Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Igen, ezt megtaláltam itthon is, ezzel az a gond, hogy kicsit tartok tőle, hogy meg kell piszkálni a légzsákot, de főleg attól, hogy ennek az anyaga nem olyan, mint az eredetié, ki tudja, hogy robbanna át rajta a légzsák...fedelestől a pofámba:( Csak a gombok cseréje jobb megoldásnak tűnik így elsőre.

Elküldve

Mi okozza azt, hogy 20 fok külső hőmérséklet alatt jobban húz az autó mint 20 fok felett?

Valaki tapasztalt már ilyet?

A motor hideg gyújtáskor néha dadog, nem jár egyenletesen alapgázon.

Amikor megyek vele egy kőrt és felmelegszik nem csinál ilyet!

Z14XEP, 2008, 40eKm

Elküldve

Sziasztok!

Egy jótanács, esetleg ha valaki hasonló képpen járna!

Bosch hátsó féknyereg helyett, kinézetre azzal megegyező utángyártott lett felszerelve az autóra (bontott). A tömítése hibás volt.

A dugattyú átmérője különbözik a gyáriétól, így tömítőkészlet nem kapható hozzá....

Szóval bontottam senki ne vegyen utángyártott nyerget, mert utána mehet másikért!!!

Elküldve

Igen, ezt megtaláltam itthon is, ezzel az a gond, hogy kicsit tartok tőle, hogy meg kell piszkálni a légzsákot, de főleg attól, hogy ennek az anyaga nem olyan, mint az eredetié, ki tudja, hogy robbanna át rajta a légzsák...fedelestől a pofámba:( Csak a gombok cseréje jobb megoldásnak tűnik így elsőre.

Nekem ilyen van.Az anyaga ugyan olyan.Annyi a baj vele, hogy egy kicsit eláll.Valahogy magasabb mint az eredeti.

A légzsákot egy kicsit macerás átrakni, mert van két szegecs amit le kell fúrni, a másikra meg új szegecset kell rakni.Az emblémát a közepéről elég nehéz leszedni, mert három műanyag rúd áll ki belőle, amit a borító hátoldalán ellapítottak.

Én ezzel elég sokat szenvedtem, hogy roncsolás nélkül le tudjam venni.Aztán ott van még az a sok fül, ami tartja a légzsákot.Azokat is cumi kihajlítani.Szóval szerintem egy jó 1,5 óra biztos hogy ráment nekem.

Most azon filózom, hogy veszek egy ilyen gombot és visszarakom a régit, ezt meg elrakom tartalékba.

Azt a gombot hol lehet venni?

Elküldve
Amennyiben a kormánykerék bőrből van, ezt nem ajánlom. Ez ugyanis műanyag és ráadásul nagyon látszik is rajta, hogy műanyag és (szerintem) csúnya. Ezt nem csak a kép alapján mondom, nekem is ilyen van fent, nem győzöm kezelni, hogy kicsit szebben nézzen ki. Nekem a csere előtt is műanyag volt fent, de az valahogy minőségibb, gumisabb anyagból volt és szebben nézett ki.

Ez csak az én tapasztalatom, lehet, hogy mást nem fog zavarni...

Elküldve

Amennyiben a kormánykerék bőrből van, ezt nem ajánlom. Ez ugyanis műanyag és ráadásul nagyon látszik is rajta, hogy műanyag és (szerintem) csúnya. Ezt nem csak a kép alapján mondom, nekem is ilyen van fent, nem győzöm kezelni, hogy kicsit szebben nézzen ki. Nekem a csere előtt is műanyag volt fent, de az valahogy minőségibb, gumisabb anyagból volt és szebben nézett ki.

Ez csak az én tapasztalatom, lehet, hogy mást nem fog zavarni...

Neked is kiáll egy kicsit a kormány síkjából?

Elküldve

Sziasztok!

Egy jótanács, esetleg ha valaki hasonló képpen járna!

Bosch hátsó féknyereg helyett, kinézetre azzal megegyező utángyártott lett felszerelve az autóra (bontott). A tömítése hibás volt.

A dugattyú átmérője különbözik a gyáriétól, így tömítőkészlet nem kapható hozzá....

