Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdvözletem mindenkinek!

Nem rég regisztráltam az oldalra,remélve hogy valaki tud segíteni a probléma megoldásában.

A helyzet a következő:Az autóm egy 2001-es astra g sxi Z16XE 1.6 16V benzines.Az engine management lámpa világít,kiolvastuk a hibakódokat és kiderült hogy a vezérműtengely jeladó és az EGR szelep a hunyó.Először kicseréltem az EGR-t nem változott semmi,aztán kicseréltem a szenzort a vezérlésnél és megjavult a gép.Másnap rátettük a diagnosztikát hogy kitöröljük a hibakódot és láss csodát megint kigyulladt a szervízlámpa ugyanazokkal a hibakódokkal.Az autó 3500-nál nem pörög többet olyan mintha limp módban lenne vagy nem tudom.Másik észrevétel hogy amíg az autó hideg addig pörög rendesen.A fent említett jeladó plussz EGR, csere után ki lettek mérve és mindenütt az AutoData adatait mérem.Szóval elméletileg jónak kellene lennie.

Minden hozzászólást szívesen fogadok.

Köszönöm szépen nektek előre is.

Persze mert rossz a vezérlőd.Nekem van egy garanciális vezérlőm.Ha kell írjál.De ezért kár volt kidobnod pénzt az ablakon felesleges szenzorokra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap megtankoltam a kocsit, és arra lettem figyelmes,hogy a müszer csak az első vonalig (12,5l) megy fel és ott megáll. Ha elkezdem kocogtatni a plexit akkor elindul felfelé. Ezt lehet valahogy javítani? vagy nézzek másik müszeregységet? X12XE 1999.

Szia!

Lehet, hogy elhagyta magát egy-két forrasztás a panelen: https://sites.google.com/site/opelrepair/muszerek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. A családban van egy F astra. Tudom, hogy ez G topic, de késői széria és egy x16xe ecotec motor van benne, így talán itt is tudtok segíteni nekem.

A hibajelenség a következő: az autó erőtlenné vált és rendszeresen lefullad. Ez általában kanyarban, kuplung kinyomásakor történik meg, de volt már arra is példa, hogy indulásnál. Egyszer már cseréltek rajta hengerfejet (kb 5 éve). Az "új" hengerfejjel tavaly jött először elő ez a hiba. Akkor ismét a hengerfejjel csináltak valamit (állítólag egy hajszálrepedést hegesztettek rajta és járulékos költségekkel együtt ez 200eft volt), amitől 1 évig valamilyen szinten jó lett az autó, viszont most ismét előjött a hiba. Azt hozzá kell tenni, hogy legutóbb a teljes motort kitakarították kívül-belül. A helyi szaki most szelepeket akar cserélni a motorban, mondván, hogy "ezek még nem kikönnyített szelepek és emiatt be tudnak ragadni". Nem értek hozzá, de felmerült bennem, hogy csak próbálgat a rokonom pénztárcájának a rovására. Az autó nem fiatal (97-es) és emiatt a rokonom nem is meri hajtani. 2-2500-nál mindig elvált.

Nem lehet, hogy csak szimplán el van koszolódva a motor és egy fagyizás kell neki?

Hiába mondom, hogy hajtsák már meg végre (persze csak ha rendben megy a motor), de nem akarják, mert félnek, hogy csak többet ártanak vele.

Sziasztok,

Erre valaki? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Erre valaki? :)

Én biztos meghajtanám első lépésben, de ha a tulaj nem akarja, akkor mit tehetünk? Ha repedés van, akkor legalább előjön jobban a hiba, ha meg nem, akkor esetleg még meg is javulhat. Következő lépésben kompressziót méretnék. Hibakódot gondolom néztek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

akadt egy kis problémám a nemrég vásárolt G astrámmal /ha egyálalán ez probléma/

Az autó 2000-es évjáratú, x16xe 1,6 16V caravan

Elindulás után a vízhőfok jelző csak nagyon lassan indul meg, több km. múlva, és utánna hosszú úton is csak a 80-as jelzésig megy fel.

Városban viszont felmegy függőlegesig, 90 fokig. Ha pedig állok mondjuk piros lámpánál, vagy álló autóban járatom a motort, a 90 fok fölé megy kb. .1 -2 mutatónyival. A venti nem tudom, hogy kapcsol-e, nem hallom. Kellene amúgy hallanom?

termosztátra gondolok, javítsatok ki, ha tévedek. Valamint a venti is aggaszt, mi lehet az oka, ha esetleg nem kapcsol be?

és az normális, hogy egy közepes gázadásra kb fél deci víz jön ki a kipufogóból?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

akadt egy kis problémám a nemrég vásárolt G astrámmal /ha egyálalán ez probléma/

Az autó 2000-es évjáratú, x16xe 1,6 16V caravan

Elindulás után a vízhőfok jelző csak nagyon lassan indul meg, több km. múlva, és utánna hosszú úton is csak a 80-as jelzésig megy fel.

Városban viszont felmegy függőlegesig, 90 fokig. Ha pedig állok mondjuk piros lámpánál, vagy álló autóban járatom a motort, a 90 fok fölé megy kb. .1 -2 mutatónyival. A venti nem tudom, hogy kapcsol-e, nem hallom. Kellene amúgy hallanom?

termosztátra gondolok, javítsatok ki, ha tévedek. Valamint a venti is aggaszt, mi lehet az oka, ha esetleg nem kapcsol be?

és az normális, hogy egy közepes gázadásra kb fél deci víz jön ki a kipufogóból?

Én ezzel nem foglalkoznék míg nem eszi a hűtővizet vagy a hőfokmérő nem megy bele a pirosba. Nekem az 1.4-es gépsárkányom ugyan ezt csinálja. Annyi kicsi különbséggel, hogy nekem városban be is kapcsol a venti néha. És igen, fogod hallani a ventit, ha bekapcsol.

A fél deci víz a közepes gázadásra, pedig kondenzvíz. Ha nem fogy a hűtővíz, akkor ez nem gond. Ha nagyon sokat használod városban papázva, akkor alakul ki ez a katalizátor miatt. Meg kell lövetni egy hosszabb úton, hogy kinyomja nagy részét és akkor városban nem lesz annyira feltűnő. Ezért rohad a kipufogó inkább belülről, mint kívülről.

Link to comment
Megosztás:

Persze mert rossz a vezérlőd.Nekem van egy garanciális vezérlőm.Ha kell írjál.De ezért kár volt kidobnod pénzt az ablakon felesleges szenzorokra.

Szia wessz

Bocsánat a lassú reakcióm miatt de dolgozok mint a gép.Köszönöm szépen a segítséget de az a helyzet hogy angliában dolgozok és hát legközelebb majd csak augusztusban megyek haza...talán :).Igen ez mostmár nekünk is bizonyossá vált hogy ECU.A kérdésem az lenne hogy mindent cserélnem kell(IMMO+ECU+CHIP) vagy esetleg OPCOM-mal át lehet tenni a mostani vezérlőm progiját egy másikra.Mit gondolsz?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

oké, köszi, de ebből még mindig nem tudom, hogy kell-e cserélnem, vagy ez általános jelenség?

Ha mantec kartárs ilyen részletesen válaszol, akkor azt nyugodtan veheted "szentírásnak"! :icon1:

Nem vicc amúgy, a leírásod alapján cserére szorul a termosztátod.

Link to comment
Megosztás:

oké, köszi, de ebből még mindig nem tudom, hogy kell-e cserélnem, vagy ez általános jelenség?

Szia!

Az enyém is ilyen motorral rendelkezik, országúton 4-5km mire eléri az üzemi hőfokot. Nálam is, mint nálad eközben szinte végig meg sem mozdul a mutató, hanem egyszer csak hirtelen megindul és pillanatok alatt felkúszik a skála közepére. Mivel a skála alapján kb. 70 foktól fölfelé mér csak, amíg alatta van a vízhőfok addig nincs is hova mozduljon, ez normális. Nálam be szokott állni középtájon 90 fok körül, nyáron kicsit felette, télen alatta, de figyelembevéve, hogy elég pontatlanok ezek a műszerek szerintem neked sincs miért aggódni, teljesen normális tartományban van. A hűtőventilátor nálam általában a nyári nagy melegekben szokott csak beindulni, akkor is sokszor csak percekkel a megállás után mikor már nincs menetszél, általában már rég leállítottam és a csomagtartóban pakolászok mikor elkezdi küldeni a szelet. Máskor nem nagyon szoktam észrevenni, hogy elindulna, de én vidéki vagyok, szerencsére ritkán keveredek nagy dugókba. Mindenesetre ez a 20 fok körüli meleg még nagyon kevés ahhoz, hogy kelljen a hűtőventilátor,, szerintem az lenne a gond, ha ilyenkor már bekapcsolna. Én úgy gondolom nincs miért aggódnod, jó az.

Link to comment
Megosztás:

A ventilátornak csak ráadott gyújtás esetén szabad beindulnia? Mert nekem csak akkor szokott, és eddig talán 1-2 alkalommal kapcsolt csak be menet közben, az is nagy melegben, városi araszolgatás után volt, viszont általában inkább nálam is leállítás után kapcsol be - amikor már nincs menetszél, illetve a hűtőfolyadék sem kering a rendszerben, de csak akkor, ha nem veszem le a gyújtást, illetve ha leveszem, akkor a ventilátor is leáll.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyém is ilyen motorral rendelkezik, országúton 4-5km mire eléri az üzemi hőfokot. Nálam is, mint nálad eközben szinte végig meg sem mozdul a mutató, hanem egyszer csak hirtelen megindul és pillanatok alatt felkúszik a skála közepére. Mivel a skála alapján kb. 70 foktól fölfelé mér csak, amíg alatta van a vízhőfok addig nincs is hova mozduljon, ez normális. Nálam be szokott állni középtájon 90 fok körül, nyáron kicsit felette, télen alatta, de figyelembevéve, hogy elég pontatlanok ezek a műszerek szerintem neked sincs miért aggódni, teljesen normális tartományban van. A hűtőventilátor nálam általában a nyári nagy melegekben szokott csak beindulni, akkor is sokszor csak percekkel a megállás után mikor már nincs menetszél, általában már rég leállítottam és a csomagtartóban pakolászok mikor elkezdi küldeni a szelet. Máskor nem nagyon szoktam észrevenni, hogy elindulna, de én vidéki vagyok, szerencsére ritkán keveredek nagy dugókba. Mindenesetre ez a 20 fok körüli meleg még nagyon kevés ahhoz, hogy kelljen a hűtőventilátor,, szerintem az lenne a gond, ha ilyenkor már bekapcsolna. Én úgy gondolom nincs miért aggódnod, jó az.

az sem baj, hogy hosszabb távon nem megy 80 fok fölé /skála szerint/ a vízhőfok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

akadt egy kis problémám a nemrég vásárolt G astrámmal /ha egyálalán ez probléma/

Az autó 2000-es évjáratú, x16xe 1,6 16V caravan

Elindulás után a vízhőfok jelző csak nagyon lassan indul meg, több km. múlva, és utánna hosszú úton is csak a 80-as jelzésig megy fel.

Városban viszont felmegy függőlegesig, 90 fokig. Ha pedig állok mondjuk piros lámpánál, vagy álló autóban járatom a motort, a 90 fok fölé megy kb. .1 -2 mutatónyival. A venti nem tudom, hogy kapcsol-e, nem hallom. Kellene amúgy hallanom?

termosztátra gondolok, javítsatok ki, ha tévedek. Valamint a venti is aggaszt, mi lehet az oka, ha esetleg nem kapcsol be?

és az normális, hogy egy közepes gázadásra kb fél deci víz jön ki a kipufogóból?

A legegyszerűbb ellenőrizni a termosztátot....

A hideg kocsit elindítod, alapjáraton hagyod, és vársz vele 5 percet. Majd felnyítod a motorháztetőt. Ha a hőtő felé vezető cső ami a termosztátról megy melegszik, akkor termosztát csere. Ha nem nem melegszik akkor jó!

Felesleges kapásból neki esni, először ellenőrizd így!

A műszer pontatlanságát pedig OBD2-es műszerrel lehet ellenőrizni. Nekem is pontatlan 80 fok alatt.... Utána kb. OK.

Link to comment
Megosztás:

sajnos a tünetek alapján termosztátcsere lesz... . <_<

Cromax.hu-n nézelődtem, árban hatalmas az ingadozás, de minőségben is?

3.190 Ft-tól /Starline márka/ 23.740 Ftig /gyári/ van alkatrész, gyárira most biztosan nem futja, így kérdésem az lenne, hogy a Starline márkájúval kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata?

van még egyébként 6-7000 Ft környékén SWAG és Hanspries márkájú. ez utóbbiak német márkák. ez még épp beleférne.

Link to comment
Megosztás:

sajnos a tünetek alapján termosztátcsere lesz... . <_<

Cromax.hu-n nézelődtem, árban hatalmas az ingadozás, de minőségben is?

3.190 Ft-tól /Starline márka/ 23.740 Ftig /gyári/ van alkatrész, gyárira most biztosan nem futja, így kérdésem az lenne, hogy a Starline márkájúval kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata?

van még egyébként 6-7000 Ft környékén SWAG és Hanspries márkájú. ez utóbbiak német márkák. ez még épp beleférne.

Megnézted azt amit írtam?

Link to comment
Megosztás:

néztem, de pontosan nem tudom, melyik csövet kellett volna ellenőriznem, így néztem amit láttam, volt ami meleg volt, volt, ami hideg. aztán elvittem egy ismerős szerelőhöz, aki megnézte, és mondta, hogy cserés...

de a fenti kérdésre nem tudott válaszolni, azt mondta, hogy a gyári tuti jó, a többit nem ismeri...

Link to comment
Megosztás:

néztem, de pontosan nem tudom, melyik csövet kellett volna ellenőriznem, így néztem amit láttam, volt ami meleg volt, volt, ami hideg. aztán elvittem egy ismerős szerelőhöz, aki megnézte, és mondta, hogy cserés...

de a fenti kérdésre nem tudott válaszolni, azt mondta, hogy a gyári tuti jó, a többit nem ismeri...

Ezt! <_< (bal oldal, a termosztátról lejövő, és a hőtőbe menő cső, csak egy van...)

opel-corsa-1.4-16v-z14xe-motor-slika-127

Link to comment
Megosztás:

...illetve ha tényleg termosztás a gond akkor Wahlert vegyél, amennyire tudom az a gyári beszállító is. Ugyan nem túl olcsó (11-18e Ft, helytől függően, de ezt termosztátházzal és tömítéssel együtt adják), de a többi márka tapasztalataim szerint nem megbízható, ami nem feltétlenül azt jelenti hogy rossz lenne, csak mondjuk nem az ígért 92°-os hőmérsékleten nyit, és a vízhőfokmérőd sosem lesz utána az ideális tartományban.

(Állítólag (én nem próbáltam) a régi Asconához való Wahler termosztát ugyanilyen és nagyságrendekkel olcsóbb mivel azt ház nélkül adják (valami 3-4000Ft rémlik), csak az a baj hogy a termosztátházhoz a tömítést külön nem lehet megvenni csak házzal együtt, pedig magát a termosztátházat alapos tisztítás után fel tudnád használni a mostanit is, nem feltétlenül kéne cserélni)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.