Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok.

Kb 3 hete egr problemam volt, hibalampa nem vilagitott de en gondoltam kiolvasom, hatha van valami es 0400 volt. Probaltam takaritani de nemhasznalt, annyit ereztem hogy minden fokozat 2400-2500 fordulatanal aprokat rangatott. Nem igazan fogalkoztam vele mert csak akkor csinalta ha tartottam a fordulatot. Ma ereztem hazafele, hogy ugyanabba a fordulat tartomanyba mintha jobban rangatna aztan kivettem sebessegbol( gurultam 100 metert egy nagyobb kanyarig) es kozben lealt a motor. CSak ugy tudtam ujrainditani, hogyha kozben gazt adtam neki. Hazaig rangatot(kb 2 km)es valtaskor a gazon hagytam kicsit a labam, egyebb hibakod nincs. Aztan hazaertem megallas utan begyujtottam es pocre gyult, mentem egy probakort es minden oke volt. Szoval nem tudom, hogy osszefughet e az egr problemaval. Remelem hogy csak az mivel mas hibakod nincs. En ugygondolom, hogynyitottallapotban megragadt a szelep es ezert rosz keverekjutott amotorba. Vagy lehet esetleg valami mas oka?

Üdv nekemis megált a motor amikor alapjáraton volt meg hulámzot az alapjáratom,az egéerel volt a problémám nem nyitot ki csak 58-százalékig.Kiszereltem a szelepet hogy kitakaritsam de nem kelett,igy teszteltem a tesztszerint nem nyitot ki a szelep maga a szelep kinyitot teljesen csak álitanom kelett és azota teljesen jol mködik.
Link to comment
Megosztás:

Üdv nekemis megált a motor amikor alapjáraton volt meg hulámzot az alapjáratom,az egéerel volt a problémám nem nyitot ki csak 58-százalékig.Kiszereltem a szelepet hogy kitakaritsam de nem kelett,igy teszteltem a tesztszerint nem nyitot ki a szelep maga a szelep kinyitot teljesen csak álitanom kelett és azota teljesen jol mködik.

Hogy lehet azon allitani? de szerintem falazas lesz belole

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet azon allitani? de szerintem falazas lesz belole

Szia!

Lefalazásnál azt is vedd figyelembe, hogy az EGR-nek akkor is működnie kell, ha le van zárva, mert az ECU számol vele, és meghülyíti a vezérlést. Ugyan úgy rángatni fog ha az EGR nem nyit rendesen, hiába van lezárva. Ezért nem tökéletes megoldás ha sörösdobozból vágsz alá, mert a szelep dugattyújának vége kilóg, ezért így nem tudod csak az egyik lyukat lezárni, a másikon bejut a kipufogógáz, és ugyan úgy meg fog szorulni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x.

Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van.

Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x.

Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van.

Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor.

Fékrásegítő!!!!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Lefalazásnál azt is vedd figyelembe, hogy az EGR-nek akkor is működnie kell, ha le van zárva, mert az ECU számol vele, és meghülyíti a vezérlést. Ugyan úgy rángatni fog ha az EGR nem nyit rendesen, hiába van lezárva. Ezért nem tökéletes megoldás ha sörösdobozból vágsz alá, mert a szelep dugattyújának vége kilóg, ezért így nem tudod csak az egyik lyukat lezárni, a másikon bejut a kipufogógáz, és ugyan úgy meg fog szorulni.

Sziasztok,

Én ezt úgy oldottam meg hogy magát EGR szelepet elfordítottam 180 fokkal (gyakorlatilag csak ott nyitogat magában) és most csak

1 csavar tartja viszont a szabadon maradt 2 nyilást lefalaztam egy lemezzel.

Így csak nagyon-nagyon ritkán rángat be de csak akkor ha tartom a fordulatot és ha hideg a motor.

Igy megy már fél éve és semmi gond, ja melegen újraindítva a motort alapjáraton 1 percig fulladozik de utána tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni.
A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók:
Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x.

Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van.

Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor.

Imy cartárs kérdőjelét formázd át felkiáltó jellé!

Fékrásegítő!!!

Valamiért a főfékhengerig nem jut el a vákum. Nem biztos, hogy a rásegítő a rossz, egy tömítetlen tömlő, s elvész útközben. Vidd szakemberhez, fékről van szó, életveszélyes így! Féked van rásegítés nélkül is, csak jóval nagyobb pedálerő kell. Viszont esetedben teljesen kiszámíthatatlanul hol van hol nincs Inkább ne lenne soha, akkor arra számítanál minden fékezés előtt, hogy nyomni kell jobban...

Link to comment
Megosztás:

EGR témában....

Z14XEP-t valaki már zárt le?

A szelepet levenném, a nyílást lezárnám. Így nem hibásodna meg, mivel működne... Persze ha valaki már próbálta. :D

Eddig nincs vele gondom, de később sem szeretnék problémát...

Nekem 150000 km van benne, főleg elővárosi-városi használat, semmi baja eddig (kopp-kopp). Miért lenne gondod vele?:)

Link to comment
Megosztás:

Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni.
A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók:

Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Negem z16se de az egr ugyanilyen. Hol lehet kapni ilyen lemezt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Én ezt úgy oldottam meg hogy magát EGR szelepet elfordítottam 180 fokkal (gyakorlatilag csak ott nyitogat magában) és most csak

1 csavar tartja viszont a szabadon maradt 2 nyilást lefalaztam egy lemezzel.

Így csak nagyon-nagyon ritkán rángat be de csak akkor ha tartom a fordulatot és ha hideg a motor.

Igy megy már fél éve és semmi gond, ja melegen újraindítva a motort alapjáraton 1 percig fulladozik de utána tökéletes.

Valahogy igy?

http://kepfeltoltes.hu/130329/13_egr_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jo megoldas ez?

Link to comment
Megosztás:

EGR témában....

Z14XEP-t valaki már zárt le?

A szelepet levenném, a nyílást lezárnám. Így nem hibásodna meg, mivel működne... Persze ha valaki már próbálta. :D

Eddig nincs vele gondom, de később sem szeretnék problémát...

a vízhűtéses egér ritkán hibásodik meg ;)

Link to comment
Megosztás:

Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni.
A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók:

Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Miért is okoz rángatást??? Hibakód ok, de ha le van falazva és önmagában megszorulgat semmi hatása nincs a motor járására.... szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Kapni tudtommal sehol, ezt én is úgy csináltattam. Nem egy nagy tétel.

Mindenesetre én már elfelejtettem a 0400-t... Műszakin is ZK-szinten belül vagyok.

Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva!

Vagyis valamikor és valahol. készült ezekhez gyári lemez, amivel lefalazták! A kérdés az hogy hol mikor és mennyi!

Meg hogy gyárilag hogy oldották meg hogy ne reklamáljon az ECU! ..(bár halkan megjegyzem, szerintem, amíg bennt volt a gyártósoron, adddig semeddig nem tartott rádugni a számgépet és újraprogramozni az ECU-t, EGR nélkül!

A képen sem nagyon látni magányosan lifegő csatlkakozót, ami az egr-re menne rá...

Ebből gondolom hogy a hibát már gyökerénél orvosolták!

Gy_rilag_lefalazott_EGR_www.kepfeltoltes

Link to comment
Megosztás:

Az az igazsag egyik sem jellemzo,sot a viz az uj kupakkal,mar nem megy el,minden rendben van az olajnal is.Viszont az auto olyan hangot ad mintha egy diesel motor lenne....azt hittem eloszor en is hogy, hf. v. tomites,de erre a hangjan kivul semmi nem utal,minden rendben.

Ha viszont Diesel hangja van akkor nagy valószinőséggel a hidrótőkék lesznek a felelősek! Először is próbálkozz egy olaj cserével hátha, de nem sok remnyt fűzök hozzá!

Erről sokat mesélhetne "Pajzs89".....kérdezd őt!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.