potyo Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Üdv néktek cartársak. Adódott ma 1 nagy galiba. Faterék elvitték a kocsit és menet közben elkezdett dadogni. Azóta nincs kuplung. Álló motornál lehet váltani(kisebb nagyobb ellenállással, de megy), járó motornál semmit. Kérnék 1-2 ötletet, hogy hol keressük a hibát. Le kell venni a váltót? Ez olyan, mint amikor a kuplungszerkezet nem emel ki, mert pl. elment az olaj, ami a kinyomócsapágyat nyomja ki. Első körben megnézni, van-e benne olaj - ez közös a fékolajjal tudtommal, tehát fékolajszintet megnézni, hogy áll (a tartály alja vélhetően nem egyben van, hanem részekre van osztva, hogy ha a kuplung elereszti az olajat, attól még a fék számára maradjon elég). Egyébként valószínűleg váltólevétel lesz a dologból, hacsak nem a pedálnál lesz a gond. Mondjuk haza lehet menni vele így is, ha nem túl messze van, és nem kell útközben (sokszor) indulni és megállni, illetve váltogatni - nem muszáj vontatni vagy trélerezni. Egyesben indítózva el lehet indulni, a fordulatot jó helyen tartva és óvatosan mozgatva a váltókart a fokozatba lehet fokozatot váltani. Én is mentem már haza így, 2-3 között kapcsolgatva, amikor az off autómon a bowden elszakadt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gazda Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Lécc mondjatok vélemény a tegnap esti kérdésemre? Nagyon idegesít a dolog, és passzolok mi lehet vele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Ez olyan, mint amikor a kuplungszerkezet nem emel ki, mert pl. elment az olaj, ami a kinyomócsapágyat nyomja ki. Első körben megnézni, van-e benne olaj - ez közös a fékolajjal tudtommal, tehát fékolajszintet megnézni, hogy áll (a tartály alja vélhetően nem egyben van, hanem részekre van osztva, hogy ha a kuplung elereszti az olajat, attól még a fék számára maradjon elég). Egyébként valószínűleg váltólevétel lesz a dologból, hacsak nem a pedálnál lesz a gond. Mondjuk haza lehet menni vele így is, ha nem túl messze van, és nem kell útközben (sokszor) indulni és megállni, illetve váltogatni - nem muszáj vontatni vagy trélerezni. Egyesben indítózva el lehet indulni, a fordulatot jó helyen tartva és óvatosan mozgatva a váltókart a fokozatba lehet fokozatot váltani. Én is mentem már haza így, 2-3 között kapcsolgatva, amikor az off autómon a bowden elszakadt. Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Sziasztok! Meg tudjátok mondani, hogy a kormánylégzsák levételéhez hányas imbuszkulcs kell? Most nem tudom megnézni, de reggel kellene, mert cserélem a fedelet, de nekem csak kis kulcsaim vannak, azzal nem hiszem, hogy ki tudom küzdeni a két csavar. Köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Sziasztok! Lécc segítsetek (az asszony már kikészít: minek nyúltál hozzá - szöveggel :) ) A problémám a következő (Z14XE-s 2000/12 havi Astra G) Kiolvsatam a hibát egy ismerőssel, és hármat is kidobott 1. P0400 - EGR szelep hiba 2. P0230 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba 3. P0300 - különböző hengerek gyújtáskimaradás. Az 1-el úgy kezdtem, h kitisztítottam az EGR-t, kapott 12V-t is meg minden, okés visszatettem. A 2-el "nem foglalkozom", mert a maszek riasztóbeszerelés miatt dobja már egy jóideje ezt a hibát, azóta a riasztót szétkötettem. A 3-nál úgy kezdtem h vettem új gyertyákat (gyári kétpólusú GM-es), és itt kezdődött a problémám. Azóta nagyon sokáig tekeri indíításnál, és akkor nagyon nehezen elkapja és beindul az autó.Azelőtt szinte pöcre indult. Nem tudom mi lehet a probléma, amikor levettem a trafót, szigetelő szalaggal volt körbetekerve a gyújtókábel, én is így tettem vissza (próbáltam nélküle, úgy is ugyanolyan rossz) És még plusszba a folytóházszelepet is kitakarítottam, ezt csak úgy extrába. Amúgy a motor azóta sokkal jobb lett, jobb élmény vezetni is, mintha elmúlt volna a gyújtáskimaradás, bár még azóta nem volt hibaolvasás. Lécc segítesetek, szerintetek mi lehet a hiba? Nem tudnád valahol megpróbálni egy biztosan jó trafóval?Gyakran előfordul a gyújtótrafó hibája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom. Valamit félreolvastál, a kuplunghidraulikáról volt szó, ami természetesen fékolajjal működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szergely Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Ha ért a sas. Megnéztem a folyadék