Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Nem, ez inkább jeladó hiba szokott lenni. Korai szériákban még a váltóban van egy sebesség szenzor, későbbiekben már mindegyiken ABS jeladós a bal-első kerék, onnan kapja a sebességjelet. Az szokta felmondani a szolgálatot és ilyen hibát okozni (ez utóbbinál sajnos egybe van építve a kerékcsapággyal, csak egyben cserélhető).

Áhá akkor esélyes, hogy egybeesik ez az ABS hibámmal. Azt kidobja és a bal első ABS jeladó hibát írja arra. Na akkor kicserélem így is úgy is az agyat aztán meglátom.

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elég nagy gondom lett ma a verdával. Reggel elindúltam mentem a kocsival 60 km-t elértem magyar-ukrán határt ott párszor le kelett állítanom a motort, de gond nélkül elindúlt, kivéve a legutolsót amikor is meg se nyekkent az önindító. Gondoltam lemerúlt az aksi. Betoltuk elindúlt. NADE....mintha nem lenne folyamatosan rendes feszültség, villognak a kijelzők, fordulasz.márő hol mutat holnem, néha van szervó néha nincs, a ventillátor nem fúj egyenletesen. Eldöcögtem vele 30-km-t, megpróbáltam indítózni...semmi, csatt-katt az önindító, nem indúl.

Villogtattam hibakódot: 1612 és 1613 - valami inmobilájzer

AZ aksin az állapotjelző zöld, saruk nem lazák.

Mi lehet? Generátor, Aksi? Vagy más?

Írjatok mihamarabb. Majd haza is kéne mennem :-)

köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Elég nagy gondom lett ma a verdával. Reggel elindúltam mentem a kocsival 60 km-t elértem magyar-ukrán határt ott párszor le kelett állítanom a motort, de gond nélkül elindúlt, kivéve a legutolsót amikor is meg se nyekkent az önindító. Gondoltam lemerúlt az aksi. Betoltuk elindúlt. NADE....mintha nem lenne folyamatosan rendes feszültség, villognak a kijelzők, fordulasz.márő hol mutat holnem, néha van szervó néha nincs, a ventillátor nem fúj egyenletesen. Eldöcögtem vele 30-km-t, megpróbáltam indítózni...semmi, csatt-katt az önindító, nem indúl.

Villogtattam hibakódot: 1612 és 1613 - valami inmobilájzer

AZ aksin az állapotjelző zöld, saruk nem lazák.

Mi lehet? Generátor, Aksi? Vagy más?

Írjatok mihamarabb. Majd haza is kéne mennem :-)

köszi

Szia!

Nem tudom mi lehet a hibád, de az állapotjelzőre ne adjál. Nekem is zöld volt mégis megdöglött az akksim.

Szerintem első körben azzal kezdj hogy memgéred, vagy ha nem tudsz mérni, akkor cseréld ki egy működő akkura.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tegnap hibaüzenetet kaptam sárga lámpa formájában,ma kivillogtattam 1405,van ilyen kód?

A kód listába csak 0-val kezdődő van

Amúgy az autó megy ahogy szokott,EGR falazva 1 éve,idáig nem dobott rá semmit,ma azért kipucoltam hátha :smartass:

EGR-t kipucoltam,WD-40-el megjárattam,sárgalámpa nem jelentkezik :D

Úgy látom ezt időközönként meg kell csinálni ha le van falazva

Link to comment
Megosztás:

Tegnap hibaüzenetet kaptam sárga lámpa formájában,ma kivillogtattam 1405,van ilyen kód?

A kód listába csak 0-val kezdődő van

Amúgy az autó megy ahogy szokott,EGR falazva 1 éve,idáig nem dobott rá semmit,ma azért kipucoltam hátha :smartass:

EGR-t kipucoltam,WD-40-el megjárattam,sárgalámpa nem jelentkezik :D

Úgy látom ezt időközönként meg kell csinálni ha le van falazva

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem tudom mi lehet a hibád, de az állapotjelzőre ne adjál. Nekem is zöld volt mégis megdöglött az akksim.

