Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Milyen olaj van benne? A láncosoknál az olaj részt veszi a láncfeszesség beállításában, így hatványozottan indokolt a jó nevű dexos2 olaj. Valamint vezérlésből szerintem csak gyárit, magy gyári beszállítótól... Próbálkozz a Csergőnél, v Cromaxnál.

Mindig Mobil 10W40-essel használtam, most is az van benne. Erről is egy pár szót, a több infó jobb: a szerelőm (nem Opel) az első olajcserekor és azóta is automatikusan ezt tette/teszi bele. Először ugye 4-5 évig bírta az elvileg Opel szervíz által visszahívásosan cserélt vezérlés (azért 4-5 merft nem tudom, h az előző tulaj milyen olajjal használta, én nem egészen 3 évesen vettem az autót), de a 2011-es lánccserét követően már csak kb. másfelet.

Visszatérve az olajhoz: tavaly az esedékes olajcserére levittem az Opelhoz (ugyanoda, akik most az ajánlatot adták a vezérlésre) látva a 4+ akciót. Az akcióban GM 10W40-es szerepelt, de azt mondtam nekik, hogy ráfizetek és tegyék bele az 5W30-ast, tudtam, hogy ez az ajánlott, úgymond legalább egyszer kapja meg a "nekivalót". Nos, ez meglett, viszont amikor a motor bemelegedett, annyira elkezdett csattogni, hogy kénytelen voltam 2 hét után visszacserélni a mindig is használt Mobil 10W40-re, mellyel ismét csendes lett. A csattogást munkatársaim hidrotőke-zajnak minősítették - lehet, hogy a lánc volt...? (az fémesen csattogott, a lánc pedig - tapasztalatom szerint - kotyogósan, "dízelesen" szól).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ehhez mit szóltok, így elsőre? Ami kicsit gyanús és nem értem, hogy az Opel jel a hűtőrácson mintha nem középen lenne, vagyis a kör alja nem látszik. Ez normális, van ilyen, vagy mi lehet ennek az oka? Elvileg nincs törve, de hát ez könnyen kideríthető rétegmérővel...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-4014637

Köszönöm!

Én eleve nem vennék olyan autót, aminek a hirdetésébe azt látom, hogy "*%-tól elvihető". Szerintem próbálj inkább tulajtól autót venni és ne kereskedésből. Ha közvetlen a tulajtól veszed meg, olcsóbban kijössz...

Link to comment
Megosztás:

Vagy esetleg, ha tudsz céges kocsit az is jó. Az enyém is az volt. 316.000 km van benne, de patent a gép. Nem zörög rajta semmi. Szervízkönyv végig vezetve, javítási számlák is megvannak. A cégek költenek a kocsikra. De egy gondos tulajjal is jól jársz.

Link to comment
Megosztás:

Én is szeretném elkerülni a kereskedőt, de ha ránéztek a ha-ra, 800e-1M között, 2005-től, twinport 1.4 vagy 1.6, normál állapotú, 150e km alatt, nem nagyon fogtok Ti sem találni, majdnem mind kereskedőtől van, vagy ha magánszemély, akkor már második tulaj (nem akarok én lenni a harmadik), vagy sufni-tunningolt lámpadíszes példányok, amik semmi jót nem sejtetnek. Még egy nagyobb kereskedő tűnik jobb választásnak. Ez az az árkategória, ahol kevesebb van eladó, mert már nem ér annyit, mint egy-két éve, de még jó az autó. 1.3M körül már tűrhető a kínálat, de ott is kevés a magánszemély.

Szerintem legtöbben beszámítattják új vagy másik használt autóba.

De ha tudtok jó Astrát, kb. ebben az árkategóriában, akkor szóljatok:)

Link to comment
Megosztás:

Az Opel márkakereskedésekben lévő kocsithoz állapotlapot adnak, ami tartalmazza a javítanivalókat is. És amennyiben előjön valami ami nincs feltüntetve lehet reklamálni.

Esetleg Ausztriából vagy Németországból is hozhanál kocsit. Ott van választék.

Link to comment
Megosztás:

Én is szeretném elkerülni a kereskedőt, de ha ránéztek a ha-ra, 800e-1M között, 2005-től, twinport 1.4 vagy 1.6, normál állapotú, 150e km alatt, nem nagyon fogtok Ti sem találni, majdnem mind kereskedőtől van, vagy ha magánszemély, akkor már második tulaj (nem akarok én lenni a harmadik), vagy sufni-tunningolt lámpadíszes példányok, amik semmi jót nem sejtetnek. Még egy nagyobb kereskedő tűnik jobb választásnak. Ez az az árkategória, ahol kevesebb van eladó, mert már nem ér annyit, mint egy-két éve, de még jó az autó. 1.3M körül már tűrhető a kínálat, de ott is kevés a magánszemély.

Szerintem legtöbben beszámítattják új vagy másik használt autóba.

De ha tudtok jó Astrát, kb. ebben az árkategóriában, akkor szóljatok:)

Én tavaly ősszel vettem a jelenegit. 1.3M-ért, 50e km-el +4 téli felnivel, vadi új gumikkal. Vezetett szervízkönyv, második tulajtól, természetesen nem kereskedésben. Egyetlen hibája hogy egy kicsit könnyes a szervója. KB 1-1,5 hónapot túrtam a netet minden nap mire ráadkatam és utaztam érte 350km-ert. Persze útközben még vagy 20-at megnéztem.

Szóval ne add fel és ne ragadj le az elsőnél se a 10-nél.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly nyáron vettem a kocsit magánszemélytől Veszprémben. 690 ezer ért hoztam el 160+ egy kevés km el alufelnivel + lemezfelnin téligumival.
2001 es kocsi én vagyok a 3. tulaj. Szerencsém volt mivel 3 ajtós így a családosok nem nagyon kapkodtak érte :icon1:

Előtte Pápán és Veszprémben is az összes kereskedőt végigjártuk egy kasztnis ismerőssel, és hát elkeserítő volt a felhozatal.

Ami a hahun volt hirdetve és fényképen szép és jó volt arról a valóságban kiderült, hogy finoman szólva is elég szakadt példányok szegények.

Végül maradt ez háztól. Megláttam beleszerettem majd megláttam élőben is és megvettem. 105ezerig vezetett szervizkönyv utána magán szervizben szervizeltetve. Tulaj rendes volt próbakör+elvittük a műhelybe ahova hordta.

Fűtött garázsban állt. Ismerősöm szerint nem törött nem fújkált. Egyetlen szépséghibája az volt, hogy a hátsó lökhárító sarka le van nyúzva picit. Ezt láttuk de nem egy nagy ügy. Egy héttel korábban volt olajcserén.

Megvettem utána itt Ajkán egy Opelos ismerősöm átnézte és közölte, hogy nagyon egyben van az autó és a vezérlésben van még 1 2 ezer km, akarom e most cserélni?

Kicseréltettem. Lassan egy éve van nálam de a vezérlésen kívül műszakilag semmit se kellett költenem a kocsira.

Szóval szerintem is magánszemély ha lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel új vagyok még, nem tudom, hogy jó helyre írom-e a kérdésemet! :D

Légyszi segítsetek:

Vettünk egy használt 2007. szeptemberi 1.4-es Opel Astrát. Azonban csak 1 távirányítós kulcsot és 1 sima kulcsot adtak hozzá. Szeretnénk hozzá csináltatni/venni még egy távirányítósat, hogy a feleségemnek is legyen.

Hol tudunk ilyet csináltatni és kb. mennyibe fájna? Ja és mi kell hozzá?

Előre is köszi a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Szeretnék segítséget kérni egy bizonyos problémámmal kapcsolatban, amely már egy jó ideje fejtörést okoz nekem, nem beszélve a pénztárcámról!

Van nekem egy 2002. évjáratú Opel Astra G 1.4 16V (motorszáma:Z14XE...), és kb. 1 évvel ezelőtt út közben felvillant a motordiagnosztikai lámpám. Ezt észlelve leállítottam a kocsit, majd némi pihenő után újra elindultam vele a folyamatosan világító hibajelző lámpával. Ennek kiküszöbölésére - révén hogy jót nem jelenthet egy ilyen lámpa felvillanása és folyamatos világítása - felkerestem egy közeli nem Opel vagy Bosch szervízt, ahol a sötétben tapogatózva kihámoztak egy gyújtáskimaradást a 2-es hengernél. Majd sebtében kicseréltették velem a gyujtótrafót benne, a gyújtógyertyákat, illetőleg a főtengely jeladót is. Nemrégiben a kábelköteget is sikerült kicseréltetnem benne. A hiba egy darabig szünetelt, egészen a mai napig, amikor is a lámpa ismét felvillant, a motor erőtlenné vált, húzni alig akart, és megállásnál is az alapjárat hasonlított egy jó öreg diesel motor hangjához, amely az igazi kopogós hangot nem nélkülözte. Szeretném nagyon szépen kérni a segítségeteket, mert már ráment legalább 200.000 Ft-om és azóta is az ideget eszem vele!!!

Várom válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Szeretnék segítséget kérni egy bizonyos problémámmal kapcsolatban, amely már egy jó ideje fejtörést okoz nekem, nem beszélve a pénztárcámról!

Van nekem egy 2002. évjáratú Opel Astra G 1.4 16V (motorszáma:Z14XE...), és kb. 1 évvel ezelőtt út közben felvillant a motordiagnosztikai lámpám. Ezt észlelve leállítottam a kocsit, majd némi pihenő után újra elindultam vele a folyamatosan világító hibajelző lámpával. Ennek kiküszöbölésére - révén hogy jót nem jelenthet egy ilyen lámpa felvillanása és folyamatos világítása - felkerestem egy közeli nem Opel vagy Bosch szervízt, ahol a sötétben tapogatózva kihámoztak egy gyújtáskimaradást a 2-es hengernél. Majd sebtében kicseréltették velem a gyujtótrafót benne, a gyújtógyertyákat, illetőleg a főtengely jeladót is. Nemrégiben a kábelköteget is sikerült kicseréltetnem benne. A hiba egy darabig szünetelt, egészen a mai napig, amikor is a lámpa ismét felvillant, a motor erőtlenné vált, húzni alig akart, és megállásnál is az alapjárat hasonlított egy jó öreg diesel motor hangjához, amely az igazi kopogós hangot nem nélkülözte. Szeretném nagyon szépen kérni a segítségeteket, mert már ráment legalább 200.000 Ft-om és azóta is az ideget eszem vele!!!

Várom válaszotokat!

Hadd ragadjam meg a lehetőséget, hogy javasoljam a szokásos első lépést: villogtasd ki a hibakódot! Utána okoskodhatunk.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Elektromos-g-zped-l-eset-n:

Link to comment
Megosztás:

Javítsatok ki, ha tévedek, de szerintem a fűtött garázs nem nagy előny. Úgy tudom nem tesz jót a fényezésnek a hirtelen hőmérséklet-változás (ez télen probléma).

Hát, hogy a fényezésnek mennyire használ azt nem tudom.

Én csak abból indulok ki, hogy talán hamarabb szárad. A kicsit ráolvadt hó nemfagy rá ismét stb.

Bár sose volt fűtött garázsunk de gondolom nincsenek szobahőmérsékletre felfűtve.

De inkább egy fűtött garázsban álló autó mint egy olyan ami az év minden napján a csillagok alatt áll.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly ősszel vettem a jelenegit. 1.3M-ért, 50e km-el +4 téli felnivel, vadi új gumikkal. Vezetett szervízkönyv, második tulajtól, természetesen nem kereskedésben.

Bár én sose adom el/akarom eladni/nem éri meg a saját verdámat, de ha úgy adódik, akkor leszek bajban vele :D. Az első 2 év kötelező szervizén kívül nincs más bejegyzés a füzetben. Az autó persze mindent megkap, többet is, mint az előírás. De bizonyítani nem fogom tudni. Megveszem a gyári cuccokat neki és belerakom, ennyi. Jövő októberben lesz 6 éves, akkor lesz a második műszakija. Gondolkodtam rajta, hogy ennek örömére elviszem az Opelhez szereltetni, meg műszakiztatni. Utána számolva elég vastagon buknék rajta anyagilag, ennyit nem biztos, hogy ér nekem a pecsét. Meg sajnos lehúzás volt a 2 szerviz (castrol 10w-40, el nem végzett vizsgálat 6 rugóért, stb). Szóval finoman szólva nem győzött meg arról, hogy itt van a helye a gépsárkánynak.

Link to comment
Megosztás:

Hát, hogy a fényezésnek mennyire használ azt nem tudom.

Én csak abból indulok ki, hogy talán hamarabb szárad. A kicsit ráolvadt hó nemfagy rá ismét stb.

Bár sose volt fűtött garázsunk de gondolom nincsenek szobahőmérsékletre felfűtve.

De inkább egy fűtött garázsban álló autó mint egy olyan ami az év minden napján a csillagok alatt áll.

Fűtött garázs nem igazán jó neki, főleg, ha nem szellőzik. Durván gyorsul(hat) tőle a rozsdásodás, persze nem egy Opelen :D . A legjobb talán egy (mély)garázs, ami szellőzik és van télen is 2-4 fok plusszban, mint nekem :blush:

Link to comment
Megosztás:

Javítsatok ki, ha tévedek, de szerintem a fűtött garázs nem nagy előny. Úgy tudom nem tesz jót a fényezésnek a hirtelen hőmérséklet-változás (ez télen probléma).

Még valami. Azért attól lehidalnék, ha télen a -10 fokból beállva a +20 fokos garázsba, az bármilyen reakciót váltana ki a festésből, fényezésből :o

Link to comment
Megosztás:

Én is magánszemélytől akartam venni kocsit,de mire intézem volna a hitelt addigra felhívott,hogy eladta.Aztán vettem egyet Schillernél.Ismerem a Schillerbácsit,mi csináltuk a házát.Mondtam neki,ha szart ad el tudom hol lakik :)Elengedett az árból 100 ezret,meg ők fizették az átírást.Én garázsban állok a kocsival,de nem fűtött.Jó hogy nem kell vakarni a jeget télen,nyáron meg nincs benne 100 fok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.