Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm a tanácsokat tükörügyben.

Most ott áll a helyzet, hogy olyan kétoldalas ragasztóval, ami kimondottan tükörragasztó visszaragasztottam és áll, mint Katiban a gyerek.

De azért imy tanácsára vettem egy lapot a cromaxnál és holnap a lakatos haver megpróbálja berakni. (majd lesem hogy csinálja) Ő is azt mondja, hogy jó a kétoldalas ragasztó, de ha megsüti a nap akkor előfordulhat, hogy elengedi. Így a ragasztott lapot elteszem tartalékba. (bár lehet, hogy 1200 Ft-ért nem éri meg filléreskedni vele)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat tükörügyben.

Most ott áll a helyzet, hogy olyan kétoldalas ragasztóval, ami kimondottan tükörragasztó visszaragasztottam és áll, mint Katiban a gyerek.

De azért imy tanácsára vettem egy lapot a cromaxnál és holnap a lakatos haver megpróbálja berakni. (majd lesem hogy csinálja) Ő is azt mondja, hogy jó a kétoldalas ragasztó, de ha megsüti a nap akkor előfordulhat, hogy elengedi. Így a ragasztott lapot elteszem tartalékba. (bár lehet, hogy 1200 Ft-ért nem éri meg filléreskedni vele)

Igen és is ezért mondtam, nekem is cromaxos után gyártott tükör van benne (más ok miatt) és jó, még gyorsabban is fűt, mint a gyári. ;)

Link to comment
Megosztás:

Még valami, a klíma hűtő jobb felső sarkában lévő műanyag kupaknál engedi a gázt. Ez alatt mennyire egyszerű vagy nehéz cserélni a tömítést?

Házilag neki foghat az ember, ha már nincs gáz a rendszerben?

Szia! Tegnap voltam klimasnal, es szobakerult ez. Ha szembolnezve jobb, menetirany szerinti bal oldalrol van szo, akkor az komplett huto csere. Javitani nem lehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért itt nincs ám az a határozottan kattogó hang, ami nálam van első indításkor, vagy én nem hallom rendesen:) Utána nagyon hasonló a motor hangja.

Másnak is ilyen hangot ad hideg motor indításkor, mint nálam? Mert azért Imynél nem hallani annyira ezt a kopogó hangot, ami nálam kb. 2 másodpercig megvan, amíg megjön az olajnyomás. Kell ezzel kezdenem valamit vagy ez így teljesen rendben van?

http://youtu.be/7SWsmL9lgNc

Ezt ma reggel csináltam, nem ment egy napig a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!



A probléma nem általános de eléggé nagynak tűnik. 1.6 16 szelepes G Astrám úgy döntött, h az olaj az nem a deknibe való, hanem az autó egyébb részeire. Ausztriába volt egy 1000 km-es utam ebbe a batár melegbe 2db hatalmas dugó ácsorgással. Hallottam egy fura hangot menetközben, olyan volt, mintha eresztene az egyik kerék. Ahogy gyorsultam úgy gyorsult az is és visszafelé. Leálltam egy pihenőbe azzal a tudattal, h akkor kerékcsere hajrá. A kerekek jók voltak nagy öröm, de akkor mi volt ez. Benéztem az autó alá és a deknitől a hátsó hídig minden olaj volt. Úgy nem folyott csak a dekni legalsó pontjánál, ahol egy motortartó is csatlakozik hozzá, ott csöpögött lefelé (Gondolom mert ez a legalsó pontja a motornak azt dolgozott a gravitáció) és minden úszott az olajban a motortérben is ami mögötte volt. Igazából itt volt a lgetöbb, mert a kaszni amit tudott felfogott (minden ami a teknővel egyvonalban van). Gondolom a menetszél nyomta hátra. Beindítottam a gépet hátha meglátok valamit de semmi. Hibakód, kicsi világító olajkanna még nincs, nivó szerint olajhiány van. Kérdésem, h mit nézzek meg, honnan jöhetett ki. Előfordulhat, h a nagy melegben meg az ezer km-ben felforrósodott valami és eldurrant aztán a nyomás meg kinyomta a nedűt? Köszönöm az ötleteket, itt nem vinném szerelőhöz ha nem muszáj mert baromi drága :P Ha lehet várni vele augusztusig akkor otthon csináltatnám inkább, de a csináld magad is belefér, csak tudjam, h mizu :)

Köszönöm az ötleteket.

