Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

És a beállított rádiósávok is eltűnnek a rádióból amint nem kap áramot a magnó :blink:

A rádió egy euró átalakítóval lett beszerelve ahogy a h -ból kivettem semmit nem változtattam, de a h -ban úgy szólt, hogy nem kellett hozzá gyújtás, anno amikor beszerelték direkt mondta a srác, hogy szerinte jobb úgy.

Most meg csak gyújtás után kapcsolható be, lehet itt van valami gebasz az euró átalakítóval, ami bekavar a magnónak és a kocsi elektronikának is.

Én mikor vettem az enyémbe (bár ez A vectra) egy Jvc rádiót, csak a rádióhoz kapott ISo csatlakozón kellet átkötni a dolgokat, hogy gyújtás nélkül menjen. A pirosat a sárgával vagy valami ilyesmi, nem emlékszem rá pontosan, tűzősaruk szét, másikkal összeköt.

Link to comment
Megosztás:

Mennyiért vetted a légzsákot?A füleket én nem hajtogattam ki, hanem valahogy addig nyúzbáltam a borítót amíg rá nem ment.

Most ezt nem értem:( A régi fedelet hogy szedted le a nélkül, hogy a fém füleket nem hajtogattad szét? Mert az OK, hogy le kell fúrni a két szegecset.

Szétvágtad az eredeti fedelet és az újat rápattintottad valahogy? Mert azt el tudom képzelni, hogy rárakni sikerülhet valahogy a fém fülek kihajtogatása nélkül, de leszedni...

Az imbuszkulcs méretében segítenél?

Kb 6000 volt postával, de ez azért baráti ár volt és rendes volt az alak, aki eladta. Itthon nálunk viccesen drága. Ráadásul hibátlan állapotban van és ami nagyon fontos: eredeti, nem utángyártott cucc.

Link to comment
Megosztás:

Nekem így látatlanban,nincs több ötletem.Nem tudom merre laksz,de ha Törökbálinthoz nem messze,akkor én elvinném Wessz-hez a kocsit.

Kicsit messze van Törökbálint, így sajna kilőve (Tiszaújváros, Borsod).

Van 1 ismerős, aki márkaszervízben dolgozik /nm opel/ ; elviszem hozzá.Telefonon csak annyit kérdezett, h mértem-e kompressziót, de sajna nincs mérőm így nem.

Ezt én kérdezem, h esetleg nincs ezekben a hibákban szerepe a motorvezérlő elektronikának?

Ha kérek egy cseredarabot, érdemes lenne-e rànézni?a trafót is vezérli nem?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap hibaüzenetet kaptam sárga lámpa formájában,ma kivillogtattam 1405,van ilyen kód?

A kód listába csak 0-val kezdődő van

Amúgy az autó megy ahogy szokott,EGR falazva 1 éve,idáig nem dobott rá semmit,ma azért kipucoltam hátha :smartass:

EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR) VALVE CIRCUIT OVERHEAT

Link to comment
Megosztás:

Most ezt nem értem:( A régi fedelet hogy szedted le a nélkül, hogy a fém füleket nem hajtogattad szét? Mert az OK, hogy le kell fúrni a két szegecset.

Szétvágtad az eredeti fedelet és az újat rápattintottad valahogy? Mert azt el tudom képzelni, hogy rárakni sikerülhet valahogy a fém fülek kihajtogatása nélkül, de leszedni...

Az imbuszkulcs méretében segítenél?

Kb 6000 volt postával, de ez azért baráti ár volt és rendes volt az alak, aki eladta. Itthon nálunk viccesen drága. Ráadásul hibátlan állapotban van és ami nagyon fontos: eredeti, nem utángyártott cucc.

szia!

nem imbusz, hanem torx tx 30 fejű azzal tudod a kér csavart kitekerni a kormány hátuljában! :)

http://albaszerszam.hu/dugokulcsok-es-bit-dugofejek/555-fortum-bitdugofej-torx-tx30-1-2.html

Link to comment
Megosztás:

Kösd ki, s kiderül, de csodálkoznék, ha az zavarna be.

Azét tűnik el a beállított csatorna, mert nem kap külön +12V-ot az a szál, ami biztosítja, hogy megmaradjon a memória. S kell egy másik szál, ami a kapcsolt +12V, az lehet direkt 12V is, de nem szerencsés ha bekapcsolva hagyod a rádiót, mert lemerítheti az akksidat.

Na megint volt időm szórakozni vele egy kicsit:

Egyértelmű, hogy a rádió a ludas, ha le van húzva 20 -ból 20x jól működik az ajtónyitás zárás és nem sípol 8 másodpercet.

Ha rádugom akkor egyből beszarik

Néztem az euro átalakítót, átkötöttem a sárgát a pirosra de úgyis ugyanaz van, tehát a beállított rádiósáv elszáll és sípol 8 másodpercig a kulcs kivétele után.

Holnap veszek egy másik euro átalakítót szinte tuti, hogy az szórakozik lehet, hogy a h astra bekötése nem kompatibilis a g astrával

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nem rég vásároltam egy 1.7 Diesel G Astrat ( 55KW ) ( motorkód: Y17DT ) ami kb 1 hete rángat és melegen nem indul!
Ma kicseréltük az adagoló vezérlő elektronikát,melegen most szépen indul de a rángatás megmaradt!
A motor szépen jár hidegen-melegen de néha gondol egyet és menet közben ránt egyet a motor!
Ha valaki tudja mi a hiba oka és hogy lehetne a problémát orvosolni annak nagyon szépen megköszönném ha megsúgná a titkot!

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Na megint volt időm szórakozni vele egy kicsit:

Egyértelmű, hogy a rádió a ludas, ha le van húzva 20 -ból 20x jól működik az ajtónyitás zárás és nem sípol 8 másodpercet.

Ha rádugom akkor egyből beszarik

Néztem az euro átalakítót, átkötöttem a sárgát a pirosra de úgyis ugyanaz van, tehát a beállított rádiósáv elszáll és sípol 8 másodpercig a kulcs kivétele után.

Holnap veszek egy másik euro átalakítót szinte tuti, hogy az szórakozik lehet, hogy a h astra bekötése nem kompatibilis a g astrával

Na megvan a hiba kérem szépen!

Az euró átalakító volt a ludas mert a h astra meg a g astra gyújtás és akksi polaritása fel van cserélve.

Tehát az euro csatlakozó sárga kábelét át kellett kötni a pirosra és a pirosat a sárgára.

Tehát ez okozott olyan hibát, hogy a kulcs kivétele után 8 másodperig sípolt és nem lehetett lezárni a kocsit és elfelejtette a beállított rádiósávokat a magnó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget! rl.gif

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném, mert ahogy olvastam a forumot elég sokan előttem már, én is vízfogyással küzdök.

A jelenség februárban kezdődött, akkor egy sérült hűtő probléma miatt hűtő csere volt.

Aztán kiderült a termosztát ház tömítése is megadta magát. Az is ki lett cserélve.

Azóta az alábbi fogyással és a hűtővizes vezető oldali szőnyeggel találkoztam:

1500km (kb 450km autópálya ebből) 1L hűtőfolyadékot ivott meg.

980km (kb.200km autópálya) itt 7dl folyadékot kellett utána tölteni.

A szőnyeg vizesedésre keresve sokan a radiátor tömítés cseréjét írtátok le.

Van erről esetleg valakinek dokumentációja, vagy összeszedett leírása esetleg képekkel hogy hol mit kell szétszedni a sikeres cseréhez?

Megnéztem a cromax-ban Behr rendszerhez 2600Ft a tömítés szett, megcsinálnám magam, de a sok műanyag patent és a motor mögötti csavar kicsavarás amit itt írtatok kicsit eltántorított.

Lehet jobb lenne valami szakihoz elvinni, de Budapesten vagy környékén nem ismerek olyat aki ilyet vállalna, tudtok ajánlani esetleg valakit (akár privátba akár publikusan itt a fórumon)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyors segítséget szeretnék kérni. Z14XE motoros G Astrám ma a következőt csinálta. M7 gyorsítás, érdi emelkedő, aztán
motorhiba lámpa, traktoros döcögő járás és leállt. Elindítás után hibakód maradt, erőtlen döcögős motor és lassan de hazaértem a géppel.

Gyertyacsere eredménytelen. Trafóhídat is cseréltem. Hibakódokat töröltem. Most új gyertyával és trafóval elindul, jár egy darabig és ismét
a P0301 1. henger gyújtáshiba üzenetet kapom. Szerintetek mit lehetne még megnézni? Minden ötletet szívesen fogadok.

Más hibakód nem jelentkezett eddig. Előző napokban volt olajcsere, ugyanolyan olajra mint volt, más egyéb érdemleges nem történt.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

A 0301 az valójában égéskimaradást jelent, nem gyújtáskimaradást, ennélfogva bármi lehet. Nem (rendesen) működő injektor, beragadó szelep, nem megfelelő benzinnyomás, stb. minden, ami a keverékképzéssel és a gyújtással összefügg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Korábbi levelezésekben sokat olvastam az EGR szelep hibáról. Nekem Astra Classic II. -sem van, vezérműláncos, Z14XEP motorral. Azzal, amelyiknek az EGR szelep be van kötve a vízkörébe. Sajnos véletlenszerűen és csak meleg motornál egyszer-egyszer berángat egy picit a motor. Menet közben azonban zavaró így vezetni. Hibakód, sárga lámpa nincs semmi, a motor nem fullad le, olaj és benzin fogyasztás renben, szépen indul. Mivel igen nehéz leszedni a szelepet, előbb kérném a szíves tanácsotok, tapasztalatotok arra, hogy mi lehet a baj ? A kocsiban 92000 km van.

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyors segítséget szeretnék kérni. Z14XE motoros G Astrám ma a következőt csinálta. M7 gyorsítás, érdi emelkedő, aztán

motorhiba lámpa, traktoros döcögő járás és leállt. Elindítás után hibakód maradt, erőtlen döcögős motor és lassan de hazaértem a géppel.

Gyertyacsere eredménytelen. Trafóhídat is cseréltem. Hibakódokat töröltem. Most új gyertyával és trafóval elindul, jár egy darabig és ismét

a P0301 1. henger gyújtáshiba üzenetet kapom. Szerintetek mit lehetne még megnézni? Minden ötletet szívesen fogadok.

Más hibakód nem jelentkezett eddig. Előző napokban volt olajcsere, ugyanolyan olajra mint volt, más egyéb érdemleges nem történt.

Köszi!

+ lehet ECU, a Z14XE motoroknál gyakori hiba. :( ECU környékét mozgatsd meg, az ECU csatijánál szokott kontakt hiba lenni (ECU csatlakozó forrasztási hiba)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap hibaüzenetet kaptam sárga lámpa formájában,ma kivillogtattam 1405,van ilyen kód?

A kód listába csak 0-val kezdődő van

Amúgy az autó megy ahogy szokott,EGR falazva 1 éve,idáig nem dobott rá semmit,ma azért kipucoltam hátha :smartass:

Igen az EGR hibakód! De semmi baj ,lefalazás után időnként bedobja.Nekem is így volt az előző Astrán.

Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek cartársak.

Adódott ma 1 nagy galiba. Faterék elvitték a kocsit és menet közben elkezdett dadogni. Azóta nincs kuplung. Álló motornál lehet váltani(kisebb nagyobb ellenállással, de megy), járó motornál semmit.

Kérnék 1-2 ötletet, hogy hol keressük a hibát. Le kell venni a váltót?

Üdv.

Alkatrész ügyben kérdeznék.

Kinyomócsapágyból Luk vagy Sachs? Melyiket érdemesebb megvenni(tapasztalatok alapján)?

Kuplungszettből szintén ezen két márka között őrlődök. De itt már nagyobb az árkülönbség és nagyon nem mindegy mennyi a vége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy Z16XE motorkódú 2001-es kombi G Astrám van, egy ideje elkezdte azt csinálni, hogy ha egy helyben álltam a km óra mutatója elkezdett ugrálni, most már reggeli induláskor egy ideig nem is mutatja a km-t, aztán gondol egyet és elindul. Ez km óra hiba lehet?

Szia!

Nem, ez inkább jeladó hiba szokott lenni. Korai szériákban még a váltóban van egy sebesség szenzor, későbbiekben már mindegyiken ABS jeladós a bal-első kerék, onnan kapja a sebességjelet. Az szokta felmondani a szolgálatot és ilyen hibát okozni (ez utóbbinál sajnos egybe van építve a kerékcsapággyal, csak egyben cserélhető).

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Alkatrész ügyben kérdeznék.

Kinyomócsapágyból Luk vagy Sachs? Melyiket érdemesebb megvenni(tapasztalatok alapján)?

Kuplungszettből szintén ezen két márka között őrlődök. De itt már nagyobb az árkülönbség és nagyon nem mindegy mennyi a vége.

Sachs

a nyerő

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.