szintet. Minimumon van és állagra olyan mint a víz. Semmi olaj tapintása nincs. Járó motornál ha be akarom tenni 1-be, fura súroló hangja van. Szóval nem a fogakat számolja hanem súrol. Ui. 4 éve van nálam a sas és nem tudom mikor volt cserélve a fékfolyadék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Szerintem meg nem közös, a kettőnek semmi köze nincs egymáshoz. Az egyik fékfolyadék a másik meg váltó olaj. Ettől függetlenül természetesen lehet ellenőrizni a szintet, de azt a váltó oldalán kell egy nívó csavarral, ha jól tudom. Ugyanaz a hidraulika (fékolaj) működteti a kinyomó csapágyat. Amit Te mondasz az a váltó kenéséért felelős, váltóolaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Ha ért a sas. Megnéztem a folyadék szintet. Minimumon van és állagra olyan mint a víz. Semmi olaj tapintása nincs. Járó motornál ha be akarom tenni 1-be, fura súroló hangja van. Szóval nem a fogakat számolja hanem súrol. Ui. 4 éve van nálam a sas és nem tudom mikor volt cserélve a fékfolyadék. Lehet nem emel ki a kuplung? És egyik fele sem üres? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szergely Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Lehet nem emel ki a kuplung? És egyik fele sem üres? Mind a 2 oldalában van olaj. Vagy is én úgy nézem, hogy van. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gazda Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 De egy gyertyacsere kikészítheti a trafót? Mert azelőtt nm volt ilyen gondom az indítással. De próbálok intézni majd. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 De egy gyertyacsere kikészítheti a trafót? Mert azelőtt nm volt ilyen gondom az indítással. De próbálok intézni majd. Köszi Milyen gondod? Lehetnél konkrétabb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Sziasztok! Azt vettem észre, hogy fogyott a hűtővízből kevéske. Végignézegettem a csöveket, de nem látok szivárgást, a kipufogó nem gőzöl-füstöl, és a hűtővíznek sincs benzin szaga. Kb. nyolc hónapja a tartályon bejelöltem a szintet, csak úgy semmi ok nélkül. Nos azóta kb. egy centivel van lentebb a szint. Itt egy kép is róla:http://kepfeltoltes.hu/view/130705/2013-07-05_09.24.33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Mitől lehet ez? Mert én már gondoltam arra, hogy a meleg miatt a csövek tágulnak, és így esetleg több folyadék fér bele, így a tartályban kevesebb marad. Lenne valami gáz? Vagy ez még ilyen "belefér" kategória? Szia! Őszintén megmondva,amit megjelöltél filctollal,(vagy mivel..) már az a szint is elég alacsony. Ahogy előttem írták,a perem körül kell lennie a szintnek,hideg motornál,egészen pontosan a perem fölött egy kicsivel. A tartályra rá van írva egy "CALT COLD" felirat.és a nyíl a peremig mutat. Nekem talán egy picit fentebb van a színt,bár nem emlékszem pontosan,hogy amikor készítettem a fotót,hideg,vagy üzem meleg volt a mocim. Ha jól emlékszem,amikor 2010 Novemberében vettem az autót,töltöttem rá pár decit,2011 év közepére lecsökkent a peremig,aztán cseréltem a tartályon egy zárókupakot (na ezt szépen leírtam :) ),és azóta ott áll a szint (kop-kop-kop) ahol a fényképen látszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyarmatgabi Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Helló ! Csinálj egy videót tedd fel ide! Nekem melegen és hidegen is csinálta a hidrotőke. Ezt tegnap vettem fel! Kb 10 km mentem előtte vele, vízhőfok olyan 88 fok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Ugyanaz a hidraulika (fékolaj) működteti a kinyomó csapágyat. Amit Te mondasz az a váltó kenéséért felelős, váltóolaj. Bocsi mindenkitől félre olvastam! Legközelebb inkább csendben maradok hogy ne mondjak hülyeséget :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kdani Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Sziasztok!! A következő problémához szeretném kérni a segítségeteket. 2003-as G Sedan Z14XE, menet közben gázelvételnél,hirtelen gázadásnál közben rángat(ez valószínű EGR probléma lesz gondolom). A másik probléma, hogy üzemmeleg motornál többször is csak gázadással tudom elindítani.Nem mindig de gyakori.Napi szinten 10-15km-t használom,lehet ez a probléma oka? Valakinek hasonló gond? :) <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gazda Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Nem tudnád valahol megpróbálni egy biztosan jó trafóval?Gyakran előfordul a gyújtótrafó hibája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gazda Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Imy erre gondoltam, csak lemaradt... A fenti huzamosabb indítózásra gondolok! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gazda Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Sziasztok! Lécc segítsetek (az asszony már kikészít: minek nyúltál hozzá - szöveggel :) ) A problémám a következő (Z14XE-s 2000/12 havi Astra G) Kiolvsatam a hibát egy ismerőssel, és hármat is kidobott 1. P0400 - EGR szelep hiba 2. P0230 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba 3. P0300 - különböző hengerek gyújtáskimaradás. Az 1-el úgy kezdtem, h kitisztítottam az EGR-t, kapott 12V-t is meg minden, okés visszatettem. A 2-el "nem foglalkozom", mert a maszek riasztóbeszerelés miatt dobja már egy jóideje ezt a hibát, azóta a riasztót szétkötettem. A 3-nál úgy kezdtem h vettem új gyertyákat (gyári kétpólusú GM-es), és itt kezdődött a problémám. Azóta nagyon sokáig tekeri indíításnál, és akkor nagyon nehezen elkapja és beindul az autó.Azelőtt szinte pöcre indult. Nem tudom mi lehet a probléma, amikor levettem a trafót, szigetelő szalaggal volt körbetekerve a gyújtókábel, én is így tettem vissza (próbáltam nélküle, úgy is ugyanolyan rossz) És még plusszba a folytóházszelepet is kitakarítottam, ezt csak úgy extrába. Amúgy a motor azóta sokkal jobb lett, jobb élmény vezetni is, mintha elmúlt volna a gyújtáskimaradás, bár még azóta nem volt hibaolvasás. Lécc segítesetek, szerintetek mi lehet a hiba? Na szóval erre gondolok... Bocs, még szokni kell az írást :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július5, 2013 Megoszt Elküldve Július5, 2013 Na szóval erre gondolok... Bocs, még szokni kell az írást :) A szigszalaggal belekert trafóhíd, az nem jó, valaki már babrálta... De biztos ez a baj, nem alacsony az üzemanyag nyomásod? Vagy valami, ami miatt annyit kell forgatni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Findzs Elküldve Július6, 2013 Megoszt Elküldve Július6, 2013 Sziasztok!! A következő problémához szeretném kérni a segítségeteket. 2003-as G Sedan Z14XE, menet közben gázelvételnél,hirtelen gázadásnál közben rángat(ez valószínű EGR probléma lesz gondolom). A másik probléma, hogy üzemmeleg motornál többször is csak gázadással tudom elindítani.Nem mindig de gyakori.Napi szinten 10-15km-t használom,lehet ez a probléma oka? Valakinek hasonló gond? :) <_< nekem ilyen rángatásos hibánál a gyújtás híd volt a hiba persze lehet másik 10 ok még Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Július6, 2013 Megoszt Elküldve Július6, 2013 Ismét előjött a kulcs fennragadásos problémám, csak épp már a WD40 sem segít. Indítózásnál úgy 10ből 1x fennakad a kulcs és nekem kell visszafordítani, hogy az irdatlan csattogás elhallgasson és ne nyírja ki az önindítót. Régebben befújtam WD40-el és utána nem volt gond, most már hiába fújom, újra és újra előjön a probléma. A szerelő azt mondta, hogy kezdetnek meg kellene próbálni egy betét cserét, hátha segít. Kérdés, hogy valakinek volt már hasonló gondja és mit kellett cserélni h. megoldódjon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Július6, 2013 Megoszt Elküldve Július6, 2013 T kacsa7! állítható kormányoszlophoz: kapcsoló, gyújtás, kormányoszlop zár GM alkatrész szám: 90589314 Opel katalógus szám: 9 14 863 Febi: 26149 Swag 40 92 6149topran: 205 656Meyle: 6148900003 Hert+Buss: 70513142 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imre Elküldve Július6, 2013 Megoszt Elküldve Július6, 2013 Üdv ! Seggítséget kérnék:? Reggel induláskor minden rendben, 5-7km után 3 hengeres lesz az autó, hibakód tőrlés után minden rendben egy darabig. Trafósort cseréltem már + 4 db gyertyát is. Segítséget kérnék: a hibakodók: P0354 - Gyújtás 4 vezérlő áramkör (00) - Jelen van A hibakódok száma: 2 P0300 - Több hengernél gyújtáshiba érzékelhető (00) - Nincs jelen P0302 - 2. henger gyújtáshiba érzékelt (00) - Nincs jelen Köszönettel: Üdv Ima Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Július6, 2013 Megoszt Elküldve Július6, 2013 Ezt tegnap vettem fel! Kb 10 km mentem előtte vele, vízhőfok olyan 88 fok. Ez szinte biztos, hogy lánc!! És elég csúnya hangja van minél hamarabb cseréltesd ki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts