kukori Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Sziasztok! Ma végre eljutottam oda, hogy kicseréljem a pollenszűrőt. Elvileg Delphi klímám van, így ahhoz illő szűrőst vettem (Technofil aktív szenes). A kesztyűtartót kiszereltem, de innen elbizonytalanodtam, nem vagyok benne biztos, hogy mit kell kicsavarnom és hol? Így néz ki: Ráadásul a szűrőn nincs nyíl, hogy merre kell berakni, mindkét fele egyformának tűnik. Mindegy hogy melyik felével rakom be? A szervómotor folyamatosan zúg, nem tudom, hogy ez gond vagy sem, nem tudom megállapítani, hogy működik-e a belső keringetés vagy nem. Az biztos, hogy a bal felső saroknál valami el van törve, az pedig így néz ki: Kiszedtem a régi benne levő rádiót és az én meglévő Panasonic rádiómat akartam beszerelni, de nem tudom, hogy a képen is látható felső csatlakozók mihez vannak, mert a rádióhoz nincs ilyen. Ez a két hátsó hangszóró lesz? Mert ez nem volt a benne lévő rádiónál sem bekötve és nem is szóltak hátul a hangszórók. Lehet ilyen átalakítót venni, ami ezt is beköti? Előre is köszönöm segítségeteket, most így áll részben szétkapva az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Úgy látszik ez a tecnofil ilyen.Nekem Behr van,de azon sem volt se nyíl se fül.Nekem patentok fogják,azokat leszedtem és kicseréltem a szűrőt.Szerintem neked a csavart kell kitekerni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Úgy látszik ez a tecnofil ilyen.Nekem Behr van,de azon sem volt se nyíl se fül.Nekem patentok fogják,azokat leszedtem és kicseréltem a szűrőt.Szerintem neked a csavart kell kitekerni. Akkor ezek szerint mindegy, hogy melyik felével kerül be, főleg, hogy mindkét fele egyformának tűnik:) A kép alapján melyik csavarokat kell kitekernem? A többiben is tudnátok segíteni? Köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Június15, 2013 Megoszt Elküldve Június15, 2013 Azt az egyet ami középen van.Ahhoz a sok kábeles dologhoz nem értek:) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Ma végre eljutottam oda, hogy kicseréljem a pollenszűrőt. Elvileg Delphi klímám van, így ahhoz illő szűrőst vettem (Technofil aktív szenes). A kesztyűtartót kiszereltem, de innen elbizonytalanodtam, nem vagyok benne biztos, hogy mit kell kicsavarnom és hol? Így néz ki: Ráadásul a szűrőn nincs nyíl, hogy merre kell berakni, mindkét fele egyformának tűnik. Mindegy hogy melyik felével rakom be? A szervómotor folyamatosan zúg, nem tudom, hogy ez gond vagy sem, nem tudom megállapítani, hogy működik-e a belső keringetés vagy nem. Az biztos, hogy a bal felső saroknál valami el van törve, az pedig így néz ki: Kiszedtem a régi benne levő rádiót és az én meglévő Panasonic rádiómat akartam beszerelni, de nem tudom, hogy a képen is látható felső csatlakozók mihez vannak, mert a rádióhoz nincs ilyen. Ez a két hátsó hangszóró lesz? Mert ez nem volt a benne lévő rádiónál sem bekötve és nem is szóltak hátul a hangszórók. Lehet ilyen átalakítót venni, ami ezt is beköti? Előre is köszönöm segítségeteket, most így áll részben szétkapva az autó. Szia! pollenszűrő csere: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1894 vagy https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Utast-rsz-r-pollensz-r-cser-je: A zsalu eltörése a napokban, az elmúlt héten felkapott téma volt, ha vissza olvasol leírtak róla mindent. A rádióhoz szoktak adni átalakító kábelt de lehet is venni. ISO csatlakozó a neve. http://www.autohifi-city.hu/?oldal=1&cikk=448 A két rödvidebb csatlakozóra kell rákötni, a hosszabb szerintem a kormánykapcsolóhoz illetve talán a gyári kijelzőhöz kell. Ilyen átalakítót is lehet kapni de ezt aranyárban mérik. Remélem tudtam segíteni! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Ma végre eljutottam oda, hogy kicseréljem a pollenszűrőt. Elvileg Delphi klímám van, így ahhoz illő szűrőst vettem (Technofil aktív szenes). A kesztyűtartót kiszereltem, de innen elbizonytalanodtam, nem vagyok benne biztos, hogy mit kell kicsavarnom és hol? Így néz ki: Ráadásul a szűrőn nincs nyíl, hogy merre kell berakni, mindkét fele egyformának tűnik. Mindegy hogy melyik felével rakom be? A szervómotor folyamatosan zúg, nem tudom, hogy ez gond vagy sem, nem tudom megállapítani, hogy működik-e a belső keringetés vagy nem. Az biztos, hogy a bal felső saroknál valami el van törve, az pedig így néz ki: Kiszedtem a régi benne levő rádiót és az én meglévő Panasonic rádiómat akartam beszerelni, de nem tudom, hogy a képen is látható felső csatlakozók mihez vannak, mert a rádióhoz nincs ilyen. Ez a két hátsó hangszóró lesz? Mert ez nem volt a benne lévő rádiónál sem bekötve és nem is szóltak hátul a hangszórók. Lehet ilyen átalakítót venni, ami ezt is beköti? Előre is köszönöm segítségeteket, most így áll részben szétkapva az autó. Ha gyújtáson folyamatosan zúg a zsalu motorja, akkor az bizony eltörte a mechanikát. Külső levegő állásban annak a rácsnak amit lefényképeztél lezárva kellene lennie, majd ha benyomod a belső keringetést akkor nyílik ki és szépen látszik ahogy a lezáró lapát átfordul a másik végállásába. A rádiónál az összes hangszóró vezetéke a középső csatlakozóban van, ha nem szól hátul, akkor lehet nincs is benne hangszóró (classicokból ki szokták spórolni). Abban a csatlakozóban, aminek nincs ellenpárja a rádiódon emlékeim szerint olyan funkciók vannak, mint a telefonkihangosító csatlakozás, CD-tár vezérlés, diagnosztikai vezeték. Az neked valószínűleg nem is fog kelleni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gboy Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Nemrég megjelent a következő hiba: "P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség" Emellett a hűtőventillátor néha már indításkor maxon pörög, de leginkább csak későn kapcsol be. A Hőfok jeladó ellenállását nézve működik, de ki is lett cserélve és a jelenség változatlan. A vízhőfok műszer mikor kb 85 fokot mutat, addig az OP-COM 97 fokot ír (venti ilyenkor még nem jár). Van másik hőfok érzékelő is a termosztát mellettin kívül? A műszerfalon a műszer és a ventillátor nem az alapján működik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Coredump Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok ! Nemi fejlemeny h az uj trafosorral mentem egy kort miutan normalizalodott az alapjarat es most nem rangat annyira de dobott megint P0170-es hibat. Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor) Ez mi lehet ? uzemnayag szivattyu v. esetleg eltomodes v. vmit elbaltaztam amikor kicsereltem az uzemanyagszurot ? A nyilnak megfeleloen raktam be, remelem de megnezem meg 1x. Alig tudtam feljonni egy kicsi emelkedon, csak ugy ha porgettem a motort ami neha nem sikerult es kezifek ki aztan fel meter elore utanna ujra meg ujra igy. :( Elore is koszi ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
meggy Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Akkor lehet mindkettőben az izzó ment el. Milyen a klimád, behr vagy delphi? Ha behr akkor csak a középső gombot kell kivenni, és ott az izzó. Behr. Most nézem, a szivargyújt sem ég. Meg fogom szerintem nézni, nem tűnik nagyon bonyolultnak. Ha valami problémám lenne, akkor megírom. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Behr. Most nézem, a szivargyújt sem ég. Meg fogom szerintem nézni, nem tűnik nagyon bonyolultnak. Ha valami problémám lenne, akkor megírom. Köszi! Behr egyszerű, ott a középső gobot kiveszed, s ott az izzó. ;) Nem az, alul a takaró műanyagot kell kivenni, és a hamutartót, ott is ugyanolyan izzó van. Nekem 1-2 héttel később égett ki, mint a klímáé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Virgo Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok ! Nemi fejlemeny h az uj trafosorral mentem egy kort miutan normalizalodott az alapjarat es most nem rangat annyira de dobott megint P0170-es hibat. Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor) Ez mi lehet ? uzemnayag szivattyu v. esetleg eltomodes v. vmit elbaltaztam amikor kicsereltem az uzemanyagszurot ? A nyilnak megfeleloen raktam be, remelem de megnezem meg 1x. Alig tudtam feljonni egy kicsi emelkedon, csak ugy ha porgettem a motort ami neha nem sikerult es kezifek ki aztan fel meter elore utanna ujra meg ujra igy. :( Elore is koszi ! Szia! Nekem is van tapasztalatom a rángatós szituról... tegnap kiszereltem az egr-t , megtisztogattam amennyire tudtam a ráégett korom rétegtől és ma az 50 km es út alatt nem tért vissza. :) Általában egyenletes tempónál,hosszabb idő után és alacsony ford.számnál 2-3 sebességnél rángatott be...nekem a nem megfelelő gyertyák okoztak sárgalámpát ,három,majd a végén már max 2 hengerrel evickéltem hazáig.Gyertya csere után ez a gondom megoldódott!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Coredump Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Szia! Nekem is van tapasztalatom a rángatós szituról... tegnap kiszereltem az egr-t , megtisztogattam amennyire tudtam a ráégett korom ... Szia! A gyertyak ujak, GM 2 polusu, most volt cserelve, de kiprobaltam a regiekkel is. u.a az effekt. Talaltam egy androidos soft-ot ScanMyOpel (egyenlore lite version) na ezzel tudtam rendesen kommunikalni az ELM-327 (1.4b) btooth-os olvasoval. Szoval ugy nez ki h Lean exhaust - azaz szegenyes a keverek tehat nincs eleg benzin a keverekben !??? Ezt mondta a lambaszonda. (lehet beruhazok erre a soft-ra nem veszes es muxik nekem 7.15 $) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Szia! A gyertyak ujak, GM 2 polusu, most volt cserelve, de kiprobaltam a regiekkel is. u.a az effekt. Talaltam egy androidos soft-ot ScanMyOpel (egyenlore lite version) na ezzel tudtam rendesen kommunikalni az ELM-327 (1.4b) btooth-os olvasoval. Szoval ugy nez ki h Lean exhaust - azaz szegenyes a keverek tehat nincs eleg benzin a keverekben !??? Ezt mondta a lambaszonda. (lehet beruhazok erre a soft-ra nem veszes es muxik nekem 7.15 $) kellene nézni egy üzemanyagnyomást... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! 1) A pollenszűrőt gond nélkül kicseréltem, nem is volt olyan nehéz berakni, ami benne volt, azt alaposan megszedte már magát, megérett a csere. Többet nem veszek szerintem ilyen Technofilt, kicsit drágábban már Knecht is van. Ezen a Technofilon nagyon látszik, hogy Tesco gazdaságos, a beszerelési irány sincs feltüntetve, az anyag sem tűnik túl tartósnak, a szivacs a két szélén két részből, ferdén és van felragasztva, és a széle nincs is leragasztva. No, nem ezen múlik, a szűrő ettől még lehet jó is. 2) A motor a szellőzőben folyamatosan zúg, így valószínű, hogy el van törve, ahogy írtátok is. Nem is kapcsol semmit a belső levegő ker. gomb. Mit kell ilyenkor cserélni, ha nem barkácsolni, hanem egy új (bontott) alkatrészt keresek? Emígy bonyolult azt a részt, ahol ezt cserélni, javítani kell, kiszerelni és visszaszerelni? 3) A rádiónál kiderítettem én is, hogy a felső csatlakozó az erősító, stb, ami nekem nem kell. A gond az, hogy valahol valami nem érintkezik, mivel a bal első hangszóró csak néha szól. Ha mozgatom a drótköteget, akkor szól, aztán még egy mozdítás és már nem. Ezt valahogy meg kell majd oldanom. Hátul szerintem nincs hangszóró:( De ez a gyári hangszóró valami ultragagyi, a zsebrádióm tisztábban szól ennél. Az előző autómban egy elég komoly Blaupunkt rendszer volt, hozzászoktam, most ez szörnyű:( Nem akarok mélynyomót, meg hifi cuccokat, de ezt sürgősen le kell cserélni... Mekkora méretű hangszóró megy előre és hátra? Hogy kell kibontani, leszedni a fedelet? Remélem nem kell az egész ajtót szétszedni... 4) Belekerült ugye a friss olaj, GM 5W30 (eddig 10W40 volt benne, 10e km-n cserélve). Mivel most otthon voltunk a szüleimnél, elhívtam a helyi mestert (jó ismerős is), hogy nézzen már rá, mit gondol róla. Maximálisan elégedett vele, egyedül az olajtól kapott hülyét, hogy 5W30??? Azonnal le akarta cserélni minimum (!) 10W40-re vagy valami adalékot löttyinteni az olajba. Régi motoros a szakmában, ért is hozzá, de szerintem a régi vonalat képviseli, mert nála max 50ekm-ig mehet az ilyen "vékony" olaj, a 10W40 az alap, de még 15W40-et is akart egyszer a szüleim Fabiájába, ami addig 5W40 Edge-el üzemelt (nem engedtem, maradt az 5W40). Azzal érvel, hogy akár mennyire karban volt tartva az autó, 120e km már benne van, ilyenkor több helyen is jelentkezik kopás, a "vékonyabb" olaj átfolyik, stb. Hidegen indításkor valóban van egy erősebb csörgő hangja, de kb 2 másodperc alatt megszűnik. Ez szerinte azért van, mert a vékonyabb olaj nem tud feljutni a szelepekhez (nem biztos, hogy szelepeket mondott) és azért csörög, ami nem jó és kopik. Ha belekerül a min. 10W40, szerinte ez meg fog szűnni. Tudtommal ez pont fordítva van, a "vékonyabb" olajjal éri el előbb a teljes kenést. Van alapja annak, amit mond, hogy komolyan árthatok a motornak és jobban járnék a 10W40-el? Majd felveszem videóra az indítást, hátha tudtok segíteni. Minden esetre én kitartottam az 5W30 mellett és nem engedtem. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett! Köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! 1) A pollenszűrőt gond nélkül kicseréltem, nem is volt olyan nehéz berakni, ami benne volt, azt alaposan megszedte már magát, megérett a csere. Többet nem veszek szerintem ilyen Technofilt, kicsit drágábban már Knecht is van. Ezen a Technofilon nagyon látszik, hogy Tesco gazdaságos, a beszerelési irány sincs feltüntetve, az anyag sem tűnik túl tartósnak, a szivacs a két szélén két részből, ferdén és van felragasztva, és a széle nincs is leragasztva. No, nem ezen múlik, a szűrő ettől még lehet jó is. 2) A motor a szellőzőben folyamatosan zúg, így valószínű, hogy el van törve, ahogy írtátok is. Nem is kapcsol semmit a belső levegő ker. gomb. Mit kell ilyenkor cserélni, ha nem barkácsolni, hanem egy új (bontott) alkatrészt keresek? Emígy bonyolult azt a részt, ahol ezt cserélni, javítani kell, kiszerelni és visszaszerelni? 3) A rádiónál kiderítettem én is, hogy a felső csatlakozó az erősító, stb, ami nekem nem kell. A gond az, hogy valahol valami nem érintkezik, mivel a bal első hangszóró csak néha szól. Ha mozgatom a drótköteget, akkor szól, aztán még egy mozdítás és már nem. Ezt valahogy meg kell majd oldanom. Hátul szerintem nincs hangszóró :( De ez a gyári hangszóró valami ultragagyi, a zsebrádióm tisztábban szól ennél. Az előző autómban egy elég komoly Blaupunkt rendszer volt, hozzászoktam, most ez szörnyű :( Nem akarok mélynyomót, meg hifi cuccokat, de ezt sürgősen le kell cserélni... Mekkora méretű hangszóró megy előre és hátra? Hogy kell kibontani, leszedni a fedelet? Remélem nem kell az egész ajtót szétszedni... 4) Belekerült ugye a friss olaj, GM 5W30 (eddig 10W40 volt benne, 10e km-n cserélve). Mivel most otthon voltunk a szüleimnél, elhívtam a helyi mestert (jó ismerős is), hogy nézzen már rá, mit gondol róla. Maximálisan elégedett vele, egyedül az olajtól kapott hülyét, hogy 5W30??? Azonnal le akarta cserélni minimum (!) 10W40-re vagy valami adalékot löttyinteni az olajba. Régi motoros a szakmában, ért is hozzá, de szerintem a régi vonalat képviseli, mert nála max 50ekm-ig mehet az ilyen "vékony" olaj, a 10W40 az alap, de még 15W40-et is akart egyszer a szüleim Fabiájába, ami addig 5W40 Edge-el üzemelt (nem engedtem, maradt az 5W40). Azzal érvel, hogy akár mennyire karban volt tartva az autó, 120e km már benne van, ilyenkor több helyen is jelentkezik kopás, a "vékonyabb" olaj átfolyik, stb. Hidegen indításkor valóban van egy erősebb csörgő hangja, de kb 2 másodperc alatt megszűnik. Ez szerinte azért van, mert a vékonyabb olaj nem tud feljutni a szelepekhez (nem biztos, hogy szelepeket mondott) és azért csörög, ami nem jó és kopik. Ha belekerül a min. 10W40, szerinte ez meg fog szűnni. Tudtommal ez pont fordítva van, a "vékonyabb" olajjal éri el előbb a teljes kenést. Van alapja annak, amit mond, hogy komolyan árthatok a motornak és jobban járnék a 10W40-el? Majd felveszem videóra az indítást, hátha tudtok segíteni. Minden esetre én kitartottam az 5W30 mellett és nem engedtem. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett! Köszönet! Szellőztetésre majd megoldás: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes Illetve szét kell szedni, és megnézni pontosan mi tört el, lehet esztergáltatni, vagy kreatívan valamit alkotni. Olajból használd a gyári előírás, modern motor ebbe mehet (én 0W-30-al is hajtottam, és nem ette!!!) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Szellőztetésre majd megoldás: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes Illetve szét kell szedni, és megnézni pontosan mi tört el, lehet esztergáltatni, vagy kreatívan valamit alkotni. Olajból használd a gyári előírás, modern motor ebbe mehet (én 0W-30-al is hajtottam, és nem ette!!!) Igen, megpróbálok valamit kiokoskodni a szellőztetésre. Az olaj rettentően idegesít, mert nagyon ért a szerelő az autókhoz, de véleményem szerint az olajokhoz semmit. Az biztos, hogy egy félig ásványi vagy ásványi olaj (ideiglenesen) 10-15W/40 megszüntetné az indításkor jelentkező csattogást, ami szerintem a hidrotőke miatt van, de hanyattvágna minden mást a motorban. Az rendben, hogy nem hallani, de 120e km ennek a motornak nem sok, vigyáztak rá, nehogy már gond legyen az 5W30. Nem örülnék, ha hidrotőkéket kellene cserélni, de szerintetek egy tisztítást megér a dolog? Nem adalékkal (nagyon nem vagyok híve az adalékoknak, a jó olajban hiszek), hanem kiszed-szétszed, megpucol-ellenőriz-visszarak. Persze ennek sem örülnék, mert ez sem olcsó dolog. Vagy az, hogy 2-3 másodpercig kattog hidegen, nem gond egyáltalán? Ha már bemelegszik a motor, akkor gyújtáskor sem csinálja. Esetleg az olajpumpa is gond lehet? A "vastagabb" olajat igaz, hogy könnyebben nyomná fel a pumpa, lehet, hogy mégis csak 5W40 vagy 10W40 kellene? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Igen, megpróbálok valamit kiokoskodni a szellőztetésre. Az olaj rettentően idegesít, mert nagyon ért a szerelő az autókhoz, de véleményem szerint az olajokhoz semmit. Az biztos, hogy egy félig ásványi vagy ásványi olaj (ideiglenesen) 10-15W/40 megszüntetné az indításkor jelentkező csattogást, ami szerintem a hidrotőke miatt van, de hanyattvágna minden mást a motorban. Az rendben, hogy nem hallani, de 120e km ennek a motornak nem sok, vigyáztak rá, nehogy már gond legyen az 5W30. Nem örülnék, ha hidrotőkéket kellene cserélni, de szerintetek egy tisztítást megér a dolog? Nem adalékkal (nagyon nem vagyok híve az adalékoknak, a jó olajban hiszek), hanem kiszed-szétszed, megpucol-ellenőriz-visszarak. Persze ennek sem örülnék, mert ez sem olcsó dolog. Vagy az, hogy 2-3 másodpercig kattog hidegen, nem gond egyáltalán? Ha már bemelegszik a motor, akkor gyújtáskor sem csinálja. Esetleg az olajpumpa is gond lehet? A "vastagabb" olajat igaz, hogy könnyebben nyomná fel a pumpa, lehet, hogy mégis csak 5W40 vagy 10W40 kellene? Ez természetes, az enyim is ilyen, hagyd. Felesleges szétszedni, amíg nincs normális olajnyomás. Illetve valamennyi olajat elenged ha sokáig áll. Ezzel nem lehet mit csinálni. (szerintem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! 