Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Az a helyzet állt elő, hogy elromlott a kürtöm. Tegnap vettem észre, mikor "tisztelegni" szerettem volna egy "zseniális" autóvezetési tudással megáldott, "gyors gondolkodással" rendelkező autóstársamnak. :omg:

Szóval ameddig eljutottam:

  • biztosíték rendben
  • relé kattan

Nagyjából ennyi. :blush:

A kürtöt látom, hogy hol van, de nem nagyon férek hozzá a motorvédőtől, hogy lehúzzam a csatlakozót és megnézzem, elmegy-e odáig a villany. Egyébként meg sem nyikkan.

Viszont a biztosítéktáblán találtam egy zöld színű relét, amit nagyon melegnek találok, pedig még a kulcs sincs bedugva. :blink: Ez mi lehet? És miért meleg? Ezt találtam róla: "Consumer switch-off time delay relay", bár modellévnek ott 2002 van írva, az enyém meg 2003 decemberi, ha ez számít.

Pedig elképzelhető hogy nem megy el addig az áram, meg kellene mérni a feszültséget ott.

Elküldve

Pedig elképzelhető hogy nem megy el addig az áram, meg kellene mérni a feszültséget ott.

Megmértem. Alaphelyzetben mérhető a 12V rajta. Se kulcs, se gombnyomás. :confused:

Elképzelhető, hogy a múltheti habos klímatisztítás eredménye ez? De utána működött még, tegnap tapasztaltam először ezt.

És az a másik, ami meleg? Még mindig az, pedig már rég nem adtam rá a gyújtást.

Talán könnyebb lenne, ha a biztosítéktábla mögé tudnék nézni, de nem tudom hogy kell levenni, eltörni meg nem akarom.

Elküldve

Sziasztok!

Az autóm elejének hintáztatásakor mid a két oldalnál sziszegő hangot hallok,illetve a jobb oldali keréknél mikor lenyomom ,lent kis koppanó hangot is hallat.Szerintetek mi lehet az oka?...szabad így használnom?...

Elküldve

Sziasztok!

Kiégett a fűtésvezérlőmben az izzó, és amikor azt cseréltem, biztos ami biztos kicseréltem a TID-ben is mindkét izzót. Kb. 10 km után már csak az egyik égett... Most szántam rá magam, hogy lebontom újra, megforgattam és tökéletesen égett mindkettő. Mentem megint pár km-t és megint nem ég csak az egyik... Arra tippelnék, hogy az izzó érintkezői nincsenek eléggé összenyomva, ezért egy kis rázkódás után beáll olyan szögben, hogy nem érintkezik. Valakinek valami más ötlet? Vagy simán nyomjam összébb és reménykedjek, hogy jó lesz...

Elküldve

HEURÉKA!!!! :D

A relé volt a hibás. Kattant, az igaz, de nem vezetett, de engem megvezetett. :omg:

De azt a másikat még mindig nem értem. Miért meleg???????? :cry: Ez normális? Ez a relé kapcsolná ki időzítve a fogyasztókat? [A nevéből kiindulva]

Elküldve

Sziasztok!

Az autóm elejének hintáztatásakor mid a két oldalnál sziszegő hangot hallok...

Kutyacsont (stabilizátor kar) szilentjei szoktak ilyen hangot adni.
  • Like 1
Elküldve

z14xep

Sziasztok! Csináltam egy videót a reggeli indításról! Csak hideg indításnál hallható! Véleményeteket kérném, hogy normális így az autó hangja? Engem zavar egy bizonyos hang benne,főleg a videó utolsó perceiben lehet hallani.

Köszi!

Elküldve

háááát ha a fémes hang normális akkor rendben van

valamelyik csapágy fárad szerintem .vezérlés vagy generátor.

olyan hangja van mint az én dieselemnek motorhangra :)

Guest molnarjozsef
Elküldve

Sziasztok!

Van egy Opel Astrám 1.4 benzin 1999.12 évjáratú X14Xe kódjelű motorral ellátva.És a probláémám a következő meg növekedett fogyasztás kb 12 literre bemelegedett motornál gáz adásnál fel villanó motor hiba jelzés a mi gáz elengedésnél el alszik. És el engedett gáznál az autó hol erősebb hol gyengébb hintáztatásba kezd. Már nézték szakemberek , de nem tudják hogy mi a probléma. A szerelők által felsorolt alkatrészekből majdnem új autót lehetne építeni és árban se a leg tökéletesebb..

Segítségeteket előre is köszönöm !

Elküldve

Sziasztok!

Van egy Opel Astrám 1.4 benzin 1999.12 évjáratú X14Xe kódjelű motorral ellátva.És a probláémám a következő meg növekedett fogyasztás kb 12 literre bemelegedett motornál gáz adásnál fel villanó motor hiba jelzés a mi gáz elengedésnél el alszik. És el engedett gáznál az autó hol erősebb hol gyengébb hintáztatásba kezd. Már nézték szakemberek , de nem tudják hogy mi a probléma. A szerelők által felsorolt alkatrészekből majdnem új autót lehetne építeni és árban se a leg tökéletesebb..

Segítségeteket előre is köszönöm !

És milyen hibakódot írt ki nekik?

Lehet lambda, (EGR miett is megnőhet a fogyi?), injektorok, vagy fojtószelep, légtömegmérő, vagy ami a keverékképzéssel összefügg... így megmondani nehéz...

Elküldve

erre valakinek nincs ötlete?

nézd meg nincs eltömődve a klímakondenzvíz kivezetés vagy a pollenszűrő jól van-e benne vagy folyik a fűtőradiátor vagy beázol valahol

Elküldve

háááát ha a fémes hang normális akkor rendben van

valamelyik csapágy fárad szerintem .vezérlés vagy generátor.

olyan hangja van mint az én dieselemnek motorhangra :)

Hát ez az 2-3 perc és mint ha kicserélték volna tök jó a hang meg minden. Kezdek aggódni mi a farnc van vele mert 2 hidrotőke csere után, meg lác meg... most már kifogyot a lóvé ezért próbáltam segítséget kérni.

Csináltassak teljes motor generált? 160 van benne! Azért ez durva lenne.

Guest molnarjozsef
Elküldve

És milyen hibakódot írt ki nekik?

Lehet lambda, (EGR miett is megnőhet a fogyi?), injektorok, vagy fojtószelep, légtömegmérő, vagy ami a keverékképzéssel összefügg... így megmondani nehéz...

P0170 es hiba kód van mást nem ír ki !

Elküldve

P0170 es hiba kód van mást nem ír ki !

Az EGR miatt miert no meg? Az enyem neha leragad es akkorrangat. Gondoltam ra en is , hogy ilyenkor tobbet ehet...

Guest molnarjozsef
Elküldve

Az EGR miatt miert no meg? Az enyem neha leragad es akkorrangat. Gondoltam ra en is , hogy ilyenkor tobbet ehet...

Az ki lett takarítva és elvileg üzemel is .

Elküldve

Hát ez az 2-3 perc és mint ha kicserélték volna tök jó a hang meg minden. Kezdek aggódni mi a farnc van vele mert 2 hidrotőke csere után, meg lác meg... most már kifogyot a lóvé ezért próbáltam segítséget kérni.

Csináltassak teljes motor generált? 160 van benne! Azért ez durva lenne.

Ha 160e-nél hozzá kell nyúlni, motorgenerál, akkor lehet nem annyi van benne. (újan vetted)

Én nagyobb beruházás nélkül min 200e km-t elvárnék a motortól...

Elküldve

Ha 160e-nél hozzá kell nyúlni, motorgenerál, akkor lehet nem annyi van benne. (újan vetted)

Én nagyobb beruházás nélkül min 200e km-t elvárnék a motortól...

Igen szalon autó volt. De ezekbe már több helyre tárol nem? Már kibukott volna a gépeken...

Elküldve

Sziasztok. Fontos kérdésem lenne. Van e tapasztalatotok vezérműtengely felújításával kapcsolatban???vagy hallottatok-e már róla? tudna valaki valamit mondani róla, mert lehet vezérműtengelyes az autóm és iszonyat drága bele egy új, viszont interneten találtam olyan műhelyeket akik foglalkoznak ezek felújításával. és kb. 15-20. E pénzért felújítják, pótólják az anyagot bele.

Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni. G astra z12xe

Elküldve

Igen szalon autó volt. De ezekbe már több helyre tárol nem? Már kibukott volna a gépeken...

Nem. A futott km csak és kizárólag az órában van eltárolva, ha másik órát teszel bele akkor más lesz az autó futásteljesítménye is. :D

Elküldve

Igen szalon autó volt. De ezekbe már több helyre tárol nem? Már kibukott volna a gépeken...

A G csak az órába tárol. (ECU-ban nem)

Ha szalonból újan vetted, akkor hiteles a km.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.