Szóval bontottam senki ne vegyen utángyártott nyerget, mert utána mehet másikért!!!

Ez volt a gond?

Elküldve

Ez volt a gond?

Igen. Ez is. A kezifek utan allitoja sem mukodott, es elfolyt fel liter fekfolyadek reggelre.... Masik nyerget kellett vennem.

Elküldve

Hello,

1.6 16v G astra autómata váltós járgányhoz keresek motorvezérlö elektronikát, vagyis nem én keresem, hanem ismerös.
Van valakinek esetleg, vagy valaki tud valakit aki valakitöl hallotta hogy már látott ilyet?:-)
A kéziváltós elektronikát nem lehet valahogy átvariálni, hogy jólegyen autómatához?
Köszi!


Elküldve

tulajdon képen most benzines vagy disel autot akarsz venni? mert amire én válaszoltam az benzines és te is benzinest kérdeztél."Sziasztok! Kinéztem egy Astra G 1.4 16 Twinport 2007-es autót."

Benzinest, félek a diseltől, így ez kizárva.

A benzines 1.4 16 Twinport az 50 000km-ig vezetett szervizkönyves, elvileg sérülésmentes. Itt ugye valószínű, hogy cserélnem kell a vezérműláncot és vízpumpát, meg persze a szűrőket, olajokat, ezen kívül ki tudja még mit. Ebbe, ha rendben van és normális karbantartom, kb. mennyit lehet belehajtani komolyabb ráfordítás nélkül? Itt sérült a bal oldali dudagomb, de ezt nem nagy tétel cserélni/javítani. Eddig ez tűnik a befutónak. Szerintetek milyen lehet, így a képek alapján? Elvileg nem tekergették az órát, mert reálisan oszlanak el a kilóméterek (50e-ig vezetve a szervizkönyv), Erről van szó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-6881058 Mennyi a reális ára szerintetek? Szerintem ez jobb lesz, mint a Fabia 1.4 MPI 2002-es 200ekm-vel, szerintetek? A lényeg, hogy 7-8 évig, kb évi 10e (max 15e) kilométerrel gond nélkül ki kellene bírnia, min. ennyi időre veszem, tartok tőle, hogy a Fabia már nem bírná és komolyabb ráfordítás kellene.

Közben megtudtam, hogy a motorkód Z14XEP. Elvileg ez láncos, akkor nem kell cseréni vagy azért ajánlott? Vagy csak a vízpumpát? Az eladó szerint 16V, de valahol azt láttam, hogy ez a motorkód 8V-s, nem 16V. Emígy melyik a jobb? Ez egy jó és megbízható motor?

Ha egy Opel szakszervizben felmérik az állapotát, akkor az megbízható támpont motor és más téren is (vagy túloznak, felületesek, stb)?

Elég tanácstalan vagyok.

Elküldve

Benzinest, félek a diseltől, így ez kizárva.

A benzines 1.4 16 Twinport az 50 000km-ig vezetett szervizkönyves, elvileg sérülésmentes. Itt ugye valószínű, hogy cserélnem kell a vezérműláncot és vízpumpát, meg persze a szűrőket, olajokat, ezen kívül ki tudja még mit. Ebbe, ha rendben van és normális karbantartom, kb. mennyit lehet belehajtani komolyabb ráfordítás nélkül? Itt sérült a bal oldali dudagomb, de ezt nem nagy tétel cserélni/javítani. Eddig ez tűnik a befutónak. Szerintetek milyen lehet, így a képek alapján? Elvileg nem tekergették az órát, mert reálisan oszlanak el a kilóméterek (50e-ig vezetve a szervizkönyv), Erről van szó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-6881058 Mennyi a reális ára szerintetek? Szerintem ez jobb lesz, mint a Fabia 1.4 MPI 2002-es 200ekm-vel, szerintetek? A lényeg, hogy 7-8 évig, kb évi 10e (max 15e) kilométerrel gond nélkül ki kellene bírnia, min. ennyi időre veszem, tartok tőle, hogy a Fabia már nem bírná és komolyabb ráfordítás kellene.

Közben megtudtam, hogy a motorkód Z14XEP. Elvileg ez láncos, akkor nem kell cseréni vagy azért ajánlott? Vagy csak a vízpumpát? Az eladó szerint 16V, de valahol azt láttam, hogy ez a motorkód 8V-s, nem 16V. Emígy melyik a jobb? Ez egy jó és megbízható motor?

Ha egy Opel szakszervizben felmérik az állapotát, akkor az megbízható támpont motor és más téren is (vagy túloznak, felületesek, stb)?

Elég tanácstalan vagyok.

Ha nincs megnyúlva akkor nem kell cserélni láncot. Vízpumpát meg főleg nem kell....

Elküldve

Benzinest, félek a diseltől, így ez kizárva.

A benzines 1.4 16 Twinport az 50 000km-ig vezetett szervizkönyves, elvileg sérülésmentes. Itt ugye valószínű, hogy cserélnem kell a vezérműláncot és vízpumpát, meg persze a szűrőket, olajokat, ezen kívül ki tudja még mit. Ebbe, ha rendben van és normális karbantartom, kb. mennyit lehet belehajtani komolyabb ráfordítás nélkül? Itt sérült a bal oldali dudagomb, de ezt nem nagy tétel cserélni/javítani. Eddig ez tűnik a befutónak. Szerintetek milyen lehet, így a képek alapján? Elvileg nem tekergették az órát, mert reálisan oszlanak el a kilóméterek (50e-ig vezetve a szervizkönyv), Erről van szó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii-6881058 Mennyi a reális ára szerintetek? Szerintem ez jobb lesz, mint a Fabia 1.4 MPI 2002-es 200ekm-vel, szerintetek? A lényeg, hogy 7-8 évig, kb évi 10e (max 15e) kilométerrel gond nélkül ki kellene bírnia, min. ennyi időre veszem, tartok tőle, hogy a Fabia már nem bírná és komolyabb ráfordítás kellene.

Közben megtudtam, hogy a motorkód Z14XEP. Elvileg ez láncos, akkor nem kell cseréni vagy azért ajánlott? Vagy csak a vízpumpát? Az eladó szerint 16V, de valahol azt láttam, hogy ez a motorkód 8V-s, nem 16V. Emígy melyik a jobb? Ez egy jó és megbízható motor?

Ha egy Opel szakszervizben felmérik az állapotát, akkor az megbízható támpont motor és más téren is (vagy túloznak, felületesek, stb)?

Elég tanácstalan vagyok.

A Z14XEP csak 16 szelepesben van, a 8szelepes baromság.

Amúgy megbízható, H Astrában is sokat szereltek, itt a fórumon is sokaknak van ilyen, és 1-2 korai apróbb típushibát leszámítva nincs gond velük, LPG-re is alkalmasak.

A konkrét járgányban mikor volt 50e km a szervizkönyv szerint?

Az első két képen alul a lökhárítóban a ködlámpák helyén mi az a fehér kis izé?

Elküldve

A Z14XEP csak 16 szelepesben van, a 8szelepes baromság.

Amúgy megbízható, H Astrában is sokat szereltek, itt a fórumon is sokaknak van ilyen, és 1-2 korai apróbb típushibát leszámítva nincs gond velük, LPG-re is alkalmasak.

A konkrét járgányban mikor volt 50e km a szervizkönyv szerint?

Az első két képen alul a lökhárítóban a ködlámpák helyén mi az a fehér kis izé?

OK, akkor minden Z14XEP motor 16 szelepes és twinport. Mik azok a korai apróbb típushibák? Mert ez 2006-os, így valószínű, hogy a korai (persze lehet tévedek, nem tudom mikor kezdték el gyártani ezt a motort). Ha megveszem, az olajokon és a szűrőkön kívül mit kell még ebben a motorban cserélni, javítani? Ezt tervezem első körben:

- olajcsere (lehet 5W30 Castrol Edge is, nem túl vékony ez az olaj?)

- olajszűrő, levegőszűrő, utastér/pollen szűrő, benzinszűrő

- fékolaj csere, és ha kell, akkor fékpofák, fékek

- gyertyacsere

- klímát tisztítani, átnézni

Ezek szerint a vezérműláncot és vízpumpát nem kell okvetlenül most rögtön, ráér mondjuk a következő szerviznél.

Nem tudom, hogy mikor volt az utolsó szerviz, azt meg kell néznem. Abból kb. lehet következtetni, hogy reális-e a km.

Nem tudom, hogy mi az a fehér izé a ködlámpa körül, azt élőben kell megnéznem nekem is. De mindenképpen beméretem rétegvastagság mérővel, akkor úgyis kiderül, hogy mi a helyzet (bár ha jól tudom, a lökhárító műanyag, azt nem lehet bemérni). Az oldalán a fehér folt az madártól van, az biztos:)

Szerintetek?

Elküldve

OK, akkor minden Z14XEP motor 16 szelepes és twinport. Mik azok a korai apróbb típushibák? Mert ez 2006-os, így valószínű, hogy a korai (persze lehet tévedek, nem tudom mikor kezdték el gyártani ezt a motort). Ha megveszem, az olajokon és a szűrőkön kívül mit kell még ebben a motorban cserélni, javítani? Ezt tervezem első körben:

- olajcsere (lehet 5W30 Castrol Edge is, nem túl vékony ez az olaj?)

- olajszűrő, levegőszűrő, utastér/pollen szűrő, benzinszűrő

- fékolaj csere, és ha kell, akkor fékpofák, fékek

- gyertyacsere

- klímát tisztítani, átnézni

Ezek szerint a vezérműláncot és vízpumpát nem kell okvetlenül most rögtön, ráér mondjuk a következő szerviznél.

Nem tudom, hogy mikor volt az utolsó szerviz, azt meg kell néznem. Abból kb. lehet következtetni, hogy reális-e a km.

Nem tudom, hogy mi az a fehér izé a ködlámpa körül, azt élőben kell megnéznem nekem is. De mindenképpen beméretem rétegvastagság mérővel, akkor úgyis kiderül, hogy mi a helyzet (bár ha jól tudom, a lökhárító műanyag, azt nem lehet bemérni). Az oldalán a fehér folt az madártól van, az biztos:)

Szerintetek?

A lökhárítón szerintem az öntapadós vadriasztók vannak feltéve. OBI-ban és sok helyen lehet kapni ilyen tapadós müanyag kis vackot.

Az oldalát vagy a madár sz@rta le, vagy meghúzták és nincs rajta festék. :icon1:

Elküldve

A lökhárítón szerintem az öntapadós vadriasztók vannak feltéve. OBI-ban és sok helyen lehet kapni ilyen tapadós müanyag kis vackot.

Az oldalát vagy a madár sz@rta le, vagy meghúzták és nincs rajta festék. :icon1:

Az oldalát biztos, hogy madár "intézte" el, már le lett törölve:) Nincs sehol megütve, amit ne javítottak volna, mert nem látni rajta sérülést az eladó szerint. Ezzel úgysem tud hazudni, mert kb 10 perc alatt kiderítem.

Az elején a vadriasztót majd megnézem.

Ha az Opel márkaszerviz átvizsgáláson is rendben találja, nekem is bejön, akkor szerintetek kb. mennyi a valós ára (tegyük fel, hogy kb ez a valós km). Téli gumi van rajta, nyári nincs, és lyukas a bal dudagomb. Mert ebből akarok alkudni, az biztos, ennyiért nem viszem el, csak mi az ami még reális ár érte? Én kb, min 90-100 000-et alkudnék belőle, akkor is 1M, lehet még az is sok.

Az előző kérdéseimben segítenétek (motor, cserék, stb)?

Köszönöm!

Elküldve

T kukori!

"... 5W30 Castrol Edge ..."
A Castrol Edge Fst 5W-30 semmilyen GM (Opel) gyártóművi követelményt nem teljesít. Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A BP konszern Castrol márkanevén forgalmazott aktuális olajkövetelményt (GM Dexos2) teljesítő motorolajai:
Castrol Edge Fst 5W-40,
Castrol Magnatec C3 5W-30.

A BP konszern más márkanevein:
Aral HighTronic G 5W-30,
BP Visco 7000 C 5W-40,
BP Visco 5000 M 5W-30.

Elküldve

OK, akkor minden Z14XEP motor 16 szelepes és twinport. Mik azok a korai apróbb típushibák? Mert ez 2006-os, így valószínű, hogy a korai (persze lehet tévedek, nem tudom mikor kezdték el gyártani ezt a motort). Ha megveszem, az olajokon és a szűrőkön kívül mit kell még ebben a motorban cserélni, javítani? Ezt tervezem első körben:

- olajcsere (lehet 5W30 Castrol Edge is, nem túl vékony ez az olaj?)

- olajszűrő, levegőszűrő, utastér/pollen szűrő, benzinszűrő

- fékolaj csere, és ha kell, akkor fékpofák, fékek

- gyertyacsere

- klímát tisztítani, átnézni

Ezek szerint a vezérműláncot és vízpumpát nem kell okvetlenül most rögtön, ráér mondjuk a következő szerviznél.

Nem tudom, hogy mikor volt az utolsó szerviz, azt meg kell néznem. Abból kb. lehet következtetni, hogy reális-e a km.

Nem tudom, hogy mi az a fehér izé a ködlámpa körül, azt élőben kell megnéznem nekem is. De mindenképpen beméretem rétegvastagság mérővel, akkor úgyis kiderül, hogy mi a helyzet (bár ha jól tudom, a lökhárító műanyag, azt nem lehet bemérni). Az oldalán a fehér folt az madártól van, az biztos:)

Szerintetek?

Ezt olvasd át, benne van minden, a vezérműtengely lefogató csavarjai fellazulhatnak, érdemes megnézni, valamint a vízpumpa műanyag csonkja tud eltörni idővel, ebből később készült fém, ami strapabíróbb.

http://topel.hupont.hu/11/

Elküldve

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, új vagyok a fórumban. Keresgéltem, a Gyikban meg is találtam az ablakemelős megoldást. Azonban nálam valamiért nem működik (2000, jún, Astra G Caravan). A leírás szerint csinálok mindent, de mikor bezárom az autót, nem mennek fel az ablakok maguktól. Ötlet, mit ronthattam el? Akksi gyakorlatilag új benne, nem lehet gyenge.

Elküldve

Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, új vagyok a fórumban. Keresgéltem, a Gyikban meg is találtam az ablakemelős megoldást. Azonban nálam valamiért nem működik (2000, jún, Astra G Caravan). A leírás szerint csinálok mindent, de mikor bezárom az autót, nem mennek fel az ablakok maguktól. Ötlet, mit ronthattam el? Akksi gyakorlatilag új benne, nem lehet gyenge.

Be van tanítva?

Miután felhúzod, tartsd nyomva a gombot pár másodpercig, ezzel tanítod. Utána mennie kell. Persze csak ha elfordítva tartod a kulcsot a zárban, vagy megcsinálod az átalakítást, ami felhúzza ajtózárásra, akár távirányítóval is. ;)

Elküldve

Be van tanítva?

Miután felhúzod, tartsd nyomva a gombot pár másodpercig, ezzel tanítod. Utána mennie kell. Persze csak ha elfordítva tartod a kulcsot a zárban, vagy megcsinálod az átalakítást, ami felhúzza ajtózárásra, akár távirányítóval is. ;)

Az enyém csak akkor huzza fel ha kulcsal zárom be,távirányitóval záráskor nemhuzza fel az ablakot

Elküldve

Köszi, ki fogom próbálni, a leírást is megnézem. Még sosem zártam be kulccsal :) Amúgy mi az, hogy a távvezérlőn "kétszer" tudom bezárni? Jut eszembe, még így sem néztem meg. Meló után kipróbálom.

Elküldve

Köszi, ki fogom próbálni, a leírást is megnézem. Még sosem zártam be kulccsal :) Amúgy mi az, hogy a távvezérlőn "kétszer" tudom bezárni? Jut eszembe, még így sem néztem meg. Meló után kipróbálom.

Zárod majd a második gombnyomásra reteszeled. Ilyenkor belül az ajtó nyitó gombokat nem lehet felhúzni. Ha erre gondoltál.(Nálam ilyenkor aktiválódik a riasztó bár azt hiszem a gyári riasztónál is)

Amúgy ez működik kulccsal is. Zárod vissza a kulcsot egyenesbe majd megint rázársz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.