Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

AGR-hez....

Gyárilag AGR nélkül szerelt Z14XE motornál, OBD szerint az szelep folyamatosan 5V feszültséget kap vezérlésként mindentől függetlenül.

Szoftvercserével leprogramozott Z14XE motornál a feszültség 1,7-2,9V között változik helyzettől függetlenül.

Valaki meg tudná nézni, hogy egy gyári állapotú AGR szeleppel rendelkező motornál mekkorák a feszültség értékek?

Köszi!

https://www.google.hu/search?q=Z22XE+AGR&hl=hu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=skVXUcy3DY7EtAbIwoHwCg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1680&bih=935#hl=hu&tbm=isch&sa=1&q=opel+EGR+emulator&oq=opel+EGR+emulator&gs_l=img.3..0i24.4724.6450.0.6575.8.1.0.7.7.0.48.48.1.1.0...0.0...1c.1.7.img.9bZY1roqYJ8&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=bb0965183be056e6&biw=1680&bih=935

Link to comment
Megosztás:

Csak azért fontos, hogy tudjam, valóban le van-e programozva, vagy sem. Mivel az AGR nélküli folyton 5V-ot jelez, ebből az következik, hogy nem vezérli. Nálam is ennek kéne lennie. Vagy folyton 0-nak. De mivel nálam változik, ezért kérdeztem, sőt, ha menet közben lehúzom a leprogramozott AGR csatiját akkor meg is áll egyből a motor. Hátha valaki tudja, mi van eredeti állapotban. Akkor még nem volt OBD olvasóm amikor új szoftver került az autóra.

Akkor most nálad elvileg le van programozva, de helyén van az EGR? És ha lehúzod a csatlakozót nem megy az autó? Mit csinál, ha nem menetközben húzod le, hanem előbb lehúzod és úgy indítasz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Húsvét hétvégi Barkóba!!!

Szoftverfrissítés történt az autómon (X14XE) , de azóta a rádióm ha nincs gyújtás szépen tisztán szól, ha ráadom serceg-recseg...lehalkított rádiónál a csomagtartó felől jött valami hang mintha egy hangszóró recsegne, de ugye le volt véve a hang meg a csomagtér ajtóba nincs hangszóró a G astrában (ferdehátú)--->egyértelműen onnan jött a hang levettem a műanyag kárpitot és elsőre lehúztam a központi zár csatiját-->recseg...leveszem a hátsó ablaktörlő motor csatiját nem recseg rádió tisztán szól több adóval is kipróbáltam--->visszarakom ugyanúgy recseg a ablaktörlő motor és a rádió is!!!!???

Kezdem elvesziteni a hitem Opel téren!!

Segítsetekkkkkkkkkkkkkk :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Csak azért fontos, hogy tudjam, valóban le van-e programozva, vagy sem. Mivel az AGR nélküli folyton 5V-ot jelez, ebből az következik, hogy nem vezérli. Nálam is ennek kéne lennie. Vagy folyton 0-nak. De mivel nálam változik, ezért kérdeztem, sőt, ha menet közben lehúzom a leprogramozott AGR csatiját akkor meg is áll egyből a motor. Hátha valaki tudja, mi van eredeti állapotban. Akkor még nem volt OBD olvasóm amikor új szoftver került az autóra.

Szerintem ha befolyásolja a motor működését ha lehúzod a csatlakozót és az obd szerint is változnak az értékek ,akkor sanszos hogy mégis csak működik és figyeli az ecu.
Link to comment
Megosztás:

Akkor most nálad elvileg le van programozva, de helyén van az EGR? És ha lehúzod a csatlakozót nem megy az autó? Mit csinál, ha nem menetközben húzod le, hanem előbb lehúzod és úgy indítasz?

Oooooo.....

Ezt kisem próbáltam. Igen úgy van ahogy írtad. Holnap megpróbálom lehúzva elindítni.

Legfeljebb ki is tudom próbálni a hibakódtörlést.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Húsvét hétvégi Barkóba!!!

Szoftverfrissítés történt az autómon (X14XE) , de azóta a rádióm ha nincs gyújtás szépen tisztán szól, ha ráadom serceg-recseg...lehalkított rádiónál a csomagtartó felől jött valami hang mintha egy hangszóró recsegne, de ugye le volt véve a hang meg a csomagtér ajtóba nincs hangszóró a G astrában (ferdehátú)--->egyértelműen onnan jött a hang levettem a műanyag kárpitot és elsőre lehúztam a központi zár csatiját-->recseg...leveszem a hátsó ablaktörlő motor csatiját nem recseg rádió tisztán szól több adóval is kipróbáltam--->visszarakom ugyanúgy recseg a ablaktörlő motor és a rádió is!!!!???

Kezdem elvesziteni a hitem Opel téren!!

Segítsetekkkkkkkkkkkkkk :wacko:

Ez kétlem, hogy a szoftver frissítés miatt van. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egr falazason gondolkodtam kicsit

http://kepfeltoltes.hu/130330/__KGrHqJ__lIE69eNI-bTBO_wS8Hkjg__60_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szoval ilyen az en egr-em. Arra gondoltam, hogy csinalnak ala egy olyan lemet amin a bekarikazott res nincs ott, csak a kor alaku, ami azert kell hogy a szelep tudjon nyitni. Ugy tudom , hogy a kipufogogaz a bekarikaott resen aramlik az egr-be. Ha igy van akkor egy jol kipucolt egr nem okozna utanna gondot. Nyitna-zarna es nem menne bele kipufogogaz. Mit szoltok meg lehet oldani?(igy jo lenne a soros doboz oldala:) )

Nem, ez így nem jó. Olvass vissza itt fentebb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Húsvét hétvégi Barkóba!!!

Szoftverfrissítés történt az autómon (X14XE) , de azóta a rádióm ha nincs gyújtás szépen tisztán szól, ha ráadom serceg-recseg...lehalkított rádiónál a csomagtartó felől jött valami hang mintha egy hangszóró recsegne, de ugye le volt véve a hang meg a csomagtér ajtóba nincs hangszóró a G astrában (ferdehátú)--->egyértelműen onnan jött a hang levettem a műanyag kárpitot és elsőre lehúztam a központi zár csatiját-->recseg...leveszem a hátsó ablaktörlő motor csatiját nem recseg rádió tisztán szól több adóval is kipróbáltam--->visszarakom ugyanúgy recseg a ablaktörlő motor és a rádió is!!!!???

Kezdem elvesziteni a hitem Opel téren!!

Segítsetekkkkkkkkkkkkkk :wacko:

Tudni kellene, hogy milyen jellegű a recsegés. Lehet kontakthibás az antenna felfogatása, és mivel innen kapja az antennaerősítő a testet, valamint ez az a talppont, ami felelős a zavarszűrésért, érdemes ellenőrizni. A legegyszerűbb mód, hagy amikor recseg a rádió, egy kicsit erőszakosan megmozgatod az antennát, ha van változás, akkor ki kell venni a helyéről, megtisztítani a felületet és visszaszerelni. De lehet, hogy a probléma elől, a rádió bekötésénél van, ott kontakthibás a test vagy a pozitív kábel.

Az is kehet a hiba oka, hogy a zavarszűrő döglött meg.

De egy a biztos, nem a szoftverfrissítéstől van a hiba.

Üdv: Zoli

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor most nálad elvileg le van programozva, de helyén van az EGR? És ha lehúzod a csatlakozót nem megy az autó? Mit csinál, ha nem menetközben húzod le, hanem előbb lehúzod és úgy indítasz?

Szia!

Kipróbáltam, hogy lehúzott állapotban indítom el a motort. Elindul rendben, majd néhány másodperc múlva csökken a fordulatszám, és nemsokára rá leáll hibakóddal a műszerfalon.

P1405: AGR hiba.

Gyanítom még sincs leprogramozva....

Pedig az új szoftverrel a rángatás probléma megszűnt egyből. Ezért érdekelne, hogy mik az értékeke gyári állapot esetén.

(ELM327: OBD olvasó szépen kiírta a hibát. Újraindítás után tárolt hibaként jelezte ki. Ez után simán engedte törölni. Már nincs hiba az AGR visszadugása után.)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kipróbáltam, hogy lehúzott állapotban indítom el a motort. Elindul rendben, majd néhány másodperc múlva csökken a fordulatszám, és nemsokára rá leáll hibakóddal a műszerfalon.

P1405: AGR hiba.

Gyanítom még sincs leprogramozva....

Pedig az új szoftverrel a rángatás probléma megszűnt egyből. Ezért érdekelne, hogy mik az értékeke gyári állapot esetén.

(ELM327: OBD olvasó szépen kiírta a hibát. Újraindítás után tárolt hibaként jelezte ki. Ez után simán engedte törölni. Már nincs hiba az AGR visszadugása után.)

Ez egyértelmű, hogy nincs leprogramozva. Én nem hiszem, hogy létezik olyan gyári szoftver ami nem vezérli ugyan az EGR-t, de igényli hogy meglegyen. Én arra tudok gondolni hogy a tiédbe valami meghekkelt szoftver kerülhetett, ami megszünteti ugyan a szelep működését, de nincs teljesen kiiktatva. De ez már csak találgatás részemről, biztosat olyan tudna mondani aki benne van ebben.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kipróbáltam, hogy lehúzott állapotban indítom el a motort. Elindul rendben, majd néhány másodperc múlva csökken a fordulatszám, és nemsokára rá leáll hibakóddal a műszerfalon.

P1405: AGR hiba.

Gyanítom még sincs leprogramozva....

Pedig az új szoftverrel a rángatás probléma megszűnt egyből. Ezért érdekelne, hogy mik az értékeke gyári állapot esetén.

(ELM327: OBD olvasó szépen kiírta a hibát. Újraindítás után tárolt hibaként jelezte ki. Ez után simán engedte törölni. Már nincs hiba az AGR visszadugása után.)

[/quote

Üdv mindenkinek.

Nekem ha nincs nyitva a szelep 0,84 v ha pedig kivan nyitva teljesen 3,66 v.

Ez z16xep-és motornál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kipróbáltam, hogy lehúzott állapotban indítom el a motort. Elindul rendben, majd néhány másodperc múlva csökken a fordulatszám, és nemsokára rá leáll hibakóddal a műszerfalon.

P1405: AGR hiba.

Gyanítom még sincs leprogramozva....

Pedig az új szoftverrel a rángatás probléma megszűnt egyből. Ezért érdekelne, hogy mik az értékeke gyári állapot esetén.

(ELM327: OBD olvasó szépen kiírta a hibát. Újraindítás után tárolt hibaként jelezte ki. Ez után simán engedte törölni. Már nincs hiba az AGR visszadugása után.)

Most kaptam vissza az ELM 327 kütyüm. A jövő héten megnézem nekem mekkora feszültséget ír. Bár abban se vagyok biztos hogy van egr a kocsiban. Soha nem volt vele probléma pedig óra szerint 180k felett van a futása. Van róla képetek y17dt motornál hol keressem?
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gondom a következő beindítom az autót( Astra G 2001 1.4 16v) és gázt adva egy pillanatra mintha fujjna vagy sziszegne egy nagyott a motor felől valami, meg nem megy egy henger 0302 kód.

Mi lehet a gond?

Üdv!

2. henger gyújtáskimaradás. Nézd meg a gyertyát első körben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Itt ugyan új vagyok,de pár Opel (Ascona sr/e , Vectra A , G Astra 1.4 16v ) már megfordult a családban. A jelenlegi egy x16xel motorkodu G Astra. A problémám a következő: Terhelés alatt,fokozatos fordulatszam novelesnel kb 1500-2500 között bedadog és érezhetően elveszik pár loero. Alapjaraton rendben működik, indul elsőre. Már megtisztitottam az összes létező erzekelot,egr szelepet ,az összes csövet, a folytoszelep hatuljan azt a kis onbeallos kutyut is. Új,gyári gyertyák vannak benne,az olaj tiszta,a hutoviz úgyszintén. Hibalampa nem jelez semmit.

Mitől lehet ez a jelenség?

Koszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

AGR-hez....

Gyárilag AGR nélkül szerelt Z14XE motornál, OBD szerint az szelep folyamatosan 5V feszültséget kap vezérlésként mindentől függetlenül.

Szoftvercserével leprogramozott Z14XE motornál a feszültség 1,7-2,9V között változik helyzettől függetlenül.

Valaki meg tudná nézni, hogy egy gyári állapotú AGR szeleppel rendelkező motornál mekkorák a feszültség értékek?

Köszi!

Szia!

Biztos, hogy gyárilag AGR nélkül szerelt a kocsid? Annyiszor került szóba, hogy kíváncsiságból megnéztem már, hol van ez az izé, ezt találtam:

901453_10200819741677248_128228778_o_www
A Torque progiban két EGR-hez kapcsolódó szenzort találtam, egyik sem mutat semmit, nem tudom hol lehetne egyáltalán a feszültség értékeket látni. Amúgy valószínű, hogy az enyémen gyári a falazás, mert még a kábel sincs a közelében, csak a kép bal szélén látszik egy kis tartó, de nincs rajta semmi.
Elvileg így EGR/AGR gondom nem lehet, viszont akkor nem tudom tavaly mitől dadogott a motorom közepes fordulaton gyorsítva. Egy nagy fagyizással (Miskolc-Budapest oda-vissza pályán) megoldódott, azóta jó. Ha a foltószelepház volt retkes, az is kitisztulhatott vajon ettől?
Link to comment
Megosztás:

Urak!

Megtaláltam a beázás okás, a szélvédő jobb alsó sarkában van egy kis hiba, szemmel alig látható, de a vizet átengedi, tehát 2 liternyi megmutatta a problémát.

Mivel ragasszam ki? Sima sziloplaszt? Vagy valami spécibb cumó kell oda?

Sziloplasztot ne (mert kikezdheti a fémet)

Valami savmentes, rugalmas ragasztót keress.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A 2001es astra G-mnek érdekes motorikus problémáival kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni, az egy körülbelül 40 kmeres út után leraktam, az út alatt vagy amióta itt van nálam (kb. egy éve), nem volt semmiféle probléma vele, viszont kb. két óra múlva amikor el kellett volna indulnom, az autó nem indult be, az önindító hajtotta a motrot, viszont semmiféleképpen nem indult el, ezek után leszedtem a vezetéket az akkumulátorról, vártam kb. 15 másodpercet, és ezután tökéletesen gyújtott, az úton egyszer csak el kezdett magától esni a fordulatszám, nem reagált a gázolásra, majd miután megálltam, megint nem indult be, de már akkor sem ha leszedtem a vezetéket az akkumulátorról, kb fél óra múlva elindult, egy kb. 5 perces áramtalanság után, viszont amire hazaértem a kocsi magától megállt, azóta is hajtja a motrot, viszont el nem indul,

Szerintetek mi lehet a baja?

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Újabb idegesítő hiba. :icon7:

Hidegen szépen beindul a jármű, majd mikor indulnék vele, akkor "lefullad". Olyan, mintha én bénáznék, pedig nem. Amikor újra indítanám, akkor csak teker az önindító, de a motor nem akar beindulni. A második-harmadik indítási kísérletre pöccre indul, mintha mi sem történt volna. Ezt csak néha játssza el, nem állandó hiba. Hibakód nincs, novemberben cseréltem főtengely holtpont jeladót, igaz utángyártottra. Ez okozhatja a hibát, vagy másfelé kell keresnem a megoldást?

Előre is köszi, ha tudtok segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.