Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi, gondoltam rá Én is, akkor lehet, hogy ez lesz.

Különösebb oka nincs, csak, hogy a fagyálló cseréje 3 évente javasolt és nem tudom mikor volt cserélve. Így arra gondoltam, ha már vízcsőcsonkját úgyis szeretném cserélni, akkor megejtem, együtt úgy egyszerűbbnek tűnik. Remélem menni fog, mert így még soha nem cseréltem fagyállót, csak nem olyan bonyolult. :icon1:

A fagyállót nem kell cserélni, ki mondta hogy kell? <_< Csak akkor, ha nagyobb alkatrész van cserélve a vízkörből.

Csak ereszd le a felesleget, és max veszel egy ilyen l-eset, és azzal pótlod, ha sok kell akkor egy kis desztvizzel.

Amúgy én fagyállóval pótlom a veszteséget, ami évi 1-3dl szokott lenni. (alapból csak -26 fokos volt a fagyállóm, ami kevésnek mondható)

Link to comment
Megosztás:

Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi.

Elvileg létezik hozzá tömítés:

-O-gyűrű,csatlakozó-darab
GM alkatrész szám: 55564569
Opel katalógus szám: 13 36 377
vagy ez nem az?
Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni.

amit írtál az a műanyaghoz való,megnéztem egy olyat amiben már gyári van és nincs alatta semmi.csak gondolom rögzítő tőmitő anyag.

Link to comment
Megosztás:

Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi.

Elvileg létezik hozzá tömítés:

-O-gyűrű,csatlakozó-darab
GM alkatrész szám: 55564569
Opel katalógus szám: 13 36 377
vagy ez nem az?
Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni.

Nálam is aktuális a csere, mert még műanyag. Ezek szerint nem kell hozzá Loctite, hanem az általad írt O-gyűrű. Ezt hol találtad, hol lehet ilyet venni? Mert a Cromax-nál van csonk, de a tömítést nem találom.

Link to comment
Megosztás:

No, ma megtörtént a légzsákfedél burkolat cseréje. Nem volt egy könnyű menet, de megvan és úgy tűnik, hogy rendesen sikerült megcsinálni.

Mindegyik munkafázis elég rendes kínlódással jár, de megoldható. Sikerült az Opel emblémát is szépen átrakni, két helyen visszaolvasztani is, de tettem egy kis pillanatragasztót is alá. A füleket sem görbítettem ki, köszönet érte DM101-nek! Nem volt könnyű leszedni és visszarakni sem, de végül csak sikerült.

Nagy öröm ez, mert rettentően zavart a szakadt dudagomb, most olyan, mint az új:)

Hibakódot sem dobott (aksi persze le volt kötve), nincs semmi, amit ki lehetne villogtatni.

Köszönet mindenkinek a segítségért!

Jut eszembe: SCT ablaktörlőt használ(t) már valaki? Mennyire jó választás? Jó, tudom, hogy nem Bosch, de elvileg a gumi rajta ua, mint a Bosch. Rá lehet rakni gond nélkül, nem kell mindenféle adapterrel kínlódni?

Link to comment
Megosztás:

Nálam is aktuális a csere, mert még műanyag. Ezek szerint nem kell hozzá Loctite, hanem az általad írt O-gyűrű. Ezt hol találtad, hol lehet ilyet venni? Mert a Cromax-nál van csonk, de a tömítést nem találom.

Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg.

Az meg itt van

Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják.

Link to comment
Megosztás:

Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg.

Az meg itt van

Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják.

Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy.

Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék.

A fagyálló az Opel eredeti lesz.

Link to comment
Megosztás:

Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg.

Az meg itt van

Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják.

Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy.

Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék.

A fagyálló az Opel eredeti lesz.

Link to comment
Megosztás:

@kukori

Igen más nem kell, azt hiszem nekünk hvíz 6,3L fér bele, (persze csak, ha teljesen üres a rendszer, ami úgysem fog össze jönni) de elég a 3L 50:50 arányban.

Mert a hiányzót (ha kevés lenne) majd pótolod desztvízzel, nálunk bőven elég a -30 fokos hvíz. :icon1:

Remélem tudod, hogy hvíz cserénél fűtés rákel adni, megvárni még felmelegszik a víz, nyit a termosztát STB.?

Link to comment
Megosztás:

Itt van az O-gyűrű, és itt a vízpumpa vízcsőcsonkját is olcsóban kapod meg.

Az meg itt van

Egyébként a netten is azt olvastam, hogy 2-3 évente kell cserélni a fagyállót, mert a vízpumpát is az kenni. Itt is írják.

Pesze, medikémia, el kell adni. :D

Akkor opelékn miért nem írják elő?

Amúgy ezt olvasd el: http://www.olajinfo.hu/index.php/fagyallok

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Akkor csak a csonk és az O-gyűrű kell, semmi más? No meg persze kiszedni a régi műanyagot valahogy.

Fagyállóból hány liter kell? 3 liter fagyálló és 3 liter desztvíz, vagyis összesen 6 liter megy bele? 50-50 arányban elég kevernem, szeretem, ha van benne tartalék.

A fagyálló az Opel eredeti lesz.

Miért akarjátok mindenképpen kicserélni a fagyállót?

Fölösleges pénzkidobás, szerintem.

Ha a csonkcserénél rajta hagyod az expanziós tartályon a kupakot, nem folyik el csak max. ami a csőbe van.

Amikor én cseréltem néhány műanyag darabka beesett a lukba, bárhogy vigyáztam is. Megengeded a kupakot, kimossa a behullott törmeléket, becsavarod a csonkot és már kész is vagy.

Link to comment
Megosztás:

Miért akarjátok mindenképpen kicserélni a fagyállót?

Fölösleges pénzkidobás, szerintem.

Ha a csonkcserénél rajta hagyod az expanziós tartályon a kupakot, nem folyik el csak max. ami a csőbe van.

Amikor én cseréltem néhány műanyag darabka beesett a lukba, bárhogy vigyáztam is. Megengeded a kupakot, kimossa a behullott törmeléket, becsavarod a csonkot és már kész is vagy.

Ami a ki egyenlítő tartályban van az ki folyik mert magasabban van mint a motor,ha nem akarod a folyadék veszteséget akkor ki szívni egy fecskendővel és nem folyik el semmi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy kb 2 hete hideg járó motornál nem veszi be a sebességeket a váltóm. Álló motornál indítás előtt hidegen tökéleteden működik. Amint elkezd melegedni a motor 5-10 perc után teljesen jól működik. Sokat olvasgattam a fórumot, és eddig a következőt próbáltam. A váltórudazatot lepucoltam, és bezsíroztam, a stiftek rendben vannak, nem lóg a rudazat sehol. A kuplungot lelégtelenítettem, de a hiba továbbra is fennál. Sokan azt írják, hogy ellenőrizni kell az olajat a váltóban, de több szerelő azt mondja, hogy a G astrában nincs ellenőrző csavar, és én sem találtam, de nem is tudom, hogy merre keressem, mert sok G astra váltó képet böngésztem a neten, de nem igazodok ki rajta. Igazából azt nem értem, hogy milyen összefüggés lehet a motor melegedése, és a váltó megjavulása között. A kocsi 2003-as évjáratú Z14XE motórkódú. Valakinek volt hasonló gondja, vagy van ötete, hogy mi lehet a baj?

Köszönettel: B.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy kb 2 hete hideg járó motornál nem veszi be a sebességeket a váltóm. Álló motornál indítás előtt hidegen tökéleteden működik. Amint elkezd melegedni a motor 5-10 perc után teljesen jól működik. Sokat olvasgattam a fórumot, és eddig a következőt próbáltam. A váltórudazatot lepucoltam, és bezsíroztam, a stiftek rendben vannak, nem lóg a rudazat sehol. A kuplungot lelégtelenítettem, de a hiba továbbra is fennál. Sokan azt írják, hogy ellenőrizni kell az olajat a váltóban, de több szerelő azt mondja, hogy a G astrában nincs ellenőrző csavar, és én sem találtam, de nem is tudom, hogy merre keressem, mert sok G astra váltó képet böngésztem a neten, de nem igazodok ki rajta. Igazából azt nem értem, hogy milyen összefüggés lehet a motor melegedése, és a váltó megjavulása között. A kocsi 2003-as évjáratú Z14XE motórkódú. Valakinek volt hasonló gondja, vagy van ötete, hogy mi lehet a baj?

Köszönettel: B.S.

Ez a kuplungmunkahenger hibára is utalhat. Egyáltalán nem veszi be hidegen egyiket sem vagy van amit igen? Mennyiszer légtelenítetted? Dupla kuplungoláskor mi történik? Igazából a váltóolaj is okozhatna ilyen hibát, mert mikor bemelegszik kicsit hígul, de most azért nincsenek mínuszok, hogy ez történjen véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kuplungmunkahenger hibára is utalhat. Egyáltalán nem veszi be hidegen egyiket sem vagy van amit igen? Mennyiszer légtelenítetted? Dupla kuplungoláskor mi történik? Igazából a váltóolaj is okozhatna ilyen hibát, mert mikor bemelegszik kicsit hígul, de most azért nincsenek mínuszok, hogy ez történjen véleményem szerint.

Köszi. Össze vissza veszi be őket, de jellemzően eggyiket sem. Csak egyszer légtelenítettem, akkor úgy tűnt, hogy jó, láttam benne buborékot. de reggelre ugyanaz a hiba. A kuplung pumpálásakor semmi változás nincs, de azt tapasztaltam, hogyha adok egy gázfröccsöt, és tolom be sebességbe a váltókart akkor beugrik.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Össze vissza veszi be őket, de jellemzően eggyiket sem. Csak egyszer légtelenítettem, akkor úgy tűnt, hogy jó, láttam benne buborékot. de reggelre ugyanaz a hiba. A kuplung pumpálásakor semmi változás nincs, de azt tapasztaltam, hogyha adok egy gázfröccsöt, és tolom be sebességbe a váltókart akkor beugrik.

Munkahengert legalább 10szer légteleníteni kellene, tesóm B vekie sem vette a sebességeket, légtelenítés után jó lett, bár annál mindegy volt, hogy meleg vagy hideg, de egy próbát azért megér. Gázfröccsel lehet azért ugrik be, mert már akkor körülbelül azonos fordulaton forognak a dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerertnék egy kis segítséget kérni. Először leírom az autó paramétereit aztán a problémámat.

'03-as Astra G Sedan 1.7DTI Isuzu motoros. ~170e km van benne . Augusztus 19-ig kellene vinnem műszakira.

No és most jön a lényeg. Körülbelül 2-3 hónapja előjött rajta ilyen kopogás (nem ropogás) jellegű hang amikor a kormányt tekerem. El is vittem közeli szervizbe pár ezresért nézzenek rá mi is itt a problem. Ahogy mondtam mi a produktum egyből rávágták, hogy ez toronycsapágy. Mondtam azért nézzék csak meg. Megnézték, padon is rázatták...futóműves is azt mondta, hogy toronycsapágy. Pár napra rá kaptam árajánlatot 55e. És ez két toronycsapágy+m.díj. Kellett volna még cserélni első gumibakot,olajbetöltőt. Elvittem ismerőshöz, 43e-t fizettem a következőkért: első két toronycsapágy+szilent,első gumibak, olajbetöltő sapesz, jobb hátsó fékhenger (mert hogy nem is fogott a fék mint kiderült...kézifék gyengesége miatt nézettem meg) Tehát viszonylag jól is jártam, hogy nem az első szerviznél csináltattam. Ahogy kész lett mentünk vele, nem nagyon hallottam a kopogást talán tompult kicsit vagy csak bemagyarázom magamnak. Még mindig hallatszik. Meghatározott szögekben, de folyamatosan kopog ahogy tekerem. Álló helyzetben (tudom, hogy nem tekergetjük) lehet a legjobban hallani illetve ha 1-ben csorgok és kanyargok ide-oda.(parkolás stb)

Ami még fontos, hogy az egyik kipuff tartóm nem tartja a dobot...elengedte. Ismerősnek nincs olyan hegesztője azt mondta amivel ezt jól meg lehet csinálni. Valaki erre is tud mondani valamit? Amúgy télen rohadt le róla épp az a takaró fém váz ami gyárilag védte a dobot.

Remélem valakinek beugrik ez a kormányos dolog és nem kell szétszedni az egész autót.

Ismerős a héten jön haza külföldről, fel is hívom, hogy van-e időpontja.

Köszönöm!

Üdv

Kovács Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Körülbelül 2-3 hónapja előjött rajta ilyen kopogás (nem ropogás) jellegű hang amikor a kormányt tekerem. Még mindig hallatszik. Meghatározott szögekben, de folyamatosan kopog ahogy tekerem. Álló helyzetben (tudom, hogy nem tekergetjük) lehet a legjobban hallani illetve ha 1-ben csorgok és kanyargok ide-oda.(parkolás stb)

Ami még fontos, hogy az egyik kipuff tartóm nem tartja a dobot...elengedte. Ismerősnek nincs olyan hegesztője azt mondta amivel ezt jól meg lehet csinálni. Valaki erre is tud mondani valamit? Amúgy télen rohadt le róla épp az a takaró fém váz ami gyárilag védte a dobot.

Remélem valakinek beugrik ez a kormányos dolog és nem kell szétszedni az egész autót.

Ismerős a héten jön haza külföldről, fel is hívom, hogy van-e időpontja.

Köszönöm!

Üdv

Kovács Tamás

Próbáld meg, hogy valaki benyúl a keréknél, ha befér és megfogja a rugót miközben te tekered a kormányt, lehet a rugó nincs a helyén vagy kilágyult, ezért hallasz ropogó hangot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.