Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Fékproblémám jelentkezett. Előzményként annyi, hogy a hátsó dobfék tárcsafékre lett cserélve. Légtelenítés megvolt, nem szivárog már sehol. Fékfolyadék nem fogy.

Kb. 150-200km megtételéig semmi probléma nem volt. Több ABS-s fékezést beiktattam próbaképpen. Fékerővel nincs probléma.

A komoly gond viszont, hogy ma 15km után megálltam 20 percre. Indítok, tolatok, fékre lépek és tövig beesett a fékpedál, 0 fékerő. Gurultam előre picit utána már fogott megint rendben.

2km mentem, megint megálltam kb 30 percre. Beülés után álló motornál a fékre léptem, és olyan volt mint amikor álló helyben többször nyomkodom és felkeményedik a pedál.

Ezután mentem 15km-t, többször fékeztem és minden rendben volt.

Van ötletetek?

Milyen összefüggés lehet a hátsó fékkel?

Ha semmi akkor vákuum probléma?

Köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Fékproblémám jelentkezett. Előzményként annyi, hogy a hátsó dobfék tárcsafékre lett cserélve. Légtelenítés megvolt, nem szivárog már sehol. Fékfolyadék nem fogy.

Kb. 150-200km megtételéig semmi probléma nem volt. Több ABS-s fékezést beiktattam próbaképpen. Fékerővel nincs probléma.

A komoly gond viszont, hogy ma 15km után megálltam 20 percre. Indítok, tolatok, fékre lépek és tövig beesett a fékpedál, 0 fékerő. Gurultam előre picit utána már fogott megint rendben.

2km mentem, megint megálltam kb 30 percre. Beülés után álló motornál a fékre léptem, és olyan volt mint amikor álló helyben többször nyomkodom és felkeményedik a pedál.

Ezután mentem 15km-t, többször fékeztem és minden rendben volt.

Van ötletetek?

Milyen összefüggés lehet a hátsó fékkel?

Ha semmi akkor vákuum probléma?

Köszönöm!

Szerintem van ott még levegő. Ha sűrűbben fékezel akkor jó? Ha egy darabig nem lépsz rá akkor beesik?

Elküldve

Szerintem van ott még levegő. Ha sűrűbben fékezel akkor jó? Ha egy darabig nem lépsz rá akkor beesik?

Szia!

Ez egyetlen egyszer fordult elő. Próbáltam utána hogy benyomtam kb 20X. Nyomtam folyamatosan fél percig. Nem jött elő újra a hiba.

De a gondolata is rémít, hogy ha egyszer megtörtént akkor máskor is megtörténhet.

Ez az egyszeri eset közvetlenül indulás utáni 5 másodperccel történő fékezésnél volt.

Ezelött sosem volt ilyen.

Próbálok mégegyszer légteleníteni.

Elküldve

Az itt le írtakkal csak zár ,reteszel, és nyit ha már párosítva van a kocsival,elem cserére vonatkozik ez a le írás (szinkronizálás)Az ablak emeléshez kell a komfort elektronika,

DarthVödör nagy Úr oldala :icon1:

Az ablakok automatikus nyitása és zárása nem lehetséges, ha az elektronika tápfeszültség ellátása megszakad, vagy az akkumulátor feszültsége lecsökken. Ablakemelő betanítása:

  • csukja be az ajtókat,
  • kapcsolja be a gyújtást,
  • zárja be az ablakot és utána tartsa lenyomva a billenőkapcsolót legalább 5 s-ig
  • ismételje meg ezt mindegyik ablak esetében
Elküldve

Az ablakok automatikus nyitása és zárása nem lehetséges, ha az elektronika tápfeszültség ellátása megszakad, vagy az akkumulátor feszültsége lecsökken. Ablakemelő betanítása:

  • csukja be az ajtókat,
  • kapcsolja be a gyújtást,
  • zárja be az ablakot és utána tartsa lenyomva a billenőkapcsolót legalább 5 s-ig
  • ismételje meg ezt mindegyik ablak esetében

Minek becsukni az ajtót? :D

Elküldve

sziasztok villogtattam hibakodot es kellene segitseg szoval 1villogas szunet megint 1villogas majd szunet aztan 5 majd szunet es 10 villogas majd kezdi elolrol vki tudna segiteni? x16xel

Elküldve

sziasztok villogtattam hibakodot es kellene segitseg szoval 1villogas szunet megint 1villogas majd szunet aztan 5 majd szunet es 10 villogas majd kezdi elolrol vki tudna segiteni? x16xel

P0150 Lambdaszonda áramkör (2.hengersor 1.szonda)

Elküldve

Hali!