Újabb problem. Indításkor, mintha a hosszbordás szíj adná, fura hangot hallok, kb, mint amikor felpörög egy F1 motor. Motor általában pöccre indul, néha nehézkesen tekeri. Ha beindul akkor szép csendes. Az akksi pár napos, zsír új, full töltéssel. Az gáz ha a szíj csúszik, mert kedden lett cserélve görgővel és van benne 1500 km :P Generátort megnéztem, h nem e csapágyas, de nem, kézzel simán elforgarom. Ötletek erre is? ;) Természetesen ezt is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A probléma nem általános de eléggé nagynak tűnik. 1.6 16 szelepes G Astrám úgy döntött, h az olaj az nem a deknibe való, hanem az autó egyébb részeire. Ausztriába volt egy 1000 km-es utam ebbe a batár melegbe 2db hatalmas dugó ácsorgással. Hallottam egy fura hangot menetközben, olyan volt, mintha eresztene az egyik kerék. Ahogy gyorsultam úgy gyorsult az is és visszafelé. Leálltam egy pihenőbe azzal a tudattal, h akkor kerékcsere hajrá. A kerekek jók voltak nagy öröm, de akkor mi volt ez. Benéztem az autó alá és a deknitől a hátsó hídig minden olaj volt. Úgy nem folyott csak a dekni legalsó pontjánál, ahol egy motortartó is csatlakozik hozzá, ott csöpögött lefelé (Gondolom mert ez a legalsó pontja a motornak azt dolgozott a gravitáció) és minden úszott az olajban a motortérben is ami mögötte volt. Igazából itt volt a lgetöbb, mert a kaszni amit tudott felfogott (minden ami a teknővel egyvonalban van). Gondolom a menetszél nyomta hátra. Beindítottam a gépet hátha meglátok valamit de semmi. Hibakód, kicsi világító olajkanna még nincs, nivó szerint olajhiány van. Kérdésem, h mit nézzek meg, honnan jöhetett ki. Előfordulhat, h a nagy melegben meg az ezer km-ben felforrósodott valami és eldurrant aztán a nyomás meg kinyomta a nedűt? Köszönöm az ötleteket, itt nem vinném szerelőhöz ha nem muszáj mert baromi drága :P Ha lehet várni vele augusztusig akkor otthon csináltatnám inkább, de a csináld magad is belefér, csak tudjam, h mizu :)

Köszönöm az ötleteket.

Újabb problem. Indításkor, mintha a hosszbordás szíj adná, fura hangot hallok, kb, mint amikor felpörög egy F1 motor. Motor általában pöccre indul, néha nehézkesen tekeri. Ha beindul akkor szép csendes. Az akksi pár napos, zsír új, full töltéssel. Az gáz ha a szíj csúszik, mert kedden lett cserélve görgővel és van benne 1500 km :P Generátort megnéztem, h nem e csapágyas, de nem, kézzel simán elforgarom. Ötletek erre is? ;) Természetesen ezt is köszönöm :)

Valahogy csak látni, hogy mi adta meg magát, szimering vagy tömítés lehet... Van képed esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Valahogy csak látni, hogy mi adta meg magát, szimering vagy tömítés lehet... Van képed esetleg?

Képem sajnos nincs, most lepucoltam, vártam kicsit és aszem meg van. Raktam oda egy kis tömítő anyagot hátha :) Szerintem a tömítésnek annyi volt 1 helyen, majd ha haza megyek akkor új teknő, amúgy is akartam, meg normális tömítések, nem ilyen pasztás megoldás :P

Kössz az ötletet.