1) A pollenszűrőt gond nélkül kicseréltem, nem is volt olyan nehéz berakni, ami benne volt, azt alaposan megszedte már magát, megérett a csere. Többet nem veszek szerintem ilyen Technofilt, kicsit drágábban már Knecht is van. Ezen a Technofilon nagyon látszik, hogy Tesco gazdaságos, a beszerelési irány sincs feltüntetve, az anyag sem tűnik túl tartósnak, a szivacs a két szélén két részből, ferdén és van felragasztva, és a széle nincs is leragasztva. No, nem ezen múlik, a szűrő ettől még lehet jó is. 2) A motor a szellőzőben folyamatosan zúg, így valószínű, hogy el van törve, ahogy írtátok is. Nem is kapcsol semmit a belső levegő ker. gomb. Mit kell ilyenkor cserélni, ha nem barkácsolni, hanem egy új (bontott) alkatrészt keresek? Emígy bonyolult azt a részt, ahol ezt cserélni, javítani kell, kiszerelni és visszaszerelni? 3) A rádiónál kiderítettem én is, hogy a felső csatlakozó az erősító, stb, ami nekem nem kell. A gond az, hogy valahol valami nem érintkezik, mivel a bal első hangszóró csak néha szól. Ha mozgatom a drótköteget, akkor szól, aztán még egy mozdítás és már nem. Ezt valahogy meg kell majd oldanom. Hátul szerintem nincs hangszóró :( De ez a gyári hangszóró valami ultragagyi, a zsebrádióm tisztábban szól ennél. Az előző autómban egy elég komoly Blaupunkt rendszer volt, hozzászoktam, most ez szörnyű :( Nem akarok mélynyomót, meg hifi cuccokat, de ezt sürgősen le kell cserélni... Mekkora méretű hangszóró megy előre és hátra? Hogy kell kibontani, leszedni a fedelet? Remélem nem kell az egész ajtót szétszedni... 4) Belekerült ugye a friss olaj, GM 5W30 (eddig 10W40 volt benne, 10e km-n cserélve). Mivel most otthon voltunk a szüleimnél, elhívtam a helyi mestert (jó ismerős is), hogy nézzen már rá, mit gondol róla. Maximálisan elégedett vele, egyedül az olajtól kapott hülyét, hogy 5W30??? Azonnal le akarta cserélni minimum (!) 10W40-re vagy valami adalékot löttyinteni az olajba. Régi motoros a szakmában, ért is hozzá, de szerintem a régi vonalat képviseli, mert nála max 50ekm-ig mehet az ilyen "vékony" olaj, a 10W40 az alap, de még 15W40-et is akart egyszer a szüleim Fabiájába, ami addig 5W40 Edge-el üzemelt (nem engedtem, maradt az 5W40). Azzal érvel, hogy akár mennyire karban volt tartva az autó, 120e km már benne van, ilyenkor több helyen is jelentkezik kopás, a "vékonyabb" olaj átfolyik, stb. Hidegen indításkor valóban van egy erősebb csörgő hangja, de kb 2 másodperc alatt megszűnik. Ez szerinte azért van, mert a vékonyabb olaj nem tud feljutni a szelepekhez (nem biztos, hogy szelepeket mondott) és azért csörög, ami nem jó és kopik. Ha belekerül a min. 10W40, szerinte ez meg fog szűnni. Tudtommal ez pont fordítva van, a "vékonyabb" olajjal éri el előbb a teljes kenést. Van alapja annak, amit mond, hogy komolyan árthatok a motornak és jobban járnék a 10W40-el? Majd felveszem videóra az indítást, hátha tudtok segíteni. Minden esetre én kitartottam az 5W30 mellett és nem engedtem. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett! Köszönet! szellőző motort vegyél a bontóba vagy (vatera) pár ezer ft és nincs gányolás,csere 5perc,az olaj ról ennek típusnak 5w30-as előírás vagy 0w 30 a tervezett km futás 30 ezer km,én 15 után cserélem vagy 1 év amelyik van hamarabb van. polen szűrőbe én valeo nagyon jó minőségű és olcsó. http://the-filtershop.com/spl/890027/Astra_14i16V_90_HP_mot_Z14XE_102000 http://kepfeltoltes.hu/view/130617/DSCF4572_www.kepfeltoltes.hu_.jpg öt kérdezd eu-s bontó http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima-futes/opel_astra_g_zafira_a_behr_futomotor 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Igen, megpróbálok valamit kiokoskodni a szellőztetésre. Az olaj rettentően idegesít, mert nagyon ért a szerelő az autókhoz, de