Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen pontosan ott van a nyomáshatároló szelep az olajszivattyún (egy rugó és egy dugattyú)

A dugattyút és az üléket is ki kell pucolni,

A rugót 100 000 km-ként illik kicserélni, mert elfárad.

Rugót lehet külön kapni hozzá.

Üdv: Zoli

Köszönöm az segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma volt egy kis időm és leszedtem a szelep fedelet! Lássuk miért is csattog a hidrotőkém jelszóval!

Találtam is hibát a szívó oldalon a jobb oldali hidrotőkén a szelep himba simán ficeg ide oda majdnem, hogy csak kitudnám fogóval szedni! Gyanítom az elég szar akkor ill, elengedi az olajat! Tehát csereszavatos 6 hónap után! Mielött meg kérdeznétek válaszolok igen sebességbe mozgattam az autót, hogy a bügyköket is mozgassam a vezértengelyen! Miközben a többi szelep himba az tökéletesen mozdulatlan! A szívás ugye az, hogy az egész vezérlés szét kell barmolni mert ez láncos z14xep!Imádlak GM....

Azért az egy himbáért szét akarod szedni az egész hóbelebancot? Valaki az oldalon talált már fel egy jópofa szerkezetet amivel akár a hidrótőkét is ki lehet szedni úgy hogy bennt van a vezérmű tengő! Valami laposvas keresztbe és szögbe hajlított menetesszár.. passz egyszer láttam képen valaki belinkelte...

Link to comment
Megosztás:

Milyen motorod van? Esélyes lehet a katalizátorhalál is...

Mikor nekem ezt adta egyre sűrűbben, utána bedobta a kulcsot a katalizátorom. Érdemes lenne belevilágítani, hogy ép-e a méhsejt-szerkezet benne.

Szia a motorom Z16XEP Körübelül egy éves a katalizátor,már ugy vettem a gépet hogy teljesen üres volt a katalizátor.Ezért már kelett egy uj katalizátort rakja bele,a hácso szondát is kicseréltem hátha az ad rosz értéket.

Link to comment
Megosztás:

Azért az egy himbáért szét akarod szedni az egész hóbelebancot? Valaki az oldalon talált már fel egy jópofa szerkezetet amivel akár a hidrótőkét is ki lehet szedni úgy hogy bennt van a vezérmű tengő! Valami laposvas keresztbe és szögbe hajlított menetesszár.. passz egyszer láttam képen valaki belinkelte...

Az egész sort cserélem ! Láncosnál szerintem ha bent van a vezértengely szinte lehetetlen kiszedni!!

Ha csak nem valami vasat keresek és lefogatom a fogaskereket és rögzítem, arról leszedem a vezértengelyt! kérdés az vissza tudom-e rakni a tengelyt ugyan úgy! Mert ha nem akkor ugrott a vezérlés?

Link to comment
Megosztás:

Szia !

Nem akarlak elkeseríteni de sajna én is ilyen problémával küzködök! Másodjára fogok cserélni hidrotőkét!

Milyen mocid van? Szerintem méress olajnyomást! Ez fontos!! Olaj Szűrőd rendben van? Milyen olajat használsz? Vezérműlánc is lehet a ludas ha xep a motorod! Biztos cserélték a hidrotőkét?

Megmondom őszintén halvány gőzöm sincs hogy kicserélték e. egy helyi szervízbe vittem be ahol azt javasolták cseréljük ki a sor tőkét és tegyünk bele Castrol 5w40 et.

Nos én kis naív azonnal belementem hisz szeretem rendben tudni az autómat. laza 80 ropit le is húztak rólam....ki is próbáltam minden rendben volt egészen mostanági....gyanítom hogy a tőkék csak tisztítva lettek, nem lettek cserélve...mert valahol korábbahn olvastam hogy ha tisztítod is pár ezer km-re megjavulhatnak...de én cseréltetni akartam minden áron------rá is fáztam mert szerintem nem cserélték. INA hidrotőkék lettek bele rendelve amit természetesen ők rendeltek bele....:S

Láncos az autóm és BGA lánc van benne amiről már mondták egy páran hogy lufi és kuka. és hogy ezért van hibakódom is. "vezérműtengely helyzet jeladó funkció rendellenesség."------ nem tudom. 3 szerelőnél volt eddig és senki sem tudta ezt sem.

Egyszerűen nem tudom mit tegyek. hónap közepén viszem egy új szervízbe elvileg nagyon profik a srácok átnézetek mindent, olajnyomás, vezérlés, hidrotőkék, vezérműtengely, szelepek......

Mindenképpen írok ha jutottam valamire, szólj majd te is ha van fejlemény.

Link to comment
Megosztás:

Az ingadozó alapjárat (fogyasztó terhelés hatására) kapcsán: Beugrottam egy közeli autószerelőhöz. Szerinte nem generátor hiba, mivel a műszerfalon még halványan sem világít a töltés/akku szimbólum, és inkább a folytószelep (az ingadozó alacsony fordulat hatására) mérhettem 13,5-13,7 V-ot.

Ahogy lenni szokott, mikor odaértem hozzá nem táncolt akkorákat az alapjárat, mint általában, pedig üzemmeleg volt a motor. Kicsit pörgettem 3000-es fordulatot tartva, aztán alapjáraton bekapcsolt tompítottal és 4-es ventillátor fordulatot beállítva ismét csinálta, de most 4 vagy 5 egymás utáni fordulatszám leesés és visszaállás után beállt az alapjárat (gázpedál érintés nélkül). Eközben folyamatosan figyeltem a fordulatszám mutatót, és nem az történt, hogy 500 és 750 érték között "digitálisan" ugrált a fordulat, hanem minden egyes próbálkozásra kevésbé esett le a mutató és közelebb került a normál alapjárathoz, míg végül már nem volt a két érték között különbség, és fix lett az alapjárat.

Megnézte a folytószelepet, fújt is bele tisztítót (szelep alatt sem volt nagyon koszos). De nem változott semmit. Még EGR-re tippelt, azt mondtam és mutattam hogy 2004-es z14xe-nél nincs. Utolsó ötlete a lambda szonda volt, de lehúzva kábelét, sem történt semmi extra. Szóval úgy néz ki marad így ahogy van.

Link to comment
Megosztás:

hello

olyan problémám van ,pollenszürő csere után a fűtő ventillátor csak legnagyobb fokozaton megy

astra g delphi fűtőrendszer

van külön biztije vagy az ellenásoknak lett valami baja?

Szia!

A hiba arra utal(hat), hogy a fűtőmotor előtét ellenállásod besz.rt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A hiba arra utal(hat), hogy a fűtőmotor előtét ellenállásod besz.rt.

nem látszik semmi rajta sem szakadás sem melegedés

nincs véletlenűl biztosítékja ami ki mehetett

a szürő csere előtt még ment, igaz a burkolat hátánál közvetlenűl ott az ellenállás és huzzá érhettem de nem volt áram alatt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi hibakódot villogtattam ki. Először azt hittem rosszul számoltam, de sokadszorra is a villogások a következők!

1613

létezik ilyen hibakód? mert az obd2 hibakódlistában nem találtam.

Ha valaki tud bármi infót, kérem írjon.

Szia a hibakod létezik,indításgátló vezérlőegység module-no/incorrect jel az autodata szerint.

Link to comment
Megosztás:

Szia a hibakod létezik,indításgátló vezérlőegység module-no/incorrect jel az autodata szerint.

Mi okozhatta ezt a kódot? Csak pillanatnyi hiba volt és ne foglalkozzak vele, vagy valaminek az előjele lehet?

Nemrég olajzásra került a gyújtáskapcsoló. Remélem nem az okoz valamit.

Link to comment
Megosztás:

Mi okozhatta ezt a kódot? Csak pillanatnyi hiba volt és ne foglalkozzak vele, vagy valaminek az előjele lehet?

Nemrég olajzásra került a gyújtáskapcsoló. Remélem nem az okoz valamit.

Elöszöris töröld a hiba kodot lehet hogy csak pilanatnyi hiba volt ha esetleg ujbol elöjön akkor gyanus a modul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg mindig EGR....

Kitakaritottam de igy is fulladozik. Eseleg nagy a fogyasztasom. Nem mentem 500 kmert sem egy tankkal. Igaz rovid utakon es koben volt egy durva fek leragadas,gondolom az sem hasznalt afogyasztasnak. Az EGR hibakod meg megvan, levettem az aku sarukat de nemhasznalt. Szoval az a kerdes, hogy eleg ha lefalazom vagy kiis kell utni a hibakodot? A masik pedig, hogy mitol lehet megez anagy fogyasztas?

Link to comment
Megosztás:

Meg mindig EGR....

Kitakaritottam de igy is fulladozik. Eseleg nagy a fogyasztasom. Nem mentem 500 kmert sem egy tankkal. Igaz rovid utakon es koben volt egy durva fek leragadas,gondolom az sem hasznalt afogyasztasnak. Az EGR hibakod meg megvan, levettem az aku sarukat de nemhasznalt. Szoval az a kerdes, hogy eleg ha lefalazom vagy kiis kell utni a hibakodot? A masik pedig, hogy mitol lehet megez anagy fogyasztas?

Nem minden esetben "javúl meg" ha kitakarítják az EGR-t....

Fogyasztásban nagy szerepet játszott az a durva fék leragadás!

Az EGR hibakódot szervízben vagy valami jól felszerelt szakinál tudod kiüttetni!(hallottam olyat is hogy 20X ráteszed gyújtásra meg vissza és törlődik) meg van az akksi saru, de azt ugye írtad hogy az nem bejön!

Ha lefalazod, nem muszáj kiütni a hibakódot, hacsak nem zavar az arcodba világító sárga kis lámpicsek! Meg az hogy ha más valamivel is gond lenne akkor azt nem fogod tudni mert már világít a Sárga lámpa! Szómiszó érdemes kiütni a hibakódot, HA!! Dobott!!!

Mert ha lefalazod és adsz neki egy kamu jelet az ECU nak az EGR-től akkor nem fogja hibának titulálni és nem lesz hibakódod!

A fogyasztás növekedést több dolog is okozhatja, ezeket ellenőrizni kell nem e rosszak errre vannak megoldási képletek!

Okozhat pl.

1. Termosztát

2. motor Hőfok jel adó

3. Lambda szonda

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kézifék bovdent cserélt már valaki? Milyen márkát érdemes venni? Milyen típus való az autómhoz? Otthon megoldható a csere, vagy szükséges hozzá speciális szerszámozottság?

Valaki elindította a hátsó tárcsafék projektet úgy emlékszem. A végére ért? Mennyibe jött ki?

2003 Z14XE, WOLOTGF483606....

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kézifék bovdent cserélt már valaki? Milyen márkát érdemes venni? Milyen típus való az autómhoz? Otthon megoldható a csere, vagy szükséges hozzá speciális szerszámozottság?

Valaki elindította a hátsó tárcsafék projektet úgy emlékszem. A végére ért? Mennyibe jött ki?

2003 Z14XE, WOLOTGF483606....

Köszönöm!

Én most csinálom! Beszereztem minden szükséges alkatrészt, már csak a beépítés van hátra. Kb. 40-50E-be fog megállni.

Ebben benne van: Új tárcsák(Brembo), fékbetétek(Bosch), új kézifék kötél fékolaj tömítés készlet, féknyereg+hozzávaló alkatrészek.

Ha bele akarsz fogni akkor előbb szólj és elmondom mik a buktatók!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én most csinálom! Beszereztem minden szükséges alkatrészt, már csak a beépítés van hátra. Kb. 40-50E-be fog megállni.

Ebben benne van: Új tárcsák(Brembo), fékbetétek(Bosch), új kézifék kötél fékolaj tömítés készlet, féknyereg+hozzávaló alkatrészek.

Ha bele akarsz fogni akkor előbb szólj és elmondom mik a buktatók!

Szia!

Kíváncsian várom minden tapasztalatodat! Már kezdheted is! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.