Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello,

1.6 16v G astra autómata váltós járgányhoz keresek motorvezérlö elektronikát, vagyis nem én keresem, hanem ismerös.

Van valakinek esetleg, vagy valaki tud valakit aki valakitöl hallotta hogy már látott ilyet?:-)

A kéziváltós elektronikát nem lehet valahogy átvariálni, hogy jólegyen autómatához?

Köszi!

Amennyire tudom a motorvezérlő megegyezik a kézi- és az automata váltós verzióknál, az automata váltós kocsinak van egy külön váltóvezérlő elektronikája.
Link to comment
Megosztás:

Mi okozza azt, hogy 20 fok külső hőmérséklet alatt jobban húz az autó mint 20 fok felett?

Valaki tapasztalt már ilyet?

A motor hideg gyújtáskor néha dadog, nem jár egyenletesen alapgázon.

Amikor megyek vele egy kőrt és felmelegszik nem csinál ilyet!

Z14XEP, 2008, 40eKm

Tudtok erről valamilyen tanácsot adni?

Link to comment
Megosztás:

...alacsony hőmérsékleten a levegő sűrűbb...oxigéndúsabb...nagyobb légfelesleg...izé...vagy valami ilyesmi

A motor légnyelése állandó (nagy vonalakban), viszont a hideg levegő sűrűbb, mint a meleg, tehát légköbméterekként több oxigént tartalmaz, amihez több üzemanyagot fecskendezhet a vezérlő, hogy tartani tudja a lambda értéket... Nagyjából ennyi...
Link to comment
Megosztás:

Tudtok erről valamilyen tanácsot adni?

Amellett, amit a többiek írtak, akár az is lehet, hogy valami hőmérő hibás értéket jelez, és pl. hidegen túl szegény a keverék a motornak, azért dadog, bemelegedve viszont már kicsit elmegy dús irányba, azért megy jobban. Fogyasztás nem nőtt meg?

afr%20vs%20power%20and%20economy.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Megtudná valaki mondani, hogy a képen pirossal bekarikázott fehér műanyag cuccnak mi a neve, és hol tudnám beszerezni, mert a zsalumotor úgy feszití a rudazatot, hogy teljesen kifeszítette ezt a kis valamit, és eltört a rögzítőfüle.

B.S.62225-20100718-ecEvdJ_www.kepfeltoltes.h

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Astra g 1,6 16v központi zár nem reagál a gomb nyomásra . elem jó meg minden a távba. Találkozott ilyennel valaki. Köszi.

Ha világít rajta a led amikor nyomod, akkor csak programozd újra. Beülsz, gyújtást adsz, majd így bezárod. Automatikusan visszanyílnak az ajtók, és ezután működnie kell.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Megtudná valaki mondani, hogy a képen pirossal bekarikázott fehér műanyag cuccnak mi a neve, és hol tudnám beszerezni, mert a zsalumotor úgy feszití a rudazatot, hogy teljesen kifeszítette ezt a kis valamit, és eltört a rögzítőfüle.

B.S.

Sajnos ez előfordulhat, velem is megtörtént. Pont ma, bütykölés közben ötlött fel egy lehetséges megoldás... A fül alatt, a rudazaton kellene fúrni egy lyukat, amekkorán egy 1-1,5mm-es drótot át lehessen fűzni, és egy hurkot csinálni belőle, így talán rögzíteni lehet a zsalu karján levő bütyökre... Egy próbát megér... egyébként mindenhol (bontó) komplett akarják adni, tizenezerért...

Link to comment
Megosztás:

Benzinest, félek a diseltől, így ez kizárva.

A benzines 1.4 16 Twinport az 50 000km-ig vezetett szervizkönyves, elvileg sérülésmentes. Itt ugye valószínű, hogy cserélnem kell a vezérműláncot és vízpumpát, meg persze a szűrőket, olajokat, ezen kívül ki tudja még mit. Ebbe, ha rendben van és normális karbantartom, kb. mennyit lehet belehajtani komolyabb ráfordítás nélkül? Itt sérült a bal oldali dudagomb, de ezt nem nagy tétel cserélni/javítani. Eddig ez tűnik a befutónak. Szerintetek milyen lehet, így a képek alapján? Elvileg nem tekergették az órát, mert reálisan oszlanak el a kilóméterek (50e-ig vezetve a szervizkönyv), Erről van szó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-6881058 Mennyi a reális ára szerintetek? Szerintem ez jobb lesz, mint a Fabia 1.4 MPI 2002-es 200ekm-vel, szerintetek? A lényeg, hogy 7-8 évig, kb évi 10e (max 15e) kilométerrel gond nélkül ki kellene bírnia, min. ennyi időre veszem, tartok tőle, hogy a Fabia már nem bírná és komolyabb ráfordítás kellene.

Közben megtudtam, hogy a motorkód Z14XEP. Elvileg ez láncos, akkor nem kell cseréni vagy azért ajánlott? Vagy csak a vízpumpát? Az eladó szerint 16V, de valahol azt láttam, hogy ez a motorkód 8V-s, nem 16V. Emígy melyik a jobb? Ez egy jó és megbízható motor?

Ha egy Opel szakszervizben felmérik az állapotát, akkor az megbízható támpont motor és más téren is (vagy túloznak, felületesek, stb)?

Elég tanácstalan vagyok.

Sziasztok!

Ma megnéztük az autót, van pár aggasztó dolog. Első: egy csöpp olaj nem volt benne! Kihúztam a pálcát, hogy majd letörlöm (motor hideg), hát a pálca oldala kicsit olajos, a szintmérő száraz, mint a puskapor. Fekete, körömmel levakarható kosz volt rajta, visszadugtam, megnéz még egyszer, hát a zsebkendő alig lett olajos, amikor letöröltem:( Gyújtani egyből gyújt, olajszintre nem figyelmeztet, motor ettől függetlenül szépen jár, alapjárat stabil, semmi zörgés. Normálisan felmelegszik, melegen is egyből gyújt, semmi szokatlan zörej. Az eladó szerint olajcsere előtt áll, ezért az előző tulaj hajtotta és nem cserélte le, az, hogy a pálcán nem látszik az olaj, nem gond, csak olajcsere kell és már mehet is. Hát, ez szerintem felejtős. Ki tudja mióta nincs benne olaj, az is mikor lett cserélve. Érdekes, hogy nem jelez a kevés olajra és a motor is szépen muzsikált. Az tuti nem létezik, hogy így ne sérült volna a motor, de javítsatok ki, ha tévedek.

Karcok vannak rajta, de nem vészes. A kormány elég kopott, dudagomb beszakadva. Elektronika, klíma, minden szépen kapcsol és működik. Az autó belseje rettentően mocskos, mindenhol zsíros, vastag kosz (index kapcsolón, stb), venti maxra, levéldarabok, kosz, por ki az utastérbe (nincs benne pollenszűrő?), kárpit sehol sem sérült, nem is különösebben kopott. Hátul valaminek nekifaroltak, mert légterelő leütve, lámpa eltörve, lökhárító leütve, egyik sem vészes. Valami oszlop vagy fa lehetett. Az egyik ajtó végigkarcolva, nem vészes, de kipolírozni már nem lehet, akad benne a köröm. Hátsó lökhárító kicsit lötyög, ha megemelem, illesztések sem tökéletesek. Máshol nincs ütésre, törésre utaló nyom.

Az olaj miatt nem merem megvenni. Gondolom ezzel egyetértetek.

A kormányt és az utastért rendbe raknám, mert csak egy alapos takarítás kell neki, a karcok nem vészesek, lámpacsere nem nagy ügy. Lökhárító sem tűnik vészesnek.

Kár érte, mert szép kis autó lenne és de jó dolga lett volna nálam. 40 ezret hajlandó engedni belőle, így is 50-et keres rajta. Ezen mosolyogtam magamban, max 600e-et adhatott érte, de legyen 7.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ez előfordulhat, velem is megtörtént. Pont ma, bütykölés közben ötlött fel egy lehetséges megoldás... A fül alatt, a rudazaton kellene fúrni egy lyukat, amekkorán egy 1-1,5mm-es drótot át lehessen fűzni, és egy hurkot csinálni belőle, így talán rögzíteni lehet a zsalu karján levő bütyökre... Egy próbát megér... egyébként mindenhol (bontó) komplett akarják adni, tizenezerért...

Üdv. Nekem nem a rudazat, és a fehér butyök összeillesztése tört el, hanem ahová a fehér bütyök belemegy a zsalufedél lukjába.

B.S.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Megtudná valaki mondani, hogy a képen pirossal bekarikázott fehér műanyag cuccnak mi a neve, és hol tudnám beszerezni, mert a zsalumotor úgy feszití a rudazatot, hogy teljesen kifeszítette ezt a kis valamit, és eltört a rögzítőfüle.

B.S.62225-20100718-ecEvdJ_www.kepfeltoltes.h

én nem furkálnám,

van hozzá gyár 93189292 18 02 716-KAR, LEVEGŐELOSZÓ CSAPPANTYÚ (BEHR

de látom hiányoznak pollen szűrő rögzitő körmök is ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megnéztük az autót, van pár aggasztó dolog. Első: egy csöpp olaj nem volt benne! Kihúztam a pálcát, hogy majd letörlöm (motor hideg), hát a pálca oldala kicsit olajos, a szintmérő száraz, mint a puskapor. Fekete, körömmel levakarható kosz volt rajta, visszadugtam, megnéz még egyszer, hát a zsebkendő alig lett olajos, amikor letöröltem:( Gyújtani egyből gyújt, olajszintre nem figyelmeztet, motor ettől függetlenül szépen jár, alapjárat stabil, semmi zörgés. Normálisan felmelegszik, melegen is egyből gyújt, semmi szokatlan zörej. Az eladó szerint olajcsere előtt áll, ezért az előző tulaj hajtotta és nem cserélte le, az, hogy a pálcán nem látszik az olaj, nem gond, csak olajcsere kell és már mehet is. Hát, ez szerintem felejtős. Ki tudja mióta nincs benne olaj, az is mikor lett cserélve. Érdekes, hogy nem jelez a kevés olajra és a motor is szépen muzsikált. Az tuti nem létezik, hogy így ne sérült volna a motor, de javítsatok ki, ha tévedek.

Karcok vannak rajta, de nem vészes. A kormány elég kopott, dudagomb beszakadva. Elektronika, klíma, minden szépen kapcsol és működik. Az autó belseje rettentően mocskos, mindenhol zsíros, vastag kosz (index kapcsolón, stb), venti maxra, levéldarabok, kosz, por ki az utastérbe (nincs benne pollenszűrő?), kárpit sehol sem sérült, nem is különösebben kopott. Hátul valaminek nekifaroltak, mert légterelő leütve, lámpa eltörve, lökhárító leütve, egyik sem vészes. Valami oszlop vagy fa lehetett. Az egyik ajtó végigkarcolva, nem vészes, de kipolírozni már nem lehet, akad benne a köröm. Hátsó lökhárító kicsit lötyög, ha megemelem, illesztések sem tökéletesek. Máshol nincs ütésre, törésre utaló nyom.

Az olaj miatt nem merem megvenni. Gondolom ezzel egyetértetek.

A kormányt és az utastért rendbe raknám, mert csak egy alapos takarítás kell neki, a karcok nem vészesek, lámpacsere nem nagy ügy. Lökhárító sem tűnik vészesnek.

Kár érte, mert szép kis autó lenne és de jó dolga lett volna nálam. 40 ezret hajlandó engedni belőle, így is 50-et keres rajta. Ezen mosolyogtam magamban, max 600e-et adhatott érte, de legyen 7.

300-at nem fognak engedni,de még ha hozzá számolod a járulékos költséget minimun70-80 akkor már 1.1M körül van én inkább keresnék másikat lehetőleg első tulajdonosat.vagy ha tudod ennek a kocsinak a redszámát akkor meg található a tulaj és ővele kell botolni, a kereskedőt pedig kihagyni üzletből,én is így vásároltam az első kocsim.

Link to comment
Megosztás:

Kukori!

Én is megnéztem vagy 10 Astrát mire megvettem azt ami most van.(úgy néz ki nem lőttem bakot vele)Annyi eladó van belőle,hogy biztos találsz olyat ami jó.Én eleve olyat meg sem néztem amin lámpamaszk meg utólagos csicsák vannak.Nekem nem tetszik,aztán csak szedhetem le.Az enyém első tulajos volt 2005.5 havi 112 ezer km-rel és 960 ezer volt az ára.Ja és Caravan.

Link to comment
Megosztás:

Kukori!

Én is megnéztem vagy 10 Astrát mire megvettem azt ami most van.(úgy néz ki nem lőttem bakot vele)Annyi eladó van belőle,hogy biztos találsz olyat ami jó.Én eleve olyat meg sem néztem amin lámpamaszk meg utólagos csicsák vannak.Nekem nem tetszik,aztán csak szedhetem le.Az enyém első tulajos volt 2005.5 havi 112 ezer km-rel és 960 ezer volt az ára.Ja és Caravan.

Igen, igazatok van, sokat meg kell nézni. Ez azért volt jó, mert közel volt. De drága is, és az, hogy egy nem volt benne olaj, már ki is zárta.

Erről ugyan nem sok infó van, de így elsőre jónak tűnik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_comfort_kecskemeten-6850385

Szerintem ez már a láncos lesz, de ha véletlenül nem az, akkor az gond? Vagy sokkal jobb a láncos?

Van esetleg hozzáértő Astra-tulajdonos, aki olvassa ezt a fórumot és kecskeméti?

Emígy Opel márkaszervizben le tudják kérdezni azt is, hogy járt-e és mikor szervizben az EU területén, lehet érdemes azt is megtenni, 3 ezerért nézik meg. Egy márkaszervizes átvizsgálás szerintetek jó támpont vásárlás előtt, vagy túloznak, pontatlanok, stb?

Link to comment
Megosztás:

Igen, igazatok van, sokat meg kell nézni. Ez azért volt jó, mert közel volt. De drága is, és az, hogy egy nem volt benne olaj, már ki is zárta.

Erről ugyan nem sok infó van, de így elsőre jónak tűnik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_comfort_kecskemeten-6850385

Szerintem ez már a láncos lesz, de ha véletlenül nem az, akkor az gond? Vagy sokkal jobb a láncos?

Van esetleg hozzáértő Astra-tulajdonos, aki olvassa ezt a fórumot és kecskeméti?

Emígy Opel márkaszervizben le tudják kérdezni azt is, hogy járt-e és mikor szervizben az EU területén, lehet érdemes azt is megtenni, 3 ezerért nézik meg. Egy márkaszervizes átvizsgálás szerintetek jó támpont vásárlás előtt, vagy túloznak, pontatlanok, stb?

Ez érdekes, 2005 az már lehetne XEP ami láncos, de ez mivel 1388 ccm, ezért Z14XE (XEP 1364ccm) szíjas lesz.

Link to comment
Megosztás:

Igen, esélyes. De ez bármiben hátrány, hogy szíjas és ha igen, akkor miben? Vagy sokkal jobb lenne a láncos?

XE hátránya nem ez (habár itt szíjat kell cserélni, gyakrabban, de olcsóbb mint ha láncot kell), hanem az hogy az XE motor szomjasabb.

Ha van rá lehetőséged nézz XEP-t. (XEP-be meg nem lehet tempomatot szerelni)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os Astra G Z14XEP-m, ami az alábbit produkálja:

Hidegen beindítom, égtelen csattogás a motorból kb. 2mp.-ig (addig az olajlámpa is folyamatosan világít) utána gyönyörűen jár, Abban a pillanatban abbamarad a csattogás, ahogy az olajlámpa elalszik. Ezt csak a reggeli, de minimum 4-5 órás állás után csinálja.Az előző tulaj 10W40-es GM olajat rakott bele, Én az 5W30-as EDGE-t. Az olajszűrőt kitekertem az egyik indítás előtt és majdhogynem porszáraz volt. Olyan mintha teljesen visszaengedné az olajat a karterba és az olajpumpának kell kb. 2mp. mire feltámasztja az olajnyomást. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg az olajpumpa haldoklik mert a 10W40 után nem igazán szereti az 5W30-at, vagy van esetleg egy "szelep" ami nem engedi vissza az összes olajat a motor leállítása után, és az a rossz, vagy eseltleg a láncfeszítő haldoklik?

Nekem sajnos egyéb tippem nincs, így használni meg nem túl szerencsés. Valakinek ötlet, tapasztalat?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.