Szerintem első körben azzal kezdj hogy memgéred, vagy ha nem tudsz mérni, akkor cseréld ki egy működő akkura.

Az aksom megadta megát. Tényleg nem érdemes az állapotjelzőt nézni. Na most kereshetek valami aksit :-(

Link to comment
Megosztás:

Az aksom megadta megát. Tényleg nem érdemes az állapotjelzőt nézni. Na most kereshetek valami aksit :-(

Én gyári GM-et vettem, sokat kibírnak, a Calibrámban is az volt. http://opelcentrum.hu/aruhaz/akkumulatorok/opel-gm/opel-gm-akkumulator-60ah Sokat hallgatom a hifit álló helyben, de utána is úgy teker, mintha mi sem történt volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A képen egy X14XE lambda szonda jele van.

lambda1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elég sokat fogyaszt kb. 10.

Kis fordulaton részterhelésen rángat néha.

Sárga lámpa, és 0130, 0135 hibakód.

A sárga lámpa is hosszú egyenletes szakaszon jön és magától el is múlik.

Szerintetek is cserés?

A rángatás még nem is zavar annyira de a fogyasztás már igen.

Amúgy jól megy jól indul.

Ez jó lenne bele:

BO 0258005055 ?

25 ezer Ft.

Nem akartam konkrét forrást belinkelni (reklám).

Előre is köszi a segítséget.

Bocsi elfelejtettem:

Bemelegedve és alapjáraton.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

ha megvan a feszültség és kellő számú feszültségváltás akkor baja nincs ;)

Nemrég beszélgettem ismerőssel, aki elég jól benne van ezekben, és ő mondott olyat, hogy képes úgy is tönkremenni a szonda, hogy oszcilloszkóppal nézve egészen jónak kinéző jelet mutat, miközben egy másik szondát bedugva a kipufogócsőbe kiderül, hogy távol áll a valóságtól. Persze én sem szeretek csak úgy próbára bármit lecserélni, csak jelzem, hogy hallottam ilyesmiről már.

Viszont érdekes, az én OFF autómban is 0130 és 0135 fordul elő néha hibakódként. Ebben nincs sárga lámpa, ezért nem tudom, hogy mikor van jelen és mikor nincs a hiba, de jellemzően először a 0135 jön, és csak később a 0130.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég beszélgettem ismerőssel, aki elég jól benne van ezekben, és ő mondott olyat, hogy képes úgy is tönkremenni a szonda, hogy oszcilloszkóppal nézve egészen jónak kinéző jelet mutat, miközben egy másik szondát bedugva a kipufogócsőbe kiderül, hogy távol áll a valóságtól. Persze én sem szeretek csak úgy próbára bármit lecserélni, csak jelzem, hogy hallottam ilyesmiről már.

Viszont érdekes, az én OFF autómban is 0130 és 0135 fordul elő néha hibakódként. Ebben nincs sárga lámpa, ezért nem tudom, hogy mikor van jelen és mikor nincs a hiba, de jellemzően először a 0135 jön, és csak később a 0130.

van ebben is valami ...

sárga lámpa mentes autót mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

ha megvan a feszültség és kellő számú feszültségváltás akkor baja nincs ;)

Hát igen csak a kellő számban nem vagyok biztos.

Az idő osztás 5s

A fesz meg 200mV

Tehát kb. 6s telik el a csúcsok között ez nekem kicsit lassúnak tűnik. (valahol 1 sec et írnak, de pont erre a motorra nem találtam adatot )

A 200mV váltakozás is elég halványnak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen csak a kellő számban nem vagyok biztos.

Az idő osztás 5s

A fesz meg 200mV

Tehát kb. 6s telik el a csúcsok között ez nekem kicsit lassúnak tűnik. (valahol 1 sec et írnak, de pont erre a motorra nem találtam adatot )

A 200mV váltakozás is elég halványnak tűnik.

a 200mV az nagyon kevés

kb 50 és 900 között a jó

ami kb 1-1.5 sec alatt kell hogy változzon alacsonyról magasra

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném cserélni a vízpumpa vízcsőcsonkját, de az autósboltban azt mondták, hogy kétféle létezik. Az egyiken 8-as a másikon 10-es menet van, ez még nem is lenne baj, de állítólag csak a 10-es menetest lehet kapni. Akinek 8-as menetel szerelt van, (azt mondja, nekem ilyen van) az vagy kompletten cseréli a vízpumpát, vagy le kell esztergáltatni 8-asra a menetet. Ezen kicsit kiakadtam, mert erről még nem olvastam sehol, cikkszámot is csak egyet ismertem ezt: 1336376

Ti hallottatok erről valamit, vagy tudtok ilyenről? Mert így nem merem megrendelni a cseréhez. :icon11:

Előre is kösz a válaszokat.

opi_ka

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném cserélni a vízpumpa vízcsőcsonkját, de az autósboltban azt mondták, hogy kétféle létezik. Az egyiken 8-as a másikon 10-es menet van, ez még nem is lenne baj, de állítólag csak a 10-es menetest lehet kapni. Akinek 8-as menetel szerelt van, (azt mondja, nekem ilyen van) az vagy kompletten cseréli a vízpumpát, vagy le kell esztergáltatni 8-asra a menetet. Ezen kicsit kiakadtam, mert erről még nem olvastam sehol, cikkszámot is csak egyet ismertem ezt: 1336376

Ti hallottatok erről valamit, vagy tudtok ilyenről? Mert így nem merem megrendelni a cseréhez. :icon11:

Előre is kösz a válaszokat.

opi_ka

Csak 10-es menetel van, GM#55564351 cseréhez csavar kiszedő szükséges de ha vissza olvasol megtalálod a leírásokat no persze meg rengeteg türelem,vagy a szerviz csak akkor sokkba kerül,a csonk vásárlása szerviz,vagy cromax.Én loctite 577-es használtam mert külön tömítés nincs hozzá és a régi is tömítő ragasztóval van rögzítve.

Link to comment
Megosztás:

Csak 10-es menetel van, GM#55564351 cseréhez csavar kiszedő szükséges de ha vissza olvasol megtalálod a leírásokat no persze meg rengeteg türelem,vagy a szerviz csak akkor sokkba kerül,a csonk vásárlása szerviz,vagy cromax.Én loctite 577-es használtam mert külön tömítés nincs hozzá és a régi is tömítő ragasztóval van rögzítve.

Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi.

Elvileg létezik hozzá tömítés:

-O-gyűrű,csatlakozó-darab
GM alkatrész szám: 55564569
Opel katalógus szám: 13 36 377
vagy ez nem az?
Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni.
Link to comment
Megosztás:

Akkor hülyeséget mondott a boltos, ez jó hír, köszi.

Elvileg létezik hozzá tömítés:

-O-gyűrű,csatlakozó-darab
GM alkatrész szám: 55564569
Opel katalógus szám: 13 36 377
vagy ez nem az?
Ez a Kemofreeze fagyálló 5l szerintetek jó a cseréhez? Mert nem szettnék, valami gagyit bele tenni.

Ebből vegyél inkább 3l-t https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151780000-folyadek/151780071-fagyallo-hutofolyadek/224054-fagyallo-hutofolyadek-1-liter-piros-opel

Amúgy mi a csere oka?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, gondoltam rá Én is, akkor lehet, hogy ez lesz.

Különösebb oka nincs, csak, hogy a fagyálló cseréje 3 évente javasolt és nem tudom mikor volt cserélve. Így arra gondoltam, ha már vízcsőcsonkját úgyis szeretném cserélni, akkor megejtem, együtt úgy egyszerűbbnek tűnik. Remélem menni fog, mert így még soha nem cseréltem fagyállót, csak nem olyan bonyolult. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.