Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szervusztok!

Lenne egy Corsám a G Astrában is járatos Z12XE motorral ezért itt teszem fel a kérdést (itt nagyobb a mozgás mint a corsa fórumon)

Szóval:

A jelenség, hogy üzemmeleg motornál egy hosszabb motorfék után durván eregeti a füstöt. Hozzáteszem a katalizátor is ki van herélve amit hamarosan pótolok, de csak ha ez az olajos gond megoldódik. Nagyon belenyúltunk vásárlásnál, de ez van.

Találtam azonban egy remény szálat, hogy az olaj fogyasztásom lehet nem komoly problémát takar:

http://totalcar.hu/m...hiba_gyere_elo/

A kompresszió mérést megcsináltam. Eredmények: 15; 15; 14,2; 14,9bar

A hármasnál van valami, de nekem mindegyik henger kormos és ami érdekes, hogy a pillangó felől benézve elég rendesen olajos a szívósor is belülről. Szóval az olaj vélhetően a kertergázzal kerül a motorba. Alapjáraton viszont nincs észrevehetó kartergáza a motornak (elszorított kartegáz csővel a nívópálcánál nézve). Szóval a konklúzió: vélhetően ez a kartergáz szelep (PCV) szart be és pl motorféknél a szívósorban lévő vákuum és a hibás nem záró PCV szelep miatt intenzíven átszellőztetei a karter teret ezzel olajat is magával hozva.

Kérdésem már csak az, hogy van-e valakinek fotója a szelepfedélről de alulról (belülről) amin látszódhat hogy hol van a z12xe esetén ez a szelep? Ha egyáltalán van ilyen a Z12XE esetén.

Még érdekes írások a témában:

http://www.annazsofi...to/elmelet.html

http://autotechnika....03/02/26-29.pdf

Szóval a folytatás: Levettem a szelepfedelet. Volt kis "tejföl", de az a rövid utas használatnak betudható. A csőcsonkok felől próbáltam fújkodni, de úgy vettem észre minden mindennel kapcsolatban van. Három résen keresztül csatlakozik a hengerfejhez:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/aWPUqZZGcWH6smTQeIYXnk7M27IpuNV8WBSrOnB26Ro?feat=directlink

Bárhonnan fújtam és bármelyik másikat lefogtam a szabadon hagyott réseken kitalált a levegő. Ergo minden mindennel kapcsolatban.

A hengerfejen az ellen oldalt is meg fújkodtam. A kicsi résbe fújva bugyborékolt, azaz az olajszint alatt lehet a vége a résnek. A nagyobbak simán a a kartertérbe vezethetnek.

Most vagy nem ok a szelepfedelem vagy a legprimitívebb labirintusos olaj lecsapató megoldás van ebben a motorban.

Így továbbra sem egyértelmű számomra, hogy a szelepfedelem lehet-e oka a füstölésemnek.

Végül összeraktam és a kis csövet ledugózva( hogy ne szívjon falsot) a vastagot lógva hagyva indítottam. A szelep fedélen szabadon hagyott két csőcsonkon jött a kartergáz, de így hogy nem kapta vissza a motor egészen más szaga volt a kipufogó gáznak is. Nem tudom mi a normális, de már alapjáraton is rendesen jött ott a kartergáz, igaz nem füstölt és nem is volt büdös. Mindkét csőcsonkon egyaránt jött.

Egyre erősödik a gyanúm, hogy nem úszom meg a szelepszár szimering cserét. :(

Következik a lekötött (szabadba kivezetett) karter kivezetésekkel egy próbakör. Ha úgy is füstöl akkor egyértelmű.... :(

Link to comment
Megosztás:

Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva!

Vagyis valamikor és valahol. készült ezekhez gyári lemez, amivel lefalazták! A kérdés az hogy hol mikor és mennyi!

Meg hogy gyárilag hogy oldották meg hogy ne reklamáljon az ECU! ..(bár halkan megjegyzem, szerintem, amíg bennt volt a gyártósoron, adddig semeddig nem tartott rádugni a számgépet és újraprogramozni az ECU-t, EGR nélkül!

A képen sem nagyon látni magányosan lifegő csatlkakozót, ami az egr-re menne rá...

Ebből gondolom hogy a hibát már gyökerénél orvosolták!

Nekem így néz ki a Z12XE:

egr2yi2.jpg

2003-as modelleknél ez van... azaz nincs??? Én nem is tudom hol az én EGR-em ezen a motoron.

Link to comment
Megosztás:

"Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva!..."

Üdv!

Én ezt találtam az opeloem.com-on, (amikor még volt):

Cover, Exhaust Gas Recirculation Valve Opening

Part number: 12554606

Kat. number: 5851970

És itt van is ár hozzá (5851970-re keressetek):

http://www.alkatresz.eu/shop/arlista.php?sid=vi5kcpl8pnaktdi56lvdthhuo6&ugyfelid=-1&fertek=utal&acs=&gkgyar=&gkkod=

Itt is látható ("G - TÜZELŐANYAG ELLÁTÓ- ÉS KIPUFOGÓ BERENDEZÉS" 106. oldal):

http://csergoe.homeip.net:351/PQMace/root.fve?&height=984&width=1270&checkNotifications&checkNotifications&checkNotifications

De nem tudom, itt hogyan lehet listáztatni az alkatrészeket.

Link to comment
Megosztás:

Miért is okoz rángatást??? Hibakód ok, de ha le van falazva és önmagában megszorulgat semmi hatása nincs a motor járására.... szerintem.

Pedig ha már sz@r az EGR akkor hiába falazod le ugyanúgy rángatni fog. Ugyanis az ECU figyeli az EGR-t.

De ezt már jó párszor kiveséztük.

Megoldás:

-Kipucolod az EGR-t amikor még nem teljesen halt meg, utána lefalazod.

-Veszel egy új EGR-t és így falazod le.

A vaterán lehet kapni lezáró lemezt!

Link to comment
Megosztás:

 

Milyen motorod van? Esélyes lehet a katalizátorhalál is...

Mikor nekem ezt adta egyre sűrűbben, utána bedobta a kulcsot a katalizátorom. Érdemes lenne belevilágítani, hogy ép-e a méhsejt-szerkezet benne.

 
Link to comment
Megosztás:

Imy cartárs kérdőjelét formázd át felkiáltó jellé!

Fékrásegítő!!!

Valamiért a főfékhengerig nem jut el a vákum. Nem biztos, hogy a rásegítő a rossz, egy tömítetlen tömlő, s elvész útközben. Vidd szakemberhez, fékről van szó, életveszélyes így! Féked van rásegítés nélkül is, csak jóval nagyobb pedálerő kell. Viszont esetedben teljesen kiszámíthatatlanul hol van hol nincs Inkább ne lenne soha, akkor arra számítanál minden fékezés előtt, hogy nyomni kell jobban...

Köszi a hozzászólást, első körben veszek azért egy fékrásegítőt, aztán elviszem szerelőhöz cserélje ki.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy másik topic-ban olvastam ha gyujtáson egy halk motorhangot hallok,akkor el van törve a belső keringetés egyik alkatrésze és így csak a belső levegőt keringteti. Ezt lehet orvosolni valahogy? (nem ragaszkodok a belső keringtetéshez, sose használom).

Igen, lehet hogy a külső/belső levegő átváltó zsalujának mechanikája adta meg magát. Ha kiveszed a kesztyűtartót mögötte megtalálod ezt a zsalut és meg tudod nézni működik-e, valóban annak a motorja megy-e folyamatosan. A legegyszerűbb megoldás ha nem akarod megjavítani, hogy rögzíted a zsalu lapátját külső levegő állásban, vagyis befelé zárjon, a motorról meg lehúzod a vezetéket. Ha javítani akarod, akkor értelem szerűen a mechanikát kellene valahogy összetákolni, vagy cserélni.

Miért is okoz rángatást??? Hibakód ok, de ha le van falazva és önmagában megszorulgat semmi hatása nincs a motor járására.... szerintem.

Azért, mert az ECU figyeli, hogy mennyire van nyitva az EGR, és ha nem nyit (vagy zár) rendesen, akkor azt valószínűleg megpróbálja valamivel korrigálni, de mivel le van zárva pont ezzel "rontja el" a keverékképzést. Én erre tudok gondolni, a tapasztalat mindenesetre azt mutatja, hogy így működik. Mi is pont így jártunk sógorom kocsijával nemrég, neki is megszorult az EGR, és hiába zártuk le, nem lett tökéletes addig, amíg - egy takarítás után - a szelep is nem tudott rendesen nyitni/zárni, annak ellenére, hogy nem is funkcionált.

Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva!

Vagyis valamikor és valahol. készült ezekhez gyári lemez, amivel lefalazták! A kérdés az hogy hol mikor és mennyi!

Meg hogy gyárilag hogy oldották meg hogy ne reklamáljon az ECU! ..(bár halkan megjegyzem, szerintem, amíg bennt volt a gyártósoron, adddig semeddig nem tartott rádugni a számgépet és újraprogramozni az ECU-t, EGR nélkül!

A képen sem nagyon látni magányosan lifegő csatlkakozót, ami az egr-re menne rá...

Ebből gondolom hogy a hibát már gyökerénél orvosolták!

Ezt jól gondolod, az EGR-t le lehet programozni, van olyan szoftver az ECU-hoz, ami nem tartalmazza az EGR vezérlését, így nyilván hibát sem dob rá, hogy nincs.

Link to comment
Megosztás:

Pedig ha már sz@r az EGR akkor hiába falazod le ugyanúgy rángatni fog. Ugyanis az ECU figyeli az EGR-t.

De ezt már jó párszor kiveséztük.

Megoldás:

-Kipucolod az EGR-t amikor még nem teljesen halt meg, utána lefalazod.

-Veszel egy új EGR-t és így falazod le.

A vaterán lehet kapni lezáró lemezt!

A Z14XE...-hez nem jó a sima lemez, aminek lyuk van a közepén, az semmit se ér.

Csak

- a közbetét,

- az AGR félrefordítása,

- az AGR-cheater vagy

- teljes leprogramozás (ahol van erre lehetőség)

hozhat jó megoldást.

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert az ECU figyeli, hogy mennyire van nyitva az EGR, és ha nem nyit (vagy zár) rendesen, akkor azt valószínűleg megpróbálja valamivel korrigálni, de mivel le van zárva pont ezzel "rontja el" a keverékképzést. Én erre tudok gondolni, a tapasztalat mindenesetre azt mutatja, hogy így működik. Mi is pont így jártunk sógorom kocsijával nemrég, neki is megszorult az EGR, és hiába zártuk le, nem lett tökéletes addig, amíg - egy takarítás után - a szelep is nem tudott rendesen nyitni/zárni, annak ellenére, hogy nem is funkcionált.

Ez így van. Az ECU a szelep csak mechanikai működőképességét vizsgálja, és ha az rossz (nem nyit-zár), felborul a motorvezérlés.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van. Az ECU a szelep csak mechanikai működőképességét vizsgálja, és ha az rossz (nem nyit-zár), felborul a motorvezérlés.

Sziasztok!

AGR-hez....

Gyárilag AGR nélkül szerelt Z14XE motornál, OBD szerint az szelep folyamatosan 5V feszültséget kap vezérlésként mindentől függetlenül.

Szoftvercserével leprogramozott Z14XE motornál a feszültség 1,7-2,9V között változik helyzettől függetlenül.

Valaki meg tudná nézni, hogy egy gyári állapotú AGR szeleppel rendelkező motornál mekkorák a feszültség értékek?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

AGR-hez....

Gyárilag AGR nélkül szerelt Z14XE motornál, OBD szerint az szelep folyamatosan 5V feszültséget kap vezérlésként mindentől függetlenül.

Szoftvercserével leprogramozott Z14XE motornál a feszültség 1,7-2,9V között változik helyzettől függetlenül.

Valaki meg tudná nézni, hogy egy gyári állapotú AGR szeleppel rendelkező motornál mekkorák a feszültség értékek?

Köszi!

Szia!

Ez miért fontos? Egy motorvezérlő szoftver fejlesztésénél amiből kihagyták az AGR szelep kezelését én úgy gondolom azt feltételezik, hogy nincs is AGR szelep. Vagyis teljesen irreleváns, hogy mi jelenik meg a motorvezérlőnek egy nem használt kimenetén. Ebből kifolyólag amit az OBD kiolvas az is egy teljesen random érték lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

AGR-hez....

Gyárilag AGR nélkül szerelt Z14XE motornál, OBD szerint az szelep folyamatosan 5V feszültséget kap vezérlésként mindentől függetlenül.

Szoftvercserével leprogramozott Z14XE motornál a feszültség 1,7-2,9V között változik helyzettől függetlenül.

Valaki meg tudná nézni, hogy egy gyári állapotú AGR szeleppel rendelkező motornál mekkorák a feszültség értékek?

Köszi!

Hmm ez nincs összefüggésben egy gyárilag lefalazott EGR nél, mondjuk a gyárilag átvert ECU-t nem ez "veri át" ?

Vagy tudja valaki ez mi célt szolgál?

tal_n_az_egr3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez miért fontos? Egy motorvezérlő szoftver fejlesztésénél amiből kihagyták az AGR szelep kezelését én úgy gondolom azt feltételezik, hogy nincs is AGR szelep. Vagyis teljesen irreleváns, hogy mi jelenik meg a motorvezérlőnek egy nem használt kimenetén. Ebből kifolyólag amit az OBD kiolvas az is egy teljesen random érték lehet.

Csak azért fontos, hogy tudjam, valóban le van-e programozva, vagy sem. Mivel az AGR nélküli folyton 5V-ot jelez, ebből az következik, hogy nem vezérli. Nálam is ennek kéne lennie. Vagy folyton 0-nak. De mivel nálam változik, ezért kérdeztem, sőt, ha menet közben lehúzom a leprogramozott AGR csatiját akkor meg is áll egyből a motor. Hátha valaki tudja, mi van eredeti állapotban. Akkor még nem volt OBD olvasóm amikor új szoftver került az autóra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egr falazason gondolkodtam kicsit

http://kepfeltoltes.hu/130330/__KGrHqJ__lIE69eNI-bTBO_wS8Hkjg__60_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szoval ilyen az en egr-em. Arra gondoltam, hogy csinalnak ala egy olyan lemet amin a bekarikazott res nincs ott, csak a kor alaku, ami azert kell hogy a szelep tudjon nyitni. Ugy tudom , hogy a kipufogogaz a bekarikaott resen aramlik az egr-be. Ha igy van akkor egy jol kipucolt egr nem okozna utanna gondot. Nyitna-zarna es nem menne bele kipufogogaz. Mit szoltok meg lehet oldani?(igy jo lenne a soros doboz oldala:) )

Link to comment
Megosztás:

Hmm ez nincs összefüggésben egy gyárilag lefalazott EGR nél, mondjuk a gyárilag átvert ECU-t nem ez "veri át" ?

Vagy tudja valaki ez mi célt szolgál?

Kissé olajos a folytószelepházad.... Szerintem nézd meg, hogy miért, mert ez csúnya, s mindent összeken... ;)

Link to comment
Megosztás:

Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva!

Vagyis valamikor és valahol. készült ezekhez gyári lemez, amivel lefalazták! A kérdés az hogy hol mikor és mennyi!

Meg hogy gyárilag hogy oldották meg hogy ne reklamáljon az ECU! ..(bár halkan megjegyzem, szerintem, amíg bennt volt a gyártósoron, adddig semeddig nem tartott rádugni a számgépet és újraprogramozni az ECU-t, EGR nélkül!

A képen sem nagyon látni magányosan lifegő csatlkakozót, ami az egr-re menne rá...

Ebből gondolom hogy a hibát már gyökerénél orvosolták!

Az enyém pontosan ilyen! Gyárilag le van falazva nincs EGR-em. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.