Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Az én gondom az, hogy cserélnem kell az Astra-m bal első kerékcsapágyát, mert eltört az ABS csatlakozó. Dilemmában vagyok, mert azt írtátok, hogy csak SKF-et érdemes beletenni, mert az az értelmes minőség, és a GM gyári is SKF.

A bontós meg azt mondta, hogy 10e-ért ad kipróbálási, kicserélési garanciával, garantáltan gyári opel-t. Mivel bontottat nem szeretnék venni, kitűztem magamnak, hogy ha nem írdatlan drágán találok gyárit, akkor inkább azt veszek.

Most ott tartok, hogy VKBA3511 az SKF-es gyári száma, és a 40e körül van a legtöbb helyen, de a legolcsóbb helyen is 24-25e forint a készlet. Kérdés, hogy mit tanácsoltok, vegyem-e inkább a gyárit, vagy esetleg nem tud valaki új SKF-est a leírtnál olcsóbban?

Üdv.

Feri

Link to comment
Megosztás:

Attól nem ráz a kerék, mert nem rávaló. Ha nem ér bele sehová, kár lecserélni. Gondolom a gumis ötlete volt...

Mai nap megint autópálya és ugyanugy ráz a kocsi eleje :sowwy: 130 km/h -tól ,azaz érdekes ,hogy egyszercsak abba marad és pár perc mulva megint kezdi a rázást.Hétfőn átnézetem a futóművet,az ősszel amikor ezt csinálta a toronycsapágyak komplett cseréje oldotta meg a problémát. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én gondom az, hogy cserélnem kell az Astra-m bal első kerékcsapágyát, mert eltört az ABS csatlakozó. Dilemmában vagyok, mert azt írtátok, hogy csak SKF-et érdemes beletenni, mert az az értelmes minőség, és a GM gyári is SKF.

A bontós meg azt mondta, hogy 10e-ért ad kipróbálási, kicserélési garanciával, garantáltan gyári opel-t. Mivel bontottat nem szeretnék venni, kitűztem magamnak, hogy ha nem írdatlan drágán találok gyárit, akkor inkább azt veszek.

Most ott tartok, hogy VKBA3511 az SKF-es gyári száma, és a 40e körül van a legtöbb helyen, de a legolcsóbb helyen is 24-25e forint a készlet. Kérdés, hogy mit tanácsoltok, vegyem-e inkább a gyárit, vagy esetleg nem tud valaki új SKF-est a leírtnál olcsóbban?

Üdv.

Feri

Vegyél új SKF-et. A bontott ki tudja meddig lenne jó, és a futóműről beszélünk, ami nem mindegy, hogy milyen...

Bárdi SKF: 40e

Cromax gyári: 64e

Én a helyedben a Birnert felhívnám, én ott vettem még régen új hátsó SKF-et (akkor az volt 30e, a gyári GM meg 97e lettt volna opelkereskedésben)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

2001-es 1,4 kocsimban a hátsófék furcsa tüneteket produkál. Egy két nap állás után az első két fékezéskor, szinte blokkolnak a kerekek és durva búgó hangot hallat. De a második fékezés után minden helyre áll és hibátlanul működik. Mi lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

2001-es 1,4 kocsimban a hátsófék furcsa tüneteket produkál. Egy két nap állás után az első két fékezéskor, szinte blokkolnak a kerekek és durva búgó hangot hallat. De a második fékezés után minden helyre áll és hibátlanul működik. Mi lehet az oka?

Nekem ezekben a nedves időkben produkál ilyet.... Szerintem a levegő pára tartalma miatt rozsdásodik a dob, és a rozsda ahogy kopok fékezéskor. Száraz időben nincs ilyen gondja. Jah, és nekem nem is blokkol.

Link to comment
Megosztás:

szerintem ez az X34 csati lehet

ezen a csatlakozón keresztül kapja sok minden a tápfeszültséget .

köszi, ez sok mindent megmagyaráz, mivel itt egy szép nagy kontakt hibám volt!

tünete: gyújtás ráadásakor az alapjárati motorom ki-be vezérlődött (kár hogy ehhez kellett vennem egy új alapjárati mocit, de a régivel nem tűnt fel ez a gond..) néha hónapokig rendben volt a kocsi, aztán meg nem, de nem tudtam rájönni mitől.. :omg:

Link to comment
Megosztás:

köszi, ez sok mindent megmagyaráz, mivel itt egy szép nagy kontakt hibám volt!

tünete: gyújtás ráadásakor az alapjárati motorom ki-be vezérlődött (kár hogy ehhez kellett vennem egy új alapjárati mocit, de a régivel nem tűnt fel ez a gond..) néha hónapokig rendben volt a kocsi, aztán meg nem, de nem tudtam rájönni mitől.. :omg:

igen többek között az is arról kapja

ha jól emlékszek :blush:

Link to comment
Megosztás:

Vegyél új SKF-et. A bontott ki tudja meddig lenne jó, és a futóműről beszélünk, ami nem mindegy, hogy milyen...

Bárdi SKF: 40e

Cromax gyári: 64e

Én a helyedben a Birnert felhívnám, én ott vettem még régen új hátsó SKF-et (akkor az volt 30e, a gyári GM meg 97e lettt volna opelkereskedésben)

szia. vedd a gyárit .én is belefutottam a joba 1 éve cseréltettem ki a jobbelsö ABS csapágyat utángyártottra most megint cserélni kell mert morog, és egyre hangosabb.

Link to comment
Megosztás:

szia. vedd a gyárit .én is belefutottam a joba 1 éve cseréltettem ki a jobbelsö ABS csapágyat utángyártottra most megint cserélni kell mert morog, és egyre hangosabb.

Azaz SKF-et, mert az a gyári beszállító, nekem 95e km-e bírja. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mai nap megint autópálya és ugyanugy ráz a kocsi eleje :sowwy: 130 km/h -tól ,azaz érdekes ,hogy egyszercsak abba marad és pár perc mulva megint kezdi a rázást.Hétfőn átnézetem a futóművet,az ősszel amikor ezt csinálta a toronycsapágyak komplett cseréje oldotta meg a problémát. :(

Hali. Talpasokat nézd meg. Nekem is rázta az orrát mikor az kiment. Megemeltük és szó szerint lötyögött a kerék. Ha hülyeséget írtam, majd leolt egy hozzáértő.

Első lengőkar gömbfej.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én gondom az, hogy cserélnem kell az Astra-m bal első kerékcsapágyát, mert eltört az ABS csatlakozó. Dilemmában vagyok, mert azt írtátok, hogy csak SKF-et érdemes beletenni, mert az az értelmes minőség, és a GM gyári is SKF.

A bontós meg azt mondta, hogy 10e-ért ad kipróbálási, kicserélési garanciával, garantáltan gyári opel-t. Mivel bontottat nem szeretnék venni, kitűztem magamnak, hogy ha nem írdatlan drágán találok gyárit, akkor inkább azt veszek.

Most ott tartok, hogy VKBA3511 az SKF-es gyári száma, és a 40e körül van a legtöbb helyen, de a legolcsóbb helyen is 24-25e forint a készlet. Kérdés, hogy mit tanácsoltok, vegyem-e inkább a gyárit, vagy esetleg nem tud valaki új SKF-est a leírtnál olcsóbban?

Üdv.

Feri

Mindenképpen SKF-et. Gyári horribilis áron van.

Kb. 2 éve cseréltem ki a jobb elsőt. Akkor kérdeztem Opeléknál, hogy mennyi a csapágy. Azt mondta SKF 35k, gyári 96k, de mióta ő ott dolgozik gyárit még nem vitt senki.

Bocsi a dupláért. Elfelejtettem egybe írni a kettőt. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Minap az autóm beindításakor (Z14XE, 2004-es, ötajtós ASTRA G, 125000 km. -el) kigyulladt a chek in lámpa és azóta folyamatosan ég. Szervízbe még nem voltam vele, de a manuális hibakód olvasással 0141 - azaz lambdaszonda fűtő áramkör funkció rendellenességet olvastam ki. Mi a teendő ilyen esetekben? Mennyire befolyásolja ez az autóm működését. Ha cserére van szükség létezik-e alternatív olcsóbb cseredarab a gyárinál, illetve ha hibás akkor melyik lehet a rossz (persze ha ez kettővel van felszerelve, akkor a fenti, vagy a katalizátor utáni?) Válaszotokat előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Minap az autóm beindításakor (Z14XE, 2004-es, ötajtós ASTRA G, 125000 km. -el) kigyulladt a chek in lámpa és azóta folyamatosan ég. Szervízbe még nem voltam vele, de a manuális hibakód olvasással 0141 - azaz lambdaszonda fűtő áramkör funkció rendellenességet olvastam ki. Mi a teendő ilyen esetekben? Mennyire befolyásolja ez az autóm működését. Ha cserére van szükség létezik-e alternatív olcsóbb cseredarab a gyárinál, illetve ha hibás akkor melyik lehet a rossz (persze ha ez kettővel van felszerelve, akkor a fenti, vagy a katalizátor utáni?) Válaszotokat előre is köszönöm

Pontosabban:

P0141 Lambdaszonda fűtés áramkör (1.hengersor 2.szonda)

Valószínű ebből lambda szonda csere lesz. :(

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870240-lambdaszonda/?limitstart=0

A gyári is bosch, szóval bosch, vagy ha kicsit a neten utánakeresel, akkor 4 vezetékes bosch ami jó bele, 10e alatt megúszod. (dragontuning.hu)

Link to comment
Megosztás:

bosch-t 10 e alatt???

Igen, amikor volt lambdaszonda problémám, akkor a dragontuningos srác 9500Ft-ért adta volna. És jó bele, mert találtam egy srácot, aki astra G-be vett, és azóta is jó a kocsija. Csak közben helyben találtam egy gyári-t eredeti GM-es dobozban, és pofátlan módon 8e-re lealkudtam. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors reagálást, akkor most az első, motortérből látható szondáról beszélünk? Ha én otthon kicserélem akkor ki kell ütni a hibakódot, és ha igen az otthon megoldható vagy csak műszeresen?

2. szonda!

Azaz inkább ami a motor alatt van.(nem ami a leömlőknél!)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors reagálást, akkor most az első, motortérből látható szondáról beszélünk? Ha én otthon kicserélem akkor ki kell ütni a hibakódot, és ha igen az otthon megoldható vagy csak műszeresen?

Hát ha rosszul tudom akkor a kicserélés után és azzal a hiba orvosolása (vagyis a hiba lámpa többet nem gyulad fel) akkor 20 sikeres indítás után törlődik automatice, de hallottam olyat is hogy akksi saru levesz de hogy meddig...passsz..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.