Indítási hangra esetleg tipp valaki?

Link to comment
Megosztás:

Ezt ma reggel csináltam, nem ment egy napig a kocsi.

Köszönöm! Azért nálad indításkor nincs az a kattogó hang pár másodpercig, mint nálam. Utána elég egyformának tűnik a motorhang. Elvileg nálam akkor a hidrotőkék szólnak pár másodpercig, de ezt nem kell bántani, ha minden igaz.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Azért nálad indításkor nincs az a kattogó hang pár másodpercig, mint nálam. Utána elég egyformának tűnik a motorhang. Elvileg nálam akkor a hidrotőkék szólnak pár másodpercig, de ezt nem kell bántani, ha minden igaz.

Pedig valamicske van, de nagyobb hidegben nagyobb hangja van. Csak most nem tudok hideget csinálni. Nekem párás időben a hosszbordás szíj nyekereg. Olyan 60e-nél jött elő, szerelő mondta hagyjam, nyikorogjon, ezért felesleges a szíjcsere. De most pl annak sem volt hangja... pedig a nyikk-nyikk zavaróbb. ;)

Link to comment
Megosztás:

Pedig valamicske van, de nagyobb hidegben nagyobb hangja van. Csak most nem tudok hideget csinálni. Nekem párás időben a hosszbordás szíj nyekereg. Olyan 60e-nél jött elő, szerelő mondta hagyjam, nyikorogjon, ezért felesleges a szíjcsere. De most pl annak sem volt hangja... pedig a nyikk-nyikk zavaróbb. ;)

Nálam a reggeli indítás ugyanilyen. Már ráparáztam, hogy valami gáz lesz belőle, de akkor most megnyugodtam. A szíj nekem is nyöszörög, még a meleg nyári reggeleken is. Ha bemelegedett akkor viszont teljesen hangtalan az indítás és a szíj is.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a reggeli indítás ugyanilyen. Már ráparáztam, hogy valami gáz lesz belőle, de akkor most megnyugodtam. A szíj nekem is nyöszörög, még a meleg nyári reggeleken is. Ha bemelegedett akkor viszont teljesen hangtalan az indítás és a szíj is.

A párás időtől van a nyekergés, vagy a nem valami jó gyári szíj? passz....

Link to comment
Megosztás:

Szia! Tegnap voltam klimasnal, es szobakerult ez. Ha szembolnezve jobb, menetirany szerinti bal oldalrol van szo, akkor az komplett huto csere. Javitani nem lehet.

Szia!

Nekem is ott szivárgott. És pont az ilyen pancser klímások miatt álltunk neki a haverral és megoldottuk a problémát.

Nekem is azt mondta 2 klímás ˝szakember˝ is, hogy hűtőt kell cserélni.

Nehogy már egy szűrő, valamint két tömítés miatt, ami mellesleg 8 000 Ft, kicseréljék a hűtőt is (kb 25 - 30 000 Ft)

Cserével, töltéssel kb 1,5 - 2 óra volt. Azóta tökéletes, 5 - 6 celsius fok körül van a befúvott levegő hőmérséklete.

Ha érdekel, segítek!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ott szivárgott. És pont az ilyen pancser klímások miatt álltunk neki a haverral és megoldottuk a problémát.

Nekem is azt mondta 2 klímás ˝szakember˝ is, hogy hűtőt kell cserélni.

Nehogy már egy szűrő, valamint két tömítés miatt, ami mellesleg 8 000 Ft, kicseréljék a hűtőt is (kb 25 - 30 000 Ft)

Cserével, töltéssel kb 1,5 - 2 óra volt. Azóta tökéletes, 5 - 6 celsius fok körül van a befúvott levegő hőmérséklete.

Ha érdekel, segítek!

Írd le, hogy hogyan! :smartass:

Link to comment
Megosztás:

na ez engem is érdekelne ,mert nekem is csak másodikra indul pár óra elteltével,ill hidegen

Ma szereztem bontottan egy üzemanyag szivattyút, igaz B Vectraban volt ha jó bele egy próbát megér, hogy tényleg szivattyú vagy az a visszacsapó szelep a ludas.