Egy hatalmas problémám van és a segítségeteket kérném.Astra G 2006-os.A belső levegő keringtető állító motor nem akar megállni.A terelő lapát tengelyét már eltörte.Ha valaki már találkozott ilyennel kérem keressen meg vagy írja le,hogy hol keressem a hibát.Végállás kapcsoló nincs ,szerintem egy nyomattékkapcsoló van benne,de sehol nem találjuk.

Segítséget előre is köszönöm.Üdv.

Elküldve

Üdv,

Egy kis segítséget kérnék, hátha valaki találkozott már ezzel a poblémával.

Egy Z18XE motoros 1,8-as Astrám lenne és olyan hibát produkál, hogy indítás után nem alszik el az ESP és ABS visszajelzője.

Azon kívül, hogy ilyenkor nem működik egyik sem még a km órában a mutató össze-vissza ugrál és ha kiveszem üresbe akkor annyira visszaesik a fordulat, hogy le akar állni a motor, csak az elektronika nyomja fel a fordulatot.

Nem minden mindig csinálja, nem tudom, hogy lehet-e köze hozzá de ha vízes lesz az autó akkor gyakran előfordul.

Esetleg valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a gáz? Az ABS jeladónak van baja vagy valami feszültség gond lehet, hogy így bezavar pl. a km órába is?

Köszönöm,

Elküldve

Hali!

Egy hatalmas problémám van és a segítségeteket kérném.Astra G 2006-os.A belső levegő keringtető állító motor nem akar megállni.A terelő lapát tengelyét már eltörte.Ha valaki már találkozott ilyennel kérem keressen meg vagy írja le,hogy hol keressem a hibát.Végállás kapcsoló nincs ,szerintem egy nyomattékkapcsoló van benne,de sehol nem találjuk.

Segítséget előre is köszönöm.Üdv.

Keresgess kicsit itt a fórumon, majdnem minden héten van valakinek ugyanez a problémája

Elküldve

Keresgess kicsit itt a fórumon, majdnem minden héten van valakinek ugyanez a problémája

Köszi,keresgettem,de mindenki arra koncentrál,hogy hogy javítsuk meg a lapátot.Viszont az a lapát azért törik el,mert nem áll meg a motor.És hogy miért azt senki nem írja.

Elküldve

Köszi,keresgettem,de mindenki arra koncentrál,hogy hogy javítsuk meg a lapátot.Viszont az a lapát azért törik el,mert nem áll meg a motor.És hogy miért azt senki nem írja.

Azért törik el, mert azt a motort nem állítja meg más, csak az a lapát. Folyamatosan kapja az áramot, baja nem lesz attól, mert nem bír forogni (erre van tervezve), csak épp a műanyagot töri el idővel (ez a rész viszont alul van méretezve). Tehát valami olyan javítást kell csinálni, ami miatt erősebb lesz a műanyag, és akkor örök életű lesz.

Elküldve

Azért törik el, mert azt a motort nem állítja meg más, csak az a lapát. Folyamatosan kapja az áramot, baja nem lesz attól, mert nem bír forogni (erre van tervezve), csak épp a műanyagot töri el idővel (ez a rész viszont alul van méretezve). Tehát valami olyan javítást kell csinálni, ami miatt erősebb lesz a műanyag, és akkor örök életű lesz.

Egy villanymotor állandó feszültség mellett,megállítva nem ég le?

Elküldve

Sziasztok!

Megnéztünk egy Astrát, amit szinte biztos, hogy meg is veszünk. Átnéztük a műhelyben, két dolgot találtunk, ezen kívül minden más úgy tűnik, hogy rendben.

A főtengely szimering lehet kopott, mert alulról nézve látszik a váltón az olaj, ami biztos, hogy motorolaj. Ha jól tudom, váltó oldali, ha jól emlékszem ezt beszélték a szerelő és a haverom, aki szintén profi szerelő. Ahogy nézem, az alkatrész kemény 2000 forintba kerül, de le kell szedni a váltót a cseréhez, ami jó félnapos munka szervizben. Ez komoly hiba vagy normális 7 éves, 120e km-t futott autónál? Ha kicserélik, akkor minden rendben és más kárt nem okozhatott?

A másik, ha jól emlékszem, a két első keréknél a toronycsapágy. Felemelve az autó kerekét a megengedettnél valamivel jobban lehet fel és le mozgatni, elvileg ez miatt. Ez is, ha jól tudom, kb. 5e forintos alkatrész és nem komoly baj.

A haverom szerint minden más OK, szépen húz és megy, gyújt, stb.

Nekem az volt furcsa, hogy egy elég hangos zúgó hang hallható nyitott motorháznál ha ráadom a gyújtást, amikor beindul a motor, akkor is hallani egy kicsit. Állítólag ez normális, valami elektronika hallatszik, ami így kell, hogy legyen. De én nem értek hozzá.

Elküldve

Nekem az volt furcsa, hogy egy elég hangos zúgó hang hallható nyitott motorháznál ha ráadom a gyújtást, amikor beindul a motor, akkor is hallani egy kicsit. Állítólag ez normális, valami elektronika hallatszik, ami így kell, hogy legyen. De én nem értek hozzá.

Nem abban is az említett szellőztető motornál levő lapát van eltörve véletlenül?

Elküldve

Hali!

Egy hatalmas problémám van és a segítségeteket kérném.Astra G 2006-os.A belső levegő keringtető állító motor nem akar megállni.A terelő lapát tengelyét már eltörte.Ha valaki már találkozott ilyennel kérem keressen meg vagy írja le,hogy hol keressem a hibát.Végállás kapcsoló nincs ,szerintem egy nyomattékkapcsoló van benne,de sehol nem találjuk.

Segítséget előre is köszönöm.Üdv.

Sajnos ez ilyen... Elég ostoba megoldás. Keresd Dartvödört, nekem is ő csinálta, hibátlan. Nálam egyébként a villanymotor ment tönkre, úgyhogy az sem örökéletű... ;)

Elküldve

Sziasztok!

Megnéztünk egy Astrát, amit szinte biztos, hogy meg is veszünk. Átnéztük a műhelyben, két dolgot találtunk, ezen kívül minden más úgy tűnik, hogy rendben.

A főtengely szimering lehet kopott, mert alulról nézve látszik a váltón az olaj, ami biztos, hogy motorolaj. Ha jól tudom, váltó oldali, ha jól emlékszem ezt beszélték a szerelő és a haverom, aki szintén profi szerelő. Ahogy nézem, az alkatrész kemény 2000 forintba kerül, de le kell szedni a váltót a cseréhez, ami jó félnapos munka szervizben. Ez komoly hiba vagy normális 7 éves, 120e km-t futott autónál? Ha kicserélik, akkor minden rendben és más kárt nem okozhatott?

A másik, ha jól emlékszem, a két első keréknél a toronycsapágy. Felemelve az autó kerekét a megengedettnél valamivel jobban lehet fel és le mozgatni, elvileg ez miatt. Ez is, ha jól tudom, kb. 5e forintos alkatrész és nem komoly baj.

A haverom szerint minden más OK, szépen húz és megy, gyújt, stb.

Nekem az volt furcsa, hogy egy elég hangos zúgó hang hallható nyitott motorháznál ha ráadom a gyújtást, amikor beindul a motor, akkor is hallani egy kicsit. Állítólag ez normális, valami elektronika hallatszik, ami így kell, hogy legyen. De én nem értek hozzá.

pontosan milyen típusú motor van benne?

Elküldve

pontosan milyen típusú motor van benne?

Elnézést, ez lemaradt: Z14XEP, 2005, lépcsőshátú (vagy ferdehátú, sosem tudom, de az a klasszikus, amiből legtöbb van, 5 ajtós, nem sedan vagy kombi).

Azt nem tudom még, hogy a vezérműtengely leszorító csavaros visszahívásra elvitték-e az autó vagy sem. Szerintem igen, mert rendszeresen szervizelt és nagyon pedáns volt az első tulaj, szerintem az Opelben megnézték. De ezt a motor vagy más megbontása nélkül meg lehet nézni? Kb mekkora meló, illetve hogy látni, hogy rendesen meg van-e húzva vagy nincs?

