Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nem értem, ez olyan nagy szó? Tudom, hogy szélsőségesen is lehet barmolni egy autót, de ehhez képest ez szóra sem érdemes:

Vagy ebben mi a trükk, ha van? Röpködnek itt a milliós km-ek a youtube-on, mi meg itt örülünk 300e-nek?

Hát figyelj, amikor a magyar - hűlye - használt autó vásárló megijed egy 170.000-t futott kocsitól: mert jajj akkor most mi lesz? címmel kiált fel.

Vagy amikor azt monják némely szakik, hogy "a régi autó voltak a jók, de ezek a maiak..." Bár azt tegyük hozzá, hogy azokaz a bizonyos régi autókat 80.000-két gyűrűzni kelett, na mindegy.

Akkor igen is nagy szó - legalább is nekem -, hogy van egy közel 320.000-t futott kocsim, amire büszke lehetek, mert nem rohad, nem esik szét, nem hagy cserben akárhova megyek.

Épp ma ment vele az egyik barátom, aki autókereskedő - németből hoz be nagyon patent kocsikat, való km-el - azt mondta, hogy nem hiszi el, hogy a kocsiban ilyen sok van. Annyira finom az egész. Úgyhogy én örülök.

Karbatartásokat nem elfelejteni, normálisan használni és akkor lesz benne még több is.

Ja...nekem volt ez elött egy majdnem 500.000-t futott Seat Toledo 2.0 automata járgámyom is. Két év alatt amíg használtam csak olajcsere. Aztán eladtam, és még ma is menne ha nem törik össze.

Link to comment
Megosztás:

Az én Astrám 2003-as és van benne 293 ezer km.... motor még nem volt megbontva.... EGR szelep, trafósor, gyertya gondok már voltak,de más még nem!

Kopp...Kopp :)

Mindig megkapta a legjobb olajat 10000-ént, cseréket ami épp szükséges volt.

Aztán mégis 2 hidrotőke , lánc, vízpumpa csere ez már a második szintén! Kuplungom is berángat már gyermek kora óta! Mindig ezt a választ kaptam ez ennyit tud!

No valószínűleg nem opel lesz a következő áldozat.

:sick:

Link to comment
Megosztás:

Egyszer egy hosszabb motorfékes lejtmenet után dobott egy P1405-ös hibakódot.

P1405 Exhaust Gas Pecirculation valve pos. - érz hibás működés

vagy

P1405 DPFE érzékelő Upstream Hose Off or Plugged

Ezután szétszedtem az EGR-t, szinte patyolat tiszta, szépen mozog benne a kis pöcök, azért amennyire tudtam

kitakarítgattam és visszatettem. Az egr szétszedés előtt is produkálta már ezt a kocsi, meg ez után is. Érdemes lenne megpróbálni levenni de nem lekötni az egr-t, és egy lemezzel befedni? Feltettem egy videót arról hogy milyen

hangja van, 32mp-től hallható hogy ezt még hogyan cifrázza... csak hidegen csinálja, melegen soha. Ha hagyom

így járni akkor kb. 3-4 perc múlva beáll normál fordulatszámra és a rendes hangja is visszatér.

Ugyanez a motor és ugyanez a probléma. Nekem le van falazva az EGR, szóval nem hinném, hogy neked segítene. A magas fordszám csak egy dolog, amíg nem áll be normálisra az alapjárat, addig a gázadás is fura. Éppenhogy pöccintem a gázpedált és a fordszám felmegy 3-4000-re. Ha megvárom, míg beáll normálisra, akkor nincs még hasonló gond sem.

Kérdezem a hozzáértőktől: a szívatónak van valahol hőérzékelője?

Én valami hőmérséklettel kapcsolatos problémára tippelek, mert ezt az indítás utáni magas ford számot se hidegben (~13 fok alatt), se melegben (~25 fok fölött) nem csinálja, csak köztes hőmérsékletnél.

Egyébként az, hogy könnyen mozog az EGR szeleped, nem azt jelenti, hogy azzal nincs semmi gond. Az enyém is könnyen mozog, pedig az már teljesen halott és folyamatosan világít miatta a motordiagnosztika...

Link to comment
Megosztás:

Kis tapasztalatcsere...

Nálam is volt némi anomália, egy ideje (1-2 hete) az edigieknél magasabb, egyenetlen alapjárat, némiképp magasabb alapjárati fogyasztás, üresben gurulás közben lassabban visszaeső, néha fennakadó fordulatszám, kicsit erőtlenebb (bár azért ez nálam nem annyira szembetűnő, hiszen kb. 150-ből kószált el egy-kettő) motor, amit eddig betudtam a nagy melegeknek. Tegnap ez már odáig fokozódott, hogy néha az alapjárat teljesen bububus lett (ez egy nyitott rendszernél eléggé észrevehető), és bedobta a hibalámpát, bár nem villogtattam ki, vagy a lambdaszondára, vagy a légtömegmérőre panaszkodott, így utólag végiggondolva... Ha valakit érdekel, megnézem, mit tárolt el...

A hiba:

A tankszellőztető és a szívócső közötti gumicső elfáradt, egyre jobban kirepedt, míg végül már olyan szinten falsot tudott szívni, amit már nem tudott korrigálni az ECU. A csövet megmozgatva elég rendesen lehetet hallani a szívászajt. Annyiban mákom volt, hogy mivel a pillangószelep után csatlakozik be a szívócsőbe ez a csövecske, alapjáraton is ki lehetett "tapogatni" a probléma okát... Ha a pillangó előtti vákuumcsövek fáradnak el, azt már egy kicsit macerásabb kideríteni, akár vissza is kell bontani őket, hogy végig lehessen nézni, repedésre, anyagfáradásra utaló nyomok után kutatva...

A lényeg... Érdemes a vákuumrendszerrel kezdeni az átvizsgálást, mielőtt beleugrunk egy jóval költségesebb alkatrész cserélgetésbe...

A csövecske kicserélése után rögtön 10%-ot esett az alapjárati fogyi (fedkomp), az autó pedig a hiba előtthöz képest dinamikusabbá vált...

Uff.

Link to comment
Megosztás:

Mindig megkapta a legjobb olajat 10000-ént, cseréket ami épp szükséges volt.

Aztán mégis 2 hidrotőke , lánc, vízpumpa csere ez már a második szintén! Kuplungom is berángat már gyermek kora óta! Mindig ezt a választ kaptam ez ennyit tud!

No valószínűleg nem opel lesz a következő áldozat.

:sick:

Hát én eddig nem bántam meg, jó fogyasztás, viszonylag kevés hiba, olcsó alkatrész...

Én pedig az opeleket nézegetem, az a topp perpill (Max for S max, mondeo kombi, vagy Chevrolett Cruise SW)....

Link to comment
Megosztás:

Hát én eddig nem bántam meg, jó fogyasztás, viszonylag kevés hiba, olcsó alkatrész...

Én pedig az opeleket nézegetem, az a topp perpill (Max for S max, mondeo kombi, vagy Chevrolett Cruise SW)....

Én is elégedett vagyok a géppel, de egy Ford Mondeonak nem mondanék nemet (az újnak) :icon1:. Benzinesben, esetleg gázosítva. Csak az ára nekem megfizethetetlen :( .

Link to comment
Megosztás:

Kis tapasztalatcsere...

Nálam is volt némi anomália, egy ideje (1-2 hete) az edigieknél magasabb, egyenetlen alapjárat, némiképp magasabb alapjárati fogyasztás, üresben gurulás közben lassabban visszaeső, néha fennakadó fordulatszám, kicsit erőtlenebb (bár azért ez nálam nem annyira szembetűnő, hiszen kb. 150-ből kószált el egy-kettő) motor, amit eddig betudtam a nagy melegeknek. Tegnap ez már odáig fokozódott, hogy néha az alapjárat teljesen bububus lett (ez egy nyitott rendszernél eléggé észrevehető), és bedobta a hibalámpát, bár nem villogtattam ki, vagy a lambdaszondára, vagy a légtömegmérőre panaszkodott, így utólag végiggondolva... Ha valakit érdekel, megnézem, mit tárolt el...

A hiba:

A tankszellőztető és a szívócső közötti gumicső elfáradt, egyre jobban kirepedt, míg végül már olyan szinten falsot tudott szívni, amit már nem tudott korrigálni az ECU. A csövet megmozgatva elég rendesen lehetet hallani a szívászajt. Annyiban mákom volt, hogy mivel a pillangószelep után csatlakozik be a szívócsőbe ez a csövecske, alapjáraton is ki lehetett "tapogatni" a probléma okát... Ha a pillangó előtti vákuumcsövek fáradnak el, azt már egy kicsit macerásabb kideríteni, akár vissza is kell bontani őket, hogy végig lehessen nézni, repedésre, anyagfáradásra utaló nyomok után kutatva...

A lényeg... Érdemes a vákuumrendszerrel kezdeni az átvizsgálást, mielőtt beleugrunk egy jóval költségesebb alkatrész cserélgetésbe...

A csövecske kicserélése után rögtön 10%-ot esett az alapjárati fogyi (fedkomp), az autó pedig a hiba előtthöz képest dinamikusabbá vált...

Uff.

Bár nem akartam ezzel a problémával foglalkozni, mert kb 50 méter megtétele után minden helyreáll, de egy próbát megér, ránézek hétvégén...Köszi a tippet:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Talán egy éve írtam a rángatásos problémámmal a fórumba. Mivel elég ritkán használom az autót, túlságosan nem tapadtam a témára és innen sem érkezett használható info.

A probléma nagyjából:

A sebességet tartva az autó aprókat rángat (hullámzik). Óvatos gyorsításkor még érezhető, gázpedál tövig nyomásakor nem. Magas fordulaton szintén kevésbé.

Mint utólag kiderült, valamelyik hengeremben gyújtáskimaradás is volt, de ezt sárga lámpával nem jelezte.

Csodabenzinen, csodalöttyökön, fojtószelep-ház tisztításon túl vagyok, cseréltem üa. szűrőt, olajat (bár az utóbbi nem hiszem, hogy sokat befolyásol).

Amúgy az autóvill. szerelő mindent rendben talált, 4-5 hónapja még gyújtáskimaradás sem volt a hengerekre bejegyezve.

Bevittem egy hivatalos Opel szervizbe, ahol EGR szelep hibát állapítottak meg. Megrendeltem a javítást, de közben kiderült, hogy ez nem oldja meg a problémát. Trafóhíd lesz a ludas.

A javítás költsége nagyjából azonos.

A kérdésem az lenne, mit érdemes még megtennem, hogy biztosan kizárjam, hogy valami banális/egyszerű hibája van. Ne értsetek félre, a pénzem megvan rá. Azt akarom elkerülni, hogy az új trafóhíd a karácsonyfa alatt végezze... :)

Melyik az a márka, amit érdemes megvennem a trafóhídból? Elég nagy árkülönbségek vannak.

Előre is köszi :)

Sziasztok!

Kipróbáltam, hogy van-e eltárolt hiba és ezt kaptam:

0110

0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS)

Légtömeg mérő tisztítás?

5let? :) Köszi!!!!

Aki tud még a fenti kérdéseimre választ, ne habozzon :) thx

Link to comment
Megosztás:

Én is elégedett vagyok a géppel, de egy Ford Mondeonak nem mondanék nemet (az újnak) :icon1:. Benzinesben, esetleg gázosítva. Csak az ára nekem megfizethetetlen :( .

Én többet új kocsit nem veszek, az tuti. Használtat jobban megéri, töredéke az új árának...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kipróbáltam, hogy van-e eltárolt hiba és ezt kaptam:

0110

0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS)

Légtömeg mérő tisztítás?

5let? :) Köszi!!!!

Aki tud még a fenti kérdéseimre választ, ne habozzon :) thx

Beszívott levegő hőmérséklet szenzor...

Link to comment
Megosztás:

Én többet új kocsit nem veszek, az tuti. Használtat jobban megéri, töredéke az új árának...

De az azért nem mindegy hogy kapsz egyet egy gyárból, vagy egyet egy kitudja milyen gazdától, kitudja milyen előélettel. Lehet hogy drágább, és sokat veszt az árából, de ha nem egy party autónak veszi az ember, sok gondoskodással akár örök életre jó lehet. :)

Szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

De az azért nem mindegy hogy kapsz egyet egy gyárból, vagy egyet egy kitudja milyen gazdától, kitudja milyen előélettel. Lehet hogy drágább, és sokat veszt az árából, de ha nem egy party autónak veszi az ember, sok gondoskodással akár örök életre jó lehet. :)

Szerintem :)

Azért nem igazán, 1-2 éves Astra J Sports Tourert lehet venni kevés km-el 5 év garival 3-3.2 körül, egy új meg 6 milla.... szóval? :)

Link to comment
Megosztás:

Azért nem igazán, 1-2 éves Astra J Sports Tourert lehet venni kevés km-el 5 év garival 3-3.2 körül, egy új meg 6 milla.... szóval? :)

Igen, ez jó kompromisszumos választás - én is ebben gondolkozom - elég új a kocsi, gari is van rajta és jóval kedvezőbb az ára.

Link to comment
Megosztás:

érdekes jelenség van nálam pár napja..

az alapállapot az ugyebár, hogy hidegindításnál, a fordulat 1100-1200-ig felmegy, majd szépen visszacsökken 800-körülire, de pár napja az van, hogy pont fordítva működik a dolog.. fl.gif

hidegindításnál 700-800körül indul a verda, majd ahogy melegszik a motor, megy felfelé 1000-1200-1500-re is akár..

tipp? fl.gif milyen irányba kéne kutakodnom?
előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

2007-es évjáratu Opel astra G Z14XEP motorkóddal.

Problémám azzal lenne, hogy erős Dieseles kattogás hallatszik a motortól Üzemi meleg állapotban.

Amikor hideg egy picit észre lehet venni, de üzemi hőfoknál hallatszik igazán alap járaton!

Több szerelőt is kérdeztem, azt mondták, hogy hidro tőke. De a hidro tőkéről azt hallottam, hogy melegen csendesednie kellene és hidegen hangosank lenni.

Egyébként egy picit mintha az üzemi hőfok is magasabb lenne (85-90 között van, de inkább 90 felé mozdul el).

Találkozott már valaki ilyennel.

Előre is köszönöm a válaszotok!

Üdv: Gabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

2007-es évjáratu Opel astra G Z14XEP motorkóddal.

Problémám azzal lenne, hogy erős Dieseles kattogás hallatszik a motortól Üzemi meleg állapotban.

Amikor hideg egy picit észre lehet venni, de üzemi hőfoknál hallatszik igazán alap járaton!

Több szerelőt is kérdeztem, azt mondták, hogy hidro tőke. De a hidro tőkéről azt hallottam, hogy melegen csendesednie kellene és hidegen hangosank lenni.

Egyébként egy picit mintha az üzemi hőfok is magasabb lenne (85-90 között van, de inkább 90 felé mozdul el).

Találkozott már valaki ilyennel.

Előre is köszönöm a válaszotok!

Üdv: Gabi

valószínüleg a vezérműláncot hallod.. ez ilyen, mennyi km van a verdában?

Link to comment
Megosztás:

93000 km

új kora óta van nálad? tehát valós az állás? vagy bármi lehet?

olyan 200ekm-enként kell/célszerű megnézetni/cserélni a láncot, akkor halkul is, de hamar visszahangosodik.. legalább is a szerelőm szerint.. tehát pusztán a hangja miatt nem érdemes cserélni..

Link to comment
Megosztás:

új kora óta van nálad? tehát valós az állás? vagy bármi lehet?

olyan 200ekm-enként kell/célszerű megnézetni/cserélni a láncot, akkor halkul is, de hamar visszahangosodik.. legalább is a szerelőm szerint.. tehát pusztán a hangja miatt nem érdemes cserélni..

Igen új kora óta nálam van! Most jelentkezett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

2007-es évjáratu Opel astra G Z14XEP motorkóddal.

Problémám azzal lenne, hogy erős Dieseles kattogás hallatszik a motortól Üzemi meleg állapotban.

Amikor hideg egy picit észre lehet venni, de üzemi hőfoknál hallatszik igazán alap járaton!

Több szerelőt is kérdeztem, azt mondták, hogy hidro tőke. De a hidro tőkéről azt hallottam, hogy melegen csendesednie kellene és hidegen hangosank lenni.

Egyébként egy picit mintha az üzemi hőfok is magasabb lenne (85-90 között van, de inkább 90 felé mozdul el).

Találkozott már valaki ilyennel.

Előre is köszönöm a válaszotok!

Üdv: Gabi

Helló !

Csinálj egy videót tedd fel ide!

Nekem melegen és hidegen is csinálta a hidrotőke.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.