Majd megírom

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is ott szivárgott. És pont az ilyen pancser klímások miatt álltunk neki a haverral és megoldottuk a problémát.

Nekem is azt mondta 2 klímás ˝szakember˝ is, hogy hűtőt kell cserélni.

Nehogy már egy szűrő, valamint két tömítés miatt, ami mellesleg 8 000 Ft, kicseréljék a hűtőt is (kb 25 - 30 000 Ft)

Cserével, töltéssel kb 1,5 - 2 óra volt. Azóta tökéletes, 5 - 6 celsius fok körül van a befúvott levegő hőmérséklete.

Ha érdekel, segítek!

Szia!

Nagyon erdekelnek a reszletek! Ird meg legyszives alkatresz/ tomites nevvel egyutt! Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE-s Astrában Behr klímával, ki szeretném szerelni a klíma belső párologtató egységet. Szedte valaki már ki, mennyire szívós meló, mire érdemes odafigyelni? Riogattak hogy teljes műszerfalat ki kell venni. Tényleg így van? Minden tippet, ötletet szívesen fogadok! köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Utólag beépített, nem gyári riasztóm van. Selca. Ennek a központi egységét, vagy azt a részt szeretném megkeresni, ahol az index lámpák vezetékezését hozzákötötték. Használtan vettem az autót, nem én szereltettem be.

Valahol kontakt hibám van, mert a bal index visszajelzése egy hete eltűnt, ma újra jó volt. Másik jelenség volt egyszer, hogy folyamatosan világítottak az indexek menet közben, csak megállás után a beriasztásra "javultak meg".

Keresgéltem már a burkolatok mögött, követtem az A oszlopra szerelt mozgásérzékelő vezetékét. Végigkövettem a kesztyűtartót kiszerelve, át a középkonzol mögött, a biztosítéktábláig, ahol össze van kötve egy galacsinba a bal oldali mozgásérzékelő, és a váltó előtti visszajelző led vezetékeivel. Bár kicsit kibontottam az itteni lábtér oldalburkolatát, teljesen kivenni nem tudtam és nem is fértem előző alkalommal jobban oda keresni. Azt sejtem hogy itt, vagy a motortérben, vagy a csomagtartóban lesz, a vezető oldalán. :)

Milyen tipikus helyekre szokták az utólagos riasztó központi egységét tenni? Hogy és hol szokták hozzákötni az index lámpa vezérlését?

Link to comment
Megosztás:

Nekem full elektromos, azt csak le kell pattintani, másikat fel a helyére, és kész.

Sziasztok!

No, csak hogy minden napra legyen valami izgalmas, ma leesett a bal oldali tükröm:) Illetve nem esett le, csak félig, én vettem le végleg. Jövök ki a melóból, autó egész nap tűző napon, 100 fok, látom, hogy lóg a bal fele a tükörnek, jobb felén még tart. Gyorsan lekaptam, két helyen volt ragasztva, bal oldalon el is engedte.

Emígy valami fekete furcsa felület van alatta, ahogy előttem is írták.

A tükör elektromos, elvileg fűthető, de ebben nem vagyok biztos. Hol lehet megnézni, hogy fűthető vagy nem?

Mi legyen, ragasszam vissza neutrális szilóval vagy vegyek egy utángyártott új tükörlapot?

És a java, hogy kell kiszednem a bent maradt fekete alapú lapot, amiről levált a tükör? Nehéz utána visszarakni, ha fűthető?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Talán egy éve írtam a rángatásos problémámmal a fórumba. Mivel elég ritkán használom az autót, túlságosan nem tapadtam a témára és innen sem érkezett használható info.

A probléma nagyjából:

A sebességet tartva az autó aprókat rángat (hullámzik). Óvatos gyorsításkor még érezhető, gázpedál tövig nyomásakor nem. Magas fordulaton szintén kevésbé.

