Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kérdés, megereszkedett tetőkárpittal lehet valamit kezdeni? Még csak egy tenyérnyi helyen kezdett el pont a fejem felett de nagyon idegesít.

Szia!

Ha nem vagy hajlandó álodzni rá 10.000-20.000 Ft-ot lecserélni az egészet, akkor innekciós tűvel nyomja alá ragasztót és simítsad vissza. Palmatex textilragasztó jó lehet, elég folyékony hogy feltudd szíveni, és elég tartós hogy megfogja az anyagot. Anno az F-nél cserélnem kellett az egészet mert szétbarmolták illetve lógótt csak az anyag és a ragasztó volt 13.000 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Várjál, de emlékeim szerint a tetőkárpit ilyen papundeklire vagy valami hasonló papírszerű anyagra kasírozott vékony szövet, aminek ilyen szivacsos a hátoldala. Namost emiatt maga a papundekli nem tud lógni mert viszonylag merev, de ha a ragsztó engedte el és csak maga a szövet lóg (a papír a helyén), akkor ha oda ragasztót fecskendezel akkor a textil vékonysága miatt nem fog átázni a szövet és nem lesz (ragasztó)foltos a tetőkárpit?

Link to comment
Megosztás:

Várjál, de emlékeim szerint a tetőkárpit ilyen papundeklire vagy valami hasonló papírszerű anyagra kasírozott vékony szövet, aminek ilyen szivacsos a hátoldala. Namost emiatt maga a papundekli nem tud lógni mert viszonylag merev, de ha a ragsztó engedte el és csak maga a szövet lóg (a papír a helyén), akkor ha oda ragasztót fecskendezel akkor a textil vékonysága miatt nem fog átázni a szövet és nem lesz (ragasztó)foltos a tetőkárpit?

Bár nem Opelnél csináltuk, de ott átázott és foltokat hagyott

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le vagy a jeladók nem jók?!

Ti mit javasoltok, valakinek volt már ilyen jelenség?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Bár nem Opelnél csináltuk, de ott átázott és foltokat hagyott

Én ennyit tudtam csak tanácsolni, mondjuk ha csak 1-1 pöttyöt nyom és nem egy kilót akkor talán nem ázik át. Sőt ha vár vele míg köt a ragasztó, akkor biztos nem fog átázni, hiszen akkor már elég térhálós a ragasztó.

Ilyet használtam a ragasztáshoz anno: http://www.pattex.hu/pattex-palmatex

de ezt csak ecsettel lehet felkenni, mással nem, ebből kellett 2 dobozzal. Amit meg előtte vettem más gyártó spray ragasztója nem ért semmit, még jó hogy az OBI-ban megtudtam reklamálni így nem úszott el 3e Ft-om.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdés, megereszkedett tetőkárpittal lehet valamit kezdeni? Még csak egy tenyérnyi helyen kezdett el pont a fejem felett de nagyon idegesít.

Nekem még a Vectrán lógott a tetőkárpit.2 db gombostűt belenyomtam ferdén,és teljesen jó lett.Igaz nem valami igényes megoldás,de a célnak megfelelt.Nem lógott a fejemre:)

Link to comment
Megosztás:

helosztok nem megy a kilométerorám nem tesz ki semilyen hibalámpát de ha jobra indexelek akkor müködik de nem mehet folyamatossan az index valami megoldást tudtok elöre is köszi.

Korábban már leírtuk az ötleteinket. Ennyi információból nem hiszem, hogy bárki sokkal többet tudna mondani. Jó dolog az internet meg a fórum, de azon túl, hogy megosztjuk a tapasztalatainkat sajnos a hibakeresést még mindig csak személyesen lehet elvégezni, távjavítással nem fog menni. Azzal, hogy leírtad ugyan azt mint korábban, nem lettünk okosabbak.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le?!

Ma voltam hibakódoltatni,de semmi hibakód nem volt :omg:

Úgyhogy a jeladók is kizárva :sick:

Tanácstalan lettem!!!

Ennél a motornál, ha lezárom esetleg akkor villan a sárga lámpa(nincs benne légtömegmérő!)?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

helosztok nem megy a kilométerorám nem tesz ki semilyen hibalámpát de ha jobra indexelek akkor müködik de nem mehet folyamatossan az index valami megoldást tudtok elöre is köszi.

Igaz nem Astrán, hanem VW Caddy-n volt hasonló hibajelenségünk, ott ABS vezérlő csere lett a vége - csak, hogy megnyugtassalak... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. :-) 120.000 van most benne. Kb. Mennyit megy el így, amíg dízel lesz belőle? :-) Mennyire költséges a csere nagyságrendileg? Nagyon köszi...

Nekem 160.000-nél kezdte és INA tőkékkel + szelepfedél tömítéssel + új olajjal + szerelési díjjal megúsztam kb. 65E-ből! :o

Link to comment
Megosztás:

Nekem 160.000-nél kezdte és INA tőkékkel + szelepfedél tömítéssel + új olajjal + szerelési díjjal megúsztam kb. 65E-ből! :o

Az nem volt sok. Mind a 16ot cserélték? Megkérdezhetem, hogy hol csináltattad? egyébként esetemben egy meriváról van szó, ugyanezzel a motorral, csak az a topic halott...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Opel Astra G 1999-es 1.4. 16v X14XE típusú autó lenne a delikvens!

Probléma a következő:

Hidegindításnál a szivató nem kapcsol be hanem 1100-nál döckölődik a fordulatszám és hirtelen felmegy olyan 2200-ra és ezt eljátsza 2x-3x kb...Hibalámpa nem világit!

Ami átlett nézve illetve cserélve:

-Pillangószelep ház kitakarítva

-Alapjárati motor takaritva

-Egr takarítva

-Szenzorok takaritva

A üresjárati levegő szabályzó/szelep az teljesen új!

A jelenség nem múlt el, nem tudom mi tévő legyek, olvastam olyanokat, hogy az Egr-t falazzam le?!

Ma voltam hibakódoltatni,de semmi hibakód nem volt :omg:

Úgyhogy a jeladók is kizárva :sick:

Tanácstalan lettem!!!

Ennél a motornál, ha lezárom esetleg akkor villan a sárga lámpa(nincs benne légtömegmérő!)?

Üdv.

Amit átnéztél annak a csatlakozóit is megtisztítottad????

A kontakthiba csúnya dolgokat produkál, és nincs hibalámpa :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Amit átnéztél annak a csatlakozóit is megtisztítottad????

A kontakthiba csúnya dolgokat produkál, és nincs hibalámpa :icon13:

Az a baj hogy ilyen +7 foktól ez eltűnik és beindul a szivató, de megtisztítom a csatikat is :w00t:

Mi ajánlasz tisztításhoz?

Sz . r benzintől nem lehet ilyen jelenség én már arra is gondoltam, injektor adalékot is toltam már bele?!

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy ilyen +7 foktól ez eltűnik és beindul a szivató, de megtisztítom a csatikat is :w00t:

Mi ajánlasz tisztításhoz?

Sz . r benzintől nem lehet ilyen jelenség én már arra is gondoltam, injektor adalékot is toltam már bele?!

Ezt meg hogy a icsába kell érteni?

1 Befecskendezős autóban NINCS SZIVATÓ!!!

2 az alapjárati motor az mindig be indul max nem tud mozdulni mert tele van ganyéval vagy mozog csak sz@rt se ér mert tele van trutyival és az zárja el a levegő utját!

Sz@r benzintől lehet némi rendellenesség, de olyan drasztikus hogy felpörögjön 2200ra az már durva!

Azt írod +7 foktól megszűnik a hibajelenség..

Nem tudom pontosan hogy az lehetséges e, meg is kövezhettek ezért de, Gyanus nekem valamelyik hőjeladó!

Egy próbát megér, mérd ki a hőfokjeladót hogy jól adja e a jeleket az ECU nak mert ha rossz akkor az ECU nyomathatja bele a benzint és attól lehet ford. szám változás! De lehet hüleség....és semmi köze...CSak egy ötlet...

Vagy esetleg vákumcsőre tudok még gondolni, -->fals levegő, melegben puhább a gumi és zár tehát hiba megszűnik....hidegben kemény ridegebb, motor rázkódik falsot szív felpörög.....passssssz.

Link to comment
Megosztás:

Ezt meg hogy a icsába kell érteni?

1 Befecskendezős autóban NINCS SZIVATÓ!!!

2 az alapjárati motor az mindig be indul max nem tud mozdulni mert tele van ganyéval vagy mozog csak sz@rt se ér mert tele van trutyival és az zárja el a levegő utját!

Sz@r benzintől lehet némi rendellenesség, de olyan drasztikus hogy felpörögjön 2200ra az már durva!

Azt írod +7 foktól megszűnik a hibajelenség..

Nem tudom pontosan hogy az lehetséges e, meg is kövezhettek ezért de, Gyanus nekem valamelyik hőjeladó!

Egy próbát megér, mérd ki a hőfokjeladót hogy jól adja e a jeleket az ECU nak mert ha rossz akkor az ECU nyomathatja bele a benzint és attól lehet ford. szám változás! De lehet hüleség....és semmi köze...CSak egy ötlet...

Vagy esetleg vákumcsőre tudok még gondolni, -->fals levegő, melegben puhább a gumi és zár tehát hiba megszűnik....hidegben kemény ridegebb, motor rázkódik falsot szív felpörög.....passssssz.

Szivesen hallgatok minden tippet, mert már csak találgatni lehet az a baj :-(

Link to comment
Megosztás:

Ezt meg hogy a icsába kell érteni?

1 Befecskendezős autóban NINCS SZIVATÓ!!!...

Dehogy nincs! Hát éppen most szívatja meg szegényt :D. Már pedig akkor meg van benne és kész.

De félretéve a marhaságot, a kontaktusokat kontaktspray-vel lehet befújni,

de előtte azért nem árt kicsit megcsiszolni, megkaparászni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valakinél nincs véletlen egy astra g sedan bontásba? kellene csomagtérajtó kárpit de sehol se találok még újat se :-S létezik egyátalán? jah meg kéne motorháztető szigetelés is

Előre is köszi!

Szia,

azért nem találsz újat se, mert gyárilag nincs rajta kárpit , csak a fényezett lemez köszön vissza, ha kinyitod a csomagtérajtót.

Link to comment
Megosztás:

ez mindent megmagyaráz :-D Köszi a választ,akkor beletörődök,de azért lehettek volna igényesebbek az opelék.

De a motortér burkolat létezik nem? legalább az legyen (ha valaki tud olcsón mindenféleképp érdekel)

A motortér szigetelés létezik, bár nem annyira olcsó.

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/20000000-karosszeria/20930000-karosszeria-lemezek/20930357-motorhazteto-alkatreszei/?limitstart=0

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.