Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm! Végül mindenből gyári lett, az olaj is GM 5W30, az olaj- és üzemanyagszűrő is eredeti Opel, a levegő- és pollenszűrő utángyártott. Nem a spórolás miatt akartam nem gyári Opel alkatrészt venni, ellenkezőleg, kizárólag a Mann és Mahle termékeket néztem, amik a létező legmagasabb minőséget képviselik és sok éves tapasztalatom van velük, kizárólag ezért. Persze valószínű, hogy a GM alkatrészek is minőségi gyárból származnak, csak GM csomagolásban.

Az olajtól tartottam egy kicsit, mert Mobil1 és Castrol párti voltam mindig (esetleg Fuchs), ez a három olajon kívül más fajtát még életembe nem használtunk egyik autóba sem a családban (VW Passat, VW Golf 4 és 5, Skoda Fabia), csak a Fiat Punto kap mindig Seleniát és az Aprila RS motor Motul Factory Line-t. De sokan írtátok itt, hogy a GM 5W30-al, ha megbízható forrásból van (Cromax), akkor maximálisan megfelel, így ez mellett döntöttem. Zavarba voltam a GM jóváhagyásokkal, mivel eddig csak a VW kellett és azt ismertem. Pl. a Mobil 5W30-as olajat nem is nagyon lehet nálunk venni (Formula G 5W30) és az is tudtommal kimondottan VW-hez készül, de rendelkezik dexos2 jóváhagyással is. És ott van a Mobil1 ESP 0W40, ami a legjobb választás lehet, de kicsit borsos az ára a sok egyéb kiadás mellett, esetleg majd később.

Kicsit más: kaptam egy barátomtól 4 darab fémkarikát, amit a műszerfalra lehet ragasztani, km-óra, fordulat, benzin és motorhő köré, kérdésem az, hogy a plexit hogy lehet leszerelni és visszarakni, hogy ezt rá tudjam tenni? A műszerfal-világítás izzócsere leírást megtaláltam, de ott nem ír a plexiről. Emígy nem szeretem az ilyesmit, de ez valóban tetszetős és ha már ajándék volt... Köszönet!

Nem kell kiszedni az egységet, le lehet csavarozni a plexi előtti keretet, a plexi füleit óvatosan kipattintva hozzáférhetővé lesz a számlap. Bár nálam állít6ó a kormány...
Link to comment
Megosztás:

Nem kell kiszedni az egységet, le lehet csavarozni a plexi előtti keretet, a plexi füleit óvatosan kipattintva hozzáférhetővé lesz a számlap. Bár nálam állít6ó a kormány...

Na de ha már kiszedted a keretet, akkor már semmiből nem tart kivenni a műszeregységet. Kis túlzással egy mozdulattal kint van, és akkor kényelmesen lehet vele dolgozni. És műszeregységből is van legalább 3 fajta, ami pl. az enyémben van arról szerintem nem lehet levenni a plexit anélkül, hogy a hátsó boritást levenném róla.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell majd nézni, hogy amit kaptam az milyen, de szerintem pattintós lesz, mást nem is találtam a neten. Szerintem az lehet a gond, hogy több féle műszeregység van, és lehet nem mindegyikre lehet rákattintani. De ez legyen a legnagyobb baj:), majd kiderül.

Az előbb beszéltem a szervizzel, azt mondják, hogy lehet nem is a váltó oldali főtengely szimering miatt van az enyhe olajfolyás, hanem a karter tömítés miatt (?), remélem jól értettem. Ezt gondolom a szerviz meg tudja állapítani. Végül is nekem az a lényeg, hogy megszűnjön az a minimális olajfolyás is, legyen az a szimering vagy a karter (olajteknő?) tömítés, a lényeg, hogy meg legyen csinálva.

Elvileg ezt a karter tömítést nem nagy ügy kicserélni és nem is drága dolog, nem kell hozzá szétbontani a váltót, mint a főtengely szimering esetében. Ez kb mennyibe kerül alkatrészben és munkában mennyi idő?

Azért is fontos, mert az autó árába beleszámítottuk a főteng.szimering cseréjét munkadíjjal is (ami ugye majd egy nap munka és borsos ár). Bár gondolom nem akarnak átvágni, mert arra vállalnak garanciát, hogy megszüntetik az olajszivárgást, hát ha az a karter miatt van, legyen. Ha nem szűnt meg, úgyis visszaviszem.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell majd nézni, hogy amit kaptam az milyen, de szerintem pattintós lesz, mást nem is találtam a neten. Szerintem az lehet a gond, hogy több féle műszeregység van, és lehet nem mindegyikre lehet rákattintani. De ez legyen a legnagyobb baj:), majd kiderül.

Az előbb beszéltem a szervizzel, azt mondják, hogy lehet nem is a váltó oldali főtengely szimering miatt van az enyhe olajfolyás, hanem a karter tömítés miatt (?), remélem jól értettem. Ezt gondolom a szerviz meg tudja állapítani. Végül is nekem az a lényeg, hogy megszűnjön az a minimális olajfolyás is, legyen az a szimering vagy a karter (olajteknő?) tömítés, a lényeg, hogy meg legyen csinálva.

Elvileg ezt a karter tömítést nem nagy ügy kicserélni és nem is drága dolog, nem kell hozzá szétbontani a váltót, mint a főtengely szimering esetében. Ez kb mennyibe kerül alkatrészben és munkában mennyi idő?

Azért is fontos, mert az autó árába beleszámítottuk a főteng.szimering cseréjét munkadíjjal is (ami ugye majd egy nap munka és borsos ár). Bár gondolom nem akarnak átvágni, mert arra vállalnak garanciát, hogy megszüntetik az olajszivárgást, hát ha az a karter miatt van, legyen. Ha nem szűnt meg, úgyis visszaviszem.

Az nem nagy munka, de az olaj, munkadíj máris beleugrik 10e-be.

Amúgy nekem ott olajos, de nekem meg a váltó szellőzőtől jön az olaj...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam,most kérdezek is.

Vettem egy (2002 1.6 16v z16xe kombi) G Astrát.

A hibái egyrészét már rendbe raktam(levegő választó szervója,elektromos tükör kontakt hiba),

de van még rajta mit csinálni.

Egy apró hibára faragtam rá legutóbb. Nem müködik a zümmerem.

Rajta hagytam a pilácsot,és lemerült az aksi.

Neten sem találtam a zümiröl semmit.

Gondolom a biztitáblán egy relét kell keresnem, nem tudom melyik az.

Egy képet, vagy egy feliratot tudna valaki mellékelni róla?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám az astrámmal.Az autó 1.6-os 16V Z16XE SXI.Váltásnál rángat az autó,ez alatt azt értem hogy amikor finoman adom a gázt váltás után ránt egyet az autó néha elég nagyot.Azt megfigyeltem hogy akkor van ez ha alig nyomom le a pedált ha taposom neki akkor egy fokkal jobb.Olyan mintha egy pillanatra nem adna jelet a pedál egy bizonyos ponton.Kipróbáltam azt is hogy egyesbe mentem vele olyan 1500-2000 fordulaton és jellemzően ebben a fordulatszám tartományban néha ránt egyet az autó.És egy kicsit lassúnak is tűnik a pedál "reakció ideje".
Most lett benne cserélve ECU ami nem biztos hogy resetelve volt beszerelés előtt.Sajnos nem tudtuk resetelni mert nem volt hozzá biztonsági kód. :S

Valaki tudna esetleg valami tippet adni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám az astrámmal.Az autó 1.6-os 16V Z16XE SXI.Váltásnál rángat az autó,ez alatt azt értem hogy amikor finoman adom a gázt váltás után ránt egyet az autó néha elég nagyot.Azt megfigyeltem hogy akkor van ez ha alig nyomom le a pedált ha taposom neki akkor egy fokkal jobb.Olyan mintha egy pillanatra nem adna jelet a pedál egy bizonyos ponton.Kipróbáltam azt is hogy egyesbe mentem vele olyan 1500-2000 fordulaton és jellemzően ebben a fordulatszám tartományban néha ránt egyet az autó.És egy kicsit lassúnak is tűnik a pedál "reakció ideje".

Most lett benne cserélve ECU ami nem biztos hogy resetelve volt beszerelés előtt.Sajnos nem tudtuk resetelni mert nem volt hozzá biztonsági kód. :S

Valaki tudna esetleg valami tippet adni?

Köszönöm!

EGR szelep.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy hülye kérdés:-Létezik hogy nekem gyárilag nincs benzinszűrőm? Csak mert sehol se találom még a helyét se :-S am egy sedan gépről van szó. (X12XE)

Szia!

Kétlem hogy ne tettek volna szűrőt gyárilag az autódba.

Alvába süllyesztve keresd, bal hátsó keréknél, csomitartó felé. Nálam legalábbis itt van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám az astrámmal.Az autó 1.6-os 16V Z16XE SXI.Váltásnál rángat az autó,ez alatt azt értem hogy amikor finoman adom a gázt váltás után ránt egyet az autó néha elég nagyot.Azt megfigyeltem hogy akkor van ez ha alig nyomom le a pedált ha taposom neki akkor egy fokkal jobb.Olyan mintha egy pillanatra nem adna jelet a pedál egy bizonyos ponton.Kipróbáltam azt is hogy egyesbe mentem vele olyan 1500-2000 fordulaton és jellemzően ebben a fordulatszám tartományban néha ránt egyet az autó.És egy kicsit lassúnak is tűnik a pedál "reakció ideje".

Most lett benne cserélve ECU ami nem biztos hogy resetelve volt beszerelés előtt.Sajnos nem tudtuk resetelni mert nem volt hozzá biztonsági kód. :S

Valaki tudna esetleg valami tippet adni?

Köszönöm!

Szerintem is EGR probléma vagy folytószelep esetleg.Csak ki kell venni és megtakarítani mindkettőt ,találsz róla leírást bőven.

Milyen az az SXI motor???

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Eddig csak olvasgattam,most kérdezek is.

Vettem egy (2002 1.6 16v z16xe kombi) G Astrát.

A hibái egyrészét már rendbe raktam(levegő választó szervója,elektromos tükör kontakt hiba),

de van még rajta mit csinálni.

Egy apró hibára faragtam rá legutóbb. Nem müködik a zümmerem.

Rajta hagytam a pilácsot,és lemerült az aksi.

Neten sem találtam a zümiröl semmit.

Gondolom a biztitáblán egy relét kell keresnem, nem tudom melyik az.

Egy képet, vagy egy feliratot tudna valaki mellékelni róla?

Az mi? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ha már így előjött az üzemenyag szűrő... Kell valami spec szerszám a cseréhez? Én még a bilincs és gumicső kombinációhoz vagyok szokva.

Kicseréletm a multkor emlegetett termosztátot. Most nagyon pöpec lett. Áll mint a cövek a mutató 90fok körül. nincs visszahűlés sem 80fok körüli üzemi hőfok!

Link to comment
Megosztás:

Ha már így előjött az üzemenyag szűrő... Kell valami spec szerszám a cseréhez? Én még a bilincs és gumicső kombinációhoz vagyok szokva.

Kicseréletm a multkor emlegetett termosztátot. Most nagyon pöpec lett. Áll mint a cövek a mutató 90fok körül. nincs visszahűlés sem 80fok körüli üzemi hőfok!

Állítólag ki lehet cserélni csavarhúzóval pöcköket összenyomva. De én még nem cseréltem. Rájöttem, hogy nekem még a 60e km sem telt le, és évente ha ~120l benzin ha keresztül megy a szűrőn.

Link to comment
Megosztás:

A héten elkészült a kocsim, kitakarították az EGR-t meg az alapjárati motort (ez utóbbit előbb-utóbb cserélni kell). A futóművön csak állítottak, a stabilizátor összekötő lóg egy kicsit meg a kormánymű is valahol, de még nem vészes. Fékek is rendben. Mehet műszakira. :)

Link to comment
Megosztás:

A héten elkészült a kocsim, kitakarították az EGR-t meg az alapjárati motort (ez utóbbit előbb-utóbb cserélni kell). A futóművön csak állítottak, a stabilizátor összekötő lóg egy kicsit meg a kormánymű is valahol, de még nem vészes. Fékek is rendben. Mehet műszakira. :)

Szia! Neked hol lóg a kormány , honnan érzed?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm ! Ha jól látom le kell szedni az oldalát!

Sokkal egyszerűbb, ha a bal-első ajtó nyitásérzékelőjéről lekötöd az ehhez tartozó vezetéket (két szál van rajta, egyik a belső világítás, másik a csipogó). A multitimert kivarázsolni elég szívás a biztosítéktáblából.

Link to comment
Megosztás:

z14xep motornal mikor ajanlott a vezmulanc es gorgok csereje? alkatresz kb mennyi? koszonom

Amikor szükséges, megnyúlik a lánc. (100-200e környékén)

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/6801-vezermulanc-keszlet-opel-1_0-1_2-1_4

De hogy a többit is érdemes-e cserélni, az passz, és hogy mennyire kell megbontani. Nekem még szerencsére nem kellett...

Astramindenit, mit találtam :D

Link to comment
Megosztás:

koszonom!sajnos nem lett meg cserelve,vezerles elektronika lett.most 120e km van benne,szerelok szerint nincs hangja,200e korul raer. az iden nem szeretnek ra kolteni ennyit. remelem,ha nem cserelem, hogy nem lesz semmi gond a motorral. a szervizben ulok,varom h befejezzek a toronycsapagy cseret,de mar a nevemen az auto:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.