mantec Elküldve Május26, 2013 Megoszt Elküldve Május26, 2013 T Astra forever! "... 5W30-as EDGE ..." A BP konszern Castrol márkanevén forgalmazott Edge Fst 5W-30 motorolaja nem rendelkezik a GM (Opel) olajkövetelményével. Ezért GM (Opel) motorba nem való. A BP konszern GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai: Castrol Edge Fst 5W-40, Castrol Magnatec 5W-40 C3, Aral HighTronic G 5W-30, BP Visco 7000 C 5W-40, BP Visco 5000 M 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május26, 2013 Megoszt Elküldve Május26, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Astra G Z14XEP-m, ami az alábbit produkálja: Hidegen beindítom, égtelen csattogás a motorból kb. 2mp.-ig (addig az olajlámpa is folyamatosan világít) utána gyönyörűen jár, Abban a pillanatban abbamarad a csattogás, ahogy az olajlámpa elalszik. Ezt csak a reggeli, de minimum 4-5 órás állás után csinálja.Az előző tulaj 10W40-es GM olajat rakott bele, Én az 5W30-as EDGE-t. Az olajszűrőt kitekertem az egyik indítás előtt és majdhogynem porszáraz volt. Olyan mintha teljesen visszaengedné az olajat a karterba és az olajpumpának kell kb. 2mp. mire feltámasztja az olajnyomást. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg az olajpumpa haldoklik mert a 10W40 után nem igazán szereti az 5W30-at, vagy van esetleg egy "szelep" ami nem engedi vissza az összes olajat a motor leállítása után, és az a rossz, vagy eseltleg a láncfeszítő haldoklik? Nekem sajnos egyéb tippem nincs, így használni meg nem túl szerencsés. Valakinek ötlet, tapasztalat? Előre is köszönöm. Nekem is ilyen, habár kell neki 1 nap, a csattogáshoz. Minél többet áll, annál rosszabb. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Május26, 2013 Megoszt Elküldve Május26, 2013 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Astra G Z14XEP-m, ami az alábbit produkálja: Hidegen beindítom, égtelen csattogás a motorból kb. 2mp.-ig (addig az olajlámpa is folyamatosan világít) utána gyönyörűen jár, Abban a pillanatban abbamarad a csattogás, ahogy az olajlámpa elalszik. Ezt csak a reggeli, de minimum 4-5 órás állás után csinálja.Az előző tulaj 10W40-es GM olajat rakott bele, Én az 5W30-as EDGE-t. Az olajszűrőt kitekertem az egyik indítás előtt és majdhogynem porszáraz volt. Olyan mintha teljesen visszaengedné az olajat a karterba és az olajpumpának kell kb. 2mp. mire feltámasztja az olajnyomást. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg az olajpumpa haldoklik mert a 10W40 után nem igazán szereti az 5W30-at, vagy van esetleg egy "szelep" ami nem engedi vissza az összes olajat a motor leállítása után, és az a rossz, vagy eseltleg a láncfeszítő haldoklik? Nekem sajnos egyéb tippem nincs, így használni meg nem túl szerencsés. Valakinek ötlet, tapasztalat? Előre is köszönöm. Az olajszűrő házból nem folyhat vissza az olaj,mivel egy biztonsági szelep van benne csak ha kitekered akkor folyik vissza az olaj teknőbe.Én kicserélném GM opel olajara Dexos2, és gyári olaj szűrű nem után gyártott!!! ez max 10ezer ft mert lehet ,hogy valami gagyi szűrő van benne ez tud ilyen hibát okozni, mert az után gyártótat általában össze szippantja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május26, 2013 Megoszt Elküldve Május26, 2013 Az enyém is 2005-ös és nem twinport.Nekem meg pont azt mondták a Schillernél,hogy örüljek neki,mert a twinport szelep ha beszarik akkor az sem olcsó mulatság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május26, 2013 Megoszt Elküldve Május26, 2013 Az enyém is 2005-ös és nem twinport.Nekem meg pont azt mondták a Schillernél,hogy örüljek neki,mert a twinport szelep ha beszarik akkor az sem olcsó mulatság. Hát olyan 210e. De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem. Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval? Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája, az meg nem 210e Ft, hanem 325e HUF. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Hát olyan 210e. De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem. Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval? Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája, az meg nem 210e Ft, hanem 325e HUF. van azért occóban is torok ;) és igen olyan 250ekm magasságában már cserés lehet ... van itt egy taxis srác , neki már cserélve volt :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 van azért occóban is torok ;) és igen olyan 250ekm magasságában már cserés lehet ... van itt egy taxis srác , neki már cserélve volt :) 250e, az sokára lesz. :) De ritka, hogy cserélni kelljen. :) Annyival jobb is a motor. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dobogep Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Sziasztok! A segítségeteket kérném. Adott egy 98-as Astra G, 1.2 X12-es motorkód, tehát a 65 lovas. A probléma, vagyis szerintem a problémák azok lennének, hogy ha bemelegszik a motor, tehát 80-90°C -os lesz a víz, elkezd rángatni, erőtlen lesz, gyorsításnál fullad, mintha épp nem kapna benzint ( konkrétan olyan mint amikor kifogy a mennyei manna a tankból, és hiába taposod, csak esik a fordulatszám, és a kocsi is lassul, lényegében motorfékkel), viszont ezt csak alacsony fordulatnál, főként 1-2-3 ban csinálja, amikor indulok, illetve lassú tempóról gyorsítok. Folyamatosan rángat is, viszont ez 99% hogy a gyujtótrafó miatt van, mivel az 1-es hengernél lévő trafon lévő "csonk", ami rámegy a gyertyára el van törve (gondolom szakképzett volt az elöző tulaj). Viszont hidegen nem rángat, csak melegen. (kölcsön trafóval nem rángatott, csak az alacsonyfordulaton való fulladás volt). Műszerfalon a check engine lámpa világít folyamatosan, hibakódot sajnos nem tudok olvasni. Bárkinek bármi ötlet? Az egész azután kezdődött hogy kicsit meghajtottam autópályán, és huzamos időn keresztül 4000 felett forgott. Viszont ha pörgetve van, tehát magas fordulaton közlekedek, mert éppen sietek, akkor nincs rángatás addig, amíg valahol nem kell megállnom, vagy alacsony sebességgel és fordulatszámmal "tötymörögni". Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 T dobogep! A motorkód: X12XE. A hiba bármi lehet. Az üzemanyagrendszertől a kipufogó rendszerig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Szrvusztok! Mint kiderült a Z12XE motorom termosztátja 80 fokon működik. Nem tudom, hogy elromlott/elfáradt vagy az előző tulaj tett bele ilyent, de én szeretném a 92fokosra cserélni. Sokan dícsérik ezért Wahlert akartam venni, de meglepődtem mennyivel olcsóbb egy valeo vagy gates márkához képest. Ez az olcsó húsnak.. szlogen alapján megkongatta a harangokat a fejemben. Mi a véleményetek meg szabad venni a 4700Ft-os wahlert is ha mellette a többi márka mind 10-15eFt os nagyságrendben mozog? http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/hutesfuteslegkondicionalas/kategoria/termosztat/marka/corsa+c/tipus/14911/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Szrvusztok! Mint kiderült a Z12XE motorom termosztátja 80 fokon működik. Nem tudom, hogy elromlott/elfáradt vagy az előző tulaj tett bele ilyent, de én szeretném a 92fokosra cserélni. Sokan dícsérik ezért Wahlert akartam venni, de meglepődtem mennyivel olcsóbb egy valeo vagy gates márkához képest. Ez az olcsó húsnak.. szlogen alapján megkongatta a harangokat a fejemben. Mi a véleményetek meg szabad venni a 4700Ft-os wahlert is ha mellette a többi márka mind 10-15eFt os nagyságrendben mozog? http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/hutesfuteslegkondicionalas/kategoria/termosztat/marka/corsa+c/tipus/14911/ Szia, a Z12XE-hez 5500 ért van gyári termosztát a cromaxnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 T wzsolt_1.6_16V! "... meg szabad ..." Igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Sziasztok! Ehhez mit szóltok, így elsőre? Ami kicsit gyanús és nem értem, hogy az Opel jel a hűtőrácson mintha nem középen lenne, vagyis a kör alja nem látszik. Ez normális, van ilyen, vagy mi lehet ennek az oka? Elvileg nincs törve, de hát ez könnyen kideríthető rétegmérővel... http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-4014637 Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 a jel el van törve . Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Középen van az (van neki egy tartója, másképp nem is lehet felszerelni), csak valaki már feszegette és letört az embléma alsó fele... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Értem, köszönöm, nem tűnt fel:) Ez mondjuk nem nagy ügy, ha valóban nincs törve... Emígy, láttok benne fantáziát? Elvileg a szervizben le lehet kérdezni, mert egy helyre vitték (az érdi Opelhez), de a szervizkönyv az nem vezetett (ez mondjuk ellentmondó), de nem biztos, hogy az Opelhez vitték... Kérdés, hogy a szerviz kiad e információt egy autóról ha felhívom őket rendszámmal, motorszámmal,stb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Értem, köszönöm, nem tűnt fel:) Ez mondjuk nem nagy ügy, ha valóban nincs törve... Emígy, láttok benne fantáziát? Elvileg a szervizben le lehet kérdezni, mert egy helyre vitték (az érdi Opelhez), de a szervizkönyv az nem vezetett (ez mondjuk ellentmondó), de nem biztos, hogy az Opelhez vitték... Kérdés, hogy a szerviz kiad e információt egy autóról ha felhívom őket rendszámmal, motorszámmal,stb... Azt se felejtsük el, hogy több, mint 1 éve áll az autó a kereskedésbe (lejárt műszakival), ha olyan nagyon jó ajánlat lenne, akkor már elvitték volna. Ezzel nem azt mondom, hogy rosszul járnál vele, de gondolom nem véletlen, hogy nem tudnak túladni rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TC82 Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Én kereskedésből nem is vennék autó. Nagyot lehet vele szívni. Persze lehetnek kivételek. Én se gondolkoznék egy olyan autón ami 1éve ott áll már Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika023 Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 sziasztok. Uj tag vagyok. ugyhogy a hibákért elore is bocsesz :-) Egy olyan kérdésem vagy hogy Opel G Astra 1.2 16V 75le , a kesztyütartomban van egy csatlakozó. olyan mint egy számitogép monitor kábel, ha kihuzom leáll a kocsim. ez mi lehet???:-) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Hát olyan 210e.De nem szokott az tönkremenni... Konkrétan hogy tönkrement volna nem olvastam sehol sem.Ha 400Ft-os benzint nézel, és 100km-en 1l-el eszik kevesebbet, akkor 1000km-en 4000Ft, 10ekm-en 40e Ft, 100e km alatt 400e Ft-ot spórolsz.... 200e alatt meg nem megy tönkre, az 800e HUF. Szóval?Jah, és a Z14XE motorvezérlő kényesebb, sok embernek olt vele problémája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Nekem Z16XE van:)Előtte C20NE motoros Vectrám volt,ahhoz képest keveset fogyaszt.Szerinted ha twinportos motorom lenne akkor elraknám azt a havi 4000 forintot,hogyha esetleg 10 év múlva szelepet vagy vezérlőt kell cserélni akkor legyen 400 ezer forintom?Á nem lenne az a pénz meg.Ha meg annyira érdekelne a fogyasztás,akkor járnék a céges Saxo 1.5 D vel.Nekem akármilyen kocsim volt soha nem spóroltam meg pénzt a benzinen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Kukori! A haverom ott dolgozik a Géróba.Itt lakom én is a 17.kerületbe,ha gondolod megkérdezem tőle,hogy tud-e valamit a kocsiról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ScareCrow Elküldve Május27, 2013 Megoszt Elküldve Május27, 2013 Sziasztok! 1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?). Előre is köszönöm. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május28, 2013 Megoszt Elküldve Május28, 2013 Sziasztok! 1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?). Előre is köszönöm. Üdv. Milyen olaj van benne? A láncosoknál az olaj részt veszi a láncfeszesség beállításában, így hatványozottan indokolt a jó nevű dexos2 olaj. Valamint vezérlésből szerintem csak gyárit, magy gyári beszállítótól... Próbálkozz a Csergőnél, v Cromaxnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Május28, 2013 Megoszt Elküldve Május28, 2013 Sziasztok! 1.2-es G Astrám van, 2004-es. 2007-ben vettem az autót, úgy értesültem, hogy ezt a sorozatot vezérműlánc-probléma miatt visszahívták. A szervízkönyvben szerepel is, hogy "Vezérműlánc cserélve", pecsét, aláírás, 2005-ös dátum. 2011-ben kb 55 ezer km-nél a lánc elkezdett csörögni, kicseréltettem (nem Opel-szervízben). Az a helyzet, hogy kb 2 hónapja ismét jelentkezik a csörgés (az autó most 77000 km-ben van), és kissé ideges lettem ettől, elvittem egy Opel-szervízbe, ahol rámondták, hogy vezérműlánc-csere szükséges. Kértem ajánlatot, 25%-os kedvezményt kaptam, az ár 131000 lett, ebben benne van az olajcsere is, plusz tömítések stb., egy egész lista, hogy mit cserélnek. Hát kissé leizzadtam az ártól, ezért fordulok most hozzátok: volt-e esetleg itt valakinek hasonló tapasztalata? 77000 km-nél ez lenne a harmadik lánccsere, ez nagyon nem hangzik normálisnak. Feltételezem, hogy annó 2005-ben az Opelnél (másik szervíz) nem cserélték le, csak bepecsételtek. 2011-ben szerintem a magán szerelő csak a láncot cserélte (azt mondta, hogy 16 mm-t megnyúlt (!) ), és a láncmeghibásodást okozó alkatrészt nem, ezért lehet, hogy most ismét elkezdett nyúlni és ha a motor teljesen meleg, akkor csörögni. Nem szeretnék láncszakadást, vagy hasonló még többe kerülő eseményeket. Egy másik, nem Opel szervíz 95000-ért csinálná meg ugyanezt a munkát (szerintük ugyanazokkal az alkatrészekkel), mindkettő 2 év garanciát vállalna. Mielőtt kiadnám ezt a nem kevés pénzt, kérlek írjatok véleményt (szerintetek pl. mi okozhatja a visszatérő lánc-problémát...?). Előre is köszönöm. Üdv. http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/opel_vezermulanc_keszlet_gyari_1757501522.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts