Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

T Astra forever!

"... 5W30-as EDGE ..."

A BP konszern Castrol márkanevén forgalmazott Edge Fst 5W-30 motorolaja nem rendelkezik a GM (Opel) olajkövetelményével. Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A BP konszern GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai:

Castrol Edge Fst 5W-40,

Castrol Magnatec 5W-40 C3,

Aral HighTronic G 5W-30,

BP Visco 7000 C 5W-40,

BP Visco 5000 M 5W-30.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Astra G Z14XEP-m, ami az alábbit produkálja:

Hidegen beindítom, égtelen csattogás a motorból kb. 2mp.-ig (addig az olajlámpa is folyamatosan világít) utána gyönyörűen jár, Abban a pillanatban abbamarad a csattogás, ahogy az olajlámpa elalszik. Ezt csak a reggeli, de minimum 4-5 órás állás után csinálja.Az előző tulaj 10W40-es GM olajat rakott bele, Én az 5W30-as EDGE-t. Az olajszűrőt kitekertem az egyik indítás előtt és majdhogynem porszáraz volt. Olyan mintha teljesen visszaengedné az olajat a karterba és az olajpumpának kell kb. 2mp. mire feltámasztja az olajnyomást. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg az olajpumpa haldoklik mert a 10W40 után nem igazán szereti az 5W30-at, vagy van esetleg egy "szelep" ami nem engedi vissza az összes olajat a motor leállítása után, és az a rossz, vagy eseltleg a láncfeszítő haldoklik?

Nekem sajnos egyéb tippem nincs, így használni meg nem túl szerencsés. Valakinek ötlet, tapasztalat?

Előre is köszönöm.

Nekem is ilyen, habár kell neki 1 nap, a csattogáshoz. Minél többet áll, annál rosszabb. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Astra G Z14XEP-m, ami az alábbit produkálja:

Hidegen beindítom, égtelen csattogás a motorból kb. 2mp.-ig (addig az olajlámpa is folyamatosan világít) utána gyönyörűen jár, Abban a pillanatban abbamarad a csattogás, ahogy az olajlámpa elalszik. Ezt csak a reggeli, de minimum 4-5 órás állás után csinálja.Az előző tulaj 10W40-es GM olajat rakott bele, Én az 5W30-as EDGE-t. Az olajszűrőt kitekertem az egyik indítás előtt és majdhogynem porszáraz volt. Olyan mintha teljesen visszaengedné az olajat a karterba és az olajpumpának kell kb. 2mp. mire feltámasztja az olajnyomást. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg az olajpumpa haldoklik mert a 10W40 után nem igazán szereti az 5W30-at, vagy van esetleg egy "szelep" ami nem engedi vissza az összes olajat a motor leállítása után, és az a rossz, vagy eseltleg a láncfeszítő haldoklik?

Nekem sajnos egyéb tippem nincs, így használni meg nem túl szerencsés. Valakinek ötlet, tapasztalat?

Előre is köszönöm.

Az olajszűrő házból nem folyhat vissza az olaj,mivel egy biztonsági szelep van benne csak ha kitekered akkor folyik vissza az olaj teknőbe.Én kicserélném GM opel olajara Dexos2, és gyári olaj szűrű nem után gyártott!!! ez max 10ezer ft mert lehet ,hogy valami gagyi szűrő van benne ez tud ilyen hibát okozni, mert az után gyártótat általában össze szippantja.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is 2005-ös és nem twinport.Nekem meg pont azt mondták a Schillernél,hogy örüljek neki,mert a twinport szelep ha beszarik akkor az sem olcsó mulatság.

Hát olyan 210e.

De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem.

Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval?

Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája, az meg nem 210e Ft, hanem 325e HUF.

Link to comment
Megosztás:

Hát olyan 210e.

De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem.

Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval?

Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája, az meg nem 210e Ft, hanem 325e HUF.

van azért occóban is torok ;)

és igen olyan 250ekm magasságában már cserés lehet ...

van itt egy taxis srác , neki már cserélve volt :)

Link to comment
Megosztás:

van azért occóban is torok ;)

és igen olyan 250ekm magasságában már cserés lehet ...

van itt egy taxis srác , neki már cserélve volt :)

250e, az sokára lesz. :)

De ritka, hogy cserélni kelljen. :) Annyival jobb is a motor. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném. Adott egy 98-as Astra G, 1.2 X12-es motorkód, tehát a 65 lovas.
A probléma, vagyis szerintem a problémák azok lennének, hogy ha bemelegszik a motor, tehát 80-90°C -os lesz a víz, elkezd rángatni, erőtlen lesz, gyorsításnál fullad, mintha épp nem kapna benzint ( konkrétan olyan mint amikor kifogy a mennyei manna a tankból, és hiába taposod, csak esik a fordulatszám, és a kocsi is lassul, lényegében motorfékkel), viszont ezt csak alacsony fordulatnál, főként 1-2-3 ban csinálja, amikor indulok, illetve lassú tempóról gyorsítok. Folyamatosan rángat is, viszont ez 99% hogy a gyujtótrafó miatt van, mivel az 1-es hengernél lévő trafon lévő "csonk", ami rámegy a gyertyára el van törve (gondolom szakképzett volt az elöző tulaj). Viszont hidegen nem rángat, csak melegen. (kölcsön trafóval nem rángatott, csak az alacsonyfordulaton való fulladás volt). Műszerfalon a check engine lámpa világít folyamatosan, hibakódot sajnos nem tudok olvasni.
Bárkinek bármi ötlet?

Az egész azután kezdődött hogy kicsit meghajtottam autópályán, és huzamos időn keresztül 4000 felett forgott. Viszont ha pörgetve van, tehát magas fordulaton közlekedek, mert éppen sietek, akkor nincs rángatás addig, amíg valahol nem kell megállnom, vagy alacsony sebességgel és fordulatszámmal "tötymörögni".

Link to comment
Megosztás:

Szrvusztok!

Mint kiderült a Z12XE motorom termosztátja 80 fokon működik. Nem tudom, hogy elromlott/elfáradt vagy az előző tulaj tett bele ilyent, de én szeretném a 92fokosra cserélni.

Sokan dícsérik ezért Wahlert akartam venni, de meglepődtem mennyivel olcsóbb egy valeo vagy gates márkához képest. Ez az olcsó húsnak.. szlogen alapján megkongatta a harangokat a fejemben.

Mi a véleményetek meg szabad venni a 4700Ft-os wahlert is ha mellette a többi márka mind 10-15eFt os nagyságrendben mozog?

http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/hutesfuteslegkondicionalas/kategoria/termosztat/marka/corsa+c/tipus/14911/

Link to comment
Megosztás:

Szrvusztok!

Mint kiderült a Z12XE motorom termosztátja 80 fokon működik. Nem tudom, hogy elromlott/elfáradt vagy az előző tulaj tett bele ilyent, de én szeretném a 92fokosra cserélni.

Sokan dícsérik ezért Wahlert akartam venni, de meglepődtem mennyivel olcsóbb egy valeo vagy gates márkához képest. Ez az olcsó húsnak.. szlogen alapján megkongatta a harangokat a fejemben.

Mi a véleményetek meg szabad venni a 4700Ft-os wahlert is ha mellette a többi márka mind 10-15eFt os nagyságrendben mozog?

http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/hutesfuteslegkondicionalas/kategoria/termosztat/marka/corsa+c/tipus/14911/

Szia,

a Z12XE-hez 5500 ért van gyári termosztát a cromaxnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ehhez mit szóltok, így elsőre? Ami kicsit gyanús és nem értem, hogy az Opel jel a hűtőrácson mintha nem középen lenne, vagyis a kör alja nem látszik. Ez normális, van ilyen, vagy mi lehet ennek az oka? Elvileg nincs törve, de hát ez könnyen kideríthető rétegmérővel...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-4014637

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Értem, köszönöm, nem tűnt fel:) Ez mondjuk nem nagy ügy, ha valóban nincs törve...

Emígy, láttok benne fantáziát? Elvileg a szervizben le lehet kérdezni, mert egy helyre vitték (az érdi Opelhez), de a szervizkönyv az nem vezetett (ez mondjuk ellentmondó), de nem biztos, hogy az Opelhez vitték...

Kérdés, hogy a szerviz kiad e információt egy autóról ha felhívom őket rendszámmal, motorszámmal,stb...

Link to comment
Megosztás:

Értem, köszönöm, nem tűnt fel:) Ez mondjuk nem nagy ügy, ha valóban nincs törve...

Emígy, láttok benne fantáziát? Elvileg a szervizben le lehet kérdezni, mert egy helyre vitték (az érdi Opelhez), de a szervizkönyv az nem vezetett (ez mondjuk ellentmondó), de nem biztos, hogy az Opelhez vitték...

Kérdés, hogy a szerviz kiad e információt egy autóról ha felhívom őket rendszámmal, motorszámmal,stb...

Azt se felejtsük el, hogy több, mint 1 éve áll az autó a kereskedésbe (lejárt műszakival), ha olyan nagyon jó ajánlat lenne, akkor már elvitték volna.

Ezzel nem azt mondom, hogy rosszul járnál vele, de gondolom nem véletlen, hogy nem tudnak túladni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Hát olyan 210e.

De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem.

Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval?

Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Z16XE van:)Előtte C20NE motoros Vectrám volt,ahhoz képest keveset fogyaszt.Szerinted ha twinportos motorom lenne akkor elraknám azt a havi 4000 forintot,hogyha esetleg 10 év múlva szelepet vagy vezérlőt kell cserélni akkor legyen 400 ezer forintom?Á nem lenne az a pénz meg.Ha meg annyira érdekelne a fogyasztás,akkor járnék a céges Saxo 1.5 D vel.Nekem akármilyen kocsim volt soha nem spóroltam meg pénzt a benzinen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?).

Előre is köszönöm.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?).

Előre is köszönöm.

Üdv.

Milyen olaj van benne? A láncosoknál az olaj részt veszi a láncfeszesség beállításában, így hatványozottan indokolt a jó nevű dexos2 olaj. Valamint vezérlésből szerintem csak gyárit, magy gyári beszállítótól... Próbálkozz a Csergőnél, v Cromaxnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?).

Előre is köszönöm.

Üdv.

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/opel_vezermulanc_keszlet_gyari_1757501522.html

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.