véleményem szerint az olajokhoz semmit. Az biztos, hogy egy félig ásványi vagy ásványi olaj (ideiglenesen) 10-15W/40 megszüntetné az indításkor jelentkező csattogást, ami szerintem a hidrotőke miatt van, de hanyattvágna minden mást a motorban. Az rendben, hogy nem hallani, de 120e km ennek a motornak nem sok, vigyáztak rá, nehogy már gond legyen az 5W30. Nem örülnék, ha hidrotőkéket kellene cserélni, de szerintetek egy tisztítást megér a dolog? Nem adalékkal (nagyon nem vagyok híve az adalékoknak, a jó olajban hiszek), hanem kiszed-szétszed, megpucol-ellenőriz-visszarak. Persze ennek sem örülnék, mert ez sem olcsó dolog. Vagy az, hogy 2-3 másodpercig kattog hidegen, nem gond egyáltalán? Ha már bemelegszik a motor, akkor gyújtáskor sem csinálja. Esetleg az olajpumpa is gond lehet? A "vastagabb" olajat igaz, hogy könnyebben nyomná fel a pumpa, lehet, hogy mégis csak 5W40 vagy 10W40 kellene? Nem nyomná fel könnyebben. Egy példa... Próbálj egy szívószállal sűrű szörpöt (15W-), majd vízzel higított szörpöt (0W-) felszívni... Melyikkel lesz előbb tele a szád? ;) Az olaj is így viselkedik, minél alacsonyabb a hidegoldali viszonyszám, annál gyorsabban eljut a hengerfejbe, a vezműtengelyekhez, hidrotőkékhez... A hengerfalra is könnyebben felfröcskölödik. A lényeg, sokkal hamarabb kialakul a hidegindítási kenés a 0w, 5W olajjal. A hidrotőke csattogás, ha 1-2 mp-en belül elhallgat, nem gond, ez ilyen. Egy idő után lecsökken benne az olajnyomás, ameddig fel nem telik újra, csattog. Megjegyzem, "híg" olajjal előbb elhallgat, mint "sűrűvel", -10 fokban már elég szemléletes tud lenni. A meleg oldal más téma, de egy átlag usernek bőven megfelelő a -30-as olaj, persze dexos2. Esetleg tehetsz bele -40-t is, a Motul x-clean 5W-40 elég jó cucc. Pillanatnyilag a legjobb, amit tehetsz bele a Mobil1 esp 0W-40, de ez aranyáron van... 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Nem nyomná fel könnyebben. Egy példa... Próbálj egy szívószállal sűrű szörpöt (15W-), majd vízzel higított szörpöt (0W-) felszívni... Melyikkel lesz előbb tele a szád? ;) Az olaj is így viselkedik, minél alacsonyabb a hidegoldali viszonyszám, annál gyorsabban eljut a hengerfejbe, a vezműtengelyekhez, hidrotőkékhez... A hengerfalra is könnyebben felfröcskölödik. A lényeg, sokkal hamarabb kialakul a hidegindítási kenés a 0w, 5W olajjal. A hidrotőke csattogás, ha 1-2 mp-en belül elhallgat, nem gond, ez ilyen. Egy idő után lecsökken benne az olajnyomás, ameddig fel nem telik újra, csattog. Megjegyzem, "híg" olajjal előbb elhallgat, mint "sűrűvel", -10 fokban már elég szemléletes tud lenni. A meleg oldal más téma, de egy átlag usernek bőven megfelelő a -30-as olaj, persze dexos2. Esetleg tehetsz bele -40-t is, a Motul x-clean 5W-40 elég jó cucc. Pillanatnyilag a legjobb, amit tehetsz bele a Mobil1 esp 0W-40, de ez aranyáron van... na ez igazi jó példa a kartársnak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Jó példa és logikus is:) Én próbáltam meggyőzni a szerelőt, hogy de hát az 5W30-as olaj könnyebben jut el, de nem, szerinte fordítva van. Sőt, a TC-n is olvastam, hogy ilyenkor mehet bele "vastagabb" olaj. Én is Mobil1 ESP 0W40-et raknék bele, de valóban nagyon drága. Emígy félve egy kicsit, mivel nem értek hozzá, vállaltam a konfrontációt a szerelővel és mondtam, hogy marad benne ez az olaj (5W30 GM), és adalékot sem önthet bele. Nagyon rázta a fejét, hogy nem lesz ez így jó és drága mulatság lesz a vége, így parázok is egy kicsit, de minden ész érv és a Ti tanácsaitok is ellene szólnak. A csattogás csak hideg indításkor jön elő, gyújtáskor felugrik ugye a fordulat, kb amire leesik alapra, addigra el is hallgat a csattogás. Ez szerintem max 2 másodperc. De majd felveszem és felrakom ide, akkor meg tudjátok hallgatni. Emígy a meleg motornak is van egy kis "dieseles" hangja, de nem az indításkor hallható csattogás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Jó példa és logikus is:) Én próbáltam meggyőzni a szerelőt, hogy de hát az 5W30-as olaj könnyebben jut el, de nem, szerinte fordítva van. Sőt, a TC-n is olvastam, hogy ilyenkor mehet bele "vastagabb" olaj. Én is Mobil1 ESP 0W40-et raknék bele, de valóban nagyon drága. Emígy félve egy kicsit, mivel nem értek hozzá, vállaltam a konfrontációt a szerelővel és mondtam, hogy marad benne ez az olaj (5W30 GM), és adalékot sem önthet bele. Nagyon rázta a fejét, hogy nem lesz ez így jó és drága mulatság lesz a vége, így parázok is egy kicsit, de minden ész érv és a Ti tanácsaitok is ellene szólnak. A csattogás csak hideg indításkor jön elő, gyújtáskor felugrik ugye a fordulat, kb amire leesik alapra, addigra el is hallgat a csattogás. Ez szerintem max 2 másodperc. De majd felveszem és felrakom ide, akkor meg tudjátok hallgatni. Emígy a meleg motornak is van egy kis "dieseles" hangja, de nem az indításkor hallható csattogás. A leírásod szerint ez mind természetes. A Z14XEP kicsit dieseles. De nagy fordulatszámon nagyon szép hangja van, volt amikor cégessel 4-ben toltam neki pályán olyan jó volt hallgatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi'75 Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Szép napot mindenkinek! Pár napja néztem egy 2007-es g astrát,megvétel céljából.Szerelő ismerősöm ment is vele és a következőket tapasztalta: 1.probléma:hideg motornál indításkor hangoskodott a hidrotőke ,majd kis idő múlva elhallgatott.Szerinte nem jó olajat tettek bele és ez okozza.A tulaj is hallotta már régóta de nem gondolta ,hogy ez baj lenne.Az olajról semmit nem tudott mondani(vagy nem akart),tavasszal cseréltette . 2.probléma:kb 50 méter után enyhe emelkedőn nem akart gyorsulni az autó ,úgy mint egy 90 lovas gép .erre nem tudom már mit mondott de javasolta,hogy ne vegyem meg mert bajom lesz vele!Szerintetek mi a baja ?és mennyibe állna meg a javítása ha megvenném?pár napom van eldönteni!köszi mindenki válaszát előre is! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
TamásV Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 Sziasztok! VALAKI! BÁRKI! MINDENKI! KÖNYÖRGÖM SEGÍTSETEK!!!! Van egy Z17dtl motoros 2003-as astrám. Imádom szeretem DE a tököm tele van vele... Olyan problémám van vele, hogy az autó menet közben megáll. Hétvégén Győrbe indultunk, kb 40Km-t mentem az autóval mikor elkezdett rángatni az autó (160-nál). Visszább vettem a tempóból (120-130) azt hittem ideiglenesen megoldja a problémát. Ettől függetlenül ugyanúgy rángatott elég sűrűn az autó és olyan 3-4 Km múlva megállt az autó. Újraindítani nem lehet ilyenkor. Kinyitom a motorháztetőt várok vele 8-10 percet és pöccre indul az autó. Folytattam tovább az utamat de már csak max 90-nel. Nem volt probléma az autóval. Mivel napi használatban van az autó és ezzel dolgozom naponta előfordul ilyen. Kisebb távon is. Ha 100 környékére emelem a sebességet ugyanúgy rángat majd leáll vagy nem rángat de teljesen megáll. A "megoldás" ugyanaz 8-10 perc pihi és indul. Kb 1 hónapja volt porlasztó felújítás. Kiválóan ment, fürge volt, keveset eszik azóta is. Porlasztó felújítás előtt is csinált hasonlókat. A gatyámat ráköltöttem. Kérlek segítsetek mi okozhatja ezt a problémát. Esetleg van valakinek tapasztalata? Előre is köszönöm a segítségeteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
TamásV Elküldve Június17, 2013 Megoszt Elküldve Június17, 2013 -még az előző bejegyzésemhez- Amire én gyanakszom, az a magasnyomású pumpa vagy az azon lévő nyomástartó szelep. Esetleg valami szenzor a szívócsőben. Nem tudom. De sajnos nagyon elegem van már belőle. Kérlek segítsetek! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts