terry13 Elküldve Március28, 2013 Megoszt Elküldve Március28, 2013 Orulok, hogy egr. Lefalazom es kesz. Jo leszameretre vagott coca-colas doboz?valahol ezt olvastam Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisz395 Elküldve Március28, 2013 Megoszt Elküldve Március28, 2013 Sziasztok.Kb 3 hete egr problemam volt, hibalampa nem vilagitott de en gondoltam kiolvasom, hatha van valami es 0400 volt. Probaltam takaritani de nemhasznalt, annyit ereztem hogy minden fokozat 2400-2500 fordulatanal aprokat rangatott. Nem igazan fogalkoztam vele mert csak akkor csinalta ha tartottam a fordulatot. Ma ereztem hazafele, hogy ugyanabba a fordulat tartomanyba mintha jobban rangatna aztan kivettem sebessegbol( gurultam 100 metert egy nagyobb kanyarig) es kozben lealt a motor. CSak ugy tudtam ujrainditani, hogyha kozben gazt adtam neki. Hazaig rangatot(kb 2 km)es valtaskor a gazon hagytam kicsit a labam, egyebb hibakod nincs. Aztan hazaertem megallas utan begyujtottam es pocre gyult, mentem egy probakort es minden oke volt. Szoval nem tudom, hogy osszefughet e az egr problemaval. Remelem hogy csak az mivel mas hibakod nincs. En ugygondolom, hogynyitottallapotban megragadt a szelep es ezert rosz keverekjutott amotorba. Vagy lehet esetleg valami mas oka?Üdv nekemis megált a motor amikor alapjáraton volt meg hulámzot az alapjáratom,az egéerel volt a problémám nem nyitot ki csak 58-százalékig.Kiszereltem a szelepet hogy kitakaritsam de nem kelett,igy teszteltem a tesztszerint nem nyitot ki a szelep maga a szelep kinyitot teljesen csak álitanom kelett és azota teljesen jol mködik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Március28, 2013 Megoszt Elküldve Március28, 2013 Üdv nekemis megált a motor amikor alapjáraton volt meg hulámzot az alapjáratom,az egéerel volt a problémám nem nyitot ki csak 58-százalékig.Kiszereltem a szelepet hogy kitakaritsam de nem kelett,igy teszteltem a tesztszerint nem nyitot ki a szelep maga a szelep kinyitot teljesen csak álitanom kelett és azota teljesen jol mködik. Hogy lehet azon allitani? de szerintem falazas lesz belole Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisz395 Elküldve Március28, 2013 Megoszt Elküldve Március28, 2013 Hogy lehet azon allitani? de szerintem falazas lesz beloleNekem z16xep a motorom,a kis szelepecske tövébe van egy kis gyürü azt kell egy kicsit benyomni én igy álitotam és 100 százalékig nyit és azota nem hulámzik és nem áll le a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Március28, 2013 Megoszt Elküldve Március28, 2013 Hogy lehet azon allitani? de szerintem falazas lesz belole Szia! Lefalazásnál azt is vedd figyelembe, hogy az EGR-nek akkor is működnie kell, ha le van zárva, mert az ECU számol vele, és meghülyíti a vezérlést. Ugyan úgy rángatni fog ha az EGR nem nyit rendesen, hiába van lezárva. Ezért nem tökéletes megoldás ha sörösdobozból vágsz alá, mert a szelep dugattyújának vége kilóg, ezért így nem tudod csak az egyik lyukat lezárni, a másikon bejut a kipufogógáz, és ugyan úgy meg fog szorulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Sziasztok Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x. Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van. Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Sziasztok Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x. Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van. Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor. Fékrásegítő!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
barics Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Szia! Lefalazásnál azt is vedd figyelembe, hogy az EGR-nek akkor is működnie kell, ha le van zárva, mert az ECU számol vele, és meghülyíti a vezérlést. Ugyan úgy rángatni fog ha az EGR nem nyit rendesen, hiába van lezárva. Ezért nem tökéletes megoldás ha sörösdobozból vágsz alá, mert a szelep dugattyújának vége kilóg, ezért így nem tudod csak az egyik lyukat lezárni, a másikon bejut a kipufogógáz, és ugyan úgy meg fog szorulni. Sziasztok, Én ezt úgy oldottam meg hogy magát EGR szelepet elfordítottam 180 fokkal (gyakorlatilag csak ott nyitogat magában) és most csak 1 csavar tartja viszont a szabadon maradt 2 nyilást lefalaztam egy lemezzel. Így csak nagyon-nagyon ritkán rángat be de csak akkor ha tartom a fordulatot és ha hideg a motor. Igy megy már fél éve és semmi gond, ja melegen újraindítva a motort alapjáraton 1 percig fulladozik de utána tökéletes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás: Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni. A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Sziasztok Nekem olyan gondom lenne, hogy néha bekeményedik a fékpedálom így persze alig fog a fék is. Ezt nem mindig csinálja kb 30-ból 1x. Fékolaj lett cserélve (bele való dot4-es ha jól emlékszem) tárcsa, betét még tavaly nyáron. Ez a jelenség kb fél éve van. Kb úgy fog a fék mintha nem lenne beindítva a motor. Imy cartárs kérdőjelét formázd át felkiáltó jellé! Fékrásegítő!!! Valamiért a főfékhengerig nem jut el a vákum. Nem biztos, hogy a rásegítő a rossz, egy tömítetlen tömlő, s elvész útközben. Vidd szakemberhez, fékről van szó, életveszélyes így! Féked van rásegítés nélkül is, csak jóval nagyobb pedálerő kell. Viszont esetedben teljesen kiszámíthatatlanul hol van hol nincs Inkább ne lenne soha, akkor arra számítanál minden fékezés előtt, hogy nyomni kell jobban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 EGR témában.... Z14XEP-t valaki már zárt le? A szelepet levenném, a nyílást lezárnám. Így nem hibásodna meg, mivel működne... Persze ha valaki már próbálta. :D Eddig nincs vele gondom, de később sem szeretnék problémát... Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 EGR témában.... Z14XEP-t valaki már zárt le? A szelepet levenném, a nyílást lezárnám. Így nem hibásodna meg, mivel működne... Persze ha valaki már próbálta. :D Eddig nincs vele gondom, de később sem szeretnék problémát... Nekem 150000 km van benne, főleg elővárosi-városi használat, semmi baja eddig (kopp-kopp). Miért lenne gondod vele?:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Nekem 150000 km van benne, főleg elővárosi-városi használat, semmi baja eddig (kopp-kopp). Miért lenne gondod vele? :) Nem tudom, hátha... Eddig már egy lambdaszonda megadta magát.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás: Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni. A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók: Negem z16se de az egr ugyanilyen. Hol lehet kapni ilyen lemezt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Sziasztok, Én ezt úgy oldottam meg hogy magát EGR szelepet elfordítottam 180 fokkal (gyakorlatilag csak ott nyitogat magában) és most csak 1 csavar tartja viszont a szabadon maradt 2 nyilást lefalaztam egy lemezzel. Így csak nagyon-nagyon ritkán rángat be de csak akkor ha tartom a fordulatot és ha hideg a motor. Igy megy már fél éve és semmi gond, ja melegen újraindítva a motort alapjáraton 1 percig fulladozik de utána tökéletes. Valahogy igy? http://kepfeltoltes.hu/130329/13_egr_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Jo megoldas ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
palicska Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Behalt a jobb oldali ablaktörlő lapátom. :) Megnézetem, és a mozgató rúd esett le a lapátról. A kérdésem az ha ezt visszateszem akkor kell e valami rögzítő gyűrű hozzá? Vagy elég jól ráhúzni a kis bütyökre a rudat? Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Negem z16se de az egr ugyanilyen. Hol lehet kapni ilyen lemezt? Kapni tudtommal sehol, ezt én is úgy csináltattam. Nem egy nagy tétel. Mindenesetre én már elfelejtettem a 0400-t... Műszakin is ZK-szinten belül vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Hali! Egy másik topic-ban olvastam ha gyujtáson egy halk motorhangot hallok,akkor el van törve a belső keringetés egyik alkatrésze és így csak a belső levegőt keringteti. Ezt lehet orvosolni valahogy? (nem ragaszkodok a belső keringtetéshez, sose használom). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 EGR témában.... Z14XEP-t valaki már zárt le? A szelepet levenném, a nyílást lezárnám. Így nem hibásodna meg, mivel működne... Persze ha valaki már próbálta. :D Eddig nincs vele gondom, de később sem szeretnék problémát... a vízhűtéses egér ritkán hibásodik meg ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL,... motorokon ez lehet egy végleges AGR-kizáró megoldás: Fontos, hogy jól kitakarított szelepet vakítsunk le a közbetéttel, mert a meg-megszoruló szelep ugyanúgy rángatást, hibaüzenetet fog okozni. A sima kólásdoboz-lemez megoldások meg ezért nem jók: Miért is okoz rángatást??? Hibakód ok, de ha le van falazva és önmagában megszorulgat semmi hatása nincs a motor járására.... szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Kapni tudtommal sehol, ezt én is úgy csináltattam. Nem egy nagy tétel. Mindenesetre én már elfelejtettem a 0400-t... Műszakin is ZK-szinten belül vagyok. Az EGéRrel kapcsolatban, Ebben az az érdekes hogy van olyan is hogy gyárilag le van falazva! Vagyis valamikor és valahol. készült ezekhez gyári lemez, amivel lefalazták! A kérdés az hogy hol mikor és mennyi! Meg hogy gyárilag hogy oldották meg hogy ne reklamáljon az ECU! ..(bár halkan megjegyzem, szerintem, amíg bennt volt a gyártósoron, adddig semeddig nem tartott rádugni a számgépet és újraprogramozni az ECU-t, EGR nélkül! A képen sem nagyon látni magányosan lifegő csatlkakozót, ami az egr-re menne rá... Ebből gondolom hogy a hibát már gyökerénél orvosolták! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Ha jól emléxem a 2001-es évjáratra volt ez jellemző... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Az az igazsag egyik sem jellemzo,sot a viz az uj kupakkal,mar nem megy el,minden rendben van az olajnal is.Viszont az auto olyan hangot ad mintha egy diesel motor lenne....azt hittem eloszor en is hogy, hf. v. tomites,de erre a hangjan kivul semmi nem utal,minden rendben. Ha viszont Diesel hangja van akkor nagy valószinőséggel a hidrótőkék lesznek a felelősek! Először is próbálkozz egy olaj cserével hátha, de nem sok remnyt fűzök hozzá! Erről sokat mesélhetne "Pajzs89".....kérdezd őt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Hello! Hol tudnám megnézzni az Astrám gyári adatait mert nincs hozzá gépkönyvem? Pontosan gyertyahőértéket keresek. Üdv. Talán ez segíthet? : Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március29, 2013 Megoszt Elküldve Március29, 2013 Valahogy igy? http://kepfeltoltes.hu/130329/13_egr_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Jo megoldas ez? Ötletnek nem rossz, csak így az összes kis porszemcse belemegy az EGR be és majd attól fog megszorulni! Esetleg ha továbbfejlesztesnéd, és annak az aljára is valamit kifundálnál......... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts