted? Dupla kuplungoláskor mi történik? Igazából a váltóolaj is okozhatna ilyen hibát, mert mikor bemelegszik kicsit hígul, de most azért nincsenek mínuszok, hogy ez történjen véleményem szerint.
B.S. Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Ez a kuplungmunkahenger hibára is utalhat. Egyáltalán nem veszi be hidegen egyiket sem vagy van amit igen? Mennyiszer légtelenítetted? Dupla kuplungoláskor mi történik? Igazából a váltóolaj is okozhatna ilyen hibát, mert mikor bemelegszik kicsit hígul, de most azért nincsenek mínuszok, hogy ez történjen véleményem szerint. Köszi. Össze vissza veszi be őket, de jellemzően eggyiket sem. Csak egyszer légtelenítettem, akkor úgy tűnt, hogy jó, láttam benne buborékot. de reggelre ugyanaz a hiba. A kuplung pumpálásakor semmi változás nincs, de azt tapasztaltam, hogyha adok egy gázfröccsöt, és tolom be sebességbe a váltókart akkor beugrik.
isi Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Köszi. Össze vissza veszi be őket, de jellemzően eggyiket sem. Csak egyszer légtelenítettem, akkor úgy tűnt, hogy jó, láttam benne buborékot. de reggelre ugyanaz a hiba. A kuplung pumpálásakor semmi változás nincs, de azt tapasztaltam, hogyha adok egy gázfröccsöt, és tolom be sebességbe a váltókart akkor beugrik. Munkahengert legalább 10szer légteleníteni kellene, tesóm B vekie sem vette a sebességeket, légtelenítés után jó lett, bár annál mindegy volt, hogy meleg vagy hideg, de egy próbát azért megér. Gázfröccsel lehet azért ugrik be, mert már akkor körülbelül azonos fordulaton forognak a dolgok.
B.S. Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Köszi, megpróbálom, csak azt a fránya olajszintet tudnám legalább még leellenőrizni.
morphin Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Sziasztok! Szerertnék egy kis segítséget kérni. Először leírom az autó paramétereit aztán a problémámat. '03-as Astra G Sedan 1.7DTI Isuzu motoros. ~170e km van benne . Augusztus 19-ig kellene vinnem műszakira. No és most jön a lényeg. Körülbelül 2-3 hónapja előjött rajta ilyen kopogás (nem ropogás) jellegű hang amikor a kormányt tekerem. El is vittem közeli szervizbe pár ezresért nézzenek rá mi is itt a problem. Ahogy mondtam mi a produktum egyből rávágták, hogy ez toronycsapágy. Mondtam azért nézzék csak meg. Megnézték, padon is rázatták...futóműves is azt mondta, hogy toronycsapágy. Pár napra rá kaptam árajánlatot 55e. És ez két toronycsapágy+m.díj. Kellett volna még cserélni első gumibakot,olajbetöltőt. Elvittem ismerőshöz, 43e-t fizettem a következőkért: első két toronycsapágy+szilent,első gumibak, olajbetöltő sapesz, jobb hátsó fékhenger (mert hogy nem is fogott a fék mint kiderült...kézifék gyengesége miatt nézettem meg) Tehát viszonylag jól is jártam, hogy nem az első szerviznél csináltattam. Ahogy kész lett mentünk vele, nem nagyon hallottam a kopogást talán tompult kicsit vagy csak bemagyarázom magamnak. Még mindig hallatszik. Meghatározott szögekben, de folyamatosan kopog ahogy tekerem. Álló helyzetben (tudom, hogy nem tekergetjük) lehet a legjobban hallani illetve ha 1-ben csorgok és kanyargok ide-oda.(parkolás stb) Ami még fontos, hogy az egyik kipuff tartóm nem tartja a dobot...elengedte. Ismerősnek nincs olyan hegesztője azt mondta amivel ezt jól meg lehet csinálni. Valaki erre is tud mondani valamit? Amúgy télen rohadt le róla épp az a takaró fém váz ami gyárilag védte a dobot. Remélem valakinek beugrik ez a kormányos dolog és nem kell szétszedni az egész autót. Ismerős a héten jön haza külföldről, fel is hívom, hogy van-e időpontja. Köszönöm! Üdv Kovács Tamás
isi Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 Sziasztok! Körülbelül 2-3 hónapja előjött rajta ilyen kopogás (nem ropogás) jellegű hang amikor a kormányt tekerem. Még mindig hallatszik. Meghatározott szögekben, de folyamatosan kopog ahogy tekerem. Álló helyzetben (tudom, hogy nem tekergetjük) lehet a legjobban hallani illetve ha 1-ben csorgok és kanyargok ide-oda.(parkolás stb) Ami még fontos, hogy az egyik kipuff tartóm nem tartja a dobot...elengedte. Ismerősnek nincs olyan hegesztője azt mondta amivel ezt jól meg lehet csinálni. Valaki erre is tud mondani valamit? Amúgy télen rohadt le róla épp az a takaró fém váz ami gyárilag védte a dobot. Remélem valakinek beugrik ez a kormányos dolog és nem kell szétszedni az egész autót. Ismerős a héten jön haza külföldről, fel is hívom, hogy van-e időpontja. Köszönöm! Üdv Kovács Tamás Próbáld meg, hogy valaki benyúl a keréknél, ha befér és megfogja a rugót miközben te tekered a kormányt, lehet a rugó nincs a helyén vagy kilágyult, ezért hallasz ropogó hangot.
Recommended Posts