Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Újabb idegesítő hiba. :icon7:

Hidegen szépen beindul a jármű, majd mikor indulnék vele, akkor "lefullad". Olyan, mintha én bénáznék, pedig nem. Amikor újra indítanám, akkor csak teker az önindító, de a motor nem akar beindulni. A második-harmadik indítási kísérletre pöccre indul, mintha mi sem történt volna. Ezt csak néha játssza el, nem állandó hiba. Hibakód nincs, novemberben cseréltem főtengely holtpont jeladót, igaz utángyártottra. Ez okozhatja a hibát, vagy másfelé kell keresnem a megoldást?

Előre is köszi, ha tudtok segíteni!

Gondolom akkor is kellene hibakódnak lennie... Jó lenne lehet rárakni műszerre, hátha látszik valahol valami. Vagy valahol csak valami kontakt hiba... de akár lehet a jeladó is akár... de hogy nincs hibakód, az fura...

Link to comment
Megosztás:

Gondolom akkor is kellene hibakódnak lennie... Jó lenne lehet rárakni műszerre, hátha látszik valahol valami. Vagy valahol csak valami kontakt hiba... de akár lehet a jeladó is akár... de hogy nincs hibakód, az fura...

Az előző jeladó cserénél sem volt semmilyen hibajelzés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma vettem észre az esőben, hogy folyik az olaj. Benéztem a motortérbe és látszott, hogy hova megy, de nem tudom, hogy honnan. Töltöttem utána 1 litert, nehogy gond legyen a hazaúton, akkor érte el a nívópálca közepét, szóval elég sok elfolyt. Azt nem tudom, hogy ez mennyi idő alatt történhetett. Egy képet mellékelek, a piros nyíl mutatja, hogy mi olajos és az XN-es alkatrész is már olajos, de arra fentről csöpög. Bocs a minőségért telefonnal, már szürkületben lett lefotózva.

http://img5.imageshack.us/img5/3774/motorolaj.jpg

Szóval valakinek van ötlete mi a gond? Biztos szervizbe viszem, de hátha tudtok valami megnyugtatót írni már most :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma vettem észre az esőben, hogy folyik az olaj. Benéztem a motortérbe és látszott, hogy hova megy, de nem tudom, hogy honnan. Töltöttem utána 1 litert, nehogy gond legyen a hazaúton, akkor érte el a nívópálca közepét, szóval elég sok elfolyt. Azt nem tudom, hogy ez mennyi idő alatt történhetett. Egy képet mellékelek, a piros nyíl mutatja, hogy mi olajos és az XN-es alkatrész is már olajos, de arra fentről csöpög. Bocs a minőségért telefonnal, már szürkületben lett lefotózva.

http://img5.imageshack.us/img5/3774/motorolaj.jpg

Szóval valakinek van ötlete mi a gond? Biztos szervizbe viszem, de hátha tudtok valami megnyugtatót írni már most :)

Más szögből nincs képed? Mert ez így sok minden lehet...

Link to comment
Megosztás:

Sajna nincs, mert lemerülőben volt a teló és nem kapcsolt be a fotó része se már. Most meg tök sötét van. Akkor majd holnap (remélem tudnak fogadni) a szervizben majd megmondják :(

Kíváncsi lennék, hogy mi folyat?

Ez lehet szelepfedél, vagy főtengely szimerning.

Mi a motorkódja a kocsinak?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Egyszer irtam már evell a problémával van egy 420-as hibakodom,meg néztem a katalicátoromat teljesen ép(z16xep univerzális katalizátor).Egy párnapja cseréltem ki a hátsószondát gyárira hátha az abünös,de nem ugyanugy csinálja a 420-as hibát esetleg mitől lehet még ez a hiba.

A válaszokat elöre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Egyszer irtam már evell a problémával van egy 420-as hibakodom,meg néztem a katalicátoromat teljesen ép(z16xep univerzális katalizátor).Egy párnapja cseréltem ki a hátsószondát gyárira hátha az abünös,de nem ugyanugy csinálja a 420-as hibát esetleg mitől lehet még ez a hiba.

A válaszokat elöre is köszönöm.

Üdv,

Nekem a gyári katalizátor univerzálisra való cserélése után kezdte dobni a 420-as hibát előtte soha. Szerelö azt mondta nem "tökéletes" az utángyártott katalizátor. Jellemzően 150-200 km után dobja miután kiütöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Most vásároltam egy 2005-és Astra Twinport szeretnék véleményt kérni tőletek minden téren pozitiv negativ.Melyek az előnyei milyen buktatói lehetnek.Előre is köszönöm a segitséget.Az auto 1.4 16v.Németországi utakra szeretném használni.Tudom nem egy ideális gép de sajna ennyire futotta.Egyébként eddig egy 96 os corsaval jártam a német utakat de soha nem volt semmi gondom.Remélem ezután sem lesznek gondjaim.Szeretek megadni az autonak mindent ami kell ezért is kérek tőletek egy pár infot az autoról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

valahol meglehet nézni, hogy melyik hibakód mit jelent? sokat kerestem más oldalakon, viszont nem kaptam sehol...

amennyiben tudtok segíteni kösz szépen! :)

Itt van egy link magyarul, bár ez nem teljes, csak a motor hibakódok vannak rajta:

http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html

...de ha itt nem találod amit keresel akkor angol nyelvű link van kettő is, ezeken kasztni hibakódokat is találsz:

http://www.ecutesting.com/fault_code_library.html

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/123/Diagnostics/Opel/Default.aspx

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Itt van egy link magyarul, bár ez nem teljes, csak a motor hibakódok vannak rajta:

http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html

...de ha itt nem találod amit keresel akkor angol nyelvű link van kettő is, ezeken kasztni hibakódokat is találsz:

http://www.ecutesting.com/fault_code_library.html

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/123/Diagnostics/Opel/Default.aspx

ez hasznosnak tűnik, viszont nekem a fedélzeti computer vagy mi kiírja a hiba nevét (legalábbis gondolom), pl.: Remlicht control, vagy peil rouiter soroeier, a helyességben nem vagyok biztos viszont ezekhez hasonló hibaüzeneteket kapok, és nem tudom mit jelenthetnek... :s

Link to comment
Megosztás:

"...Remlicht control, vagy peil rouiter soroeier, a helyességben nem vagyok biztos viszont ezekhez hasonló hibaüzeneteket kapok, és nem tudom mit jelenthetnek... :s"...

Üdv!

Csak nem egy holland "gyarmatárú"-t tulajdonolsz?

A Googli szerint a "Remlicht control" hollandusul van és féklámpa ellenörzést jelent.

Gondolom, a többi check feliratot is le tudod a netes fordítókkal fordítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azok csak a check control hibaüzenetei, amik kiégett izzókra illetve alacsony folyadékszintekre figyelmeztetnek (gondolom francia (flamand?) nyelvű fedélzeti computered van), a motor hibakódokat nem fogja így kiírni, annál is inkább mivel több 100 van belőlük. Azokat egy OBD II kompatibilis hibakódolvasóval (a diagnosztikai csatlakozóra kötve) tudod szövegesen kiíratni, enélkül csak kivillogtatni lehet, majd a fentebb linkelt oldalakon megnézni hogy mit jelentenek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azok csak a check control hibaüzenetei, amik kiégett izzókra illetve alacsony folyadékszintekre figyelmeztetnek (gondolom francia (flamand?) nyelvű fedélzeti computered van), a motor hibakódokat nem fogja így kiírni, annál is inkább mivel több 100 van belőlük. Azokat egy OBD II kompatibilis hibakódolvasóval (a diagnosztikai csatlakozóra kötve) tudod szövegesen kiíratni, enélkül csak kivillogtatni lehet, majd a fentebb linkelt oldalakon megnézni hogy mit jelentenek.

azt még esetleg meg tudnád mondani hogyan lehet kivillogtatni?

Link to comment
Megosztás:

Van olyan...

Ez már elektromos gázos (minden Z betűvel kezdődő motorkód az), ezeknél elég egyszerű a dolgod: beülsz a vezetőülésbe, álló motornál padlóig nyomod a gáz és fékpedált, majd ezeket nyomva tartva ráadod a gyújtást (elindítani nem kell a motort mert a padlóig nyomott gáz miatt rögtön üveghangig pörögne). A két említett pedált továbbra is nyomva tartva számolod a műszerfalon a motorkontroll lámpa villogásait, ez kiadja a hibakódot. 1 villanás 1-et jelent, 10 villanás pedig 0-t, a hibakódok 4 számjegyűek, közöttük 3 másodperc szünet van, a számjegyek között egy másodperc szünettel. Pl 10 villanás - 3 villanás - 10 villanás - 1 villanás = 0301 kód.

Több hibakód is lehet, ha egynél több van akkor 3 másodperc szünet után villogja a következőt. Ha nincs hibakód akkor vagy nem villog, vagy egyenletes ütemben, megszakítások nélkül folyamatosan villog a motorkontroll lámpa. Vigyél tollat meg papírt hogy ne téveszd el a számolást. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van olyan...

Ez már elektromos gázos (minden Z betűvel kezdődő motorkód az), ezeknél elég egyszerű a dolgod: beülsz a vezetőülésbe, álló motornál padlóig nyomod a gáz és fékpedált, majd ezeket nyomva tartva ráadod a gyújtást (elindítani nem kell a motort mert a padlóig nyomott gáz miatt rögtön üveghangig pörögne). A két említett pedált továbbra is nyomva tartva számolod a műszerfalon a motorkontroll lámpa villogásait, ez kiadja a hibakódot. 1 villanás 1-et jelent, 10 villanás pedig 0-t, a hibakódok 4 számjegyűek, közöttük 3 másodperc szünet van, a számjegyek között egy másodperc szünettel. Pl 10 villanás - 3 villanás - 10 villanás - 1 villanás = 0301 kód.

Több hibakód is lehet, ha egynél több van akkor 3 másodperc szünet után villogja a következőt. Ha nincs hibakód akkor vagy nem villog, vagy egyenletes ütemben, megszakítások nélkül folyamatosan villog a motorkontroll lámpa. Vigyél tollat meg papírt hogy ne téveszd el a számolást. ;)

Kösz szépen! és kellemes délutánt!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Biztos, hogy gyárilag AGR nélkül szerelt a kocsid? Annyiszor került szóba, hogy kíváncsiságból megnéztem már, hol van ez az izé, ezt találtam:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130401/901453_10200819741677248_128228778_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img=http://kepfeltoltes.hu/thumb/130401/901453_10200819741677248_128228778_o_www.kepfeltoltes.hu

A Torque progiban két EGR-hez kapcsolódó szenzort találtam, egyik sem mutat semmit, nem tudom hol lehetne egyáltalán a feszültség értékeket látni. Amúgy valószínű, hogy az enyémen gyári a falazás, mert még a kábel sincs a közelében, csak a kép bal szélén látszik egy kis tartó, de nincs rajta semmi.

Elvileg így EGR/AGR gondom nem lehet, viszont akkor nem tudom tavaly mitől dadogott a motorom közepes fordulaton gyorsítva. Egy nagy fagyizással (Miskolc-Budapest oda-vissza pályán) megoldódott, azóta jó. Ha a foltószelepház volt retkes, az is kitisztulhatott vajon ettől?

Szia!

Két autót néztem, az egyik AGR nélküli gyárilag, olyan mint a tiéd. Ott volt 5V.

Az enyémben benne van. A torque-ban az EGR V szenzor írja ki az értékeket menet közben, olyat is lehet választani, hogy a min-max-ot tárolja.

Link to comment
Megosztás:

2. henger gyújtáskimaradás. Nézd meg a gyertyát első körben.

Sajnos nem a gyertya.

Kicseréltem GM 12 14 0000- gyertyákat.

Akkor a következő lehetséges ok trafó híd?

Miért van az hogy reggel indulás után hidegben történik hogy henger nem megy, lámpa villog majd folyamatos lesz,majd újraindítom és már semmi gond?

Üdv: Karesz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.