A vízpumpa csonkját megnézetem majd, hogy még műanyag vagy már fém. A vezérlést tavaly cserélték, komplett, de a vízpumpát nem tudom, majd alaposabban megnézzük.

Elküldve

Elnézést, ez lemaradt: Z14XEP, 2005, lépcsőshátú (vagy ferdehátú, sosem tudom, de az a klasszikus, amiből legtöbb van, 5 ajtós, nem sedan vagy kombi).

Azt nem tudom még, hogy a vezérműtengely leszorító csavaros visszahívásra elvitték-e az autó vagy sem. Szerintem igen, mert rendszeresen szervizelt és nagyon pedáns volt az első tulaj, szerintem az Opelben megnézték. De ezt a motor vagy más megbontása nélkül meg lehet nézni? Kb mekkora meló, illetve hogy látni, hogy rendesen meg van-e húzva vagy nincs?

A vízpumpa csonkját megnézetem majd, hogy még műanyag vagy már fém. A vezérlést tavaly cserélték, komplett, de a vízpumpát nem tudom, majd alaposabban megnézzük.

motor 1364 vagy 1389 ?

Elküldve

Ha pontosan vitték fel a hirdetést, akkor 1364. bevallom, ezt nem néztem.

Akkor lehet hogy ennél is volt. Szervizben meg tudják mondani, le tudják kérni. (kellett-e, és ha igen volt-e)

Elküldve

Kedves Fórumozók!

Egy visszatérő probléma miatt vagyok itt ismét segítség reményében.

2005/04-es évjárat 1.4 twinport Astra G tulajdonos vagyok fél éve. Vásárlás után néha különös "cicergő" hangokat hallottam a motortérből. Megnézettem, hogy benne van e a visszahívott kocsik listájában amik a vezérmű csapágyfedél miatt problémásak. Nincs benne. Ettől függetlenül elvittem a márkaszervízbe és kértem, hogy nézzék meg a leszorítócsavarokat. Persze akkor pont nem adta ezt a hangot. Megnézték minden rendben volt. Továbbra is fura hangokat adott. Ekkor az egyik fórumozó mondta, hogy cseréljem le az olajat, ugyanis 10w 40-es volt benne. OK, lecséréltettem a márkaszervízben az előírtra. Akkor úgy tűnt jó is lett és elmúlt a hang. De most megint csinálja. Mondjuk mindig csak az első kb 20 percben amíg bemelegszik a motor, utána elmúlik.

Csináltam egy felvételt is a hangról, remélem hallható:

Féle, nehogy valami baj történjen. Emiatt kérdem, hogy esetleg valaki tud megoldást. Kell egyáltalán emiatt aggódnom, vagy ez üzemszerű.

Nagyon Köszönöm!

Üdv:

Attil

Elküldve

Kedves Fórumozók!

Egy visszatérő probléma miatt vagyok itt ismét segítség reményében.

2005/04-es évjárat 1.4 twinport Astra G tulajdonos vagyok fél éve. Vásárlás után néha különös "cicergő" hangokat hallottam a motortérből. Megnézettem, hogy benne van e a visszahívott kocsik listájában amik a vezérmű csapágyfedél miatt problémásak. Nincs benne. Ettől függetlenül elvittem a márkaszervízbe és kértem, hogy nézzék meg a leszorítócsavarokat. Persze akkor pont nem adta ezt a hangot. Megnézték minden rendben volt. Továbbra is fura hangokat adott. Ekkor az egyik fórumozó mondta, hogy cseréljem le az olajat, ugyanis 10w 40-es volt benne. OK, lecséréltettem a márkaszervízben az előírtra. Akkor úgy tűnt jó is lett és elmúlt a hang. De most megint csinálja. Mondjuk mindig csak az első kb 20 percben amíg bemelegszik a motor, utána elmúlik.

Csináltam egy felvételt is a hangról, remélem hallható:

Féle, nehogy valami baj történjen. Emiatt kérdem, hogy esetleg valaki tud megoldást. Kell egyáltalán emiatt aggódnom, vagy ez üzemszerű.

Nagyon Köszönöm!

Üdv:

Attil

Ez mintha vezérműlánc lenne...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.