Mint utólag kiderült, valamelyik hengeremben gyújtáskimaradás is volt, de ezt sárga lámpával nem jelezte.

Csodabenzinen, csodalöttyökön, fojtószelep-ház tisztításon túl vagyok, cseréltem üa. szűrőt, olajat (bár az utóbbi nem hiszem, hogy sokat befolyásol).

Amúgy az autóvill. szerelő mindent rendben talált, 4-5 hónapja még gyújtáskimaradás sem volt a hengerekre bejegyezve.

Bevittem egy hivatalos Opel szervizbe, ahol EGR szelep hibát állapítottak meg. Megrendeltem a javítást, de közben kiderült, hogy ez nem oldja meg a problémát. Trafóhíd lesz a ludas.

A javítás költsége nagyjából azonos.

A kérdésem az lenne, mit érdemes még megtennem, hogy biztosan kizárjam, hogy valami banális/egyszerű hibája van. Ne értsetek félre, a pénzem megvan rá. Azt akarom elkerülni, hogy az új trafóhíd a karácsonyfa alatt végezze... :)

Melyik az a márka, amit érdemes megvennem a trafóhídból? Elég nagy árkülönbségek vannak.

Előre is köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, csak hogy minden napra legyen valami izgalmas, ma leesett a bal oldali tükröm:) Illetve nem esett le, csak félig, én vettem le végleg. Jövök ki a melóból, autó egész nap tűző napon, 100 fok, látom, hogy lóg a bal fele a tükörnek, jobb felén még tart. Gyorsan lekaptam, két helyen volt ragasztva, bal oldalon el is engedte.

Emígy valami fekete furcsa felület van alatta, ahogy előttem is írták.

A tükör elektromos, elvileg fűthető, de ebben nem vagyok biztos. Hol lehet megnézni, hogy fűthető vagy nem?

Mi legyen, ragasszam vissza neutrális szilóval vagy vegyek egy utángyártott új tükörlapot?

És a java, hogy kell kiszednem a bent maradt fekete alapú lapot, amiről levált a tükör? Nehéz utána visszarakni, ha fűthető?

Vegyél rá egy tükörlapot, nem érdemes vele játszani.

Ha bekapcsolod a hátsó ablakfűtést, akkor melegszik, vagy sem? Az állítása elektromos, vagy mechanikus? ha mechanikus, akkor valószínű nem is fűt...

Link to comment
Megosztás:

Vegyél rá egy tükörlapot, nem érdemes vele játszani.

Ha bekapcsolod a hátsó ablakfűtést, akkor melegszik, vagy sem? Az állítása elektromos, vagy mechanikus? ha mechanikus, akkor valószínű nem is fűt...

Én is a tükörlap felé hajlok, főleg, hogy a neutrális szilikont is meg kell vennem. Csak nem tudom, hogy az olcsó utángyártott tükrök mennyivel rosszabbak, mint a gyári?

Elektromos a tükör. Gondolom fűthető is, mert a legtöbb esetben ez a felszereltség mellett fűthető. Kétlem, hogy ebben a kánikulában érezni lehet a fűtést, eleve ezer fokos:)

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320337-visszapillanto-tukor-alkatresz/185441-tukorlap-opel-astra-g-bal-futott

Az Alkar-EU importra gondoltam, talán valamivel jobb, mint a no name EU-s.

Hogy kell kivennem a bennmaradt lapot és visszaraknom az újat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem régen vettem az autót. Delcon CDR 500-as rádió van a kocsiban, de a kijelző nem mutat nemmi adatot tőle, pedig tudnia kellene. Írnia kellene a CD Track-et, FM csatornát, és RDS-t is tudnia kellene, de semmi. :( Egyedül az Idő-t, kinti hőmérsékletet és a dátumot mutatja.
Végig néztem már a használati útmutatót, olvasgattam neten, de nem találtam semmit.
Esetleg tud valaki erre megoldást?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.